תפריט עמוד

טיטאניק – עכשיו המוזיאון

יש מיתוסים שמלווים אותנו ללא הפסקה. טביעת הטיטאניק, הספינה הענקית והחדשה שטבעה בצפון אוקיינוס האטלנטי ב-1912, ממשיכה לרתק את הדמיון ועכשיו מקימים לכבודה בסאות'המפטון מוזיאון

ב-12 באפריל ימלאו 97 שנים לטביעת הטיטאניק. בסאות'המפטון שבדרום אנגליה, נמל הבית של הספינה המפורסמת ביותר בהיסטוריה, תזכה ספינת הענק למוזיאון שינציח את המיתוס.  על הקמתו של המוזיאון הוחלט השבוע בהשקעה של 28 ליש"ט (35 מיליון דולר) והוא ייחנך באפריל 2012 לרגל מאה שנים לטביעתה של הטיטאניק.

הסיפור של הטיטאניק מצית את הדמיון האנושי כבר כמעט מאה שנה – הספינה עליה אמרו עם השקתה ש"אינה יכולה לטבוע" פגעה במהלך הפלגת הבכורה שלה בקרחון בצפון האוקיינוס האטלנטי וטבעה במהירות. 1500 בני אדם, נוסעים ואנשי צוות, ניספו בתאונה. מאז נכתבו על האירוע הדרמטי ספרים והופקו כמה סרטים, בראשם הלהיט הקופתי בכיכובם של ליאנרדו די קפריו וקיית ווינסלט.
בבלפשט, העיר בה נבנתה הטיטאניק, נקרא כיום על שמה רובע מגורים גדול.
סאות'המפטון בדרום אנגליה, ממנה הגיעו רוב אנשי הצוות, החליטה להקים את המוזיאון של הטיטאניק בהנחה שהמיתוס של הספינה הטבועה עשוי למשוך לעיר תיירים ומבקרים רבים.

האבל הכבד עם טביעתה של הטיטאניק הורגש בסאות'המפטון יותר מבכל מקום אחר. מנמל זה יצאה האונייה לדרך ב-5 באפריל 1912.
549 מן הנספים היו תושבי העיר, אבל אף אחד מהם לא היה נוסע באונייה. כולם היו אנשי צוות. בעיר רואים בכך עד היום הוכחה למקצוענות ולהקרבה שלהם. אנשי הצוות בני העיר לא קפצו לסירות ההצלה אלא נהגו כספנים מנוסים והעלו על הסירות את הנוסעים ובעיקר נשים וילדים.

במוזיאון החדש תוקם תצוגה של 4000 הפריטים והשרידים מן האסון שנאספו בעיר מאז הטביעה. בין הפריטים יש צלחות וסכו"ם ששימשו באוניה, מכתבים ותפריטים מחדר האוכל ועוד פריטים רבים, כולם נחשבים כיום כמזכרות יקרות ערך.
חלק גדול מן הפריטים הועלו מאזור הטביעה לאחר ששרידי הטיטאניק התגלו על קרקע האוקיינוס ב-1985 בידי צוות בראשותו של רוברט באלארד.
במוזיאון המתוכנן יעלו המבקרים על שחזור של חלק מן הספינה וייכנסו לתוך תא דומה מאוד לזה של קייט ווינסלט בסרט טיטאניק.
רבים מתושבי העיר הם צאצאים של הצוות בטיטאניק. הניצולה החיה האחרונה מן הספינה מילוינה דין בת ה-97 היתה תינוקת בת תשעה שבועות כאשר הורדה לסירת ההצלה. היא חיה קרוב מאוד לסאות'המפטון ואמורה לשאת דברים בטקס הזיכרון השנתי שייערך בעיר ב-17 בחודש.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.