תפריט עמוד

טיול נשים לנפאל

טיול נשים ייחודי בנפאל כולל טרק מפעים בין פסגות ההימלאיה ושהות של שבוע בכפר קטן בו המטיילות משתתפות במלאכות מקומיות, מכירות את התושבים וחוות את חייהם הפשוטים. טיול עם ערך מוסף

תארו לעצמכן קבוצה של נשים ישראליות, שיוצאות לטייל במסלול טרקים חדש, כזה שכמעט לא פוגשים בו בתיירים, ומתארחות במשך שבוע בכפר קטן, בו הן משתתפות בעשייה המקומית: עושות נייר, קוצרות עשבים בשדה יחד עם הנשים המקומיות, משתתפות בחגיגת שירה וריקודים, מתארחות בבתי התושבים, לומדות לבשל מאכלים מקומיים. בקיצור, חוות את החיים הפשוטים באופן בלתי אמצעי, והכל – בלב הנופים המדהימים של ההימלאיה.


במהלך הטיול יוצרים קשרים חמים והיכרות קרובה עם נשים מקומיות

זה בדיוק מה שקורה בטיול נשים ייחודי לנפאל, שכולל שהות של שבוע בכפר ננגי, עבודה משותפת עם בני המקום והיכרות קרובה עם אורח חייהם. ובנוסף, יש גם ערך מוסף – תרומה לחינוך ילדי הכפר.

רוצה להצטרף לטיול נשים ייחודי בנפאל? לפרטים לחצי כאן >>

הכל התחיל לפני שנה, כשחיפשתי מקום לשהות בו במזרח, בסביבת טבע נעימה, ורצוי בנפאל, משם היו לי זיכרונות נעורים. התנאי היחיד שהצבתי לעצמי – שיהיה מקום נידח, אבל עם חיבור לאינטרנט. אחרי שיטוטי אינטרנט ליליים איתרתי את המקום: הכפר ננגי. בכפר גרות כמאה משפחות שמתפרנסות מחקלאות, והוא נמצא כעשר שעות נסיעה מערבית לקטמנדו. נסעתי. נשארתי בכפר שלושה חודשים ומצאתי את עצמי מעורבת בפרויקט מקומי של תיירות קהילתית.


בית הספר בננגי. חלק מכספי המטיילות עובר לקידום החינוך בכפר

מכאן דברים החלו להתפתח: העליתי על הנייר תכניות תיירותיות לאורך מסלול טרק, והצעתי לתושבי ננגי לנצל את המשאבים המקומיים שבכפר כדי להפוך את מוקדי החיים והעשייה לחוויה תיירותית.

השנה ביקרו בכפר כ-50 נשים ישראליות שזכו לחוויה ייחודית ויוצאת דופן של מפגש בלתי אמצעי עם הכפריים שבאזור. אורית, שהשתתפה באחד הטיולים, מספרת: "הטיול הוא משהו אחר, שונה, לא סתם טיול. נכון, כל אחד יכול לקנות כרטיס טיסה לקטמנדו וללכת לטרקים, אבל החיבור עם המקום הספציפי הזה והמפגש עם האנשים, החיבור איתם, החיבוק שלהם, להיכנס להם לתוך החיים – זה לא משהו שכל אחד יכול להגיע אליו".

לננגי מגיעים בטרק של יומיים, בנופים משגעים, כשברקע נשקפים הרי ההימלאיה, עם הפסגות המושלגות של הדאולגרי, הנילגרי והאנפורנה דרום. השקט, האוויר הנקי, ההליכה האיטית, כל אלה פותחים את החושים לחוויה בלתי נשכחת.

בננגי הנשמה נפתחת. לא צריך לעשות שם משהו מיוחד. השילוב של התושבים המקסימים עם הנופים עוצרי הנשימה, השקט, השלווה והפשטות עושים את זה. יש מין קסם בכפר הזה, שרק מי שחוותה את החוויה הייחודית תוכל באמת להבין.


נופי ההימלאיה המשגעים

המקומיים עדיין נרגשים מהתיירים שמגיעים אליהם. הם עוטפים את הנשים בחום ואהבה. כפריים חייכניים, גאים ומקסימים, שעושים הכל כדי שהמבקרות מבחוץ ירגישו בטוב. בכפר המטיילות משתתפות בפעילויות משותפות עם התושבים: הן עושות נייר מעץ הלוקטה בפרויקט הנייר של הנשים המקומיות, יוצאות לשדה עם הכפריות, מבקרות בבית הספר המקומי ויושבות לשיחה עם המורים, מבקרות בבתי התושבים, משתתפות בחגיגת שירה וריקודים אותנטית לפי מיטב המסורת הפון מגארית המקומית, לומדות לבשל אוכל מקומי בסדנה עם השף רומן, מטיילות בין בתי הכפר הציוריים וחוות משהו אחר.


כל אחד יכול לטוס לנפאל ולצאת לטרקים, אבל השהות הממושכת בחברת נשות הכפר היא שהופכת את הטיול למיוחד כל כך

החלק המאתגר בטיול הוא טרק למוחרה, תצפית בגובה 3,300 מטר. בבוקר אפשר לצפות בזריחה מדהימה מעל יותר מעשרים פסגות של ההימלאיה. העלייה למוחרה נותנת תחושה של "אם טיפסתי לכאן, אני יכולה להגיע לכל מקום". ההתעלות שבהתמודדות. נשים שמתקשות בעלייה, יכולות לצאת לטרק חלופי לכפר סמוך, בו אפשר לבקר בפרויקט אריגה של נשות הכפר.

אבל המסע הנשי המיוחד הזה לא רק נועד להעצמה עצמית. חלק מכספי הנוסעות מועבר ישירות לפרויקט התיירות של ננגי וממן את החינוך במקום. הפרויקט הזה הניב לכפר סכום כסף יפה, של כמה מאות אלפי רופי לקידום מערכת החינוך. כשמשווים את הסכום הזה להכנסה השנתית, למשל מחוות היאקים המקומית, המסתכמת ב-1,500 דולר לשנה, אפשר להבין את חשיבות הביקור שלנו שם. בעיני זה הערך המוסף של הטיול.


הטרק בדרך לכפר

הטיול לנפאל משלב גם ביקור באתרים התיירותיים של עמק קטמנדו כמו קטמנדו, פתאן, בקטאפור, פשופאתינאת. בדרך לפוקרה יש רפטינג על נהר הטריסולי, ומפוקרה יוצאים לבוקר של זריחה ויוגה על רקע ההימלאיה.

במרץ-אפריל 2013 מתוכננות לצאת שתי קבוצות נוספות של נשים נוספות. אם גם את מעוניינת לזכות בחוויה ייחודית של פעם בחיים ומחפשת טיול מסוג שונה ובראש אחר, היכנסי עכשיו לאתר הטיול, השאירי את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם עם תאריכי הטיולים הקרובים.

רוצה להצטרף לטיול נשים ייחודי בנפאל? לפרטים לחצי כאן >>
___

דניאלה שורץ – יזמית ועורכת אתר הנשים אסימון, מובילה טיולי נשים לנפאל

– הכתבה באדיבות אתר הנשים אסימון


נפאל: סודות ההימלאיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מנפאל

טרק בממלכת מוסטנג הנידחת, אי שם בצפון נפאל
טרק בממלכת מוסטנג הנידחת, אי שם בצפון נפאל

אם יש גן עדן הוא נמצא במוסטנג, מקום מושבם של טיבטים, סמוך לגבול עם סין (או טיבט, תלוי את מי שואלים), החיים את חייהם בחופש. עניין שאינו מובן מאליו מאז הסכסוך שהתעורר עם סין ובריחתו של הדלאי לאמה ...

מסע צילום במוקדי העניין בקטמנדו
מסע צילום במוקדי העניין בקטמנדו

במבט ראשון נראית קטמנדו מוזנחת, צפופה ומזוהמת, אך אל תתנו לרושם הראשוני להטעות אתכם, מדובר באחת מהערים הקסומות והמרתקות במזרח ובעולם כולו. הצלם חמי כרם חוזר בפעם החמישית אל קטמנדו למסע צילום שמתרכז דווקא בעיר עצמה, ולא בפסגות ...

בעקבות ציידי הדבש בהימלאיה בנפאל
בעקבות ציידי הדבש בהימלאיה בנפאל

מזה למעלה מ-2000 שנה גברי שבט הגורונג והמגאר, משלשלים עצמם בעזרת סולמות וחבלים מבמבוק, בין ענני הדבורים הגדולות בעולם במצוקי רכס ההימלאיה שבנפאל. לימור צדוק שהיתה בכלל עם עקבים ובדרך לטיסה, מצאה את עצמה בדרך תלולה בוצית בג'ונגל, ...