תפריט עמוד

טיול משפחתי בעמק החולה

אין כמו טבילה מרעננת במי מעיין צוננים ביום קיץ חם, ובצפון עמק החולה ומורדות הגולן יש כמה מעיינות שכאלה, שכדאי להכיר, ולצדם עוד אטרקציות משפחתיות נהדרות. הצעה לטיול משפחתי בצפון, ובסופו של יום טיול עמוס חוויות יש לנו המלצה על מלון מטיילים נהדר במיקום מוצלח במיוחד

בחום הקיץ, אין כמו טיול במעיינות ובנחלים בגליל כדי להתרענן ולהתקרר. לצד שמורות הטבע הגדולות באזור המכונה "ארץ פלגי מים" – נחל חרמון (הבניאס), תל דן ונחל שניר (החצבאני) – יש כאן עוד הרבה פינות חמד פחות מוכרות, שכיף גדול לטייל בהן. הנה הצעות לכמה טיולים ובילויים קלילים, מרביתם לצד מים ובתוכם, שמתאימים מאוד למשפחות:

עין תינה

עין תינה, הידוע גם כעין נוטרה, הוא מעיין מקסים הנובע בשיפולי הגולן, בין הקיבוצים גדות וגונן. המסלול במעיין ולאורך הנחל היוצא ממנו גדוש בהפתעות נעימות, כמו הליכה במים וטבילה תחת מפל צונן. המסלול מתחיל בחניון עין תינה, משם הולכים עם השביל המסומן ירוק לכיוון חורשת האיקליפטוסים. תוך זמן קצר מגיעים למים – הולכים במים נגד הזרם, על אבני הבזלת (מומלץ להצטייד בסנדלי הליכה במים), בין צמחיית גדות ושיחי פטל. חלק מהדרך הולכים בקטעים חשופים ובחלקה – בסבך של צמחיית קנים. ממשיכים עד שמגיעים למפל עין תינה – המים פורצים משני צינורות ונופלים על סלעי הבזלת. את שמו קיבל המפל מעצי התאנה הגדולים הנמצאים במקום ומזמינים לנוח בצלם. אחרי רחצה מרעננת הולכים בחזרה לכיוון הרכב.

המפל בעין תינה

המפל בעין תינה | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

איך מגיעים? מצומת מחניים פונים מזרחה לכביש 91 עד צומת גדות, שם פונים שמאלה לכביש 918. נוסעים בכביש ועוברים את גשר הפקק. חמישה קילומטרים לאחריו פונים ימינה בכביש עפר עד שמגיעים לחניון עין תינה. ניתן גם לרשום "חניון עין תינה" בווייז.

עין דבשה

מעיין נוסף באותו אזור הוא עין דבשה, המוכר גם בשם עין דרבשיה. זהו מסלול קצרצר וקליל, המתאים גם לילדים קטנים. מהמקום בו משאירים את הרכב הולכים כעשר דקות בשביל (לא מסומן) אל טחנת דרבשיה, טחנת קמח גדולה מהתקופה העות'מאנית. ניתן לעבור מתחת לקשת הכניסה המרשימה של הטחנה או לטפס על גג הטחנה וללכת באמת המים שמובילה את מי המעיין. לאחר שיורדים, אפשר להמשיך לצעוד במורד פלג המים, בין שיחי הפטל, או פשוט לחזור לרכב.

טחנת הקמח בעין דבשה

טחנת הקמח בעין דבשה | הצילום באדיבות מלונות מטיילים

איך מגיעים? מצומת מחניים פונים מזרחה לכביש 91 עד צומת גדות, שם פונים צפונה לכביש 918 לכיוון קיבוץ גונן. עוברים את הפנייה ימינה לעין תינה וכ-900 מטר אחריה מגיעים לפנייה לדרך עפר, בה פונים ימינה. לאחר נסיעה של כמאתיים מטר מגיעים לרחבת חנייה קטנה ובה משאירים את הרכב.

קיאקי כפר בלום

לקצת אקשן רטוב, אין כמו רפטינג או קיאקים במסלול מאתגר שיקפיץ לכם את האדרנלין. קיאקי כפר בלום מציעים מסלולים בחצבאני ובירדן, ברמות שונות על פי ההרכב המשפחתי. המסלול הפופולרי ביותר הוא באורך ארבעה קילומטרים על הירדן, בינות לצמחייה עבותה, שבסיומו מפל קטן מעלה את סף הריגוש. מסלול אחר הוא מסלול רפטינג באורך שמונה קילומטרים, שנמשך כשעתיים וחצי ומתאים לבני עשר ומעלה. במסלול הזה עוברים דרך מפלים וקטעים אתגריים ומהירים לצד קטעים רגועים יותר. יש גם מסלול קצר ורגוע שמתאים לילדים מגיל שנתיים ונמשך כחצי שעה. אחרי הקיאקים אפשר לשלב פעילויות נוספות באתר, כמו צפייה בסרט רפטינג בתלת ממד ובילוי בפארק האתגרי טופ רופ, הכולל קיר טיפוס, פארק חבלים ואומגה למים.

נרטבים ומתרגשים במסלול המשפחתי בקיאקי כפר בלום | צילום: יוסי אלוני

נרטבים ומתרגשים במסלול המשפחתי בקיאקי כפר בלום | צילום: יוסי אלוני

פרטים נוספים: טלפון 072-3951180, אתר אינטרנט

משק קורלנדר, בית הלל

לצד פעילויות מים, האזור מציע עוד המון פעילויות לכל המשפחה. אחת מהן היא ביקור ברפת המשחתית במשק קורלנדר שבמושב בית הלל. המשק, שנוסד ב-1951 והחל את דרכו עם פרה וכמה תרנגולות, גדל לרפת עם מאות פרות וכן פרדסים ומטעים אורגניים של זיתים, רימונים, אשכוליות, תפוזים ולימונים. סיורים חווייתיים למשפחות מתחילים בלגימה של שוקו טרי טרי וממשיכים בהיכרות עם הרפת ומכון החליבה, חליבה ידנית של הפרות והגמעת עגלים צעירים מבקבוק וכן טעימה של שמן זית ושל פירות אורגניים. ניתן לרכוש גבינות מתוצרת המחלבה.

פרטים נוספים: טלפון 052-4585058, אתר אינטרנט

איפה ישנים?

הווילג' – מלון מטיילים על הירדן, הוא כפר נופש מקסים ומטופח בלב עמק החולה, במיקום מושלם, ממש על גדות נהר הירדן, כשמאחורי המלון נמצא מפגש הנחלים שניר וחרמון, עם טיילת יפה לצד המים. קצת יותר רחוק ישנה טיילת נוספת – טיילת עמי, לאורך הירדן.

בנוסף למיקום המעולה, המתחם מציע שילוב מנצח: לינה בבקתות עץ משפחתיות מרווחות ושירותים של מלון. הבקתות פזורות בין מדשאות ירוקות והן מתאימות לאירוח של זוג עם עד שלושה ילדים. בכולן יש אמבטיית ג'קוזי, מיני בר, מיקרוגל וערכת שתייה חמה. מחוץ לבקתות, הילדים יכולים להתרוצץ במרחבי הדשא וההורים יכולים להירגע מול הנוף הפסטורלי. במקום יש בריכה גדולה ובריכת פעוטות מוצלת, ומסביב יש מיטות שיזוף וכיסאות נוח. בנוסף, אפשר ליהנות ממתקני שעשועים לילדים, מגרש כדורגל ומגרש כדורעף.

הוילג' - מלון מטיילים על הירדן, מוקף במדשאות ונופים פסטורליים

הוילג' – מלון מטיילים על הירדן, מוקף במדשאות ונופים פסטורליים

כדי שתתחילו את יום הטיולים בדרך הטובה ביותר, ארוחת הבוקר, הכלולה במחיר, כוללת סלטים רעננים, גבינות משובחות ומאפים טריים, ויש מבחר גדול גם לטבעונים. ואם אתם מתקשים להיפרד, בוויליג' – מלון מטיילים על הירדן ישמחו לארח גם את חיות המחמד שלכם. פרטים נוספים: טלפון 04-6883040, אתר אינטרנט.

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגליל עליון ועמק החולה

צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות
צפת לקראת פסטיבל הכלייזמרים: יופי של סודות

הסמטאות של צפת מתמלאות בימים אלה בנגנים חדשים וותיקים, נגנים אשר גומעים קילומטרים רבים בסמטאות העיר ועושים שמח. אולם פסטיבל הכלייזמרים, לדברי המדריך, "הוא לא רק קשור לנגינה. יש בו מסר של פשטות. כולנו מוזמנים להגיע, לפשוט מעלינו ...

מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה
מהמולת "מחניודה" לאירוח אינטימי בראש פינה

סמטה מוצלת מובילה אל הבית המוקף בבוסתן המשתלב בגינת ירק ועשבי תיבול שהשף קוטף ומלקט מהם היישר למטבח. נוף פנורמי גלילי והחרמון באופק. בבית שני חדרי אוכל מרווחים. החללים והקירות משמשים רקע לאוסף חפצי אמנות וטעם משובח. השף ...

מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין
מבוא לנדודים 48: מערות ברכס פקיעין

"בעיצומו של קיץ, בחום יולי אוגוסט עליתי מהגליל התחתון אל הגליל העליון. הובלתי את הקרוואן בכביש הצר המטפס דרך הכפר ראמה, חלפתי על פני בית ג'אן וחרשים, ונכנסתי אל פקיעין". רונן רז חונה בגליל העליון, מכיר שכנים יהודים ...