תפריט עמוד

טיול אופניים בתל אביב

תל אביב היא יעד מושלם לטיול אופניים לבד, בזוג או עם כל המשפחה. בין אם בעונות המעבר, בחורף או בקיץ, בכל עונה יש בעיר לא מעט מה לראות ובעזרת האופניים ניתן לחוות את כל זה באופן קצת אחר. הנה סקירה קצרה על כמה מסלולי אופניים, שכדאי לכם לצאת אליהם:

1. הכירו את תל אביב מצפון ועד דרום – מסלול הרכיבה הבא הוא מסלול נהדר, שייקח אתכם לאזורים שונים בעיר ויאפשר לכם להגיע לכמה ממוקדי העניין השווים ביותר של תל אביב. אם יש לכם אופניים חשמליים ואתם תוהים לאן לרכוב בסוף השבוע הקרוב, המסלול הזה במיוחד בשבילכם. הוא מתחיל בתחנת הרכבת של האוניברסיטה ומסתיים בשדרות בן ציון מספר 1. כדאי לצאת אליו בשעות הבוקר או הצהריים, אך אם אתם רוכבים בקיץ, מומלץ כמה שיותר מוקדם ולפני השעות החמות. המסלול נמשך בין שלוש לארבע שעות והוא מישורי ברובו. אולם, מדי פעם פוגשים בדרך כמה עליות קלות או ירידות מתונות, שקל מאד להתמודד איתן.

במהלך המסלול עוברים את פארק הירקון וכמה מוקדי עניין מיוחדים בו, כמו הגן הטרופי, גן הסלעים וגן הקקטוסים. ממשיכים לשפך נחל הירקון ישירות אל הים ומדוושים לכיוון נמל תל אביב. הרכיבה בנמל תל אביב מסתיימת בחלק הצפוני-מערבי שלו והיא ממשיכה לכיוון חוף מציצים. משם כל הדרך למרינה של תל אביב ולשדרות בן גוריון, היישר לכיכר רבין, בניין העירייה וגן העיר. משם ממשיכים לאבן גבירול, תיאטרון הבימה עד לשדרות בן ציון.

טיול אופניים מאפשר להכיר את העיר מזווית קצת אחרת

טיול אופניים מאפשר להכיר את העיר מזווית קצת אחרת | צילום: שאטרסטוק

2. להכיר את החלק הדרומי של העיר – המסלול הבא מתמקד בחלק הדרומי של תל אביב ומסתיים ביפו. הערת מסע למסלול: במסלול זה יש לכם את האפשרות לרכוב על אופניים חשמליים.

צאו עם האופניים לכיוון מלון קרלטון ברחוב אליעזר פרי 10, נקודת ההתחלה של המסלול. הרכיבה מסתיימת בפארק הירוק של מדרון יפו והיא נמשכת בין שעתיים לשלוש שעות, בהתאם לזמן שבו תעצרו לאורך הדרך. המסלול הזה כולל רכיבה לאורך הטיילת של תל אביב, מפגש עם שוק הפשפשים המיוחד ביפו וגם עם כנסיות ומוזיאונים מעניינים. הוא כולל ביקור במתחם התחנה, בכיכר השעון, במוזיאון אילנה גור ובנקודת התצפית המרהיבה שביפו העתיקה. אפשר לסיים את הרכיבה מעט לפני מדרון יפו, בנמל יפו המקסים, שבו עוגנות סירות הדייגים.

3. רכיבה לצד המבנים ההיסטוריים של תל אביב – טיול אופנים למשפחות זאת דרך מצוינת לאחד את המשפחה. הטיול הזה יאפשר לכם ליהנות מזמן איכות, מצד אחד, ומצד שני להכיר את העיר ואת המבנים ההיסטוריים שלה. הרכיבה במסלול זה מתחילה ברחוב רוטשילד 140 ומסתיימת ברחוב שבזי 19. כדאי לצאת בשעות אחר הצהריים או בערב כדי ליהנות מהאווירה המיוחדת, האופיינית לאזורים שדרכם עוברים. משך הרכיבה הממוצע הוא כשעתיים. בדרך פוגשים את מוזיאון הבאוהאוס, את בית ראובן ואת בית ביאליק. ממשיכים לבית העיר תל אביב, לשוק הכרמל ולרחוב אלנבי ומסיימים בנווה צדק, אחת השכונות היפות ביותר של תל אביב.

טיול אופניים דרך לב תל אביב עובר גם בכיכר ביאליק המקסימה

טיול אופניים דרך לב תל אביב עובר גם בכיכר ביאליק המקסימה | צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

הערת בטיחות: אם אתם מתכוונים לרכוב על אופניים חשמליים כדאי שתכירו את תקנות הביטוח והרישוי לאופניים חשמליים.

זכרו: המסלולים האלה עוברים ברחובות העשויים להיות צפופים וסואנים. מומלץ מאוד לעשות אותם במהלך סוף השבוע, אז הם פחות עמוסים ונעימים יותר לרכיבה. אם מחליטים לצאת לרכיבה בחורף, יתכן שהכבישים יהיו רטובים. כדאי להקפיד על רכיבה איטית וזהירה. אם יוצאים אל המסלול במהלך הקיץ, שעות הצהריים עשויות להיות קשות לרכיבה ולכן מומלץ לצאת בשעות הבוקר המוקדמות או לאחר השקיעה. בכל מקרה, לא לשכוח לקחת קסדה ולוודא שהאופניים תקינים ומתאימים לרכיבה ממושכת של כמה שעות.

בתמונה הפותחת: רוכבים על אופניים לאורך הטיילת | צילום: Kartinkin77 / Shutterstock.com

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...