תפריט עמוד

חמש קטגוריות, חמישה יעדים נבחרים

איזו עיר הכי אהבתם? לאן תרצו לטייל עם הילדים? מהו היעד המועדף עליכם מחוץ למסלול התיירות? המקומות הראשונים בחמש קטגוריות ברשימת המאה לשנת 2010

על חמש קטגוריות כתבנו בבהרחבה (ראו כתבות על גלפגוס, ברצלונה, מאצ'ו פיצ'ו, ניו זילנד ושוק פורטובלו בלונדון), והנה בקצרה על חמש הקטגוריות האחרות. ביחד מתקבלת הרשימה שלכם לעשרת היעדים הנבחרים לשנת 2010.

עיר: פריז
We’ll always have Paris, תמיד תהיה לנו פריז, אמר ריק (האפרי בוגרט) לאילזה (איגריד ברגמן) בסופו של הסרט הנפלא "קזבלנקה". גם לנו, כך נראה, תמיד תהיה פריז – רומנטית, שרמנטית, כובשת, מרגשת, האחת והיחידה, שאין דומה לה. למרות תחרות קשה עם ערים נהדרות כמו לונדון, ניו יורק וריו דה ז'ניירו, פריז היא הבחירה שלכם כעיר הנפלאה מכולן. ועם יד הלב, אנחנו מצטרפים לבחירה שלכם בשמחה ובאהבה.

עוד על פריז, במטיילים – המדריך המלא

במקום השני: ניו יורק

עם ילדים: טיול פארקים בארצות הברית
בחירה מעניינת, שכן לא רבים יוצאים לטיול פארקים ברחבי אמריקה, ודאי לא בהשוואה לנופשים באיי יוון או למדוושים על אופניים בהולנד. אבל אולי הבחירה שלכם ליעד המשפחתי המושלם מעידה יותר על משאלת לב מאשר על עניין מעשי. אחרי הכל, מי לא חולם לקחת פסק זמן ארוך מהמרוץ היום-יומי, לאסוף את הילדים ואת בן או בת הזוג ולצאת לטיול ארוך וממלא מצברים בפארקים הלאומיים המדהימים ביופיים ברחבי ארצות הברית – יוסמיטי, ילוסטון, גרנד קניון, סקויה, רדווד ואחרים. מלבד המראות והנופים, בעלי החיים והצמחייה, זאת הזדמנות נהדרת לפגוש אמריקה אחרת, מטיילת ומחויכת, ידידותית לתייר ולטבע. ארצות הברית זה לא רק חנויות, מכוניות ומזון מהיר, זוהי גם ארצם של הדובים החומים, הגייזרים המתפרצים, עצי הסקויה האדירים והמדבריות היפים.

על משפחה אחת שהגשימה את החלום:

קמפינג בארה"ב: תחת שמי המערב
קמפינג בארה"ב: תחת שמי המערב

עשרת אלפים קילומטרים, אוהל קטנטן ונופים שאין דומים להם. משפחת דגני ויתרה על מלונות של חמישה כוכבים לטובת מיליוני כוכבים בשמים ויצאה לטיול קמפינג ארוך במערב ארצות הברית וקנדה

במקום השני: טיול בקרוון באוסטרליה

מסעות: דרך המשי
דרכי המסחר העתיקות שקישרו בין אירופה למזרח הרחוק מסעירות את הדמיון. למעשה, יותר מהדרך עצמה, האסוציאציות שהיא מעלה הן עיקר המשיכה: שיירות גמלים, גלילים של בדי משי רכים ויקרים, הרפתקנים חסרי תקנה, עצירות בנאות מדבר. גם בימינו, כשאפשר לגמוא את המרחק בין רומא ללאנז'ו שבסין בכמה חודשים במקום בכמה שנים כבעבר, עדיין מדובר במסע יוצא דופן ומאתגר, שחולף בנופים מגוונים ודרך שלל תרבויות.

על המשי והדרך שעשה ממזרח למערב:

משי, הבד הכי נחשק בעולם
משי, הבד הכי נחשק בעולם

ידע סיני, תאווה רומאית, סודות הודיים וחסות מונגולית – סיפורו של המשי משתרע על פני תרבויות ויבשות. דן דאור על דרך המשי, רשת של קשרי המסחר שחיברה בין סין, הודו, מרכז אסיה והמערב

לכתבה המלאה

במקום השני: דרך האינקה בפרו

טיולים גיאוגרפיים: אלסקה
בשנת 1867, כשארצות הברית רכשה את אלסקה מרוסיה תמורת 7.2 מיליון דולר, נשמעה ביקורת בקרב הציבור האמריקאי על בזבוז כספי הציבור. מאוחר יותר, כשנמצאו במדינה הצפונית, שאין לה גבול עם שאר ארצות הברית, מרבצי זהב, פחם, גז טבעי ונפט, היה ברור מעל כל ספק מיהו הצד המרוויח ומי המפסיד בעסקת הרכישה של אלסקה. אבל כבודם של המחצבים במקומם מונח, הסיבה שאלסקה הגיעה למקום ראשון בקטגוריית הטיולים הגיאוגרפיים קשורה לאוצרות טבע מסוג אחר לגמרי. הטבע במדינה הגדולה ביותר בארצות הברית עוצר נשימה ביופיו ובמרחביו הלא מופרעים: הרים נישאים, קרחוני עד, אגמים צלולים כבדולח, עשרות אלפי קילומטרים של חופים מפורצים, שפע מרשים של בעלי חיים, בהם דובים לבנים ודובי גריזלי, איילים, לווייתנים, כלבי ים ואריות ים. מזג האוויר הארקטי הקשוח תורם לחוויה הבלתי מתפשרת.

על טיול משפחתי באלסקה:

אלסקה : משפחה בין קרחונים

אלסקה : משפחה בין קרחונים
שבועיים בקרוואן באלסקה, עם שלושה ילדים, שני מבוגרים וקרחון מאתגר אחד

במקום השני: אנטארקטיקה

מחוץ למסלול התיירות: איסלנד
דווקא המשבר הכלכלי שהיכה קשות באיסלנד הפך את המדינה היפהפייה הזאת לנגישה יותר לתיירים. מהמקום היקר ביותר באירופה, הפכה איסלנד לאפשרות ריאלית למדי גם למי שאין לו מיליון דולר לבזבוזים. ובכל זאת, לפחות לגבינו הישראלים איסלנד עדיין נמצאת מחוץ למסלול התיירות. אבל אם טרחתם וטסתם לבירה אירופית כלשהי ומשם לקחתם טיסה נוספת לריקיאוויק, לא תצטערו: הרי געש, גייזרים, מפלים מרשימים, מעיינות חמים, קרחונים, מצוקים שיורדים בתלילות למי האוקיינוס. ומעל כל אלה, שמי החורף מוארים באורות המופלאים של הזוהר הצפוני ובקיץ השמש מאירה כמעט כל היממה. ואם מועדונים ובילויים הם כוס הוויסקי שלכם – גם אלה נמצאים בשפע בריקיאוויק הבירה, כפי שאפשר לקרוא בכתבה הבאה.

עוד על איסלנד, במטיילים – המדריך המלא

במקום השני: שמורת יער הגשם קאו סוק, תאילנד

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.