תפריט עמוד

חמישה טיולי מכוניות מופלאים באירופה

מסע דרכים, רוד טריפ, אמנם מתקשר עם ארצות הברית, אבל גם באירופה אפשר לצאת למסע במכונית לאורך מאות קילומטרים, שעובר בין נופים מגוונים ולפעמים אף חוצה מדינות. הצעות לחמישה טילי מכוניות עתירי נופים ובלתי נשכחים ברחבי אירופה

טיולי כוכב וטיולים בתחבורה ציבורית כבודם במקומם מונח, אבל למי שרוצה לגלות את הפינות הנסתרות והיפות ביותר, אין תחליף לריגוש במסע דרך אמתי, road trip, לאורך קילומטרים רבים, מסע בנופים מגוונים החוצה מרחבים ואפילו מדינות. מסעות מהסוג הזה מזוהים יותר עם ארצות הברית, אבל גם באירופה תוכלו לצאת לרוד טריפ של ממש. לפניכם הצעות לחמישה טיולי מכוניות אירופים יפים במיוחד, שכל אחד מהם נמשך לאורך מאות קילומטרים ואף יותר, דרך נופים מדהימים, אתרי טבע וערים נהדרות.

1. כביש הטבעת באיסלנד

כביש 1 באיסלנד, המכונה גם כביש הטבעת, מציע כל מה שצריך להרפתקה של ממש. הכביש המרכזי של איסלנד, שאורכו 1,336 ק"מ, מקיף את האי כולו, פרט לחצי האי סנייפלנס. הוא עובר דרך מגוון נופים מדהימים, מכל הטוב של איסלנד: הרי געש, שדות לבה, גייזרים, קרחונים, פיורדים, הרים מושלגים, כרי מרעה מפלים ונהרות רחבים. זהו כביש של שני נתיבים, ולמרות זאת, בגלל דלילות האוכלוסייה, בחלקים רבים ממנו תהיו לגמרי לבד.

נוף טיפוסי לאורך כביש הטבעת באיסלנד

נוף טיפוסי לאורך כביש הטבעת באיסלנד | צילומים בכתבה שאטרסטוק

הכביש עובר בין האטרקציות המרכזיות של איסלנד, כמו הבירה רייקיאוויק (בה תכלו להתחיל את המסע), אקוריירי שמהווה בסיס לטיולים באגם מיבטן, לגונת יוקולסרלון, גייזר סטרוקור ועוד. בזמן המסע מומלץ לשלב רחצה בבריכות מינרליות חמות (כמו הלגונה הכחולה, שמצריכה סטייה קלה מהמסלול) או שייט לצפייה בלווייתנים. בתום יום נסיעה, בעודכם נחים בבקתת עץ חמימה ומבודדת מול הנוף, אם יתמזל מזלכם תזכו לראות את הזוהר הצפוני. כדאי לדעת, שלמרות שהכביש סלול ברובו (לא לכל אורכו), מומלץ לשכור רכב שטח, במיוחד אם נוסעים בין אוקטובר למאי.

מפלי גודפוס, מהיפים במפלי איסלנד, נמצאים ממש בסמוך לכביש הטבעת

מפלי גודפוס, מהיפים במפלי איסלנד, נמצאים ממש בסמוך לכביש הטבעת

נקודת התחלה וסיום: רייקיאוויק

כמה קילומטרים? 1,336 ק"מ

אתרים בולטים לאורך הדרך: רייקיאוויק (Reykjavík), מפל סקוגפוס (Skógafoss),  קרחון מירדל (Mýrdalsjökull), החוף השחור רייניספיארה (Reynisfjara), לגונת הקרחונים יוקולסרלון (Jökulsárlón), אגם מיבטן (Myvatn), מפל גודפוס (Goðafoss), עיירת הדיג הופן (Hofn), הר וסטרהורן (Vestrahorn).

מפת המסלול:

2. כביש החוף הצפוני בסקוטלנד

אם אתם מחפשים רומנטיקה ומסתורין, הטיול לאורך North Coast 500 בסקוטלנד הוא מסע הדרכים האולטימטיבי. זהו כביש מפותל וחד נתיבי ברובו, שמתחיל ומסתיים באינברנס, ונמתח לאורך כ-800 ק"מ בהיילנדס הסקוטיים. בדרך עוברים בנופים עוצרי נשימה של הרים, אגמים וחופים פראיים, עם טירות ומערות ובעלי חיים דוגמת איילים, פרי היילנדס, עופות מים ודולפינים השוחים לא רחוק מהחופים. את הלילות מעבירים ב-B&B כפריים אצל מארחים ידידותיים, או בטירות עתיקות ואפופות מסתורין. להשלמת החוויה, לאורך הדרך יש מזקקות ויסקי שינעימו לכם את הטיול.

נוף טיפוסי ב-North Coast 500 בסקןטלנד

נוף טיפוסי ב-North Coast 500 בסקןטלנד

הטיול מתחיל באינברנס (Inverness), המהווה בסיס מצוין לטיולים באזור, כמו לאגם לוך נס. מאינברנס נוסעים צפונה לכיוון דורנוך (Dornoch), המפורסמת בטירה שלה ובמזקקות הוויסקי הרבות שבקרבתה, ואז נוסעים מערבה לכיוון הצוקים הפראיים של אזור וויק וממשיכים בנסיעה לאורך החוף הצפוני הדרמטי, עם חופים מבודדים ומערות מרשימות. באזור דורנס מתחילים בנסיעה דרומה בדרך צרה המתפתלת בין ההרים, עם נופים מדהימים שנשקפים מכל פינה והרבה עיירות מקסימות שכדאי לעצור בהן והרבה טיולי הליכה מקסימים שאפשר לשלב בנסיעה. מקטע הנסיעה האחרון, מקינלוכווה ועד אינברנס, הוא מהיפים במסלול כולו ויש בו הרבה מאוד נקודות תצפית מדהימות. כדאי להקדיש לנסיעה לפחות ארבעה ימים, יותר אם אתם מתכננים לשלב גם טיולי הליכה בהיילנדס.

נקודת התחלה וסיום: אינברנס

כמה קילומטרים? 800 ק"מ

אתרים בולטים לאורך הדרך: טירת אינברנס (Inverness), טירת דורנוך (Dornoch Castle), טירת דונרובין (Donrobin Castle), וויק, טירת מיי (Castle of Mey), מערת סמו (Smoo Cave), אולפול (Ullapool), קניון קורישלוך (Corrieshalloch Gorge), מפלי קלשנסי (Clashnessie Falls), מפרץ סנדווד (Sandwood Bay).

מפת המסלול:

3. כביש חוצה פורטוגל

כביש N2, שנמתח לאורך 738 ק"מ במרכז פורטוגל, משאבס (Chaves) בצפון המדינה לפארו (Faro) בדרומה, מכונה "כביש 66 של פורטוגל", על שם הכביש האמריקאי המיתולוגי. הכביש, הארוך ביותר בפורטוגל, מאפשר היכרות עם הצד הפחות מתויר של המדינה המערבית ביותר באירופה. הוא חוצה ארבעה רכסי הרים, 11 נהרות ו-29 רשויות, ומציע נופים מגוונים לכל אורכו, כמו גם אתרים הקשורים למורשת היהודית המפוארת של פורטוגל.

כרמים באזור וילה ריאל בעמק נהר הדורו | צילום: Alex Ragen / Shutterstock.com

כרמים באזור וילה ריאל בעמק נהר הדורו | צילום: Alex Ragen / Shutterstock.com

הכביש עובר דרך מגוונים הנופים היפים של פורטוגל – מאזורי היין של עמק הדואורו, דרך המצוקים הדרמטיים של שמורת סרה דה אשטרלה, השדות והמטעים הפסטורליים של חבל אלנטז'ו, וחופי האוקיינוס האטלנטי הדרמטיים בחבל אלגרבה. בדרך אפשר לעצור בערים עתיקות, עיירות ציוריות וכפרים קטנים ומבודדים. בין השאר, תוכלו לבקר בעיר היפהפייה אבורה ובעיר קוימברה, שהאוניברסיטה שלה היא מהעתיקות ביותר בעולם. בשתי הערים הללו התגוררו בעבר קהילות יהודיות מפוארות. כשהכביש נחנך בשנות החמישים הוא היה הדרך המרכזית שחצתה את המדינה, מאז נסללו כבישים חדישים ומהירים יותר, אבל N2 המפותל אידאלי למסע אטי ונינוח, והוא חביב מאוד גם על אופנוענים ורוכבי אופניים.

בנסיעה לאורך הכביש N2 שחוצה את פורטוגל, אפשר לעצור בקוימברה, בה נמצאת אוניברסיטה מהעתיקות בעולם

בנסיעה לאורך הכביש N2 שחוצה את פורטוגל, אפשר לעצור בקוימברה, בה נמצאת אוניברסיטה מהעתיקות בעולם

נקודת התחלה: שאבס (הכביש אמנם מתחיל בשאבס, אבל כדאי לבלות קודם כל כמה ימים בעיר היפה פורטו, ומשם לנסוע צפונה לשאבס).

נקודת סיום: פארו (Faro)

כמה קילומטרים? 750 ק"מ

אתרים בולטים לאורך הדרך: שאבס, וילה ריאל (Vila Real), ויזאו (Viseu), הפארק הלאומי סרה דה אשטרלה (Parque Natural da Serra de Estrela), קוימברה (Coimbra), אבורה (Evora), פארו.

מפת המסלול:

4. כביש החוף מטירנה לוונציה

אחת הדרכים הטובות ביותר ליהנות מהנופים הבלקנים המקסימים היא לנסוע בכביש E65 – מטירנה, בירת אלבניה, עד לוונציה בצפון איטליה. זהו מסע חוצה מדינות שאורכו 1,115 ק"מ. הוא מתחיל באלבניה, אחת המדינות הבתוליות והפחות מתוירות באירופה, ממשיך דרך מונטנגרו, קרואטיה וסלובניה ומסתיים באחת מהערים האהובות באיטליה, ונציה. הטיול עובר בחלקו הגדול לאורך רצועת חוף יפהפייה ומפורצת, בין ערים עתיקות וכפרים מקסימים.

הנסיעה לאורך קו החוף של קרואטיה בדרך מטירה לוונציה מספקת נופים עוצרי נשימה

הנסיעה לאורך קו החוף של קרואטיה בדרך מטירה לוונציה מספקת נופים עוצרי נשימה

מטירנה נוסעים צפונה לכיוון אגם שקודרה, האגם הגדול ביותר בבלקן. משם חוצים את הגבול למונטנגרו, ועוצרים בקוטור, עיר עתיקה השוכנת לצדו של מפרץ קסום. ממונטנגרו חוצים את הגבול לקרואטיה, שבה עובר החלק הארי של המסלול. הכביש עובר בדוברובניק, עם רובע עתיק מוקף בחומות הצופות לים, משם ממשיכים צפונה לאורך רצועת החוף של קרואטיה, המשובצת בערים עתיקות, חופים מפורצים והרבה איים קטנים וירוקים. הכביש חוצה את הגבול לסלובניה, עם נופים אלפיניים מיוערים. אפשר לסטות קצת מהמסלול לטובת ביקור במערות שקוציאן ובאגם בלד. באיטליה כדאי לעצור בטריאסטה, עיר נמל היסטורית ומלאת אווירה, ולהמשיך בנסיעה לא ארוכה מערבה אל ונציה הרומנטית, שמהווה סיום מושלם לטיול.

נקודת התחלה: טירנה, אלבניה

נקודת סיום: ונציה, איטליה

כמה קילומטרים? 1,200 ק"מ

אתרים בולטים לאורך הדרך: טירנה, אגם שקודרה (Shkodra),  קוטור (Kotor), הרצג נובי ( Herceg Novi), דוברובניק (Dubrovnik), ספליט (Split), טרוגיר (Trogir), רייקה (Rijeka), טריאסטה (Trieste), ונציה.

מפת המסלול:

5. דרך האלפים הגבוהים בצרפת

בהרי האלפים יש כמה דרכים נופיות במיוחד, אחת היפות שבהן היא דרך האלפים הגבוהים (La Route des Grandes Alpes), שרובה עוברת בכביש D902. הדרך נמתחת מאגם ז'נבה עד הריביירה הצרפתית, חוצה בדרכה 16 מעברי הרים דרמטיים ועוברת בין ארבע שמורות טבע, פסגות מושלגות, עמקים ירוקים, אגמים צלולים ועיירות עתיקות. ככל שמדרימים, הנוף משתנה והופך לים תיכוני ובסוף הדרך מחכים חופי הריביירה היפהפיים.

נוף טיפוסי של הרים ואגמים בדרך האלפים הגבוהים בצרפת

נוף טיפוסי של הרים ואגמים בדרך האלפים הגבוהים בצרפת

הדרך מתחילה בעיירת הספא תונון-לה-בה(Thonon les bains) על שפת אגם ז'נבה, משם ממשיכים בנסיעה דרומה לעיירת הסקי מורזין. בהמשך חוצים את מעבר קול דז ארווי, עוברים בין כרי מרעה אלפיניים, ממשיכים בין מעברי הרים לעיירות סקי, עוצרים בעיירות היסטוריות, כמו באירנסון וברסלונטה, ומסיימים בעיר החוף המקסימה מנטון (Menton) על חוף הים התיכון. הפינוקים שלאורך הדרך הם חלק בלתי נפרד מהמסע – אפשר ללון בבקתות עץ כפריות ורומנטיות, להתענג על המטבח של מחוז סבואה ושל חבל פרובאנס ולטעום מהגבינות האופייניות לאזור במחלבות קטנות לאורך הדרך. חשוב לדעת: המסלול סגור בחורף, בשל השלגים המכסים אותו, ונפתח רק בחודשי הקיץ.

בקצה הדרומי של דרך האלפים הגבוהים הנופים הופכים לים תיכוניים

בקצה הדרומי של דרך האלפים הגבוהים הנופים הופכים לים תיכוניים

נקודת התחלה: תונון-לה-בה (Thonon les bains)

נקודת סיום: מנטון

כמה קילומטרים? 684 ק"מ

אתרים בולטים לאורך הדרך: תונון-לה-בה, מורזין (Morzine), נקיק גשר השטן (Gorges du Pont du Diable), מעבר ההרים קול דז ארווי (Col des Aravis), הפארק הלאומי ואנואז (Vanoise), עמק מוריאן (vallée de la maurienne), בריאנסון (Briançon), מעבר ההרים קול ד'יזואר, (Col d'izoard), פארק הטבע האזורי קוואיראס (Queyras), הפארק הלאומי מרקנטור (Le Mercantour), מנטון.

מפת המסלול:

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.