תפריט עמוד

חופשות קצרות לסוף שבוע

המלצות לחופשות קצרות על חוף הים, באי נהדר או בעיר תוססת ומלאת עניין. צריך רק לבחור יעד, לארוז מזוודה קטנה ולהתחיל ליהנות

טיסה של שעה וחצי מישראל או ארבע וחצי שעות ואתם בעולם אחר, זה בדיוק מה שאנחנו מציעים לכם לחופשה קצרצרה של כמה ימים – בסוף השבוע או באמצעו. ההחלטה אם לנפוש על חוף ים יפה או לשוטט ברחובות של עיר מקסימה היא בידיכם, הנה כמה הצעות שיעזרו לכם לבחור (היעדים מסודרים על פי האלף-בית):

אירלנד

הבירה נהדרת, ההיסטוריה מרתקת, האנשים טובי מזג, המוזיקה שמחה, האוכל מצוין, הנוף מרהיב – טירות עם שדים ורוחות, כנסיות קלטיות, נציבי אבן קדומים, צוקי מוהר (Moher) שנופלים ישר לים, המון ירוק, המון כבשים. יופי של מקום לחופשה קצרה.

צוקי מוהר הגולשים אל הים באירלנד | צילומים: שאטרסטוק

אנטליה
אנטליה זה לא רק בטן־גב. העיר ממוקמת בלב אזור הנחשב אחד היפים שלאורך חופי הים התיכון, עם יערות, מפרצים, המון מים, שטיחי קילים בכפרים, ואתרים ארכיאולוגיים כמו מערת קאראין (Karain), שבה התגלו ציורי המערות העתיקים ביותר בתורכיה, או האמפיתיאטרון הרומי באספנדוס (Aspendos). ויש גם מגוון אפשרויות לטיולים אתגריים, בכלל זה רפטינג עם הילדים על הנהר קופרולו (Köprülü).

בודפשט
בגלל יופייה של האדריכלות, שפע ההוד וההדר ההבסבורגיים, הגשרים הרומנטיים. היא מתוירת פחות מפראג, אך לדעת רבים יפה לא פחות. זו העיר שבה נולד הרצל, ובכל 
אוגוסט חוגגים בה את פסטיבל היהודים. בודפשט זה גם גולאש, פפריקש, ריקודי עם הונגריים, דנובה ועשרות אתרי ספא מפנקים.

בניין הפרלמנט בבודפשט. מתוירת פחות מפראג אבל יפה לא פחות ממנה

ברצלונה
בירת קטלוניה מלאה באדריכלות הצבעונית והשונה של אנטוניו גאודי, ששיאה בכנסיית סגראדה פמיליה. אבל יש בה גם פסלים אנושיים ואמני רחוב בשדרות La Rambla, מוזיאון פיקאסו, פאייה, טאפאס, בוקאדיוס (כריכים נפלאים), וחיי לילה שמתחילים רק בעשר. ברצלונה היא גם יעד מצוין לטיולי כוכב בספרד: לאנדורה, למנזר מונסרט (Montserrat), לחירונה (Girona) או לפיגארס (Figueres).

כרתים
לא רק בגלל המינוטאורוס שבלבירינת והתרבות המינואית, אלא בעיקר מפני שהאי הקרוב הזה נותן מענה לכל סוגי הנופש – חופים, הרים גבוהים ומושלגים בחורף, נחלים ולגונות כחולות. ההרים הלבנים למשל הם מקום מצוין לטיולים ברכב וברגל: הדרך מחניה (Khaniá) לתחילתו של ערוץ סמריה (Samaria) עוברת בכפר לאקי (Laki), והיא אחת מהיפות בכרתים, בייחוד בחודשי האביב כשערוץ סמריה ועמק לסיתי (Lasithi) מתכסים במרבדי פרחים. 

סלובניה
ארץ ירוקה ושופעת. הרים גבוהים, קניונים ונחלים, אגמים קטנים וציוריים, יערות רבים, מערת שקוציאן (Sˇkocjan) שאסור לפספס, כפרים קטנים הבנויים בסגנון שווייצרי, ותושבים ידידותיים. סלובניה אידיאלית לטיולי כוכב: אפשר לבלות כמה ימים ליד אגם בלד (Bledi) או ליד אגם בוהיני (Bohinj), ולצאת לטרקים שהם מן הטובים באירופה. 

אגם בלד בסלובניה

קורסיקה
נפוליאון נולד כאן, ואף על פי שקורסיקה שייכת לצרפת, התרבות בה איטלקית. רוב שטחה הוא שמורת טבע, וקו החוף הסלעי משופע צוקי גרניט המתרוממים מעל חופים יפים ומפרצים מבודדים. עיר הנמל בסטיה (Bastia), בירת האזור הצפוני, עשירה בכנסיות מתקופת הבארוק, ומאוד כיף לשבת בכיכר סן ניקולס (Saint-Nicolas) ולשתות קפה.

רודוס
אף שבקיץ חם יותר מבישראל, "אי השמש" מצוין לחופשה קצרה וצוהלת; יש בו חופים רבים (גם לנודיסטים), מרינה, קזינו, וכל מה שאי יווני טיפוסי מציע. יש גם עבר מפואר ועקבות שהותירו הרומים, העות'מאנים (חמאם תורכי בכיכר ארידנוס), האיטלקים והגרמנים. גם הפרפרים שבעמק פטאלודס (Petaloudes) והטברנות המקומיות הם סיבה טובה. 

טיול הליכה בהרי הקרפטים ברומניה

רומניה
אופציה טובה לחופשה זולה יחסית, עם שפע של מעיינות מינרליים, אתרי מרפא וספא משובחים. העיר סינאיה (Sinaia) היא אתר נופש וסקי ידוע, והעיירה בראן (Bran) היתה, על פי האגדות, מקום מושבו של הרוזן דרקולה. אבל הסיבה מספר אחת לחופשה ברומניה היא הרי הקרפטים, העשירים ביערות, בדובים, בבוסתנים ובכרמים.

ועוד משהו: חופשת סקי קצרה בצרפת
המלצה של החזאי דני רופ: ואל טורן (Val Thorens) הוא אתר סקי באלפים הצרפתיים, באזור שלושת העמקים – אזור הסקי הגדול בצרפת ומהגדולים בעולם. קלאב מד ואל טורן ממוקם בגובה 2,100 מטרים מעל פני הים ומציע מסלולים לגולשים מכל הרמות, ושלל פעילויות – בר חופשי, מופעים ואוכל נהדר. אחד היתרונות של הקלאב מד הזה הוא שיש בו שלג גם מחוץ לעונת הסקי, למי שמעוניין להגיע בחודשים מרס־אפריל.

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.