תפריט עמוד

חופשה תל אביבית במלון בוטיק

מלון ארטיסט, מלון בוטיק חדש בלב תל אביב, מציע את החופשה האורבנית האולטימטיבית למי שרוצה להתאוורר מהלחצים והמתח, ובכל זאת להישאר במרכז הארץ

חופשה במרחק רבע שעה נסיעה מהבית אולי נשמעת כמשהו קצת מוזר, אבל לפעמים, ודאי בזמנים שכאלה, מתחשק להתאוורר מחוץ לבית, אבל לא בהכרח להתרחק. שנים רבות אחרי שעזבתי את תל אביב לטובת פרוור לא רחוק, חזרתי לעיר הגדולה והפעם כתיירת מן המניין. גיליתי כמה קל ונוח להסתכל על דברים בעיניים של מי שבא מבחוץ, כי תל אביב – תגידו מה שתגידו עליה ועל תושביה – באמת מחבקת ומכילה את הבאים בשעריה, ישראלים, תיירים ומה שביניהם.

עוד לפני שיוצאים לטייל בעיר, צריך להתמקם איכשהו, וקשה לחשוב על מקום טוב ממלון ארטיסט, שנפתח לא מזמן. נתחיל במיקום: כמו שאמרו הגששים, "בצנטרום של הפיילה", ברחוב בן יהודה, מרחק קצרצר מחוף בוגרשוב וכעשר דקות הליכה לשוק הכרמל. עוד יתרון יש למלון הזה – זהו מלון בוטיק, כלומר אינטימי. בארוחת הבוקר אין 100 סועדים, בהאפי האואר (שתכף נגיע אליה) לא מתגודדים עשרות אורחים בחלל סגור. ואם אתם מחפשים אוויר צח ולא רוצים לצאת מהמלון, בקומה החמישית יש מרפסת גג נעימה שאפשר לשקוע בה בהרהורים על החיים או פשוט להתענג על ספר טוב.

אמנות על הקירות

מלון ארטיסט, כפי ששמו מעיד, מוקדש לאמנות ישראלית. בחללים הציבוריים ובחדרי האורחים משולבות יצירות אמנות מקוריות ומסקרנות של אמנים צעירים – לאו דווקא תמונות על הקירות אלא מייצבים גדולים, קירות שלמים שהפכו ליצירות אמנות ועוד. כך, למשל, החדר שבו התארחתי (חדר 110, שווה לכם לבדוק אם הוא זמין בעת ההזמנה) הפך כולו למייצב אמנות של האמן אייל אסולין: קירות החדר צבועים בשחור עם ציורי הירוגליפים, ועל הקיר המרכזי, מעל המיטה, חמישה חתולים מוזהבים בולטים מהקיר, רמז למנהגי הקבורה העתיקים של הפרעונים. התוצאה ראוותנית, מושכת עין ומשמחת כל אוהב חתולים. מעבר לכך, החדר נעים ונוח מאוד, עם מכונת אספרסו, פינת ישיבה מסוגננת שנפתחת למיטה נוספת ומקלחת חדישה ונעימה להפליא.

חתולים מוזהבים. חדר 110 עם מייצב האמנות של האמן אייל אסולין

חתולים מוזהבים. חדר 110 עם מייצב האמנות של האמן אייל אסולין

אחרי שמתמקמים בחדר, כדאי לחזור לכניסת המלון כדי לבחון טוב יותר את עבודות האמנות. בכניסה מהרחוב שם מקדמת את פני האורחים עבודת אור של נעמה רוט, שיצרה מבנה מונומנטלי עם פתחים שמתוכם בוקע אור צבעוני, ומזמין את הבאים להתנתק מהרחוב שבחוץ. בלובי, לאורך קיר שלם, מתפרשת עבודה של דנה יואלי, המורכבת ממקטעי בטון היוצרים נוף מופשט של שמש שוקעת אל הים. כדאי גם לעלות ברגל לקומות האחרות כדי לראות על קירות המסדרונות את עבודותיהם של יוצרים דוגמת הילה טוני נוביק, שי זילברמן ומעיין אלקיים.

ובחזרה ללובי: בכל שעות היממה עומדים לרשות האורחים (ללא תשלום) עמדת קפה, עמדת יין וקעריות עם חטיפים מלוחים. אבל הזמן הכי כיפי הוא בין 17:00 ל-19:00, ההאפי האואר, אז נפרשים על שולחן מטעמים שונים ומושקעים. בערב שהייתי במלון היו אלה כריכונים מצוינים, כמה סלטונים ומרק עדשים וירקות מוצלח. כוס יין של יקב רקנטי מלווה בצלוחית פיצוחים פיקנטיים וכריכון גבינות וירקות היה פתיחה מושלמת לערב (כל פינוקי ההאפי האואר מוגשים ללא תשלום לאורחי המלון). זאת הזדמנות לשבת בלובי היפה, המעוצב כסלון ביתי חמים ומזמין ולפגוש אורחים אחרים (בימים כתיקונם רובם תיירים צעירים) לשיחה נינוחה.

מסדרון אמנות במלון

מסדרון אמנות במלון

בערב, מבחר המסעדות באזור מסחרר, ממסעדות שף ועד לפיצריות פשוטות. אם תרצו להתפנק, כי אחרי הכל אתם בחופשה עירונית, הבית התאילנדי נמצא במרחק קצרצר מהמלון (בבוגרשוב פינת בן יהודה) ו-Salva Vida, של השף יובל פכלר, אף היא קרובה מאוד (בירקון 88).

ארוחת הבוקר במלון מוגשת בחדר מקסים, שחציו הוא חדר שמש עם גג מזכוכית, וכוללת מזנון מגוון של סלטים, ממרחים, ביצים, מאפים מתוקים ומלוחים, לחמים ושתייה קלה וחמה. גם כאן האווירה אינטימית ושלווה, הכי רחוק מחדרי האוכל ההמוניים של המלונות הגדולים, והאוכל טעים מאוד.

חדר האוכל. נעים ואינטימי

חדר האוכל. נעים ואינטימי

ומה עושים במהלך היום? קודם כל, יורדים מערבה ברחוב בוגרשוב אל הים, ושם הולכים לאורך הטיילת או על החוף ועוצרים באחד מבתי הקפה הנחמדים. אני מחבבת במיוחד את בננה ביץ, עם כיסאות שיורדים הכי קרוב למים. אפשרות אחרת, ללכת על רחוב בן יהודה וממנו לאלנבי ולשוק הכרמל. ואם אתם אוהבים אמנות, הגלריות של רחוב בן יהודה וגורדון נמצאות בהישג יד.

כדאי לדעת

במלון ארטיסט, השייך לרשת מלונות אטלס, יש 56 חדרים, 12 מהם הופקדו בידי אמנים שונים, שכל אחד מהם הפך את החדר "שלו" ליצירת אומנות אישית.

המלון מגלה אחריות סביבתית מעוררת הערכה: כרטיסי המפתח לחדרים הם לא מפלסטיק אלא מעץ ממוחזר, במקום בקבוקי מים מפלסטיק תמצאו בחדר כלי זכוכית רב פעמי, במקלחת הסבון והשמפו (של המותג המצוין 417) נמצאים במכלים רב פעמיים, במקום בבקבוקונים הקטנים, ולטובת האורחים עומדים אופניים, שבהם אפשר לטייל ברחבי העיר ולהשאיר את הרכב מאחור.

• מלון ארטיסט, רחוב בן יהודה 35, תל אביב, טלפון: טלפון: 03-5425555, אתר אינטרנט

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...