תפריט עמוד

חופי תל אביב: הפלישה הצרפתית

במשך כל השנה מכיר המציל בחוף פרישמן כל משתזף וכל כלב חולף, אבל ביולי-אוגוסט החוף הזה, כחופים אחרים בתל אביב, מוצף בתיירים צרפתים. איזה חוף אהוב על הצעירים, ואיפה נסגרות העסקאות הכבדות? הצצה לפלאז' התל אביבי

"מאדאם! לצאת מהמים! סיל-וו- פלה!" צועק המציל בחוף פרישמן בתל אביב. אף אחד לא מקשיב. אחוריים בחוטיני מוזהב מתחככים בבגד ים גברי בצבע ורוד. החוף מפוצץ באינספור יפים ויפות, מדיף ריח עז של קרם הגנה ושיק. הניכור התל אביבי נעלם, או אולי מתחבא עד יעבור זעם – דהיינו חודשי יולי-אוגוסט בהם תל אביב מוצפת באינספור צרפתים. ליתר דיוק, יהודים צרפתים.

במשך כל השנה מכיר המציל בחוף פרישמן כל כלב שעובר – בשמו ובשם בעליו. הוא יצעק עליך ברמקול וינזוף על תספורת חדשה שלא מוצאת חן בעיניו. אבל ביולי- אוגוסט כל הביתיות המשפחתית נעלמת. והחוף, כחופים אחרים בתל אביב, מופקר לפלישה הצרפתית והופך בין לילה לפלאז' עירוני משובח.

יולי אוגוסט הם חודשי חופשת הקיץ הצרפתית – ה"ווקנס" – חופשה שהיא חובה קדושה בעיני כל צרפתי. לחופשה חוקים וכללים משלה והצרפתים לא מעלים על דעתם לשנות אותם כבר עשרות רבות של שנים – צהלה, רוח שטות, זלילה ועינוגים, הם חובה. תוך כדי, אמור הנופש הצרפתי להראות טוב – שזוף, ענוד במשקפי שמש ושלל אביזרי אפנה. איפור הוא חובה ביום ובלילה.
הפולשים ממלאים את החופים לא רק בבגדי ים אופנתיים אלא גם במוזיקה צרפתית. המקומיים משתדלים כמיטב יכולתם להבליג כי בכל זאת יורו אחד שווהקצת פחות מ-6 שקלים. והצרפתים, שחובה עליהם ליהנות, מבזבזים. הצרפתים כאמור משתלטים על החופים אך יש הבדל מהותי בין חוף לחוף.

חוף מציצים. משום מה, כנראה בגלל בורות מוחלטת בהיסטוריה התל אביבית, הופכים הצרפתים את חוף מציצים לחוף משפחתי. האמהות המותשות מחום וקנאה (הבעלים לא מפסיקים להסתכל לצדדים), מוציאות את הכל על הצאצאים – "אימבציל!!!" היא מילת נפוצה כאן בחודשי הקיץ. הלוליטות נועצות עיניים בלי להתבייש ומגלות עניין מרובה בבני גילן המחוצ'קנים. יש גם חגיגות משפחתיות, רכילות בלי סוף, משחקים עליזים ומוזיקה צרפתית.

חוף הילטון. החוף מתחלק לחוף הכלבים וחוף ההומואים. הצרפתים כנראה משאירים את הכלבים שלהם בבית כשהם יוצאים לחופשה ולכן לא מפגינים נוכחות ממשית בחוף הכלבים. לעומת זאת, אלו מהם המעדיפים גברים, מציגים בחוף הזה את מייטב האופנה הצרפתית. חוף הילטון מושך אליו את התיירות הצרפתית המבוגרת יותר. זוגות הטרוסקסואליים מטיילים על החוף יד ביד ומחליפים מכתמים בצרפתית. מי שמעוניין בהוכחה שרומנטיקה לא נגמרת בגיל 16 יוכל להגיע להילטון בשקיעה. אז מקפידים הנופשים הצרפתים על נשיקה לחה במיוחד. אם תהיו בסביבה יש סיכוי שיבקשו ממכם להנציח את הרגע.

חוף בוגרשוב. חוף הילדים; לכאן מגיעים הצרפתים הצעירים, לפני גיל 18. הצרפתית מהדהדת על החוף – צרחות, צווחות וצחוקים בטיבול המוזיקה הצרפתית "הכי" עדכנית, עליה לא נרחיב כמובן את הדיבור. הילדים, כמו הוריהם בחופים אחרים מודעים מאוד להופעתם ומפגינים מודעות אופנתית מרתקת. כל אחד בגיל המתאים יקבל תשומת לב ראויה, אפילו אם הוא לא צרפתי. האוויר מהול בתשוקה של גיל העשרה ורעב לחופש שכנראה נמנע מהדור הצרפתי הצעיר במקום מגוריו הקבוע.

חוף גורדון. לכאן מגיעים הכרישים הצרפתיים הכבדים. כאן נסגרות עסקאות ומתנהלות השיחות ה"חשובות באמת" כולם רוצים להיות בחוף הזה. לראות, להראות, לעשות ביזנס, לחתן את הילדים ולזלול. כך שכאן מאוד צפוף ואין סיכוי להשחיל מילה בעברית. רוב המזון שמסתובב במקום כשר וכמובן יש נהרות של יין משובח.

חוף פרישמן. זאת הסצינה הצרפתית במיטבה. יפהפיות הורסות, אופנה הכי עכשווית, תוסס, נוטף סקס והמון קרם הגנה. הצרפתיות ב"גיל" חולמות על חתן ישראלי. חזק, שרירי בהיי טק או רופא. יש גם נציגות נכבדת מהמקבילה הישראלית המחזרת אחרי שידוך מעבר לים. האווירה לוהטת במיוחד, יש שעשועים למכביר כולל שש-בש עד אמצע הלילה.

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...