תפריט עמוד

חופים באילת

הקישור בין אילת לים הוא טבעי וברור, וכל אחד ימצא כאן את מבוקשו: יש חופים מבודדים ושלווים וחופים עמוסי פעילויות, חוף עם שונית אלמוגים יפהפייה וחופים שמציעים ספורט ימי מלהיב. הנה כמה מהחופים היפים של אילת ומה אפשר למצוא בכל אחד מהם

אילת, העיר הדרומית ביותר בישראל, יושבת לצד מפרץ אילת היפהפה, והקרבה למפרץ מוקף ההרים אחראית לאופי המיוחד של העיר ולחיבור שלה אל הים. גם חופשה באילת תהיה תמיד קשורה לחופים ולים, בין אם ברביצה נינוחה לצד המים, בשנרקול או בצלילה בתוכם או בשייט עליהם. אבל החופים האילתיים אינם עשויים מקשה אחת. יש בהם חופים מלאי פעילויות ואחרים שלווים ורחוקים מן ההמון הסואן.

שמורת טבע חוף האלמוגים
שמורת חוף האלמוגים היא מקום נפלא לבלות בו כמה שעות ואפילו יום שלם. זוהי שמורת האלמוגים הטרופית הצפונית ביותר בעולם וניתן לצפות בה בכמות עצומה של בעלי חיים: אלמוגים (כן, גם אלמוגים הם בעלי חיים), דגים, רכיכות, סרטנים, צבי ים ועוד. השמורה פתוחה כל השנה ויש בה שירותי חוף נחוצים, כמו מקלחות, סככות צל, כיסאות ומיטות חוף, אבל חשוב לציין שאין כאן שירותי הצלה – המגדל בחוף הוא מגדל פיקוח, ויושב בו פקח השומר שלא יאונה כל רע לשמורה ולחיים בה. שני גשרים הבנויים מעל השונית מאפשרים לצפות באלמוגים ובדגים הצבעוניים, ויש מהם גישה בטוחה למים לצוללים.

אלמוגים ודגים בשמורת טבע חוף האלמוגים | צילום: אסף זבולוני

כדי לצפות במראות הנפלאים של השונית לא חייבים לצלול צלילת סקובה (עם בלונים), גם בעזרת מסכת צלילה ושנורקל, שאפשר לשכור בחוף במחיר סמלי, ניתן ליהנות מהעולם העשיר והססגוני שמתחת למים. כמובן שצוללי סקובה יכולים להעמיק במדרון השונית למראות נפלאים במיוחד. ומי שנשאר על החוף ייהנה מאווירה רגועה במיוחד, בלי מוזיקה וטרדות רעש אחרות, שמאפיינות את החופים הצפוניים של העיר. לקבוצות יש אפשרות לקבל הדרכה בתיאום מראש.


משנרקלים בחוף האלמוגים

חוף שאינו מוכרז, ללא שירותי הצלה. במקום יש מזנון, אפשרות להשכרת כסאות נוח וציוד שנירקול וחנות מזכרות. הכניסה בתשלום. טלפון: 08-6376829
איך מגיעים: כביש 90 (דרך מצרים) מאילת למסוף הגבול טאבה, מדרום לחוף אלמוג, מול בית ספר שדה אילת


פרפרון אפור לחי בשמורת טבע חוף האלמוגים | צילום: אסף זבולוני

חוף המגדלור
החוף הדרומי ביותר בארץ, סמוך לגבול עם מצרים, שומר על צביון של פעם, בלי כל הרעש והמהומה שמאפיינים אחדים מהחופים הצפוניים יותר. הקרבה לשמורת האלמוגים ולאתר המערות האהוב על צוללים מהווים סיבה נוספת להגיע לכאן. מסעדת החוף והבר פועלים עד השעות הקטנות של הלילה, מה שאומר שאפשר לשבת בנחת עם בירה קרה ומוזיקת צ'ילאאוט אל מול הים המהפנט ולשכוח מהכל. בחוף יש מקלחות ושירותים ואפשר לשכור ציוד שנרקול – משקפות, שנורקלים ומזרני ים. הכניסה ללא תשלום, אין שירותי הצלה.
איך מגיעים? על כביש 90 (דרך מצרים), החוף מרוחק כשמונה ק"מ מאילת וכשני ק"מ ממעבר הגבול טאבה.

שקיעה בחוף המגדלור. לשבת מול הים המהפנט ולשכוח מהצרות

ריף הדולפינים
מקום מפגש בין אדם לדולפין, ללא חציצה. ממזרחים מעל המים אפשר לצפות בדולפינים ממרחק נגיעה כמעט, בעיקר בזמן ההאכלות. מי שרוצה להתקרב אליהם עוד יותר יכול לשחות עם דולפינים בלווית מדריך או להתנסות בצלילת היכרות מודרכת. בחוף עצמו אין שירותי הצלה אבל אפשר למצוא את כל השירותים הנדרשים לבילוי נעים – סככות צל, מקלחות ושירותים, מסעדה, חנות מזכרות ועוד. יש גם פעילויות יצירה לילדים וחדר שבו מוקרנים סרטוני טבע הקשורים לחיי הדולפינים. בחוף יש מועדון צלילה ומי שהגיע לא מצויד, יכול לשכור כאן ציוד צלילה. לרוצים להתנתק מטרדות היום-יום מומלץ לטבול בבריכות סתלבט על המים (מגיל 18 ומעלה) לרגיעה מושלמת לגוף ולנפש.

ריף הדולפינים. מפגש ללא חציצה עם דולפינים | צילום: דפנה טל, משרד התיירות

הכניסה בתשלום. על פעילויות מיוחדות כמו שחייה או צלילה עם דולפינים ובריכות סתלבט על המים משלמים תשלום נפרד, בהחלט לא מבוטל. טלפון : 08-6300111, אתר אינטרנט
איך מגיעים: על כביש 90 (דרך מצרים), אחרי נמל אילת

חוף הדקל
אחד החופים הנעימים באילת, עם רצועת חול נקייה ויפה, מדשאות ורציף עץ המאפשר גישה נוחה ולמים. בחוף דקל נערכים אירועים ופסטיבלים שונים במהלך השנה, ואפשר לערוך גם ימי כיף וחתונות, ובכל יום אפשר ליהנות מארוחה או משקה אלכוהולי בבר-מסעדה שעל קו המים. למי שמעדיף להוציא אנרגיה, יש במקום מתחם ספורט ומתחם פעילויות אתגר. אבל, לטעמנו, גולת הכותרת פה היא הנוף, שנשקף מהחוף – מפרץ אילת הכחול, מנוקד בסירות ובספינות, ומעבר לו הרי אדום, שהולכים ומאדימים לעת ערב.

חוף הדקל. אחד החופים הנעימים באילת

הכניסה לחוף חופשית, השכרת שמשיות וכיסאות נוח בתשלום. טלפון: 08-6326026, אתר אינטרנט
איך מגיעים? על כביש 90 (דרך מצרים), כקילומטר וחצי מצפון לנמל אילת

חוף קיסוסקי
החוף משמש כמרכז גדול ומגוון מאוד של ספורט ימי ואפשר למצוא בו את כל שחפצה נפשכם בתחום הזה: אבובי שכיבה ואבובי ישיבה, בננה, מצנח ימי, אופנועי ים, סירות מנוע לנהיגה עצמית, קייקים ועוד. חובבי מהירות ייהנו משייט בסירת סילון שמגיעה למהירות של 120 קמ"ש, תוך שהיא מתמרנת ומסתובבת במים במפתיע. בחוף יש מסעדה, בר ושירותים ציבוריים.

איך מגיעים? החוף נמצא בין קניון מול הים למלון מלון יו סוויטס (לשעבר מרידיאן), טלפון: 08-6372088, אתר אינטרנט

בחלק מחופי אילת, בהם חוף קיסוסקי וחוף חנניה, יש מגוון גדול של פעילויות ספורט ימי | צילום: דפנה טל, משרד התיירות

חוף חנניה
חוף רחצה מוכרז ומסודר, הכולל מיטות שיזוף, שמשיות ומקלחות, מציל ותחנת עזרה ראשונה. בחוף חנניה מציעים אטרקציות ימיות רבות ומגוונות, החל בהפלגות ועד לספורט ימי. מה יש כאן?סירות מנוע לנהיגה עצמית, סירות פדלים, קיאקים, אבובים, בננה, סקי מים, מצנחי ים, אופנועי ים ועוד ועוד. מהחוף יוצאת ספינת ז'ול ורן להפלגה לשמורת האלמוגים והגנים היפנים, שם נשקפים דרך חלונות פנורמיים השקועים בים דגים ססגוניים. אופציה נוספת – הפלגה לכיוון גבול מצרים ביאכטה פרדייז, עם משטחי שיזוף ופינות ישיבה מוצלות. בדרך היאכטה עוגנת ואפשר לקפוץ למים לטבילה מרעננת ושנרקול קצר.

איך מגיעים? החוף נמצא בדרך פעמי השלום 13, סמוך למלון לאונרדו פלאזה. אתר אינטרנט

חוף השחפים
חוף מסודר, נקי ושקט עם חול רך מעורבב בחצץ עדין. שובר הגלים שבמים יוצר אזור נעים לשחייה. לאורך החוף פזורות כמה שמשיות ואפשר לשכור מיטות שיזוף. בחוף יש שירותי הצלה, מקלחות פתוחות ושירותים. החוף נמצא מול מלון הרודס, ואם אתם רעבים תוכלו להזמין אוכל ושתייה ממלצרי המלון או לקפוץ לאחד מבתי הקפה הסמוכים.
איך מגיעים? החוף נמצא בקצה דרך פעמי השלום, מול מלון הרודס.

חוף מפרץ השמש
החוף הצפוני ביותר באילת, לפני הגבול עם ירדן, לאחר מלון הרודס. החוף אינו מוכרז ואין בו שירותי הצלה. זהו חוף נקי עם שמשיות קש גדולות, יש בחוף שירותים אך אין מקלחות. הגישה לים נוחה.

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.