תפריט עמוד

חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

"ביקשנו מ-AI לכתוב סיפור על אדם שבכה כמה פעמים ביום, בלי להזכיר את המילים 'טבח',  'חטופים' או 'מלחמה'. וזה מה שהבינה המלאכותית כתבה: פעם היה אדם שבכה כמה פעמים בשעה. לפעמים הוא בכה כי נזכר למה בכה בשעה שעברה".

הקטע הקצר והמצמרר הזה הוא חלק מהמופע "השיר המטורף של הארץ" שתיאטרון אלעד מעלה בימים אלו באולם הטרמינל. תיאטרון אלעד, למי שלא מכיר (וכדאי מאוד להכיר), הוא תיאטרון ייחודי שפועל באילת. הקים אותו בועז דן על שם אחיו אלעד, שנפל במלחמת לבנון השנייה. הבמאי והשחקנים עברו לקצה הדרומי של המדינה מתיאטראות ממוסדים במרכז, כמו הבימה והקאמרי, והם מעלים הצגות פורצות דרך, ששוברות את הקונספציה הרגילה של במה שעליה עומדים השחקנים ומולם הקהל יושב בשורות של מושבים.
המופע הנוכחי של תיאטרון אלעד מתייחס לאירועי המלחמה שהותירו אותנו עם שברון לב, שאריות של החיים וחתיכת שמיים. ואם המילים הללו נשמעות מוכרות, זה לא במקרה – המופע המוזיקלי, בבימויו של שי פיטובסקי, משלב שירים ישראלים אהובים וקטעי מעבר קצרים, שגורמים לחיוך להתערבב עם הדמעות. משתתפים בו דנה יצחקי, נילי רוגל וגיא כהן שלו והנגנים שרון אפטר, עומר ארביב, לאה גדאייב וזאביק וישנבסקי. הקהל מוזמן ללגום יין, לשיר, לזמזם, לצחוק ולהזיל דמעה או שתיים. איפה? אולם הטרמינל (בטרמינל של שדה התעופה הישן), בימי חמישי בשעה 21:00, עד סוף אפריל 2024. פרטים על המופע הזה והצגות נוספות של אלעד באתר התיאטרון

תיאטרון אלעד במופע "השיר המטורף של הארץ"

תיאטרון אלעד במופע "השיר המטורף של הארץ"

תיאטרון אלעד במופע "השיר המטורף של הארץ"

"השיר המטורף של הארץ" הוא אחת הדרכים להתמודד עם התהפוכות שכולנו עוברים מאז אוקטובר 2023 ועם המצב המורכב של אילת בתוך האירועים האלה. "מתחילת המלחמה אירחנו באילת 60 אלף מפונים, כלומר מספר התושבים של העיר הוכפל. פתחנו בתי ספר וגני ילדים ל-15 אלף ילדים מפונים, בהחלט אתגר לא פשוט", אומר אלי לנקרי, ראש עיריית אילת.

לקראת האביב, כשהרבה מהמפונים עזבו ועסקים ויוצרים מקומיים ניסו לחזור לשגרה אחרי שבמשך חודשים היו עסוקים בעיקר בהתנדבות ובמתן תמיכה למפונים, במובן מסוים אילת היתה צריכה להמציא את עצמה מחדש. אחרי הצלחת המיזם 101 חוויות ב-0 שקלים, שנולד בתקופת הקורונה וממשיך להתקיים מאז, העירייה ותאגיד התיירות נדרשו למיזם חדש, שיעזור לעסקים המקומיים להתאושש ויקרוץ למבקרים בעיר הדרומית. כך נולד "לוקאלס", מיזם שמטרתו ליצור שיתופי פעולה בין עסקים מקומיים עם יוצרים אילתיים ומרחבי הארץ. הכניסה לרוב אירועי לוקאס חופשית, ובין האירועים שיתקיימו עד פסח 2024 נזכיר רק אחדים: ליין של מוזיקה אלקטרונית עם די ג'ייז ישראלים בחוות הגמלים; מסעדות בעיר יארחו שפים מתחלפים, הופעות בפארק אופירה מטעם ברביס אילת ועוד.

העיר מתחדשת וגם החופים והטיילת עברו שיקום ושיפוץ

העיר מתחדשת וגם החופים והטיילת עברו שיקום ושיפוץ

ירדנו לאילת לראות איך העיר נראית בימים אלו ומה היא והמיזם לוקאלס מציעים למטיילים. גילינו שהנוף המדברי מהפנט כמו תמיד, הים אותו ים, אבל החופים עברו שיפוץ של ממש וטיילת חדשה מדרום לקניון מול הים מושכת לצאת להליכה נינוחה. החיבור בין הכחול של ים סוף לאדמדם של הרי אילת והרי אדום יוצר קסם מיוחד במינו. וכשלקסם הזה נוספים בילויים בדיוק במידה הראויה לתקופה המורכבת, לצד רוגע ושלווה הנחוצים כל כך, מתקבל מתכון מדויק ונכון.

לגונה בלב גן טרופי

אילת, שבקרוב תחגוג 75, עוברת בימים אלו תנופה של התחדשות גם בתחום המלונאות, עם מקומות חדשים שנפתחו וכאלה שנמצאים בשלבי בנייה. הפעם התארחנו דווקא במלון לא חדש, כזה שתמיד כיף לשהות בו. מלון אגמים מציע בריכה דמויית לגונה, עם מפרצונים המתפצלים ממנה. חדרי "על המים" שבקומת הקרקע מאפשרים יציאה ישירה אל הבריכה. מיטת רביצה גדולה על המרפסת מול המים, דקלים תמירים, ערסלים ומוזיקת צ'יל אאוט, כל אלה יוצרים תחושה של נופש באי טרופי, לא פחות. להשלמת אווירת החופש, Jasper 08, הבר שממוקם בקומת הכניסה ופתוח גם למבלים מבחוץ, מציע קוקטיילים מצוינים, אוכל יצירתי והופעות מוזיקה חיות. בדיוק מה שהגוף והנפש צריכים. איפה? קאמפן 7, אתר

הלגונה במלון אגמים

חדר על המים במלון אגמים

הלגונה (למעלה) וחדר על המים במלון אגמים. לנפוש באי טרופי בלי לעזוב את הארץ

דולפינים וסתלבט

אם כבר להירגע ולשחרר לחצים, קשה לחשוב על מקום מרגיע יותר, במיוחד בתקופה הנוכחית, מאשר ריף הדולפינים. אין כמו לשבת על המזח, לטבול אצבעות במים ולהתבונן באחת משלוש הדולפינות שחיות כאן באות לקבל ליטוף מהמטפלות המסורות, מתהפכות מהגב לבטן וחזרה, כמו חתלתולות מפונקות. אבל זאת רק ההתחלה: מתחם סתלבט על המים בריף מציע בריכות עם מי ים ובריכה אחת עם ריכוז מלחים גבוה במיוחד, שבהן אפשר לצוף, לנקות את הראש ולהפקיד את עצמכם בידי אנשי הצוות, שמערסלים, מניעים, מסובבים ומזיזים את הגוף שלכם בעדינות אינסופית בתוך המים. מוזיקה תת מימית, נצנוצי שמש שמלטפים את העפעפיים הסגורים, השרירים המתוחים הופכים רפויים, הראש מתנקה ממחשבות ומועקות. קשה להעביר במילים את חווית הרוגע של הציפה בבריכות. לסיום, אפשר לעלות למרפסת העליונה, לשתות תה ירוק, ליהנות מפירות טריים, להשקיף על הים ולמלא את הראות באוויר. הבריכות פתוחות בין 11:00 ל-15:00 במהלך השבוע, בשישי ושבת מהשעה 10:00, קפה סתלבט פתוח 17:00-11:00. איפה? החוף הדרומי, אתר

ריף הדולפינים

סתלבט על המים
ריף הדולפינים. דולפינה מתפנקת ומתחם סתלבט על המים | צילום תחתון: שירלי גולברי אסרף, מגזין Bestip

פסטות טריות או סושי יצירתי?

לנוח, להירגע, לצוף – כל אלה טובים ואפילו מצוינים, אבל מה עם ארוחה טובה? קבלו המלצה לשתי מסעדות אילתיות מצוינות, שונות מאוד זו מזו.
נתחיל דווקא במרכז העיר, בשדרות התמרים. מלודי היא מסעדה איטלקית חדשה, שבני הזוג ירדן ושניר פתחו ליד בית הקפה שלהם, שאף הוא נקרא באותו שם. התפריט מבוסס על חומרי גלם איכותיים, רבים מהם מגיעים מחקלאים בערבה. בתפריט תמצאו, בין השאר, פיצות בטאבון, פסטות בעבודת יד ודגים בצורות הגשה שונות, בהם פילה של מוסר ים על קרם עגבניות שרי כתומות, לברק אלי אוליו ועוד. יש גם מנות ילדים, יינות וקוקטיילים המכילים סירופים שנעשים במקום. איפה? התמרים 22, אתר

פיצה במסעדת מלודי

פיצה במסעדת מלודי

בשעה 21:00, באמצע השבוע, עוד לפני עונת התיירות החמה, כל השולחנות במסעדת Mood כבר מלאים. המסעדה נמצאת ליד  הבריכה על גג מלון Now והשמחה בה רבה. מאחורי הבר הפתוח הברמן משקשק קוקטיילים במרץ, השף מעביר ברנר מעל שורת סושי, מלצרים מניחים צלחות עמוסות במרכז השולחנות, מוזיקה נשפכת מהרמקולים ומוסיפה לאווירה המשוחררת. במסגרת אירועי לוקאלס, מתארחים פה שפים אורחים, אבל גם בימי שגרה זה בהחלט המקום הנכון לסגור בו את הערב. בתפריט מנות מהטאבון (פיצה עם פולנטה היא אחת הטעימות שאכלתי), דגים בשלל צורות הגשה ובישול, כולל סביצ'ה מומלצת מאוד לחובבי הז'אנר, סושי וסשימי יצירתיים במיוחד ועוד. טעים, צבעוני ושמח.
איפה? הים 5, על גג מלון Now, אתר

מסעדת Mood, טעים ושמח על הגג | צילום: שירלי גולברי אסרף, מגזין Bestip

מסעדת Mood, טעים ושמח על הגג | צילום: שירלי גולברי אסרף, מגזין Bestip

לסיום, נרים כוס של יין מקומי בתקווה לימים טובים. אורי שחר עשה בדיוק ההפך ממה שמומחים בתחום יעצו לו: בשנת 2002 הוא נטע כרם והקים יקב מכל המקומות בעולם דווקא באילת. יקב הים האדום נמצא קילומטרים ספורים מצפון לאילת, עדיין בשטח המוניציפלי של העיר, ולמרות כל החששות והאזהרות, היין שלו זכה בשלל תחרויות ובמדליות בינלאומיות.

יקב הים האדום | צילום: מסעדת Mood, טעים ושמח על הגג | צילום: שירלי גולברי אסרף, מגזין Bestip

יקב הים האדום | צילום: מסעדת Mood, טעים ושמח על הגג | צילום: שירלי גולברי אסרף, מגזין Bestip

במרכז המבקרים המקסים של היקב, שנראה כאילו צנח היישר מצרפת, מתקיימים סיורים וטעימות יין (100 שקל לשלוש טעימות וצלוחיות נשנושים), ארוחות, מפגשים ובתיאום מראש אירועים מיוחדים. פתוח גם בסופי שבוע. איפה? דרך המטעים 6 (כתבו "כרם ויקב הים האדום" בווייז), פרטים בטלפון 052-2704704.

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.