תפריט עמוד

חג המולד בווינה

וינה היא עיר של תרבות ומוזיקה ומציעה שלל אירועים לאורך כל השנה. האירועים המיוחדים והחגיגיים ביותר בעיר מתרכזים בתקופה של חג המולד

וינה יפה ורומנטית כל השנה, אבל בחורף היא עוטה קסם מיוחד. לשיא האווירה מגיעה העיר לקראת חג המולד וסילבסטר, עם שווקים מצועצעים, נשפים רבי רושם וקונצרטים חגיגיים. הנה שלושה אירועים נהדרים בסוף חודש דצמבר, ששווה להגיע בשבילם לווינה:

שוק חג המולד
כבר 700 שנה משכללים הווינאים את שוק חג המולד שלהם, אך השכלול אינו מתבטא בארומה של פלסטיק או ניחוח מותגים, אלא בקסם חלומי הלקוח ישירות מעולם האגדות. כל שנה באמצע נובמבר צומחים להם כאילו ממתחת לאדמה כ-140 דוכני עץ קטנים הממלאים את הכיכר המרכזית בווינה (Rathausplatz) והופכים אותה לארץ קריסמס המכושפת. ממתקים, נקניקים, תכשיטים ועוד מאות מיני מינים של עינוגי חיך, אסטטיקה ופינוק מוצגים בדוכני העץ הקטנים כתפאורה גרנדיוזית באופרה הווינאית. מעל התפאורה הווירטואוזית הטובעת בים של אורות, המנצנצים והזוהרים מאלפי קישוטי חג המולד, מרחף אד של ריחות משכרים. ניחוחות ערמונים קלויים מתערבבים בריח העוגות הווינאיות, מתערבלים בצלילי הסחרחרות העתיקות בהם סוסי עץ עולים ויורדים, מסתובבים במעגל מתיקות אינסופי.

המכשפה בהנזל וגרטל היתה וודאי בוכה מקנאה למראה שכזה, שאפילו הקשוחים שבינינו אינם מסוגלים לעמוד בקסמיו. לא רק ילדי וינה נהנים מהאטרקציה. יותר משלושה מיליון בני אדם נוהרים לארץ חג המולד הווינאית מרחבי העולם כולו. סוד המקום טמון כנראה בעובדה שהשוק הוא ממלכתם הבלעדית של סוחרים זעירים. בלעדיות זאת הוענקה להם עוד לפני שבע מאות שנה ב-1294 על ידי הקיסר Albrecht II. הקיסר שהיה מעוניין בתושבים עירוניים שבעים ורגועים העניק לסוחרים זעירים את הזכות להקים את 'שוק דצמבר' ובכך הבטיח לתושבי העיר אספקה שוטפת של מוצרים. המיקום והסחורה השתנו במשך השנים. חיילי הבדיל שהסעירו דורות של ילדים נעלמו. אך הסוחרים הזעירים המקבלים לידיהם את ארץ החלומות של חג המולד רק לימים ספורים, עדיין מגייסים את כל דמיונם וחריצותם בכדי לגרום לאלפים הנוהרים למקום לעצור ולו לרגע ליד דוכן העץ הקטן שלהם. למרות הקהל הרב המגיע למקום בין ה-18 לנובמבר ועד ממש לרגע האחרון – ערב חג המולד ה-24 לדצמבר, עדיין מצליח השוק לייצר אווירה אינטימית וביתית שאין לה דבר או חצי דבר עם הנהירה הצרכנית המטורפת התוקפת את רוב העולם המערבי בתקופה הזאת של השנה.

המשפחות המתנהלות באטיות בין הדוכנים פורשות לעתים לפארק הקרוב בו נרות ענק מאירים את העצים ורכבת מיניאטורית נוסעת בין קישוטי חג המולד המנצנצים, לעבר עולם רחוק, מתוק ומופלא.

מתי: השוק פתוח מאמצע נובמבר ועד 24 בדצמבר (ערב חג המולד).

עונת הנשפים
בירתה הקלאסית של אוסטריה, עירם של מוצארט, בטהובן, היידן ושוברט חוגגת את הקונצרטים של ראש השנה האזרחית עם הרבה פסון וסטייל.

מדי שנה ב-31 לדצמבר נפתחת באופן רשמי עונת הנשפים החלומית של וינה בנשף חגיגי ומהודר (Kaiserball) בארמון Hofburg. האירוע החגיגי נפתח בשעה 19:30, אל הארמון מתחילים לזרום המוזמנים במיטב מחלצותיהם, נשים עטויות פרוות ויהלומים, גברים בחליפות מחויטות של מיטב המעצבים ושלל סלבריטאים מעולם הזוהר. את האווירה מחממים קוקטילים צבעוניים המוגשים לקהל המוזמנים וברקע מתנגנים צלילי תזמורת הארמון. הקיסרית סיסי (Sisi) והקיסר פרנץ ג'וזף (Franz Josef) מקבלים את פני המוזמנים בברכות חמות, הנשים מקבלות מתנה קטנה בעת כניסתן לארמון וחיילי המשמר המלכותי המסורתיים מבצעים את טקס חילופי המשמר. לאחר קבלת הפנים מלווים המוזמנים לשולחנותיהם, שם מוגשת להם ארוחת ערב חגיגית במהלכה מלצרים מעונבים מזרימים לשולחנות ארבע מנות של מטעמי גורמה.

העניינים מתחממים אט אט וכל המוזמנים עוברים לחדרי נשפים המפוארים שמקושטים באלפי פרחים. זה הזמן לרקוד, להרגיש כמו נסיכים מהאגדות ולחלום על סינדרלה. בחצות בדיוק נשמעת ברחבי הארמון מנגינת הפעמון מקתדרלת סטפן הקדוש הסמוכה (St. Stephan's Cathedral) שמציינת את בוא השנה האזרחית החדשה.

ואם עד עכשיו התוכנית לא מספיק נוצצת ומרשימה – מעט לאחר חצות מתקיימת באחד מהאולמות הגדולים הופעה חגיגית עם זמרים ורקדני בלט של האופרה הווינאית.

מתי: הנשף מתקיים בכל שנה ב-31 בדצמבר, בשעה 19:30 מוגשת ארוחת הערב, והחל מ-22:00 מתקיים נשף הריקודים.
מידע נוסף: אתר אינטרנט

קונצרט ליל הסילבסטר
אולם הקונצרטים המפואר ב- Musikverein מארח מדי שנה ב-31 בדצמבר את קונצרט ראש השנה החגיגי של התזמורת הפילהרמונית של וינה, שנחשבת לאחת התזמורות הטובות בעולם. התוכנית המסורתית של הקונצרט כוללת מוזיקה של שטראוס ובני זמנו. הקונצרט זוכה להצלחה לא רק בקרב הקהל המקומי אלא גם ברחבי העולם והוא משודר בשידור חי ברחבי העולם.

מלבד הקונצרט המרכזי, שמתקיים בכל שנה ב-31 בדצמבר בשעה 19:30, יש שני קונצרטים נוספים – האחד ב-30 בדצמבר בשעה 11:00 והשני ב-1 בינואר בשעה 11:15.
כרטיסים: בשל הביקוש הרב, מכירת הכרטיסים נערכת בהגרלה שנה מראש. המכירה מתחילה בינואר, מחירי הכרטיסים מתחילים ב-30 אירו ומטפסים עד 940 אירו. פרטים נוספים על המכירה באתר האינטרנט

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.