תפריט עמוד

וינה מחוץ למסלול

וינה היא אחת הערים התרבותיות והאלגנטיות באירופה, והמבקרים בה לא מוותרים על אתריה הקלאסיים כמו קתדרלת סנט סטפן, בית האופרה והארמונות המפוארים. אבל וינה, בניגוד לתדמית המעונבת, מציעה הרבה יותר מזה. יש בה שכונות טרנדיות עם בתי קפה וברים אופנתיים, שווקים אותנטיים, מוזיאונים קטנים ואפילו רצועת חוף חולית על גדת הדנובה. קבלו הצצה אל וינה מחוץ למסלול המוכר:

מדריך מסע אחר לאוסטריה

המוזיאונים הסודיים של וינה

וינה בירת אוסטריה היא עיר של אמנות והיא מפורסמת במוזיאוני אמנות גדולים וידועים. לצד אלה יש עוד הרבה מוזיאונים קטנים ומרתקים המוקדשים לשלל נושאים. אחד מהם הוא מוזיאון הגלובוסים (Globenmuseum der Osterreichischen), היחיד מסוגו בעולם, שמסתתר בתוך הספרייה הלאומית של אוסטריה, אתר ששווה ביקור בפני עצמו. כאן תמצאו מאות גלובוסים מסוגים שונים, בהם גלובוס בגודל אדם, גלובוס זעיר במיוחד, מפות עתיקות ועוד ועוד. מקום מעניין אחר, אם כי מעט מקאברי, הוא מוזיאון הקבורה (Funeral Museum), מוזיאון אינטראקטיבי המוקדש להיסטוריה של טקסי הלוויה באוסטריה. כאן תוכלו לצפות בלווייתו של הקיסר פרנץ יוזף המוקרנת על מסך ענק, לשמוע שירי לוויות פופולריים ולהסתובב בין מוצגים שונים ומשונים, בהם ארונות קבורה ייחודיים. כתובת: Simmeringer Hauptstrasse

מוזיאון הגלובוסים, היחיד מסוגו בעולם | צילום: Prince Roy, Flickr

מוזיאון הגלובוסים, היחיד מסוגו בעולם | צילום: Prince Roy, flickr

מוזיאון נוסף, שלא מיועד לבעלי לב חלש, הוא מוזיאון הפשיעה (Wiener Kriminalmuseum), המוקדש להיסטוריה של הפשיעה והענישה מימי הביניים ועד ימינו. המוצגים פה כוללים בין השאר כלי נשק שנעשה בהם שימוש בפשעים מפורסמים ואפילו גולגולות של רוצחים וקרבנותיהם. כתובת: Große Sperlgasse 24

מקום מסוג אחר לגמרי הוא מוזיאון הנעליים (Schuhmuseum) ובו תצוגות שמוקדשות למלאכת הסנדלרות, עם מכונות וכלי עבודה מסורתיים, לצד תצוגות נעליים ייחודיות. כתובת: Florianigasse 66

ואם אתם רוצים מוזיאון תמים ומלא קסם שיחזיר אתכם לילדות, בקרו במוזיאון כדורי השלג (Original Vienna Snowglobe). כדור השלג, אותו כדור זכוכית שקוף שכשמנערים אותו המבנים הזעירים שבתוכו מתכסים בפתיתים לבנים, הומצא בווינה. במפעל כדורי השלג המקורי פועל מוזיאון זעיר שבו אפשר להתרשם מהסדנה בה הכינו את כדורי השלג הראשונים ומתצוגה יפה של כדורי שלג בשלל עיצובים. ניתן גם לרכוש כדורי שלג בחנות שפועלת במקום. כתובת: Schumanngasse 87.

כדור שלג. המצאה וינאית

כדור שלג. המצאה וינאית

יש בווינה עוד המון מוזיאונים קטנים, חלקם ביזאריים, כמו המוזיאון לזיופי אמנות, מוזיאון העינויים, מוזיאון השנאפס ואפילו המוזיאון למניעת הריון והפלות.

טבע בעיר: גן החיות Lainzer Zoo

כולם מכירים את גן החיות שונברון, מהוותיקים והמפורסמים בעולם, אבל בווינה יש גן חיות נוסף שרק מעטים מכירים. זהו גן החיות Lainzer Tiergarten, שממוקם ברובע ה-13 בדרום-מערב העיר. למעשה, זוהי שמורה מיוערת ששימשה במאה ה-16 כשטח הצייד של המלך פרדיננד הראשון ונפתחה ב-1919 לקהל הרחב. היום השמורה מוקפת חומה ובשטחה יש כאלף חזירי בר, למעלה ממאתיים יחמורים, כ-700 כבשי בר וקרוב למאה דישונים, כולם מסתובבים חופשי בין היערות וכרי המרעה. יש פה שבילי הליכה, נקודות תצפית נופיות, ארמון, כמה מסעדות ומוזיאון, כך שאפשר לבלות כאן כמה שעות נעימות ושלוות, הרחק מהמולת העיר ועם זאת במרחק קצרצר מהמרכז.

כרי מרעה וחיות בר בגן החיות לייזנר | צילום: By Xell - Own work, CC BY-SA 3.0

כרי מרעה וחיות בר בגן החיות לייזנר | צילום: By Xell – Own work, CC BY-SA 3.0

השכונה הסודית: מריהילף

יותר ויותר שכונות בווינה עוברות תהליך של ג'נטריפיקציה והופכות לשכונות טרנדיות שמושכות קהל צעיר וסטודנטיאלי. אזור מריהילף (Mariahilf) קצת יוצא דופן מהבחינה הזו. רחוב מריהילף הוא אחד מרחובות הקניות בולטים והעמוסים של וינה  והשכונה בה הוא ממוקם היא אחת הוותיקות בעיר. מה שלא כולם יודעים הוא שכשעוזבים את הרחוב הראשי ונכנסים לרחובות המתפצלים ממנו, מתגלה שכונה מקסימה עם הרבה גלריות לאמנות, חנויות מיוחדות ובתי קפה קטנים ומלאי חן. מלבד זאת, יש פה כמה אתרים מעניינים, מוכרים יותר ופחות, בהם שוק האוכל נאשמרקט, התיאטרון של וינה ומגדל הגנה מפני תקיפה אווירית, שנבנה בימי הנאצים והוסב לאקווריום. מראש המגדל נשקפת אחת התצפיות הכי יפות על העיר.

תצפית על שכונת מריהילף. כדאי לסטות מהרחוב הראשי ולטייל ברחובות המתפצלים ממנו

תצפית על שכונת מריהילף | צילום: שאטרסטוק

שוק כרמליטה: השוק של היהודים

ברובע היהודי נמצא אחד השווקים המעניינים והפחות מוכרים בווינה. זהו שוק כרמליטה (Karmelitermarkt), אשר קיבל את שמו של המנזר שפעל במקום בעבר. כאן תוכלו ליהנות מחוויית קניות אותנטית עם המון דוכנים שמציעים תוצרת טרייה, גבינות, ביגוד ועוד. מסביב יש חנויות מזון כשרות, בתי קפה היפסטריים ובוטיקים של מעצבים עצמאיים, סימן לכך שהרובע הופך לדבר החם הבא. זהו גם מקום טוב להתוודע בו לעבר היהודי של וינה. כאן היה הגטו היהודי ועל קירות ומדרכות השוק יש לוחיות מתכת שמנציחות את היהודים שגרו פה ונשלחו למחנות ההשמדה.

דוכנים בשוק כרמליטה | צילום: slinz0, Flickr

דוכנים בשוק כרמליטה | צילום: slinz0, flickr

החוף של וינה: תעלת הדנובה

וינה אמנם לא שוכנת לשפת הים, אבל היא התברכה בנהר השני בגודלו באירופה שעובר בשטחה. תעלת הדנובה (Donaukanal) היא תעלה מלאכותית שנחפרה כדי לקרב את כלי השיט מנהר הדנובה אל העיר העתיקה של וינה. בשנים האחרונות נפתחו לגדות התעלה מסעדות ובתי קפה רבים והתעלה הפכה לאזור בילוי פופולרי. על גדות התעלה יש חופים חוליים עם כיסאות נוח וביום שמשי אפשר להשתזף, לשתות קוטיילים ולבנות ארמונות בחול. המים, לעומת זאת, לא מזמינים במיוחד ומוטב להימנע מלרחוץ בהם. הבר הכי פופולרי פה, אגב, נקרא Tel Aviv Beach, והוא מציע קוקטיילים, די.ג'יי שמנגן מוזיקה טובה ומנות ים תיכוניות כמו חומוס, שקשוקה ופלאפל.

תעלת הדנובה בלילה

תעלת הדנובה בלילה | צילום: שאטרסטוק

מדריך מסע אחר לאוסטריה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.