תפריט עמוד

באמצע חודש נובמבר, עם פתיחתו של שוק חג המולד בעיר, מתחילות חגיגות החורף של וינה. החגיגות מגיעות לשיאן בעונת הנשפים, שנפתחת ב-31 בדצמבר. למרות הקור והשלג (ואולי דווקא בגללם), לא כדאי להחמיץ את הביקור בעיר, שהופכת לרומנטית עוד יותר בתקופה זו. הנה כמה מהחוויות החורפיות שווינה מציעה.

שווקי חג המולד 
ברחבת בניין העירייה מתקיים כבר למעלה מ-700 שנה שוק חג המולד מהגדולים והוותיקים באירופה. זהו ה-מקום לספוג בו את אווירת החג. באזור כולו מוצבים עצי אשוח מוארים, ותאורת החג והקישוטים מורגשים בכל פינה. את האוויר ממלא ריח נפלא של פירות מסוכרים, תפוחים אפויים וערמונים קלויים, וכמעט כל הנוכחים אוחזים בידם ספל של יין חם או פונץ'. בדוכני העץ מוכרים מגוון מתנות לחג, צעצועים, קישוטים לחג עבודות יד וממתקי חג מסורתיים. עבור הילדים מתקיימות סדנאות להכנת מתנות וממתקים לחג. בסופי השבוע מתקיימים קונצרטים של מקהלות מכל העולם ששרות מזמורים לחג. השוק פתוח עד ל-24 בדצמבר מדי יום בין השעות 21:00-9:00. ב-24 בדצמבר, ערב חג המולד, נסגר השוק בשעה 17:00. בנוסף לשוק ברחבת העירייה מתקיימים ברחבי העיר שווקים קטנים ומקסימים נוספים.


מבקרת צעירה בשוק חג המולד | צילום: WienTourismus / Peter Rigaud

החלקה על הקרח 
מסוף ינואר ועד מרץ הופכת כיכר העירייה של וינה לרחבת החלקה קסומה. ברקע מתנגנת מוזיקה שנעה מואלסים מסורתיים ועד לפופ וסלסה. שעות אחה"צ שמורות למחליקים הפחות מנוסים.

מוזיקה קלאסית
וינה היא בירת המוזיקה הקלאסית במשך כל השנה, אבל בתקופת החגים יש בעיר מגוון רחב במיוחד של קונצרטים קלאסיים לצד הופעות של מקהלות השרות מזמורים לחג המולד. 

בבוקרו של ה-1 בינואר מתקיים בעיר קונצרט השנה החדשה, אחד מהקונצרטים המפורסמים ביותר בעולם. את הקונצרט מבצעת מדי שנה התזמורת הפילהרמונית של וינה הנחשבת לאחת מהתזמורות המעולות בעולם. המנצח מתחלף, אך תמיד מדובר במנצח בעל שם. הקונצרט מתקיים באולם ה-Musikverein וכדאי להזמין מקום זמן רב מראש. פרטים נוספים באתר הפילהרמונית.


ארמון בלוודייר בחורף | צילום: WienTourismus / Popp & Hackner

עונת הנשפים
אם בערים אחרות יש דעיכה בכמות האירועים לאחר הסילבסטר, הרי שבווינה החגיגה רק מתחילה. ב-31 בדצמבר נפתחת עונת הנשפים שנמשכת בחודשים ינואר-פברואר. הנשף הפותח הוא הנשף הקיסרי, ה-Kaiserball, שנערך בערב השנה החדשה בארמון הקיסרי ומשודר בכל העולם. הנשף הוא הזדמנות לחזור אחורה בזמן, אל הימים בהם הואלס שלט ברחבת הריקודים והנשים לבשו שמלות מלמלה. האורחים מתקבלים בכניסה על ידי כפילים של הקיסרית סיסי והקיסר פרנץ יוזף, עם קוקטיילים ומתנה קטנה לנשים. את השעות הבאות מבלים האורחים בריקודים ובחצות מצלצל הפעמון של קתדרלת סט. סטפן ואיחולי שנה טובה ממלאים את האולם. לאחר מכן יש מופעי שירה וריקודים בהשתתפות זמרים מהאופרה של וינה. אורחים שתקציבם מרשה להם יכולים להזמין מקום בארוחת הערב החגיגית שקודמת לנשף. 


נשף האופרה, גולת הכותרת של עונת הנשפים | צילום:
WienTourismus / MAXUM

כאמור, הנשף הקיסרי הוא הראשון בשורה של נשפים שמתקיימים בווינה במהלך החורף. נשף האופרה, הוא גולת הכותרת של עונת הנשפים. בנשף מפזזים כל היפים והמפורסמים של העיר. האירוע מתקיים בבית האופרה של וינה. 
לקריאה נוספת על הנשפים בווינה »

סילבסטר
ב-31 בדצמבר, ערב השנה האזרחית החדשה, הופכים הרחובות הצרים של העיר הפנימית העתיקה של וינה (Innere Stadt) לרחבה אחת גדולה של מסיבות סילבסטר עם הרבה זיקוקים ואלכוהול. מסכי ענק, במות עם די.ג'ייז, כפר אסטרולוגי עם מגידי עתידות ודוכנים של פונץ' ושאר משקאות הם רק חלק מהחגיגה. כ-700,000 איש פוקדים את רחובות העיר העתיקה במסיבת הסילבסטר מדי שנה. אם אתם מתכננים להיות חלק מהם, כדאי לקחת בחשבון שלמחרת צריך להתעורר מוקדם, כי בכיכר העירייה מתקיימת "ארוחת בוקר של הנג אובר" במהלכה יוקרן קונצרט השנה החדשה של הפילהרמונית של וינה על מסכי ענק. בבוקר זה כל בתי הקפה והברים פותחים כבר בשבע בבוקר למי שרוצה להמשיך בחגיגה.


ארמון שונברון מציץ מבעד הענפים המושלגים | צילום: WienTourismus / MAXUM

משהו חם לשתות

המשקה החם המועדף בווינה הוא קפה, ובתי הקפה, המכונים קפה האוס, הם מוסד חשוב בתרבות הוינאית. מגוון סוגי הקפה הוא רחב, אבל ביום חורף קר הכי כדאי להזמין מלאנגה (Melange), המשקה הוינאי הקלאסי שמוגש עם קצפת, או פיאקר (Fiaker), קפה שחור עם טיפת חלב, המדולל במים חמים ומוגש עם רום וקצפת. אם כבר יושבים בקפה האוס תהיה זו טעות לא ללוות את הקפה בזאכר טארט או בשטרודל תפוחים.

לקריאה נוספת: 

 

שוקי חג המולד באירופה 
שוקי חג המולד באירופה
במהלך חודש דצמבר ערי אירופה מתמלאות בשווקים מסורתיים לחג המולד. אורות מנצנצים, שירים ומזמורים, יין חם, ממתקים מסורתיים, קישוטים, מתנות, ובעיקר אווירת חג מיוחדת. הנה כמה שוקי חג מולד מומלצים

 

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.