תפריט עמוד

שבעת הספרים בסדרת הארי פוטר מכרו יותר מ-400 מיליון עותקים ברחבי העולם, והסרטים שנעשו בעקבותיהם הכניסו 5.5 מיליארד דולר (וזאת עוד לפני שהסרט האחרון יצא לאקרנים). אבל למרות שהסופרת ג'י קיי רולינג נפרדה מזמן מהנער הקוסם שיצרה, המותג "הארי פוטר" ממשיך לגרוף רווחים. זה התחיל בקיץ שעבר עם פתיחתו של פארק הארי פוטר בשטח פארק השעשועים יוניברסל, שבאורלנדו בפלורידה, ונמשך עם אטרקציה ייחודית – סיור באולפנים שבהם צולמו כל שמונה סרטי הארי פוטר.

הסרטים צולמו באנגליה, באולפני האחים וורנר שבליווסדן (Leavesden), מרחק כעשרים דקות נסיעה ברכבת מלונדון. הסיור, שייקרא The Making of Harry Potter, נמשך כשלוש שעות ועובר בתחנות שונות בסטים שנבנו לצורך הצילומים. במהלכו אפשר להתרשם מהתלבושות, התפאורות והאפקטים המיוחדים. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

האזור המוקדש לעולמו של הקוסם הצעיר אינו דומה למתחמים אחרים בפארקי שעשועים – יש בו מעט מתקנים באופן יחסי, ועיקר ההנאה נובע מהשחזור הקפדני של האתרים השונים המופיעים בספריה של רולינג. רולינג עצמה התנתה את הסכמתה לשימוש בגיבורי ספריה בכך שתהיה מעורבת בעיצוב הפארק ובהקמתו. היא עברה על כל פרט ופרט, ואפילו אישרה את המתכון לבירצפת, המשקה הפיקטיבי האהוב על קוסמים, אשר מוגש בפארק בכוסות זכוכית גדולות. צבע הבירצפת דומה לזה של בירה, אולם המשקה המתוק והתוסס אינו מכיל אלכוהול.

האדריכלות המפוארת של לונדון

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.