תפריט עמוד

הפנינים הסודיות של אוסטריה

כבר הייתם בווינה ובזלצבורג, טיילתם עם ההמונים בהאלשטאט ונפשתם עם המשפחה בחבל טירול? באוסטריה יש עוד המון עיירות מתוקות, אגמים, טירות והרים שרק מחכים שיגלו אותם

אוסטריה היא אחת המדינות היפות באירופה, ואולי גם בעולם, עם הפסגות האלפיניות, ההרים, ובירתה האלגנטית וינה. גם אם ביקרתם בה פעם אחת, בוודאי תרצו לשוב ולבקר בה. בדיוק בשביל זה הכנו לכם רשימה של מקומות קסומים שנמצאים מחוץ למסלול, כולם מתאימים לביקור חוזר או סתם אם אתם רוצים לטייל הרחק מהמוני התיירים.

אגם לונר

אוסטריה משופעת באגמים באופן מעורר קנאה. אחד האגמים היפים שהתיירים פחות מכירים הוא אגם לונר (Lünersee) שבמדינת פורארלברג, המערבית ביותר באוסטריה. זהו אגם קרחוני יפהפה בצבע טורקיז, הממוקם בגובה 1,970 מ' מעל פני הים ומוקף בפסגות חשופות. ההגעה לאגם, ברכבל המטפס בתלילות, היא כבר חלק מהחוויה. סביב האגם יש כמה שבילי הליכה, בהם שביל מעגלי שההליכה בו נמשכת כשעה.

אל תוותרו על הליכה בשביל המעגלי שמקיף את אגם לונר

אל תוותרו על הליכה בשביל המעגלי שמקיף את אגם לונר

זה-גרוטה

אגם נוסף ושונה לחלוטין הוא זה-גרוטה (Seegrotte), האגם התת קרקעי הגדול באירופה, אשר שוכן במרחק נסיעה קצרה מווינה. האגם נוצר בטעות, כתוצאה מפיצוץ שבוצע במקום הלא נכון ומילא מכרה גבס במים. המכרה כבר לא יכול למלא את תפקידו המקורי אבל הוא הפך לאתר תיירות מלהיב ומלא מסתורין.  הביקור במקום הוא במסגרת סיור מודרך, שבשיאו בשייט באגם המרשים בגודלו. אם האגם נראה לכם מוכר, זה בגלל שהוא הופיע בסרט שלושת המוסקטרים.

זיגרוטה, האגם התת קרקעי הגדול באירופה

זיגרוטה, האגם התת קרקעי הגדול באירופה

באדן ביי וינה

במרחק 20 דקות בלבד מווינה, נמצאת עיירת המרחצאות ההיסטורית באדן ביי וינה (Baden bei Wien) אשר הוכרזה כאתר מורשת של אונסק"ו. גולת הכותרת של העיירה היא הלידו (Lido), ובו מבנה ארט-דקו מרשים, עם בריכות שחייה, בריכות גופרית, סילוני עיסוי, מגלשות מים וחוף חולי (הארוך ביותר באוסטריה!). זוהי לא האטרקציה היחידה בעיירה האלגנטית. יש בה גם מעיין תת קרקעי שניתן לסייר בו, גלריה מרשימה לאמנות קלאסית ועכשווית (Arnulf Rainer Museum)  ופארקים מטופחים. כאן גם תוכלו לבקר בבית בטהובן (Beethoven-Haus), הבית בו התגורר המלחין בקיצים של 1823-1821, ובו הוא הלחין כמה קטעים חשובים מהסימפוניה התשיעית. במילים אחרות, העיירה היא מקום מושלם לבלות בו יום או יומיים.

מזרקה בבאדן ביי וינה, עיירת המרחצאות הסמוכה לווינה

מזרקה בבאדן ביי וינה, עיירת המרחצאות הסמוכה לווינה

דרך היין של דרום שטיריה

אם אתם אוהבים יין ונופים של גבעות עטורות כרמים, מומלץ לכם לבקר בדרך היין של דרום שטיריה (Südsteirische Weinstrasse), ששוכנת בסמוך לגבול עם סלובניה, במרחק כשעתיים נסיעה מדרום לווינה. האזור זכה לכינוי "טוסקנה של אוסטריה" הודות לגבעות עגולות, כפרים ציוריים, בתי חווה, כרמים, יקבים ופונדקי יין. בדרך, שנמתחת בין העיירות אהרנהאוזן (Ehrenhausen) ולויטשך (Leutschach), תוכלו לטעום יינות ביקבים או בטברנות יין שמכונות Buschenschank  וממוקמות לרוב בבתי הייננים. מלבד זאת האזור מציע מסלולי הליכה רבים בנוף פסטורלי.

נוף טיפוסי של כרמים בדרך היין של דרום שטיריה

נוף טיפוסי של כרמים בדרך היין של דרום שטיריה

הר שפברג

הר שפברג (Schafberg), שמתנשא לגובה 1,783 מ' הוא אמנם לא הגבוה ביותר באוסטריה, אבל הנופים הנשקפים מממנו הם מהיפים ביותר במדינה, במיוחד באביב ובקיץ כשהכל ירוק ופורח. ההר ממוקם באזור האגמים, ובימים יפים אפשר לראות ממנו את 17 אגמי האזור. כדי להגיע לראשו, תצטרכו לנסוע מזלצבורג לעיירה הציורית סנט וולפגנג (St wolfgang), השווה ביקור בפני עצמה, וממנה לטפס להר ברכבת התלולה ביותר באוסטריה.

הנוף הנשקף מהר שפברג הוא מהיפים שיש לאוסטריה להציע

הנוף הנשקף מהר שפברג הוא מהיפים שיש לאוסטריה להציע

טירת אורט

טירת אורט (Schloss Ort) המרהיבה, אשר שוכנת על גדות אגם טראון בגמונדן (במרחק כשעת נסיעה מזלצבורג) תחגוג בשנת 2080 אלף שנים להקמתה. במהלך השנים האלה היא עברה כמה ידיים של משפחות אצולה, כולל בית הבסבורג. בשנות התשעים היא שימשה כאתר לצילומי סדרת הטלוויזיה האוסטרית Schlosshotel Orth. עם כזה מיקום וכזו היסטוריה מפוארת, זה לא מפתיע שמדובר באחד מיעדי החתונות הפופולריים באוסטריה, וזוגות רבים בוחרים לערוך במקום את צילומי החתונה שלהם. אחרי הביקור בטירה תוכלו להמשיך לטייל בעיירה היפה גמונדן ובמפלי טראון שנמצאים כ-16 ק"מ מצפון לעיירה.

טירת אורט. לא במקרה הפכה הטירה היפה לאתר פופולרי לצילומי חתונות

טירת אורט. לא במקרה הפכה הטירה היפה לאתר פופולרי לצילומי חתונות

פרטיסאו

באוסטריה יש לא מעט כפרים מתוקים שכאילו נלקחו מתוך סיפור אגדה. אחד מהם הוא פרטיסאו (Pertisau) ששוכן על גדות אגם אכן (Achensee) בחבל טירול. אם הקיסר מקסימיליאן הראשון בחר להקים כאן את בית הקיץ שלו, אנחנו בטוחים שגם אתם תתאהבו בכפר הציורי עם בתי העץ ששוכן למרגלות הרי קרוונדל. אם תשבעו מהנוף (ואנחנו לא בטוחים שזה יקרה), תוכלו לצאת מכאן לטיולי הליכה בהרים בקיץ או לסקי בחורף, ותוכלו גם לשחק גולף במגרש הגוף הראשון שנבנה בחבל טירול.

הכפר פרטיסאו שבחבל טירול היה חביב על הקיסר מקסמיליאן הראשון, וקשה להאשים אותו

הכפר פרטיסאו שבחבל טירול היה חביב על הקיסר מקסמיליאן הראשון, וקשה להאשים אותו

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.