תפריט עמוד

הפלגה לאלסקה: מסע אל הארץ הגדולה

את נפלאותיה של אלסקה, והן רבות מספור, יפה במיוחד לראות במהלך הפלגה. החופים המבודדים, הפיורדים היפהפיים, הקרחונים האדירים, ולהשלמת החוויה - המוני בעלי חיים, בהם דובים שתופסים דגי סלמון במעלה הנהר ולווייתנים שמזנקים מהמים

נופים פראיים, רכסי הרים מושלגים, שדות קרח אינסופיים, קרחונים אדירי מימדים ופיורדים מוקפים ביערות עבותים, הם רק חלק קטן מפלאי הטבע שמושכים מטיילים מכל העולם לצאת לקרוז באלסקה. הוסיפו לזה שייט צפייה בלווייתנים, טיסה מעל ההר הגבוה ביותר בצפון אמריקה, צפייה בדובים השולים דגי סלמון במעלה הנהר ומפגש תרבותי מרתק עם הילידים, והמסע שלכם לארץ המופלאה הזאת יוצא לדרך. קבלו את האטרקציות והאתרים הנבחרים שלא תרצו להחמיץ באלסקה:

לחוות את נפלאות דנאלי
הפארק הלאומי דנאלי (Denali National Park) הממוקם במרכז אלסקה, מקיף את הר מקינלי (Mount McKinley), ההר הגבוה ביותר באלסקה ובכל בצפון אמריקה. ברחבי הפארק, המצטיין בנופים של טבע פראי, תוכלו ליהנות משפע של אטרקציות תיירותיות, כמו טיפוס הרים, רכיבה על מזחלות רתומות לכלבים, נסיעה ברחבי הפארק ברכבי שלג וטיסה מעל הר מקינלי, חוויה עוצרת נשימה ומומלצת בחום. אחת האטרקציות המרהיבות בפארק היא האפשרות לצפות במגוון עצום של חיות בר, בהן דובי גריזלי ודובים שחורים, איילים, זאבי ערבות, שועלים וסנאים.

דובים בפארק הלאומי דנאלי

קרחונים ושייט לווייתנים בגליישר ביי
שמורת הטבע הלאומית גליישר ביי (Glacier Bay National Park) היא אחד המקומות המרשימים ביותר באלסקה. פיורדים גדולים, קרחונים אדירי ממדים, שדות קרח והמון בעלי חיים מאכלסים את השמורה הענקית. הדרך היחידה לחוות את היופי הנשגב הזה היא באמצעות שייט בסירות של רשות שמורות הטבע – היחידות שמורשות להיכנס ללב השמורה. הסיורים יוצאים ממפרץ ברטלט (Bartlett Cove) ומסתיימים במפרץ הקרחונים בקצה הצפוני של השמורה, שם ניתן לצפות במחזה המרהיב של קרחונים הקורסים אל הים מדי כמה דקות.

לאורך הדרך תפגשו קבוצות של דובי גריזלי על החוף, כלבי ים רובצים על הקרח ולווייתנים קטלנים משייטים במים. אם הגעתם לגליישר ביי בין החודשים יוני לאוגוסט אל תחמיצו שייט צפייה בלווייתנים. במהלך ההפלגה יתגלו לעיניכם עשרות לווייתנים גדולי סנפיר, שאורכם מעל 15 מטרים, מזנקים מעל פני המים או מכים בהם בזנבם העצום. עולם החי הימי יחלוף על פניכם במלוא תפארתו, אך הצפייה בלווייתנים היא מחזה מדהים ועוצמתי, שללא ספק מהווה את אחד מרגעי השיא של הטיול באלסקה.

קרחונים מתנפצים לגליישר ביי

רפטינג בחצי האי קינאי
חצי האי קינאי (Kenai), הממוקם בדרום-מרכז אלסקה, והמכונה גם מיני-אלסקה, נחשב לאחד היעדים הפופולאריים בקרב המטיילים המגיעים לכאן. האוכלוסייה בחצי האי מונה כ-7,500 תושבים, דבר המאפשר ליהנות גם ממפגש עם פסיפס אנושי מרתק ומסביר פנים. יופיו הנדיר של חצי האי מאפשר לכם לחוות בשלמות את הטבע המיוחד והנופים המרהיבים שיש לאלסקה להציע. למרות שבמקומות רבים באלסקה תפגשו הרים מושלגים, קרחונים, שדות קרח, נהרות שדגי סלמון שוחים בהם נגד הזרם ומסלולי הליכה יפהפיים, השילוב המופלא של כל אלה בקינאי יוצר חוויה אחרת, מסעירה ויוצאת דופן. בנוסף להפלגה לשמורת הפיורדים בקינאי, יציאה לטרקים, גלישת סקי וטיפוס הרים, אחת האטרקציות המלהיבות בקינאי היא שייט רפטינג אתגרי, שגם הפחות הרפתקנים שבכם ייהנו ממנו מאוד.

חצי האי קינאי, ריכוז יוצא דופן של יופי טבעי

אי אפשר להגיע לחצי האי קינאי ולא לבקר בסיווארד (Seward), עיירת נמל דייגים מקסימה השוכנת בדרום חצי האי. העיירה נקראת על שמו של מזכיר המדינה האמריקני, שהוביל את מהלך הרכישה של אלסקה מידי הרוסים. מהנמל של העיירה יוצאות ההפלגות לפארק הפיורדים. מומלץ לטייל בעיירה הקטנה, שנראית כמו לקוחה מגלויה ישנה ומעניקה הצצה לחייהם של המקומיים המתפרנסים ברובם מדיג.

צפייה בדובים בפארק הלאומי קטמאי
הפארק הלאומי קטמאי (Katmai National Park) שוכן בדרום-מרכז אלסקה, על שפת אגם נקנק (Naknek Lake). האטרקציה המרכזית בפארק מתרחשת מדי קיץ, כאשר נאספים בו הדובים החומים, כדי לדוג את דגי הסלמון השטים במעלה הנהר. ניתן לצפות במחזה המקסים של הדובים הגדולים מקפצים מעל אשדות ושולים דגים ממרפסת תצפית מיוחדת סמוך למפלי ברוקס. לאורך נהר ברוקס ישנן נקודות תצפית נוחות ובטיחותיות המאפשרות לצלם את הדובים מקרוב.


הפארק הלאומי קטמאי הוא מקום מצוין לצפות בדובים צדים דגי סלמון השוחים נגד הזרם

בתוך הפארק נמצא העמק המעשן, עמק חול צבעוני, שנוצר בשנת 1912 כאשר הר הגעש נוברופטה התפרץ והר קטמאי התמוטט ושקע. מומלץ להגיע לעמק ולצפות מקרוב באחד מפלאי הטבע המרתקים ביותר.

חוויות עירוניות: אנקורג' וג'ונו
אנקורג' (Anchorage), העיר הגדולה ביותר באלסקה, שוכנת בין שתי זרועותיו של מפרץ קוק בדרום המדינה. כמחצית מתושבי אלסקה מתגוררים בעיר המתאפיינת באורח חיים מערבי. ברחבי העיר תמצאו אזורים מסחריים עם חנויות, מסעדות, בתי מלון וגורדי שחקים. מומלץ לבקר במוזיאון האנתרופולוגי בעיר, ובמרכז לתרבויות הילידים של אלסקה הסמוך למוזיאון.


רכבל מטפס לראש הר מעל העיר ג'ונו, בירת אלסקה הממוקמת על אי

ג'ונו (Juneau), בירת אלסקה ואחת הערים המבודדות במדינה, שוכנת על אי ומנותקת מכל הדרכים היבשתיות באלסקה. אל תתנו לעובדה הזאת לגרום לכם לוותר על ביקור בעיר היפה המוקפת נופים נפלאים. אפשר להגיע לג'ונו במעבורות ימיות הפועלות לאורך כל שעות היום או בכלי טיס שונים המשמשים כאמצעי תחבורה לכל דבר. העיר המוקפת ים בגווני כחול וטורקיז, צופה אל קרחונים מרהיבים ומהווה בסיס פופולרי ליציאה לטיולי טבע ונוף באזור.

ביקור מלכותי במפרץ הנסיך וויליאם
מפרץ הנסיך וויליאם (Prince William Sound) שוכן בדרום אלסקה, על נתיב ההפלגה של מערכת המעבורות של המדינה ויש ספינות קרוז השטות דרכו. עשרות קרחונים גולשים אל מימי המפרץ, ביניהם קרחון קולומביה, שגושי קרח נשברים ממנו אל תוך המפרץ. ביקור במפרץ יפגיש אתכם גם עם עולם עשיר בבעלי חיים ימיים, בהם מינים שונים של לווייתנים, דולפינים וכלבי ים.


גושי קרח שנשבו מקרחון קולומביה צפים במימי מפרץ הנסיך וויליאם

עיירה רבת יופי: סיטקה
סיטקה (Sitka), בירתה הראשונה של אלסקה הרוסית, שוכנת בדרום מזרח המדינה, מול הר הגעש העצום אג'קאם. העיירה, הנמצאת על קו החוף של האוקיינוס השקט, נחשבת לאחת העיירות היפות בעולם, הודות לאוקיינוס ונופי הטבע הפראי המקיפים אותה. סיטקה משמשת כמרכז תרבותי מפותח. במרכז העיר נמצא מוזיאון המוקדש לשימור תרבות הילידים באלסקה. סיור ברחבי העיר יפגיש אתכם עם אתרים היסטוריים מרתקים ומונומנטים טקסיים שנוצרו על ידי בני שבט הסיטקה שהתגוררו באזור.


הנמל של סיטקה

הפלגה לאלסקה
שייט לאלסקה הוא אחת הדרכים הטובות והפופולריות לביקור בארץ הגדולה, שחלק גדול מנופיה המרהיבים ביופיים מתגלה לאורך החופים הארוכים. חברת Holland America Lines מפעילה כמה מסלולי שייט באלסקה, הכוללים עצירות בנקודות היפות במדינה, בהן הפארק הלאומי גליישר ביי, מפרץ הנסיך וויליאם, עיר הבירה ג'ונו (שהדרך היחידה להגיע אליה היא מהים או מהאוויר) ועוד. ההפלגות, שאורכן משבעה לילות ועד 14 לילות כוללות תצפיות על כל פלאי הטבע שאלסקה מציעה – הקרחונים הגדולים בעלי הצורות המופלאות, נופי הטבע הפראי, ערבות הקרח האינסופיות, היערות הצפופים, הפיורדים היפהפיים וכמובן שפע של בעלי חיים על היבשה ובים. בנוסף לחוויה שמציע השייט עצמו, תוכלו ליהנות מפעילויות יבשתיות אתגריות, כמו טיסה במסוק מעל קרחונים, טיול במזחלת כלבים ומופע ריקודים מסורתי.

מסעות השייט לאלסקה מתקיימים בין החודשים מאי-אוגוסט. היציאה להפלגות מתבצעת לרוב מנמליה הצפוניים של קנדה.

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.