תפריט עמוד

צילום: דובים שחורים באלסקה

כדי להגיע לשמורת אנאן בדרום-מזרח אלסקה נדרש תכנון ארוך ונסיעות ארוכות לא פחות. אבל התוצאה יותר ממצדיקה את המאמץ: תזמורת מופלאה של דובים שחורים הצדים דגים בנהר ועיטמים לבני ראש שנהנים מהשאריות. שלמה ולדמן חזר לאלסקה בפעם החמישית כדי לצלם את הדובים והעיטמים באנאן, והתוצאה המרהיבה לפניכם

כשאני מספר לחברים שאני בדרכי לאלסקה, הם מרימים גבה ושואלים, "שוב אלסקה?". ואני עונה שגם אם אסע לאלסקה כל חודש (כי פשוט אי אפשר לנסוע כל שבוע, כיוון שזה הזמן שנדרש להגיע לשם ובחזרה) עד סוף ימיי, אפשרויות הטיול והצילום בלתי נגמרות ותמיד אגיע למקום אחר.

אלסקה היא מדינה ענקית, ששטחה כשני מיליון קילומטרים רבועים, כחמישית מכל אמריקה הצפונית, וגרים בה רק כ-350,000 אנשים, פחות מאשר בתל אביב. אם כך, גם בפעם החמישית שבה הגעתי לאלסקה, יכולתי לגלות מקום חדש. הפעם, זאת היתה שמורת אנאן (Anan Bear Observatory), שמציעה תצפית מופלאה על דובים שחורים והנמצאת כשעתיים שייט מהאי וורנגל (Wrangell Island). רק להגיע לשם מסיאטל, בצפון-מערב ארצות הברית, לקח לנו כיומיים.

דב שחור בשמורת אנאן. בחודשים שלפני תנומת החורף, הדובים צדים דגים בנהר

דב שחור בשמורת אנאן. בחודשים שלפני תנומת החורף, הדובים צדים דגים בנהר | צילומים: שלמה ולדמן

אם אתם רוצים לבקר בשמורת אנאן לא תוכלו להיות ספונטניים. לשמורה הזאת יש צורך  להזמין מקום כניסה כשנה מראש. על מנת שלא להפריע לטבע, ניתנים רק 60 אישורי כניסה ביום, וגם זה רק בתקופה מסוימת בשנה.

עיטם לבן ראש נהנה משאריות של ארוחת הדובים

עיטם לבן ראש נהנה משאריות של ארוחת הדובים

לאחר הליכה ארוכה בשטח מגיעים למסתור שצופה למפלים, שם הדובים השחורים אורבים לדגים ששוחים בנהר, לעתים נגד הזרם, תופסים אותם ונהנים מארוחה טרייה ודשנה. עד כמה שהמראה מדהים ומרתק, לא תוכלו להישאר לאורך זמן – גם לשהות במסתור צריך להירשם מראש, להמתין לתור שקיבלתם ואז אפשר להישאר רק רבע שעה במסתור לפני שמפנים מקום לצלם הבא.

הפעילות של הדובים בשטח השמורה מספקת אינספור אפשרויות צילום מרגשות

הפעילות של הדובים בשטח השמורה מספקת אינספור אפשרויות צילום מרגשות

השמורה פעילה כשלושה חודשים בשנה, תקופה בה הדובים השחורים מצטיידים במזון בטרם ייפנו לשנת החורף שלהם. ההכנות לקראת הטיול, הנסיעה הארוכה מאוד, שכוללת את רוב סוגי התחבורה הקיימים, וההליכה המאתגרת בתוך השמורה עצמה – כל אלה מוסיפים לחוויה.

עיטם לבן ראש, הציפור הלאומית של ארצות הברית, בשמורת אנאן

עיטם לבן ראש, הציפור הלאומית של ארצות הברית, בשמורת אנאן

הדובים מרתקים כל חובב טבע. ולא רק הם, בין הדובים נוחתים עיטמים לבני ראש (הציפור הלאומית של ארצות הברית), שמנסים לחטוף את שאריות הדגים שנותרים אחרי שהדובים סיימו לאכול. התוצאה: מעין תזמורת מופלאה המתנגנת כל עוד הדובים ערים ופעילים.

קשה לתאר במילים את חוויית הטיול בשמורת אנאן, אפשר לקבל מושג כלשהו בעזרת הצילומים.

גלריית צילומים מאנאן, אלסקה – לחצו על התמונות להגדלה:

מיקום השמורה באלסקה:

____
צילומים נוספים של שלמה ולדמן תוכלו לראות באתר שלו

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.