תפריט עמוד

בארצות הברית יש טבע נפלא ומגוון. ב-58 הפארקים הלאומיים שבה אפשר למצוא הכל: פסגות מרשימות, חופים פראיים, יערות עבותים, מדבריות עצומים, הרי געש, גייזרים ובריכות בוץ מבעבעות, נהרות ומפלים, קרחונים ועוד. הפארקים הכי מתוירים במדינה – הגרנד קניון, פארק יוסמיטי, הרי הסמוקי הגדולים, פארק יילוסטון והפארק הלאומי הרי הרוקי – מושכים אליהם מיליוני מבקרים מדי שנה. הבעיה העיקרית היא שלפעמים קשה ליהנות מהטבע כשיש כל כך הרבה אנשים מסביב, או כשצריך לעמוד בפקק בכביש הגישה לפארק. לצד הפארקים המפורסמים, יש הרבה פארקים פחות מוכרים, שמציעים נופים נפלאים לא פחות אבל כמות המבקרים בהם פחותה משמעותית, אם זה בגלל הריחוק שלהם ואם זה בגלל יחסי ציבור פחות טובים.

בחרנו חמישה פארקים שבהם אפשר ליהנות מנופים מפעימים ומטבע פראי, שהוא כולו (כמעט) רק שלכם:

פארק החולות הגדול, קולורדו
שמו של הפארק הזה, Great Sand Dunes National Park and Preserve, ששוכן בעמק סן לואיס בקולורדו, לא מרמז במאום על המגוון הנופי העצום שיש בפארק: יערות של עצי צפצפה ועצים מחטניים, ערבות עשב, ביצות, אגמים אלפיניים ופסגות מושלגות. וכמובן, יש בפארק גם דיונות, הגבוהות ביותר בצפון אמריקה, שמתנשאות לגובה של 230 מטר.


נערה גולשת על דיונות החול בפארק החולות הגדול 

בסוף האביב עשוי להיות מעט עומס באזור מדנו קריק (Medano Creek), נחל שזורם רק בעונה זו בלב אזור הדיונות. המדנו קריק מושך מבקרים רבים, שכן מעטים המקומות בהם אפשר לשחות או לצוף בנחל שמוקף בדיונות חול עצומות, שמעליהן מזדקרים הרים מושלגים. בשאר עונות השנה אפשר ליהנות פה משקט ושלווה, ומגוון גדול של פעילויות בחיק הטבע. בנוסף לטיולי הליכה ולרכיבה על אופניים, אפשר לגלוש על הדיונות הענקיות בסנובורד או במזחלות, לצפות בציפורים, לטפס על הפסגות הגבוהות של הפארק, לרכב על סוסים או פשוט לעשות פיקניק. 

הפארק הלאומי קפיטול ריף, יוטה
לפארק הלאומי קפיטול ריף (Capitol Reef), ששוכן בלב המרחבים האדומים של יוטה, יש שכנים מפורסמים מאוד – הפארק הלאומי ברייס קניון, פארק הקשתות והפארק הלאומי ציון, ואולי בגלל זה מעטים המטיילים שטורחים להגיע גם אליו. אבל קפיטול ריף הוא פארק מרשים, שמציע נופים מדבריים נפלאים של קניונים צרים וצבעוניים, צוקים אדומים, עמודי אבן, קשתות, מונוליתים ושלל תצורות מדהימות בסלע. את שמו קיבל הפארק בשל כיפות הסלע הלבנות שמזכירות בצורתן את הכיפה של בניין הקפיטול בוושינגטון.


נוף חורפי בפארק הלאומי קפיטול ריף

הפארק מפורסם גם בקמט גיאולוגי באורך של כ-160 קילומטר בשם Waterpocket Fold, ואפילו במטע הפירות הגדול ביותר שנמצא בתוך פארק לאומי בארה"ב, עם 3,100 עצים.


גשר היקמן בפארק קפיטול ריף. תצורות סלע מדהימות

הפארק הלאומי איל רויאל, מישיגן
הפארק הלאומי איל רויאל (Isle Royale National Park) שוכן על כ-400 איים באגם סופריור במישיגן, בסמוך לגבול עם קנדה. הגדול מבין האיים האלה הוא האי רויאל שעל שמו קרוי הפארק. הפארק סגור במשך כל עונת החורף, ובשאר השנה ניתן להגיע אליו רק בשייט או במטוס ימי, מה שכנראה מסביר את מיעוט המבקרים – פחות מ-20 אלף מבקרים בשנה (לשם השוואה, בפארקים הפופולריים ביותר כמות המבקרים היומית גדולה יותר). הנתון הזה מבטיח שלא תצטרכו לחלוק את הנופים היפים של הפארק עם המוני מטיילים אחרים. והנופים האלה, שכוללים איים סלעיים שמנקדים את ימת המים המתוקים הגדולה בעולם ומכוסים ביערות עבותים, בהחלט שווים את ההגעה.


הפארק הלאומי איל רויאל. איים סלעיים ויערות עבותים | צילום: kdurril, flickr

בעונת הקיץ מגיעות לפארק מעבורות שמאפשרות לשהות בו כארבע שעות, אבל מומלץ להישאר במקום לפחות לילה או שניים (בקמפינג או במלון) וליהנות מהטבע הפראי והשקט. את השהות בפארק כדי לנצל לטיול הליכה בטבע (יש כמה מסלולים מוצלחים ברמות שונות), לשייט בקאנו ולצפייה בבעלי חיים – איילים וזאבים הם הדיירים העיקריים בפארק, ואילו מי האגם מושכים מינים רבים של דגים ועופות מים.

הפארק הלאומי לאסן וולקניק, קליפורניה
הפארק הלאומי לאסן וולקניק (Lassen Volcanic National Park) שבצפון-מזרח קליפורניה מושך מדי שנה רק כעשירית מכמות המבקרים שמגיעים לפארק קליפורני אחר, יוסמיטי, אבל מדובר בפארק מיוחד להפליא שמוכיח שלא צריך לנסוע לאיסלנד או לניו זילנד כדי להרגיש את האדמה גועשת מתחת לרגליים. פעילות געשית מתרחשת בפארק כל הזמן, ואת התוצאות שלה ניתן לראות בשטח: בריכות בוץ מבעבעות, לועות מעשנים, ארובות קיטור, שדות לבה וסלעים וולקניים, לצד הרים מושלגים, יערות מחטניים ואגמים.


נופים געשיים בפארק הלאומי לאסן וולקניק

על הפארק חולשת פסגת לאסן, עם הכיפה הגעשית הגדולה בעולם. מה שעוד מייחד את הפארק זו העובדה שמדובר באחד מהמקומות הבודדים בעולם בו אפשר למצוא את כל סוגי הרי הגעש שקיימים. 

הפארק הלאומי וורנגל סט אליאס, אלסקה
הפארק הלאומי וורנגל סט אליאס (Wrangell-St. Elias) ששוכן בדרום-מרכז אלסקה יכול להתגאות בכמה שיאים. ראשית, זהו הפארק הלאומי הגדול ביותר בארצות הברית, עם שטח של למעלה מ-53,000 קמ"ר, יותר גדול משטחה של שווייץ. בנוסף, בשטח הפארק נמצאות תשע מתוך 16 הפסגות הגבוהות ביותר בארצות הברית, כשהפסגה הגבוהה ביותר בפארק (והשנייה בגודלה בצפון אמריקה), פסגת סט אליאס, מתנשאת לגובה 5,489 מטר. ואם לא די בכך, בפארק נמצא גם הריכוז הגדול ביותר של קרחונים בארה"ב, והקרחונים מהווים כרבע משטח הפארק. למרות כל אלה, לפארק מגיעים פחות משישים אלף מבקרים מדי שנה.


בריכה קרחונית בפארק הלאומי וורנגל סט אליאס

המרחבים העצומים של הפארק, שכוללים גם נהרות, הרי געש, ויערות מהווים בית למינים רבים של בעלי חיים, כמו דובי גריזלי ודובים שחורים, אייל ואייל הצפון, חתולי בר, שועלים, בונים, סנאים ועוד. בנהר קופר שזורם בשטח הפארק חיים דגי סלמון, והוא מושך אליו מינים רבים של עופות מים כמו אווזים, ברווזים וברבורים. שתי דרכים חוצות את הפארק, דרך מקארתי ודרך נבסנה, ושתיהן מציעות נופים עוצרי נשימה. הפארק מציע מגוון עצום של פעילויות – הליכה (השבילים לא מסומנים מה שמקנה תחושה של הליכה בטבע פראי באמת), רכיבה על אופני הרים, שייט בנהרות, דיג וגם טיסות נופיות מעל הפארק.

 בתמונה הראשית: שמורת קפיטול ריף ביוטה | צילום: שאטרסטוק

לקריאה נוספת:

  
ארצות הברית – דרכים נפלאות ולא מוכרות
כדי להכיר את ארצות הברית האמיתית צריך לצאת מהערים הגדולות, לרדת מהדרכים הראשיות ולנסוע בדרכים צדדיות. הצעה לשלושה טיולים נפלאים במערב ארצות הברית ובדרומה, דרך נופי פרא, עיירות נידחות וצלילים וטעמים שלא תפגשו בשום מקום אחר. אמריקה שלא הכרתם

 

צילומים בכתבה: NPS photos

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפארקים בארצות הברית

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...

טיול מהבית: סיורים וירטואליים בפארקים לאומיים
טיול מהבית: סיורים וירטואליים בפארקים לאומיים

גם בתקופות שבהן אין מגבלות על טיולים, טיול בשמורות הטבע האמריקאיות מצריך תכנון רב, במיוחד בשמורות המרוחקות והפחות מוכרות. אז עד שאפשר יהיה לחזור ולטייל בחופשיות, וגם לאחר מכן, כדאי לצאת לסיורים וירטואליים בכמה מהפארקים הלאומיים הכי מיוחדים ...

טרקים בארצות הברית
טרקים בארצות הברית

הדרך הטובה ביותר להכיר את נופיה המגוונים של ארצות הברית היא בטרק רגלי. בין אם אתם בוחרים בטרק יומי או רוצים לצאת למסע ארוך ומאתגר, יש לנו כמה הצעות מצוינות עבורכם. רק אל תשכחו להתכונן מראש