תפריט עמוד

העיירות הכי יפות בארצות הברית

העיירות האמריקאיות מציעות חוויה שונה בתכלית מזו של הערים הגדולות, עם נופים ירוקים, בתים היסטוריים, חנויות ייחודיות ואווירה אינטימית ושלווה. הצצה לכמה עיירות יפות במיוחד ברחבי ארה"ב

העיירה הקטנה היא חלק בלתי נפרד מהתרבות האמריקאית, והיא שימשה חומר ללא מעט סרטים, ספרים ושירים אמריקאים. חלק מקסמה נובע מכך שמדובר במקום מפלט אינטימי מקצב החיים האמריקאי. בניגוד לערים הגדולות והתזזיתיות, לכבישים המהירים, לחנויות הענק ולרשתות המזון המהיר, בעיירות האמריקאיות הקטנות יש אווירה כפרית שלווה, בתים נמוכים ומלאי אופי, רחובות שמזמינים לשיטוט רגלי חסר מטרה, חנויות קטנות וייחודיות ומסעדות שנמצאות בבעלות אותה משפחה כבר כמה דורות. פעמים רבות העיירות מוקפות בתפאורה טבעית יפה של הרים, יערות או ים, ומשמשות כבסיס ממנו אפשר לגלות את אתרי הטבע באזור. הנה כמה עיירות יפות במיוחד ברחבי ארצות הברית, שכולן מציעות הרבה עניין למטיילים.

בר הרבור, מיין
בר הרבור (Bar Harbor) היתה במאה ה-19 אחת מעיירות הקייט המובילות בניו אינגלנד, כשכמה מהמשפחות העשירות והחזקות בארה"ב בנו בה את בתיהן, ובהן משפחת רוקפלר ומשפחת פורד. העיירה נחשבת עד היום לעיירת נופש מובילה בשל היותה שער היציאה לטיולים בפארק הלאומי אקדיה, על החופים, היערות, ההרים והאגמים שבו. התפאורה הטבעית מסביב מרהיבה, בעיקר עם הר קדילאק שמתנוסס ברקע, אבל גם בתוך העיירה לא חסר קסם. רחובות העיירה עם הקוטג'ים הוויקטוריאניים גדושים בגלריות ובחנויות ייחודיות של ספרים, עתיקות ועבודות יד, ובין לבין יש ברים תוססים, מבשלות בירה קטנות ומסעדות משובחות שמגישות לובסטרים ושאר פירות ים.


בר הרבור. אחת מעיירות הנופש המובילות בניו אינגלנד | צילומים: שאטרסטוק


בית היסטורי בבר הרבור. בסוף המאה ה-19 כבר היו בעיירה יותר מ-170 בתי נופש רבי רושם                               

כרמל, קליפורניה
כרמל (Carmel by the Sea), ששוכנת בחצי האי מונטריי בקליפורניה, זכתה לפרסום רב הודות לשחקנים ואמנים רבים שבחרו להקים בה את ביתם, המפורסם מכולם הוא קלינט איסטווד שאף שימש כראש העיירה בשנות השמונים. קל להבין מדוע העיירה היוקרתית הזו מהווה מוקד משיכה והשראה. יש בה קסם אירופי, ארכיטקטורה נהדרת, חופים יפהפיים ונוף מקסים. המבקרים יכולים לבלות את זמנם בשיטוט בין הבתים ההיסטוריים היפים ולטישת עיניים באחוזות המפוארות, לבקר בעשרות הגלריות שהעיירה מפורסמת בהן, לטעום יין באחד מבתי היין המקומיים, ליהנות מארוחה טובה באחת מהמסעדות המשובחות או לטייל ולהשתזף בחופים היפים.


הרחובות של כרמל גדושים בבוטיקים, גלריות ומסעדות | הצילום באדיבות CarmelCalifornia.com


חוף בכרמל | הצילום באדיבות CarmelCalifornia.com

אדגרטאון, מסצ'וסטס
הכרם של מרתה (Martha's Vineyard), האי ששוכן מדרום לחצי האי קייפ קוד, מושך מדי קיץ נופשים רבים, ונחשב לאחד מיעדי הנופש החביבים על שחקנים מפורסמים רבים וגם על נשיאי ארה"ב, מקנדי ועד אובמה. עיירת הנמל הציורית ומלאת הקסם אדגרטאון (Edgartown), היא העיירה הגדולה ביותר באי. בעבר שימשה העיירה מרכז גדול לציד לווייתנים, והיום ניתן לשוטט בין בתי הקברניטים היפים מהמאות ה-18 וה-19, עם הגינות המטופחות, שמנקדים את רחובותיה. כדאי מאוד לבקר גם בנמל הקטן עם המגדלור הרומנטי שבכניסה אליו, ולנפוש ברצועת החוף היפה של העיירה.

עיירת הנמל אדגרטאון | צילומים: שאטרסטוק
         


המגדלור של אדגרטאון

ברקנרידג', קולורדו
עיירת הסקי היפהפייה ברקנרידג' (Breckenridge), המוקפת בפסגות המושלגות של הרי הרוקי, החלה את דרכה ב-1859 כעיירת כורים. היום הבתים ההיסטוריים מהמאה ה-19 תורמים לקסמה הרב של העיירה, חלקם הוסבו למוזיאונים, חנויות קטנות ומסעדות. העיירה נמצאת במיטבה בעונת הסקי, בין נובמבר למרץ, אבל גם בקיץ לא תשתעממו פה עם המון פעילויות בטבע כמו הליכה, שייט ודייג. לאורך כל השנה מתקיימים בעיירה פסטיבלים ואירועים מיוחדים, כמו אליפות בינלאומית לפיסול בשלג.


ברקנרידג'. עיירת הסקי הפופולרית החלה את דרכה במאה ה-19 כעיירת כורים 


ברקנרידג' בחורף 

סטואו, ורמונט
סטואו (Stowe), ששוכנת בהרים הירוקים של צפון ורמונט זכתה לכינוי "בירת הסקי של מזרח ארה"ב", אבל מעבר לסקי לסטואו יש עוד הרבה מה להציע. זוהי עיירה ניו אינגלנדית קטנה, שלווה ורומנטית שמתאימה לכל עונה. בסתיו הגבעות המיוערות שמסביב מתכסות בשלכת מרהיבה, ובקיץ אפשר לטייל בהרי ולשוט בנהרות ובאגמים. בנוסף יש בסטואו כמה מוזיאונים וגלריות לצד חנויות ייחודיות של אמנות, תכשיטים, עבודות יד ועוד. העיירה מפורסמת במידה רבה הודות ללודג' של משפחת פון טראפ מהסרט צלילי המוזיקה – בני המשפחה ברחו מאוסטריה ובהמשך היגרו לוורמונט, שם הם פתחו בסטואו בית הארחה מפואר שנמצא עד היום בבעלות המשפחה.


סטואו. משפחת פון טראפ (מ"צלילי המוזיקה") פתחה כאן בית הארחה  


בסתיו העיירה סטואו מוקפת בשלכת מרהיבה

ליוונוורת', וושינגטון
העיירה  ליוונוורת' (Leavenworth), שבה חיים כ-2,000 תושבים, היא פיסה של הרי האלפים שנשתלה בחוף הצפון-מערבי של ארה"ב. בשנת 1962 העיירה עברה מתיחת פנים בניסיון למשוך תיירים ולשפר את מצבה הכלכלי. הוחלט שהעיירה כולה תהיה מעין חיקוי של כפר בווארי מסורתי, והעיירה וקיבלה את הלוק החדש שלה, עם בתי קורות עץ בסגנון בווארי טיפוסי, מוזיאון קטן שמוקדש למפצחי אגוזים, מבשלות בירה וגני בירה, פסטיבל אוקטוברפסט שנתי וגם חנויות שמוכרות שוקולד שוויצרי, תיבות נגינה ובתי בובות מעץ, כאילו היו בלב האלפים. העיירה היא אחד מאתרי הנופש החביבים על תושבי סיאטל, והיא מהווה בסיס מצוין לסקי, רפטינג, טיולי הליכה ושאר פעילויות בטבע שמסביב.


 נגני קרן אלפים בעיירה ליוונוורת' | צילום: Leavenworth Chamber of Commerce


חג מולד בליוונוורת', ממש כמו באלפים | צילום: Leavenworth Chamber of Commerce

אדנטון, צפון קרוליינה
העיירה היפהפייה אדנטון (Edenton) ששימשה כבירה הקולוניאלית הראשונה של צפון קרוליינה היא פנינה אמיתית שגדושה באתרים היסטוריים, וזכתה לתואר "העיירה היפה ביותר בדרום". בין היתר, כאן נמצא בית המשפט העתיק ביותר במדינה, שהוקם ב-1767 ועדיין נמצא בשימוש; או המגדלור של נהר רואנוק שנבנה ה-1886 על כלונסאות ונראה כצף מעל הנהר. מלבד זאת, יש בעיירה הרבה בתים קולוניאליים יפים לצד חוות שמשמרות את האופי הכפרי של המקום.


בית טיפוסי בעיירה אדנטון | הצילום באדיבות visitedenton.com


המגדלור ההיסטורי של נהר רואנוק באדנטון | הצילום באדיבות visitedenton.com

טאוס, ניו מקסיקו
נופים ואווירה שונים לחלוטין מצפים למבקרים בעיירה טאוס (Taos) שבניו מקסיקו. העיירה המוקפת בנופים מדבריים מרהיבים בנויה בסגנון של כפר אינדיאני מסורתי עם בתים הבנויים מלבני חימר, והיא מהווה בסיס מצוין לטיול בכפרי האינדיאניים של האזור. בלב העיירה נמצאת הכיכר הראשית התוססת, הפלאזה, ובה מסעדות וחנויות שמוכרות תכשיטים, עבודות קדרות ולבוש האופייני לאזור. בקיץ מתקיימות בפלאזה הופעות מוזיקליות. הנופים והאווירה המיוחדת משכו לעיירה אמנים רבים, ויש בה מושבת אמנים עם מוזיאון לאמנות, גלריות רבות ובתי אמנים שניתן לבקר בהם. מסביב לעיירה אפשר לעסוק בשלל פעילויות – רפטינג בנהר הריו גרנד, רכיבה על אופני הרים, סקי וטיסה בכדור פורח הן כמה מהאפשרויות.


בתים בכפר העתיק פואבלו טאוס הסמוך לעיירה טאוס | צילומים: שאטרסטוק


רחוב בטאוס ביום מושלג

לקריאה נוספת: 

הערים הסודיות של ארצות הברית 
הערים הסודיות של ארצות הברית
מי לא מכיר את ניו יורק, וושינגטון או לוס אנג'לס? אבל ברחבי ארצות הברית יש עוד המון ערים שהמטיילים כמעט אף פעם לא עוצרים בהן. הצצה לכמה ערים נפלאות ופחות ידועות בארצות הברית שכדאי מאוד להכיר

 

האיים הסודיים של ארצות הברית 
האיים הסודיים של ארצות הברית
במהלך טיול בארצות הברית למה שלא תיקחו פסק זמן קצר מהיבשה? בין אם אתם מטיילים בחוף המזרחי או בחוף המערבי, בצפון ארצות הברית או בדרומה – הנה כמה איים קטנים ומקסימים, שרוב הסיכויים שלא שמעתם עליהם, וכולם ראויים מאוד לביקור


בתמונה הפותחת: העיירה כרמל בקליפורניה | הצילום באדיבות CarmelCalifornia.com

 

 

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מארצות הברית

המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח
המסע לאגם מונו – 'אגם האחות' של ים המלח

אגם מונו שבקליפורניה סימן את המסע החמישי של נועם בדין לאגמי-מלח ברחבי העולם ב-17 שנים האחרונות. האגמים הללו, החבויים באגנים סגורים, הם סמלים לחוסן ושבריריות. הם מקבלים מים מתוקים ממקורות שונים אך אין להם מוצא לאוקיינוסים או נהרות. ...

חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה
חשיפה כפולה 2: אפסטייט ניו יורק – על התערבות, אכזבות והפתעה לא צפויה

בדרכם לפסטיבל כדורים פורחים בצפון מדינת ניו יורק, אורית ורפי ניפגשו עם להקת אופנועני הארלי דייוידסון מדוגמים להפליא, קשוחים למראה. ליד אגם ג'ורג' הם חיכו וחיכו לבלונים, אך מזג האוויר למרבה האכזבה הפריע ומנע את החגיגה. הם ניסו ...

חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי
חשיפה כפולה 1: דיאלוג בהרי הסמוקי

מדור חדש: אנחנו אורית ורפי, בני זוג מכרכור, בני חמישים וקצת. שנינו מצלמים, והצילום הוא חלק בלתי נפרד, ואפילו משמעותי, מהטיול שלנו. בטיול המתואר להרי הסמוקי בארה"ב היינו עוד לפני גיל 50, והוא היה אחד מהטיולים הרבים למדי ...