תפריט עמוד
זריחה בחאן שחרות
הזריחות הכי יפות, כידוע, הן במדבר. בשולי בקעת עובדה, על מצוק מעל לערבה, נמצא חאן שחרות. משם אפשר לראות את השמש עולה וצובעת את המרחבים החשופים שמעל הרי אדום, מעקבה שבדרום וצפונה. אין מקום טוב מזה להתחיל את היום.
> הגעה: דרומה בכביש 40, עד צומת שיזפון, מערבה לכביש 12, ומשם דרומה על פי השילוט לחאן שחרות

זריחה בכוכב הירדן
הצפייה בזריחה בכוכב הירדן, סמוך למבצר הצלבני, מתאימה לא רק לאוהבי אבירים. כשהשמש עולה מעל רמת אירביד שבצפון הגלעד מתגלים נופי בקעת הירדן, רמת הגולן, דרום הכנרת ורמות הבזלת של הגליל התחתון. כשהשמש כבר מאירה אפשר לסור אל חורשת האקליפטוסים הסמוכה למבצר ולעשות פיקניק.
> הגעה: מכביש 90 מערבה בצומת כוכב הירדן

טיול חורף בהר מירון
אין כמו ריח של יער רטוב מגשם לרומנטיקה, ואם יורד שלג ביערות האלונים של הר מירון זה פשוט חטא להישאר בבית. כשמשוטטים חבוקים בין עצי לבנה, עוזרר ואלון הסוגרים על השביל ויוצרים מנהרה אפלולית, וכשניחוח רקבובית העלים שעל הקרקע מכה בנחיריים אחרי הגשם, הלב הומה.
> הגעה: מזרחה בכביש 89, ולצומת מירון

המושבה הגרמנית, ירושלים
גם ירושלים יכולה להיות רומנטית. בתי האבן, גגות הרעפים ועצי האורן שבמושבה הגרמנית בעיר הם תפאורה נאה לאהבה. מומלץ להתהלך ברחוב הראשי, שבשנים האחרונות צצו בו חנויות יין ותכשיטים ובתי אוכל, ללכת ליומית בקולנוע סמדר, לשתות קפה בבית הקפה של הקולנוע ולקנח במראה החלמוניות הפורחות בעמק רפאים 1.

הר כרכום, נגב
בהר כרכום המשפט "הרחק מן ההמון הסוער" לא נשמע קלישאה. הגישה אל ההר קשה, אבל בגובה של 842 מטרים מעל פני הים הנוף והשקט שווים הכל. אם מגיעים בפסח או בשבועות אפשר אפילו לפנטז שמשה רבנו היה כאן, ולא משנה עד כמה שנויה במחלוקת ההשערה שזהו הר סיני המקראי.
> הגעה: מכביש 40 מערבה בצומת הרוחות לכביש 171, דרומה לכביש 10 לדרך הגישה להר. העלייה אפשרית לרכב 4X4 בלבד. ההר נמצא בשטח אש. חובה לתאם את העלייה להר עם הצבא

ברכת יער, יער חדרה
ברכת יער היא בעצם שלולית בלב יער חדרה, שריד מביצות אזור השרון. אךֿ בחורף גשום, כשנוריות המים צובעות אותה בלבן ואד של ערפל עולה בין העצים, אפשר לחשוב לרגע שזהו לוך בסקוטלנד. יש כאן ציפורים ועופות מים, וזהו מקום מושלם לפיקניק פרחוני בחורף.
> הגעה: מכביש החוף מזרחה במחלף אולגה, לכיוון חדרה. בכיכר המרכזית ימינה לכביש

עד שיבנו מרינה אפשר עוד לשבת על חוץ בת גלים, אל מול שקיעה יפה וגולשי גלים ורוח
צילום: אייל ברטוב

הישן. מיד אחרי תחנת הדלק דור פונים ימינה בדרך עפר

חוף הגולשים, בת גלים
אין בו רצועה רחבה של חול לבן וגם לא דקלי קוקוס. אבל יש סלעים ירוקים שמבצבצים מהמים, ורוח, וריח ים שעושה חריף בנחיריים. פעם היה ממול גם מגדלור שהיה שולח אלומות אור ומקסים בלילות את הילדים של בת גלים. זה היה בשנות החמישים. היום אלה הנכדים שצובעים את הים בגלשני גלים ורוח. הם גולשים מול הטיילת ויוצאים רטובים ויפים מול השקיעה האדומה. ולחשוב שבדיוק פה רוצים לבנות מרינה ולחסום את הים. יש משהו רומנטי מאוד בלהיות במקום שיש סיכוי שעוד רגע ייעלם.

בית לויה, חבל לכיש
ח'רבת בית לוֹיָה נמצאת שמונה קילומטרים ממזרח לתל לכיש, ויש בה כל טוב ארכיאולוגי: מערות קברים עם כתובות וציורים, קולומבריום, גת יפה ובית בד ענקי ומרשים. גולת הכותרת של המקום היא כנסייה שהוקמה כנראה בסוף המאה החמישית לספירה וכל שנותר ממנה הוא פסיפס מושלם המכסה את רצפתה. כל מה שצריך זה לבוא עם מטאטא ולנקות את החול השומר עליו (אל תשכחו לכסות בחזרה). תגלו שם אוצר בלום של עיטורים. הביקור מותנה במצב הביטחוני.
יגאל צור (יגאל צור הוא טייל, עיתונאי ואיש טלוויזיה)

שוק לוינסקי, תל אביב
ללכת יחד לאיבוד בין דוכני התבלינים ולהיסחף לשוטטות מלאת טעמים וריחות,

הולכים לאיבוד בין דוכני התבלינים והטעמים של שוק לוינסקי | צילום: אלי אטיאס

המתאימה גם לדלפונים מאוהבים. לוינסקי לא צפוף ולא ממוסחר. בקונדיטוריה של אלברט במטלון 36־38 טועמים נשיקות מרנג שהן שיר ומרציפנים שהם אגדה, במספר 41, במקום המיתולוגי של "מתי המקלל" לוגמים בירה צוננת וסופגים חרפות, ובלוינסקי 48 מסניפים את תערובת האוכמניות של דינה מתבליני פרג.

צימר בכליל
לא משנה איזה צימר, העיקר שבחוץ חורף. ספונים בבקתת עץ, מעל ערוץ נחל, בלי טלוויזיה, ועם קמין בוער, ערסל במרפסת וג'קוזי, לא תרצו לצאת מהמיטה. בכליל הולכים לישון עם תנים וקמים עם ציפורים. נכון שתעשיית הצימרים היא לפעמים קצת הצגה לתיירים, אבל אם תרצו לשחק אותה פרובנס, אין זו אגדה.
> הגעה: בכביש 70 צפונה, מזרחה בכביש 8721, ממשיכים לפי השילוט

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...