תפריט עמוד

חופשה אקטיבית באירופה – המקומות הכי טובים

הטבע האירופי היפהפה מהווה תפאורה מושלמת לשלל פעילויות שאפשר לשלב בחופשה: טיולי הליכה, רכיבה על אופניים, מצנחי רחיפה, קיאקים, שחייה ואפילו בנג'י. הנה כמה מהמקומות הכי טובים באירופה לחופשה פעילה

יש אנשים ששילוב המילים "חופשה" ו"פעילות" נשמע להם כסוג של סתירה, הרי בחופשה כל מה שרבים רוצים לעשות זה פשוט לנוח. אבל חופשה פעילה יכולה להיות מהנה להפליא גם עבור בטטות כורסה, והיא ממש לא חייבת לכלול ספורט אקסטרים למי שמעדיף ריגושים מתונים יותר. אחת הפעילויות הכי מהנות שיש היא הליכה בטבע, ואפשר להסתפק בטיול הליכה של כמה שעות בלבם של הנופים האירופאים היפהפיים. עוד פעילויות שאפשר לשלב בחופשה, והמתאימות גם למשפחות, הן טיולי אופניים, רכיבה על סוסים, שייט ורפטינג. רוצים משהו קצת יותר מאתגר? תוכלו להוסיף לרשימה טיפוס צוקים, צניחה חופשית ובנג'י.

באירופה יש מקומות רבים המתאימים לחופשה אקטיבית, מתוכם בחרנו כמה יעדים המציעים ריכוז גבוה במיוחד של אפשרויות לפעילויות בחיק הטבע – חלקן רגועות ומהנות, אחרות מצריכות יותר מאמץ (או אומץ). כך או כך, בכל אחד מהמקומות המופיעים כאן תיהנו מנופים נפלאים, המהווים תפאורה מושלמת לטיולים ולפעילויות השונות.

מחוז ואלה, שווייץ

שווייץ, עם הנופים האלפיניים הכוללים פסגות מושלגות, קרחונים, אגמים ומפלים, השכילה לנצל את הנתונים הטבעיים שלה יותר מכל מדינה אירופית אחרת, ובדומה לניו זילנד, בירת הספורט האתגרי העולמית, הפכה את הטבע לפארק שעשועים ענק ועתיר ריגושים. גולת הכותרת של הטבע השוויצרי היא מסלולי הליכה נפלאים ומסודרים בדרגות קושי שונות, כשמערכת יעילה במיוחד של רכבלים מאפשרת להגיע לנקודת המוצא של רבים מהמסלולים בקלות ובנוחות. מלבד זאת, הטבע השוויצרי מאפשר לעסוק בשלל פעילויות שונות ומשונות בחיק הטבע,  משייט באגמים ובנהרות, דרך טיפוס, רכיבה על אופניים וגלישה במגלשות הרים ועד לרחיפה וצניחה, וזה עוד לפני שהזכרנו את ספורט החורף המפותח, אשר כמה קרחונים מאפשרים ליהנות מספורט חורף גם בעיצומו של הקיץ.


הקרחון בסאס פה מאפשר פעילויות בשלג גם בקיץ, כולל רכיבת אופניים מאתגרת | צילום: PHOTOPRESS/Cyril Zingaro

אחד האזורים המוצלחים לפעילויות בחיק הטבע הוא קנטון ואלה (Valais) בדרום-מערב שווייץ. כאן נמצאות כמה מהפסגות המרשימות ביותר באלפים, כמו פסגת המטרהורן דמויית הפירמידה, ויש פה גם אגמים אלפיניים, יערות וכרי עשב, קרחונים המאפשרים שלל פעילויות בשלג גם בעיצומו של הקיץ, שבילי אופניים הרריים וכ-8,000 ק"מ של מסלולי הליכה מסומנים.

איפה להתמקם? העיירה המפורסמת ביותר באזור היא צרמט (Zermatt) היוקרתית ששוכנת למרגלות המטרהורן. לא רחוק  ממנה נמצאת העיירה המקסימה סאס פה (Saas Fee), קצת יותר צנועה וזולה, ששוכנת בין הרים וקרחונים בעמק סאס בגובה 1,800 מטר. בתוך העיירה אסורה תנועת כלי רכב, האוויר נקי במיוחד, האווירה שלווה והנופים עוצרי נשימה.


כיף לכל המשפחה – מגלשת הרים באזור סאס פה | צילום: PHOTOPRESS/Saas-Fee

מה עושים? המיקום של סאס פה ליד קרחון פה הופך אותה לאידיאלית לסקי כל השנה, כך שגם בקיץ אפשר לגלוש על המדרונות הלבנים ולטפס על הקרחון. מסלולי הליכה וטיפוס יש פה בשפע, עם לא פחות מ-18 פסגות שגובהן עולה על 4,000 מטר. יש כאן מסלולים מאתגרים במיוחד, בהם מסלולי ויה פראטה, vכוללים טיפוס בקטעים אנכים ותלולים במיוחד באמצעות סולמות, יתדות וכבלי פלדה. אחד מהמסלולים המאתגרים מסוג זה באזור הוא אלפיין שלוכט (Alpine Shlucht). יש גם מסלול הרפתקאות העונה לשם אלמגל (Almagell) שמשכו כשעה ולאורכו גשרים תלויים ונופים נפלאים של הרים ואגמים. יש פה גם הרבה מסלולים קלילים יותר, כמו המסלול שמקיף את אגם מטמרק או המסלולים הנפלאים באזור קרויצבודן. משפחות ייהנו ממסלול מגלשות ההרים באורך 900 מטר, פארק חבלים ביער עם סולמות, גשרים ואומגות ואפילו דהירה על קורקינט במורד מדרון תלול. ומה עוד? 70 ק"מ של מסלולי אופניים מסומנים בהרים, רפטינג בנהר ויספה (מגיל עשר ומעלה), טיפוס על סלעים, מצנחי רחיפה ועוד.


טיול במערת קרח בקרחון הרון שבקנטון ואלה | צילום: swiss-image.ch/Roland Gerth

איסלנד

איסלנד, אי הקרח והאש, הוא גן עדן לאוהבי הטבע, עם הרי געש, גייזרים, בריכות מבעבעות, שדות לבה, קרחונים ומפלים מלאי עצמה. מי שאוהב פעילויות אתגר לא ישתעמם פה לרגע, מכיוון שבטבע האיסלנדי אפשר לעסוק באינספור פעילויות, טרקים, טיפוס על קרחונים, רפטינג ושייט קיאקים בנהרות ובים, טיולי סוסים ועוד ועוד.

איפה להתמקם? בשל הממדים של איסלנד והמגוון הנופי הרחב באזוריה השונים של המדינה, מקובל לעשות טיול לאורך כביש הטבעת, הכביש הראשי של איסלנד, עם גיחות לאתרים נוספים, כך שלא נהוג להתמקם באזור אחד ולצאת ממנו לטיולי כוכב. עם זאת, רייקיאוויק מהווה בסיס טוב לטיולים בדרום המדינה וניתן לצאת ממנה לטיולי יום והרפתקאות שונות בטבע. בין היעדים הבולטים על מפת התיירות האיסלנדית ניתן למנות את לגונת הקרחונים Jokulsarlon, מפלי גולפוס ומפלי דטיפוס, קרחון ואטניוקול, אגם מיבטאן, הר הגש הקלה ואתר המרחצאות הלגונה הכחולה.


טיול רכיבה על סוס איסלנדי היא דרך נהדרת להכיר את הנופים הייחודיים של האי | צילום: visit iceland

מה עושים? המבחר אינסופי ומתאים במיוחד לחובבי הרפתקאות. מזג האוויר באיסלנד מאפשר לעסוק בפעילויות קפואות לאורך כל השנה, כמו נסיעה באופנועי שלג בקרחונים המרשימים, בהם קרחון ואטניוקול, קרחון לנגיוקול וקרחון מירדלסיוקול, או מזחלות רתומות לכלבים, פעילות שמתאימה לכל המשפחה, בקרחון לנגיוקול. איסלנד מפורסמת גם במערות הרבות שבה, כמו מערת הלבה Raufarholshellir, שבהן ניתן לצאת למסע בבטן האדמה ולהתרשם משלל התופעות הגעשיות. פעילויות נהדרות נוספות הן רכיבה על הסוסים האיסלנדיים היפהפיים, טיול ברכבי שטח, שייט צפייה בלווייתנים, רפטינג ומצנחי רחיפה.


אופנועי שלג במרחבים המושלגים של קרחון ואטניוקול באיסלנד | צילום: visit iceland

חבל דלמטיה בקרואטיה

טיול בקרואטיה לחובבי אקשן לא יהיה שלם בלי ביקור בחבל דלמטיה (Dalmacija), הנמצא בחוף המזרחי של הים האדריאטי. יש כאן חופים יפים, איים ירוקים, הרים, קניונים תלולים, אגמים, נהרות ומערות. אחד הדברים שמייחדים את האזור הוא מזג אוויר נעים ומיקום בין אזור הררי לבין חוף הים, מה שמבטיח מגוון נופי גדול. בזכות כל אלה, תמצאו באזור מגוון פעילויות בהרים, כמו מסלולי הליכה וטיפוס, מצנחי רחיפה ורפטינג בנהר, לצד פעילויות ימיות, כמו גלישה וחתירה בקיאק ימי. אחת הפעילויות הבולטות באזור היא קניונינג, התקדמות בקניונים באמצעות טכניקות כמו גלישה, טיפוס, שחייה ועוד. ענף נוסף וחדש יחסית בתחום הספורט האתגרי נקרא DWS (ראשי תיבות של Deep Water Soloing) – טיפוס על סלעים וצוקים לצד הים שבסופו קופצים למים. חוויה מהנה לחובבי האקסטרים שבכם.


לחובבי האקסטרים: טיפוס על סלעים שמסתיים בקפיצה אל הים | צילום: שאטרסטוק

איפה להתמקם? עיר הנמל הימי ביניימית הציורית אומיש (Omis), ששוכנת מדרום-מזרח לספליט, מהווה בסיס מצוין לחופשה אקטיבית באזור, הודות למיקומה במקום בו נהר צ'טינה נשפך לים. ברדיוס של 500 מטר תמצאו ים, נהר ושני הרים, מה שמבטיח אינספור פעילויות באוויר, בים וביבשה.


המיקום של אומיש בין ים, נהר ושני הרים מבטיח אינספור פעילויות באוויר, בים וביבשה | צילום: שאטרסטוק

מה עושים? בנוסף לפעילויות שהוזכרו פה, ניתן לחתור בקאנו או לעשות רפטינג בנהר צ'טינה שבו כמה אשדות ומפלים, לגלוש או לחתור בקיאק ימי בחופים שמסביב, לטפס על סלעים (אומיש נחשבת לאחד מהמקומות הטובים בקרואטיה לטיפוס חופשי), או פשוט ללכת. באזור יש מסלולי הליכה רבים, ממסלולים קלילים בני שעתיים ועד למסלולים ארוכים ומאתגרים, אשר עוברים בנופים הקרסטיים של האזור. מי שמעדיף את הריגושים שלו דווקא בגובה ימצא פה מגוון פעילויות, כמו רחיפה במצנחי רחיפה שמספקת תצפית מרהיבה על ההרים, היערות, הנהר והים, קפיצת בנג'י וגלישה באומגה לאורך 2,100 מטר מעל נופים מדהימים.

הרי הטטרה הגבוהים, סלובקיה

הרי הטטרה הגבוהים, אשר כ-75 אחוזים משטחם נמצאים בסלובקיה ו-25 אחוזים משטחם בפולין, הם גן עדן לאוהבי הרפתקאות וטבע, עם פסגות מיוערות, המושלגות בחורף, נהרות ומפלים, אגמים קרחוניים ומערות מרשימות מיוחד, כולל מערות נטיפים ומערות קרח. בצד הסלובקי תשתיות תיירות מפותחות ומגוון אטרקציות שמאפשרות ליהנות מכל הטבע הזה על ידי רפטינג בנהרות, רכיבה על אופניים, מצנחי רחיפה, טיולים ברכבי שטח, פארקי חבלים ביערות ועוד. יחד עם זאת, המוני התיירים עוד לא הגיעו לפה ואפשר ליהנות מכל אלה בשקט ובשלווה יחסית. הפארק הלאומי הרי הטטרה ושמורת גן העדן הסלובקי מציעים נופים יפים במיוחד.


באזור הרי הטטרה הגבוהים יש מסלולי הליכה רבים בדרגות קושי שונות

איפה להתמקם?
העיר קושיצה (Kosice)  מהווה את שער הכניסה לאזור הטטרה הגבוה וממנה ניתן לצאת לסיורים בפארק הלאומי הרי הטטרה ובאזור גן העדן הסלובקי. בנוסף, יש בעיר ובקרבתה אטרקציות מרגשות לכל המשפחה כמו פארק החבלים טרזניה שמציע אומגות וגשרי חבלים בין העצים. מי שרוצה להיות קרוב יותר לטבע יכול לבחור בעיירה Spisska Nova Ves שמהווה את שער הכניסה לשמורת גן העדן הסלובקי, או את העיירה Stary Smokovec שמהווה בסיס מצוין לטיול בפארק הלאומי הרי הטטרה.


הפארק הלאומי הרי הטטרה פופולרי במיוחד בקרב רוכבי אופניים

מה עושים? מהעיירה Stary Smokovec ניתן לטפס ברכבל לגובה 1,285 מטר ומשם לצאת לאינספור טיולים רגליים בדקגות קושי שונות בין היערות, כשמסלול מומלץ במיוחד הוא זה שמגיע לסדרת מפלים שנושאת את השם מפלי המים הקרים (Studenovodske Vodopady). האזור פופולרי במיוחד גם בקרב רוכבי אופניים. בחורף אפשר לעשות פה סקי ולעסוק בפעילויות ספורט חורף נוספות כמו גלישה במזחלות והחלקה על הקרח. מהעיירה Spisska Nova Ves ניתן לצאת למגוון פעילויות בשמורת גן העדן הסלובקי, שבה מסלולי הליכה רבים ביערות עבותים ושופעי מים, אגמים שאפשר לשוט בהם, מערות מרשימות כמו מערת הקרח היפהפייה דובשינקה ומגוון פעילויות כמו טיולי רכיבה על אופניים ורפטינג.

צפון ויילס

ויילס, עם הטירות העתיקות והכפרים הציוריים, היא אחד היעדים המפתיעים באירופה לחופשה אקטיבית. ויילס מציעה מגוון נופי רחב, שכולל לא רק כרי מרעה ירוקים והמון כבשים, כפי שניתן היה לדמיין, אלא גם יערות צפופים, פסגות, מפלים, אגמים ואפילו חופים יפהפיים. מגוון הפעילויות שאפשר לעסוק בהן בטבע הוולשי הוא רחב וכולל רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, טיפוס ופעילויות ספורט מים כמו חתירה בקיאק ובקאנו, רפטינג, גלישה וצלילה. לאלה יש להוסיף אינספור מסלולי הליכה בכל הרמות ברחבי המדינה. אזור צפון ויילס הוא אחד היעדים המועדפים לחופשה פעילה, במידה רבה הודות לפארק הלאומי סנודוניה (Snowdonia) שנמצא בשטחו, ובו הרים גבוהים, עמקים ירוקים ואגמים תכולים.


הפארק הלאומי סנודוניה בצפון ויילס הוא אזור מושלם לטיולים בחיק הטבע

איפה להתמקם? Betws y Coed היא עיירה מלאת קסם עם בתי אבן שמהווה בסיס מצוין לטיולים בפארק ובעיקר באזור עמק קונווי (Conwy), שבליבו זורם נהר הנושא את אותו שם. מסביב יש חוות כפריות, יערות צפופים שבליבם מפלי מים ופלגי מים, אגמים הרריים וקניונים מיוערים, וקצת יותר רחוק יש גם רצועת חוף פראי.

מה עושים? אחת הפעילויות הפופולריות באזור היא רכיבה על אופניים, כשניתן לשכור אופניים בעיירה ולטייל במסלולי אופניים באורכים משתנים, כשאחד מהמומלצים שבהם הוא מסלול מאתגר בן 25 ק"מ שעובר ביער גווידיר (Gwydir) היפהפה, המרוחק כקילומטר מצפון לעיירה. גם רכיבה על סוסים, כמתבקש, היא ענף ספורט פופולרי באזור, ובסמוך לעיירה יש חוות סוסים שמציעות טיולים בכל הרמות בין היערות והגבעות הירוקות. חובבי טיפוס הסלעים יבואו גם הם על סיפוקם באזור, ומי שמעולם לא התנסה בתחום יכול להשתתף בקורסים יומיים של טיפוס. חוויה נוספת שאפשר להתנסות בה כאן היא קניונינג, חוויה רטובה וקרירה שכוללת טיפוס בנהר ובמעלה מפלים וקפיצה לבריכות. במרחק נסיעה קצרה נמצאת העיירה הקטנה Deganwy ששוכנת בחצי האי Creuddyn ומהווה בסיס מצוין לפעילויות ספורט ימי כמו חתירה ושייט.


קיאק באגם בפארק הלאומי סנודוניה | צילום: שאטרסטוק

מידי פירנה, צרפת

אזור הפירנאים צובר בשנים האחרונות פופולריות הולכת וגוברת, גם בקרב משפחות, הודות לנופים נפלאים של הרים, אגמים, יערות וקרקסים קרחוניים, והמון פעילויות שמאפשרות ליהנות מכל אלה – מהליכה וטיפוס ועד לפארקי חבלים ולרפטינג. אך בעוד שהפירנאים הספרדיים כבר מככבים על מפת התיירות של התייר הישראלי, הפירנאים הצרפתים קצת פחות מוכרים, וזו החמצה גדולה. חבל מידי פירנה (Midi-Pyrénées) שבדרום-מערב צרפת הוא הגדול ביותר מבין חבלי צרפת (שטחו כפול משטחה של ישראל) ויש בו פסגות מרשימות, נהרות גדולים, אינספוור מערות, כפרים ציוריים ומלאי קסם ומעל הכל, למעלה משלושים אלף ק"מ של מסלולי הליכה. פעיליות פופולריות נוספות הן רכיבה על אופניים, רפטינג וקאנו, בעוד שבחורף המקום הופך לממלכת שלג שבה אפשר לעשות סקי ולעסוק בפעילויות ספורט חורף נוספות.


נהר טארן באזור מיו | צילום: שטארסטוק

איפה להתמקם? העיירה מיו (Millaut) שוכנת בחלק הדרומי של רכס המאסיף סנטרל, במפגש הנהרות טארן ודורבי, והיא מהווה בסיס מצוין לטיולים באזור ולשלל פעילויות באוויר, בים וביבשה. סמוך לה נמצא גשר מיו המרשים שמתנשא לגובה 343 מטר, מה שהופך אותו לגבוה מסוגו בעולם. האזור סביב מיו הוא מעין פארק שעשועים טבעי ועתיר אטרקציות, עם צוקי אבן גיר אדירים, קניונים עמוקים ומיוערים, כרי מרעה פורחים ושפע של מים.

מה עושים? בפארק האזורי Grands Causses שבליבו נמצאת העיירה יש 3,000 ק"מ של מסלולי הליכה ברמות שונות, שמציעים נופים מגוונים של צוקים, קניונים, עמקים ירוקים ופלגי מים. לחובבי האתגר מציע האזור גם מסלולי ויה פראטה וכן טיפוס על צוקים תלולים. בקרבת מיו יש חוות סוסים רבות, ומשפחות ימצאו בסביבה הקרובה שני פארקי הרפתקאות מיוערים עם אומגות, גשרי חבלים, נדנדות טרזן, רשתות טיפוס ועוד. אם זה לא מספיק, מיו נחשבת לבירת מצנחי הרחיפה, הודות לתנאי טופוגרפיה ואקלים אידיאליים לרחיפה ותצפית נפלאה על הנוף שמצפה למרחפים. בנוסף, בנהרות ובנחלים הרבים שבאזור אפשר לעשות רפטינג ולחתור בקאנו ובקיאק. אחת מהפעילויות הייחודיות לאזור היא הליכה במים, במעלה הנהרות טארן, דורבי ודורזון, פעילות שמשלבת כושר, הנאה ונופים שאפשר לראות רק דרך המים. קצת מהנופים והפעילויות באזור תוכלו לראות בסרטון הבא:

פעילויות אקטיביות במידי פירנה, דרום צרפת

סרדיניה, איטליה

בשונה ממרבית היעדים שהוזכרו פה, חופשה בסרדיניה תבהיר לכם שלא חייבים נופים אלפיניים עם הרים מושלגים ואגמים קרחוניים בשביל ליהנות מחופשה פעילה בטבע. האי האיטלקי היוקרתי מציע חופים רחבים ובתוליים, ים צלול בכל מיני גוונים של כחול, אגמי מלח, יערות עבותים ומערות ענק מרשימות. פעילויות הספורט הימי למיניהן מככבות פה, ולהן ניתן להוסיף פעילויות נוספות כמו רכיבה על סוסים, רכיבה על אופניים, הליכה, סיקור במערות וטיפוס צוקים.ויש פה גם בונוס מיוחד – השהייה בחוץ והפעילויות בטבע מגבירות את התיאבון, והאוכל של סרדיניה הוא תענוג גדול, עם הרבה דגים, פירות ים וקדירות רועים.

איפה להתמקם? אזור דרום-מערב סרדיניה אידיאלי לחופשה שמשלבת טבע וחופים, והוא פחות הומה מרצועת החוף של צפון סרדיניה. יש פה חופים חוליים נהדרים, צוקים דרמטיים, מערות, מעיינות, אתרים פרהיסטוריים וכפרים מבודדים. אפשר לבחור ללון באחת מעיירות החוף, כמו צ'יה (Chia), שבה חופים נפלאים. צ'יה מהווה בסיס מצוין לטיולים ופעילויות אתגר שונות באזור.


גלישה בסרדיניה. חופי סרדיניה מזמינים למגוון פעילויות ספורט ימי | צילום: שאטרסטוק

מה עושים? החופים היפים מזמינים לשפע של פעילויות ספורט ימי כמו שייט, חתירה, גלישת גלים וגלישת רוח (צ'יה מהווה את אחד המרכזים החשובים בסרדיניה לגלישת רוח), צלילה ועוד. אחד מענפי הספורט הפופולריים ביותר בסרדיניה הוא רכיבה על סוסים, אשר מהווה חלק בלתי נפרד מהתרבות המקומית. ישנם כמה פסטיבלים שמוקדשים לרכיבה וחוות פזורות בכל רחבי האי. מצ'יה, למשל, אפשר לצאת לטיולי רכיבה נהדרים על החוף וגם ביערות שמסביב. אזור דרום-מערב סרדיניה מציע גם מסלולי טרקים נהדרים שכוללים חופים יפים, מעיינות, אתרים היסטוריים, מערות ועוד.

תמונה פותחת: מצנחי רחיפה באלפים השווייצרים, צילום שאטרסטוק

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.