תפריט עמוד

חופשות פעילות

הליכה, ריצה, טיפוס, רכיבה על אופניים, כל אלה גורמים לרבים מאיתנו עונג ומוסיפים בריאות במשך כל השנה. היתרון הגדול הוא שבמהלך חופשה אפשר לעסוק בהם במרוכז, עם שותפים חדשים או מוכרים ובעיקר על רקע נופים שעוזרים להתגבר על הזיעה ומיחושי השרירים. לפעמים צריך אחר כך לצאת לחופשת התאוששות

חופשה פעילה היא למעשה התפתחות טבעית ופשוטה למדי של כמה מגמות שחברו כאן יחדיו: יותר אנשים יוצאים לחופשה. אופי החופשות השתנה בשנים האחרונות והן מרוכזות בדרך כלל באזור אחד, מצומצם למדי, ללא נסיעות ארוכות במשך ימים שלמים במכונית או באוטובוס. לצד אלה יש מגמה אחרת – העיסוק המתמשך בספורט כלשהו כחלק מאורח חיים בריא יותר, כזה ששומר על הבריאות של צעירים ומבוגרים. אל כל אלה צריך להוסיף עוד מגמה אחת אחרונה – חופשות משפחתיות, הורים עם ילדים, זוכות לפופולריות גוברת.
אם מחברים את כל אלה מקבלים חופשה פעילה, בה עוסקים במשך כמה ימים באופן אינטנסיבי בענף או בענפי ספורט שחביבים על הנוסעים ולעתים קרובות אפילו על כל בני המשפחה.
איך גורמים לכך שאנשים ששלושים שנים, מטר גובה, שלושים קילוגרם ואלפי ימי עבודה מפרידים ביניהם יבלו נהדר ביחד? איך גורמים להם לסיים חופשה כזו בתחושה שקרה להם משהו טוב, שלא היו קורבן עגמומי וסביל לגחמות של שותפיהם למשפחה? חופשה פעילה מציעה שילוב בין ביקור בטירה עתיקה לרכיבת אופניים נמרצת, בין מסלול טיפוס הררי לביקור במצודה על ראש ההר.
החופשה הפעילה והספורטיבית אמנם מתאימה מאוד לטיולי משפחות, אבל היא חביבה גם על זוגות רומנטיים, קבוצות חברים, צעירים וקשישים, או נוסעים בודדים, שפוגשים כך, אגב עיסוק בספורט החביב עליהם, שותפים לאהבה. הפופולריות של הפעילות הספורטיבית במהלך חופשה מביאה לפריחתם של מרכזי השכרה והדרכה, מוכרי ציוד ולשכות מידע, מפיקי מפות ויזמי תחרויות. הכל כדי לספק את תאוותם של התיירים הספורטיביים.

רוב הפעילויות האלו לא דורשות ידע טכני מורכב. חלק מן הפעילויות דורשות הכשרה מסוימת, שגם אותה שמחים לספק באתרים.

השילוב בין רכיבה על סוסים לטיול בחיק הטבע מוצלח מאוד | צילום: ג'ולי ואדר

לא חייבים לתכנן את מסלול הטיול לפי הפעילות, אבל אם מגיעים למקום בו כולם דוהרים על אופניים, או מטפסים, או רוכבים על סוסים, כדאי להתפתות ולנסות. זה עוזר מאוד להרגיש שאנחנו מהחבר'ה הטובים, כלומר בריאים, מלאי חיוניות ושזופים במידה הנכונה, ולא כמו אותם תלמידים חיוורים ונכי רוח, שמתחמקים תמיד בתירוץ עלוב משיעור ספורט. להלן מדריך ראשוני ותמציתי לכמה פעילויות ספורט שמשלבות תיירות עם פעילות, ויצרפו את כולנו אל הגל החדש והנמרץ הזה.

הליכה
זו האפשרות הקלה, הפשוטה וכנראה גם המהנה מכולן. הכוונה להליכה בחיק הטבע, במסלול שנמשך על פני, נאמר, עשרה קילומטרים. בשביל מסודר וללא עליות קשות מדי, מדובר בשעתיים הליכה נמרצת. בכל לשכת תיירות שמכבדת את עצמה באירופה מציעים עכשיו מפות קטנות, עליהן מסומנים מסלולי הליכה צבעוניים עם פירוט מדויק של דרגת הקושי ומשך הזמן שהליכה כזו גוזלת. באופן מפתיע, ההערכה די מדויקת, גם אם אתם איטיים. לא מדובר כמובן במסלולים למקצוענים אלא בטיול קל ודי נינוח.
> באזור הדולומיטים בצפון איטליה, מצפון־מזרח לעיר בולצאנו משתרע עמק שנקרא ואל גארדנה (Val Gardena). במעבר ההרים פסאו סלה (Sella) יש תחנת רכבל וממנה מתפצלים כמה מסלולי הליכה יפים בדרגות קושי שונות. אפשר לעלות ברכבל ולהתחיל את מסלול ההליכה הטבעתי ממרומי ההר, ואפשר ללכת במסלול היקפי שיוצא וחוזר אל התחנה התחתונה, נמשך כשעה וחצי ולא כרוך בעליות דרמטיות.
באתר:
צפון איטליה, נחשבת למרכז של חובבי הרכיבה. במרכז העיירה פועלות שתי חנויות מקצועיות שמשכירות אופניים טובים גם לחובבים.
מידע נוסף באתר:
אזור האגמים באנגליה אפשר להשתתף בקורס של סוף שבוע במחיר 150 ליש"ט.
מידע נוסף באתר: www.mountainguides.co.uk

רפטינג בסלובניה. אחת האפשרויות הכי מהנות | צילום: אייסטוק

רפטינג
רפטינג הוא אחת האפשרויות הכי מהנות, שבעצם מיועדות לעצלנים גמורים. לכאורה עוסקים כאן בספורט, אבל בעצם, ברוב הנהרות הפחות מסוכנים,
רובצים על סירת גומי ומניחים לה להיטלטל במורד הנהר.
נהר הסוצ'ה, בצפון סלובניה אפשר לצאת למסעות רפטינג. מסעות הרפטינג שיוצאים מהעיירה בובץ' שבאזור דורשים ידע מסוים, ולראיה – כל העיירה מלאה במרכזי הדרכה שרוצים להנחיל את הידע הזה לחובבי הנהר.

רכיבה על סוסים
השילוב בין רכיבה על סוסים לטיול בחיק הטבע מוצלח מאוד. הקצב איטי, המסלולים מיוחדים כיוון שמכוניות אינן מגיעות אליהם, ידע מוקדם כמעט שלא הכרחי, והפעילות הספורטיבית פותחת כאן אפשרויות נפלאות להיכרות עם הסביבה בה מבקרים. חברה בשם "וורלד הורס רידינג" מציעה טיולי רכיבה מודרכים ברחבי אירופה, בצפון אמריקה ואפילו בהודו. במהלך הטיולים לנים בשטח ובאכסניות מתאימות, בהן מאכילים סוסים.
מידע נוסף באתר:
www.worldhorseriding.com

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.