תפריט עמוד

המסעדות הכי טובות בנמלי תעופה בעולם

לאכול ארוחה טובה בנמל תעופה נשמע כמו משימה בלתי אפשרית, אבל זה לא חייב להיות ככה: בכמה נמלי תעופה מרכזיים ברחבי העולם יש מסעדות נהדרות - חלקן מגישות אוכל אותנטי וזול, אחרות מתמקדות במנות שף יוקרתיות. אז איפה תאכלו את הסושי הכי טעים, הטאקו הכי אותנטי והאווז הטבעוני הכי מפתיע? קבלו את המסעדות המצטיינות של נמלי התעופה

אוכל של שדות תעופה הוא לרוב לא דבר מלבב: סלטים שידעו ימים יפים יותר, כריכים שבילו שעות ארוכות מדי בדלפק, קפה דלוח, והכל במחיר שלא היה מבייש מסעדת שף. אבל זה ממש לא חייב להיות ככה. יש נמלי תעופה גדולים מסביב לעולם שבהם אפשר ליהנות מארוחות טובות באמת, המבוססות על חומרי גלם טריים ואיכותיים. המסעדות הללו הן מקום נהדר להעביר בו את ההמתנה הארוכה לטיסה: חלקן מציעות אוכל מקומי מצוין, אחרות הן מסעדות של שפים בעלי שם בינלאומי. באחדות מהן יתכן אפילו שתאכלו את הארוחה הטובה ביותר בטיול או בנסיעה העסקים שלכם. הנה כמה מסעדות נפלאות בנמלי תעופה מרכזיים ברחבי העולם:

Plane Food, נמל התעופה הית'רו, לונדון

נמל התעופה הית'רו, הגדול והעמוס בנמלי התעופה של לונדון, מציע כמה אפשרויות לא רעות בכלל לארוחה טובה. המוצלחת שבהן היא Plane Food של השף גורדון רמזי. מה יכול להיות רע בארוחה במסעדה של השף הבריטי המפורסם בעולם, בתמחור הוגן (יחסית), כשמהחלונות הגדולים נשקפים מסלולי ההמראה? התפריט אקלקטי: סלטים, פסטות, בשרים ודגים, כשהקונספט הוא מטבח בריטי עם טוויסט, עם מנות כמו המבורגר שורט ריב (שפונדרה) עם גבינת מונטריי ג'ק ורוטב צ'ימיצ'ורי, או דג קוד צלוי ברוטב ין לבן עם ביצה עלומה. יש גם תפריט ארוחות בוקר עשיר, תפריט אקספרס לממהרים ותפריט ילדים.
איפה? טרמינל 5

Airbräu, נמל התעופה פרנץ יוזף שטראוס, מינכן

אך טבעי שבשדה התעופה של מינכן, לצד מסעדות סטנדרטיות, תהיה גם מבשלת בירה. Airbräu, מבשלת הבירה היחידה הפועלת בשדה תעופה, מציעה בירות איכותיות מתוצרת עצמית, עיצוב חמים, הופעות חיות ומאכלים טיפוסיים מהמטבח הבווארי. בין השאר תוכלו ללוות את הבירה עם מנה של שניצל, נקניקיות, גולש או פשוט פרצעל טרי. גם הצמחוניים לא נשכחו, עם מנות טיפוסיות כמו שפצלה או כופתאות תרד וגבינה. קשה לחשוב על דרך נעימה יותר להעביר את ההמתנה לטיסה מאשר לשבת בגן הבירה של המבשלה, תחת עצי ערמונים. גן הבירה מקורה, כך שגם ביום מושלג או גשום תוכלו לשבת כאן.
איפה? טרמינל 1

Airbräu, מבשלת הבירה היחידה בעולם שפועלת בשדה תעופה | צילום: Flughafen München Gmb

Airbräu, מבשלת הבירה היחידה בעולם שפועלת בשדה תעופה | צילום Flughafen München Gmb ©

Le Chef, נמל התעופה של ז'נבה

אם אתם חוגגים אירוע מיוחד ביום הטיסה, מסעדת Le Chef שבנמל התעופה הבינלאומי של ז'נבה היא בחירה מצוינת. מהחלונות הגדולים של המסעדה נשקפים מסלולי ההמראה ומעבר להם רכס הרי היורה. השף בנג'מין לוזוי מציע במסעדה שלו קלאסיקות מהמטבח הצרפתי והשווייצרי: כבד אווז עם חבושים ביין פורט על בריוש, שקדי עגל עם קרמבל של אגוזי לוז וציר כמהין ומנות מורכבות ומושקעות נוספות. לסיום – קינוחים מרשימים לא פחות משהם טעימים. המסעדה פתוחה שבעה ימים בשבוע, משבע בבוקר ועד עשר בלילה, ובדומה למסעדות שף אחרות – גם כאן מומלץ להזמין מקום מראש. אתר אינטרנט
איפה? אולם היוצאים, קומה 3

מסעדת לה שף בנמל התעופה של ז'נבה | צילום Genève Aéroport ©

מסעדת לה שף בנמל התעופה של ז'נבה | צילום Genève Aéroport ©

Legal Sea Foods, בוסטון

Legal Sea foods, המתמחה במאכלי ים טריים, היא אחת המסעדות המפורסמות של בוסטון. כיום זוהי רשת משגשגת עם סניפים בכמה מדינות בחוף המזרחי, לא פחות מעשר מסעדות בבוסטון עצמה וייצוג מכובד בארבעת הטרמינלים של נמל התעופה לוגאן. המוטו של המסעדה הוא: If it's isn't Fresh, it isn't Legal ("אם זה לא טרי, זה לא חוקי"), ואכן מגישים בה רק פירות ים טריים ואיכותיים. לצד מנות פשוטות ומהירות כמו פיש אנד צ'יפס והמבורגר טונה, מגישים גם קלאסיקןת מהמטבח של ניו אינגלנד, כמו מרק צדפות שמנתי ועשיר (קלאם צ'אודר) ועוגת סרטנים (קראב קייק) עם רוטב פיקנטי.
איפה? טרמינלים A, B, C, E.

פירות ים ב-Legal Sea Foods | צילום: alirjd, flickr

פירות ים ב-Legal Sea Foods | צילום: alirjd, flickr

Uptown Brasserie, נמל התעופה קנדי, ניו יורק

הבראסרי של השף עטור השבחים מרקוס סמואלסון הוא מקום מצוין להעביר בו זמן לפני ההמראה. הבראסרי, עם מטבח פתוח, מציע מנות בינלאומיות בהשראה ניו יורקית. בבוקר אפשר ליהנות מפנקייקים או בייגל עם סלמון מעושן תוצרת בית וגבינת שמנת, ועם מתחשק לכם לפתוח את הבוקר עם קצת אלכוהול, תוכלו להזמין לצד הקפה משקה קליל כמו מימוזה או קיר רויאל. תפריט הצהריים והערב מורכב ברובו מכריכים חמים והמבורגרים בשלל וריאציות (כולל אחד טבעוני), מנות עיקריות כמו עוף קריספי על וופל, ויש גם נשנושים כמו לחם תירס או צ'יפס פרמזן וכמהין.
איפה? טרמינל 4, ליד שער B32

Tortas Frontera,  נמל התעופה או'הייר, שיקגו

המסעדה של השף ריק בייליס בנמל התעופה או'הייר היא מקום נפלא לחובבי אוכל מקסיקני. התפריט מבוסס בעיקר על  טורטס – סנדוויצ'ים מטוגנים עם מגוון מילויים, כמו עוף צ'יפוטלה או פטריות צלויות וגבינת עזים, ויש גם בר גואקמולה ונישנושים דוגמת טורטיות עם סלסה. זה אולי נשמע פשוט, אבל רבים, בהם שפים מובילים בעולם, מוכנים להישבע שזוהי מסעדת נמל התעופה הטובה בעולם. אחת הסיבות לכך נעוצה בחומרי הגלם הטריים, המגיעים מחוות מקומיות. למעשה, המסעדה זוכה להצלחה רבה כל כך, שיש לה שלושה סניפים שונים בנמל התעופה. ולמרות ההצלחה, והשף המפורסם העומד מאוריה, המחירים נוחים מאוד: טורטה עם שרימפס, המנה היקרה ביותר בתפריט, עולה 13.5 דולר. את הארוחה אפשר ללות בשייק טרופי או במרגריטה.
איפה? טרמינל 1, 3 ו-5.

Tortas Frontera נחשבת למסעדת נמל התעופה הטובה בעולם

Tortas Frontera נחשבת למסעדת נמל התעופה הטובה בעולם | צילום: EQRoy / Shutterstock.com

Tacañon, נמל התעופה הבינלאומי מקסיקו סיטי

ואם כבר אוכל מקסיקני, למה לא ללכת ישר למקור? בשדה התעופה של מקסיקו סיטי, בין סניפים של מקדונלד'ס וברגר קינג ודוכנים של אוכל אסייתי מהסוג הנחות ביותר, מסתתרת מסעדה קטנה ופשוטה שרבים נשבעים שאכלו בה את הארוחה המקסיקנית הטובה ביותר בטיול. בתפריט: מנות טיפוסיות כמו קסדיות, טמלה וטאקוס, כולל טאקו אל פסטור – בתוך הטורטייה תמצאו מילוי של בשר מתובל שנצלה על שיפוד עם בצל ואננס.
איפה? טרמינל 1

Sushi Kyotatsu, נמל התעופה נריטה, טוקיו

זה לא מפתיע שבנמל התעופה הבינלאומי של טוקיו, בירת יפן, אפשר לאכול סושי טעים, אבל Sushi Kyotatsu מהווה הפתעה נעימה במיוחד. לא רק שמגישים כאן סושי משובח (יש טוענים שהוא הטוב בעולם) העשוי מחומרי גלם איכותיים וטריים (הדגים נרכשים מדי בוקר בשוק הדגים צוקיג'י), הטעמים אותנטיים ולא מתחנפים לחיך המערבי. כבונוס, התמחור סביר לחלוטין, לא כזה שהייתם מצפים למצוא באחת הסושיות המובילות בעולם. אפשר לקחת בטייק אווי או לשבת בפנים וליהנות מתצפית על המטוסים הממריאים.
איפה? טרמינל 1, מול שער 33

הסושי של Sushi Kyotatsu נחשב בעיני רבים לטוב בעולם | צילום: באדיבות Sushi Kyotatsu

הסושי של Sushi Kyotatsu נחשב בעיני רבים לטוב בעולם | צילום: באדיבות Sushi Kyotatsu

Hung’s Delicacies, נמל התעופה של הונג קונג

הונג קונג היא מעצמה קולינרית עם היצע מסחרר של מסעדות מצוינות, כולל לא מעט כאלה המעוטרות בכוכבי מישלן. החוויה הקולינרית יכולה להתחיל או להסתיים בנמל התעופה הבינלאומי. בין המסעדות בשדה, שרבות מהן טובות מאוד, בולטת במיוחד Hung’s Delicacies, שהסניף שלה בעיר עצמה זכה בכוכב מישלן. למרות הכבוד, המחירים כאן שפויים לחלוטין והאווירה אותנטית ולא מעונבת. המטבח מתמקד במנות בשר הנצלות בבישול איטי עם תערובת סודית של תבלינים המעניקה להם טעם מיוחד. יש גם מרקים טעימים שמשתנים מדי יום, פירות ים וגם מנות טבעוניות, כמו "אווז" טבעוני.
איפה? טרמינל 2

Peach Garden Chinese Dining, נמל התעופה צ'אנגי, סינגפור

נמל התעופה צ'אנגי נחשב לנמל התעופה הטוב בעולם, ויש לכך סיבות רבות, אחת מהן היא קולינרית. בשדה התעופה יש היצע גדול של מסעדות שף מצוינות, ואחת מהן, Peach Garden Chinese Dining, מתאימה במיוחד למי שרוצה להתענג על מטעמי המטבח הסיני. התפריט כולל אוכל סיני מסורתי, כמו דים סאם במגוון מילויים, ברווז צלוי, מרק פירות ים בתוך מלון ומנות נוספות שמשלבות טעם ואסתטיקה.
איפה? טרמינל 2

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.