תפריט עמוד

המלצות רשת • סין

אנחנו בטוחים שזו השפה הקשה בעולם, הם אוטוטו מארחים את האולימפיאדה, ויש שם מערכת נימוסין בלתי-אפשרית. נא להכיר: האתרים שיכירו לכם את סין

השער לסין
מינהל התיירות הלאומי הסיני (CNTA) מפעיל אתר אינטרנט מרהיב ועשיר. האתר מהווה נקודת פתיחה ממצה ומומלצת להיכרות מרחוק עם סין, ולתחקיר לקראת מסעות אל המדינה השלישית בגודלה בעולם. האתר כולל גם מידע נרחב על פסטיבלים ברחבי סין, ועל פארקים ואתרי טבע ונוף. האתר מתובל פה ושם בשגיאות תחביר וכתיב באנגלית, שנדמה שהיא לעיתים כמו סינית עבור צוות האתר. וולקאם! »

לשכשכך בבריכה האולימפית
באוגוסט 2008 עתידים להתקיים המשחקים האולימפיים בבייג'ינג, בירת סין. אתר האינטרנט של האולימפיאדה כבר באוויר, ומלווה את העבודות וההכנות לקראת אירוע השיא של הספורט העולמי. "ניני", הקמע של המשחקים, כבר מוכנה ומודפסת על חולצות, מגבות, ומה לא. כלי כסף ופורצלן, ובמדור מיוחד באתר תוכלו להתעדכן בהתקדמות מאמצי השיווק ושיתופי הפעולה המסחריים במשחקים.
רוץ! »

קצה המחט
רפואה סינית היא כנראה ענף הייצוא הפורה ביותר בסין (חוץ מאגרולים, אולי). האתר הישראלי "קצה המחט" מוקדש לעקרונות הבסיסיים של הרפואה הסינית, הפילוסופיה שמאחוריה, וכמה מהפנים המעשיים שלה – תזונה, צמחי מרפא, טיפולים, ועוד. רפואה שלמה »

דיקור סיני | צילום: Gustaf Brundin

 

סינית אני מדברת אליך
אחד הדברים המופלאים ביותר עבור תיירים בסין הוא הקלות שבה ילדים מקומיים מפטפטים בזריזות, שפה שנדבקה לה התדמית של שפה שוברת שיניים. אתר האינטרנט של המכון הלאומי לתרגום וירטואלי בארה"ב מכיל מאגר מידע על שפות ברחבי העולם. בעמוד העוסק במנדרין, השפה הרשמית של סין, אפשר לקרוא על ניבי השפה, מבניה, מערכת הכתב ועוד. זה כמו סינית בשבילי »

בלוג קונג
"הונג קונג – הגירסה הדיגיטלית" – זהו הבלוג של כריס לי ההונג-קונגי, המעדכן כמעט מדי יום את התמונות שצילם. והוא צלם פורה למדי: כמעט מדי יום תמצאו שם צילומי אירועים ופסטיבלים, נופים ואנשים, וסתם תמונות של יומיום ברחובות האי. סנאפשוט! »

זה שעולה או זה שיורד?
באתר Protocol Professionals, המספק מבוא להליכות ונימוסין בתרבויות שונות בעולם, ישנו הסבר קצר אך תמציתי אודות כמה מהמנהגים החברתיים של הסינים, שיש בהם עניין מיוחד לתיירים זרים. למשל, כיצד מבצעים היכרות עם סיני (ואך בדיוק קדים לעברו את הקידה האסיאתית), כיצד מגישים לו כרטיס ביקור, ומדוע שומרים הסינים על פנים חתומות כל הזמן? הכניסה מכאן »

צילום: Joe Brandt

גם זו מוזיקה

המוזיקה האסיאתית, והסינית בפרט, נשמעת זרה במיוחד לאוזניים מערביות, שכן היא התפתחה ממקורות שונים, עם כלי נגינה שונים, מרווחים טונאליים אחרים, ועוד. כל אלה הופכים את המוזיקה הסינית למסקרנת ומיוחדת, אם כי לא מן הנמנע שיהיו מי שימצאו אותה צורמת לאוזניים. האתר הזה מביא קווים לדמותה, כולל דוגמאות לקטעים מוזיקליים. דו רה מי צ'נג סול לה סי »

שנה לא כשרה

שנת 2007 היא "שנת החזיר" על פי לוח השנה הסיני, הכולל מחזור של 12 שנים. הקונספט המחזורי של הזמן הנהוג בסין עומד בניגוד לראייה הלינארית של הזמן הנהוגה במערב. על לוח השנה הסיני, והאגדות הקשורות בו, אפשר לקרוא באתר מרכז תרבות סין של סן-פרנסיסקו. טפו, תראה את השעה »


מלצר, יש זבוב בקונג-פאו צ'יקן שלי
בדרך כלל אנחנו לא נוהגים להפנות כאן לערכים מתוך וויקיפדיה, אבל אינטרס השירות לציבור גובר כאן על הכל: "אוכל סיני" הוא ביטוח כל כך רחב, שיש כל כך הרבה תפיסות מוטעות לגביו, שצריך לעשות פה סדר אחת ולתמיד. בתיאבון
»

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מסין

סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג
סיפורו של בנק אוף צ'יינה בהונג קונג

לכאורה, בניין בנק אוף צ'יינה הוא עוד גורד שחקים בקו הרקיע של הונג קונג, אבל מאחורי תכנון הבניין ובנייתו מסתתר סיפור מרתק, עמוס בניגודים בין מזרח למערב, בין עבר לעתיד, בין מודרניות למסורת, בין תקווה לחופש למציאות העכשווית

נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני
נסיעה למזרח אסיה בצל הווירוס הסיני

מספר הנדבקים בווירוס הקורונה הסיני עולה גם בזמן שבו אתם קוראים את הכתבה הזאת, וכך גם מספר השאלות והתהיות. בצל האיום הבריאותי, טל רשף, יועץ עסקי בשווקים במזרח אסיה, שופך אור על המצב בסין ולא יכול שלא לדאוג ...

באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים
באיזו שנת חיה נולדתי? מזלות סיניים

סוס, ארנב או קוף? רגישות, נאמנות או ערמומיות? בלוח השנה הסיני כל שנה מיוצגת על ידי בעל חיים אחר - אלו הם המזלות הסיניים. לכל בעל חיים יש אופי ותכונות ייחודיות, שמשתקפות גם באנשים שנולדו באותה שנה. בדקו ...