תפריט עמוד

הולנד, בלגיה וצרפת – טיול משפחות קלאסי

יש משפחות שמחפשות כל שנה יעד חדש לחופשת הקיץ, אחרות מעדיפות לחזור ליעדים ותיקים ומוכרים. אבל על דבר אחד אין ויכוח: הולנד, בלגיה וצרפת - ביחד וכל אחת לחוד - היו ויישארו היעד הקלאסי לחופשה משפחתית באירופה. הנה מה כל מדינה מציעה למשפחה המטיילת

יש יעדים שכבר הוכיחו את עצמם כמתאימים למשפחות, כמו אזור האגמים בצפון איטליה והיער השחור, ויש יעדים חדשים שצצים מדי פעם, למשל סלובניה או ספרד למשפחות. אבל יש יעד אחד קלאסי לחופשה משפחתית, שתמיד יהיה אהוב ומבוקש, יעד שמורכב למעשה משלוש מדינות שכנות – הולנד, בלגיה וצרפת. מעבר לנופים ולאטרקציות בטבע, כל אחת משלוש המדינות האלה מציעה גם פארקי שעשועים נהדרים – די אם נזכיר את דיסנילנד ליד פריז, את אפטלינג בדרום הולנד ואת ווליבי במרכז בלגיה כדי להבין שכל ילד, בכל גיל, ייהנה כאן בלי סוף. קל מאוד לבנות טיול בן שבוע עד עשרה ימים במדינות האלה – כשילוב של שתיים או שלוש ביחד או בכל אחת מהן לחוד. כך או כך, כל בני המשפחה ייצאו מרוצים.

עכשיו, כל שנשאר הוא להתאים את אופי הטיול למשפחה שלכם – טיול מאורגן או טיול עצמאי, בחירה של מקומות הלינה המתאימים (כפר נופש או מלון משפחתי) ובניית מסלול ותכנים שיעניקו לטיול ערך מוסף – תרבותי וחינוכי – מעבר לכיף שבפארקי השעשועים.

לחופשות משפחתיות נהדרות באירופה לחצו כאן >>


קיאקים בצרפת. שפע של אטרקציות מכל הסוגים

קל להבין את הבחירה בהולנד, בלגיה וצרפת לטיול משפחות: כל השלוש הן מדינות נעימות, תיירותיות וקלות לטיול, עם שפע של אטרקציות משפחתיות במרחק נסיעה לא גדול ואפשרויות טיול רבות. אם בחרתם בטיול מאורגן תגלו שיש טיולים בטווחי מחירים שונים ובאורכים שונים (לרוב שבוע או 10 ימים), עם טיסות שכר או טיסות סדירות, ויש גם טיולים עם מאפיינים ייחודיים, כגון טיולי בר מצווה, טיולים לשומרי מסורת ואפילו טיולים ללא ליווי הורים. בטיולים מאורגנים משלבים לרוב בין שלושת היעדים הללו, כשהנסיעה בין האטרקציות ובין המדינות נעשית באוטובוס והיא מלווה בהדרכה צמודה. מחירו של טיול כזה נע בין 1,400 ל-2,000 דולר לאדם (המחיר משתנה בהתאם לאורך הטיול, הטיסות ומספר החדרים הנדרש).

אפשרות אחרת היא לצאת לטיול עצמאי, להתמקם באחד מכפרי הנופש המצוינים ולצאת לטיולי כוכב, כאשר כפר הנופש מהווה את הבסיס שממנו יוצאים בכל יום לטיול בכיוון אחר. בכפרי הנופש משפחות נהנות מווילה מרווחת ומאובזרת, הכוללת גם מטבח שבו אפשר להכין ארוחות משפחתיות עם האוכל שהילדים אוהבים (ובאותה הזדמנות גם לחתוך בהוצאות). השהות בכפר נופש היא חלק מחוויית החופשה והשימוש במתקני הכפר (בריכת שחייה, מועדון, משחקיות, אופניים לרכיבה בשטח הפארק ואטרקציות רבות נוספות) מוסיף להנאה, מעבר לטיולים שתכננתם. בחופשה מסוג זה סביר להניח שלא תקיפו את כל שלוש המדינות, ותעדיפו להתרכז בעיקר באזור שבו ממוקם כפר הנופש.

אז מה אפשר לראות ולעשות בכל אחת משלוש המדינות? הנה כמה הצעות:

הולנד – תעלות, גבינות ואופניים
היעד המשפחתי האולטימטיבי, הולנד היא מדינה ידידותית, שרוב תושביה דוברים אנגלית וקל להתמצא בה. זוהי ארץ מישורית (מה שהופך אותה ליעד מצוין לטיולי אופניים), ירוקה ויפה, וכיוון שאינה גדולה במיוחד, אפשר להגיע בקלות לכל אזוריה. גם המחירים כאן נוחים ומשפחות ישמחו להכיר את רשת הסופרמרקטים ALBEHIJN להצטיידות במצרכים לארוחות לפיקניקים. אבל הדבר החשוב ביותר הוא שפע העניין והאטרקציות שתמצאו כאן: כפרי דייגים, ערים נפלאות, תעלות מים, טחנות רוח, שווקים מיוחדים (אל תחמיצו את שוק הגבינות של אלקמר בימי שישי בבוקר!), מוזיאונים מיוחדים לילדים (למשל, מוזיאון נמו הנהדר באמסטרדם), מוזיאונים פתוחים שמתאימים לכל המשפחה ופעילויות רבות ומגוונות – החל משייט בתעלות, דרך רכיבה על אופניים ועד פיקניקים בחיק הטבע. וכל זאת לצד פארקי שעשועים נפלאים – ווליבי ואפטלינג ופארק המיניאטורות מדורודם. מה הסיכוי שתצליחו להספיק את כל אלה בטיול אחד?


שייט אבובים בנהר גועש בפארק השעשועים אפטלינג בדרום הולנד

טיולים מאורגנים: טיול מאורגן של שבוע בהולנד כולל לינה במלון או בכפר נופש (יש גם טיול פרימיום עם לינה במלון הולידיי אין ליידן המציע בריכת שחייה ומתקנים משפחתיים), יעלה בסביבות 1,300 דולר לאדם, כולל כניסות לרוב האתרים.

כפרי נופש: השהות בכפרי הנופש היא לשבעה ימים, וחבילות של שבוע למטיילים העצמאיים כוללות טיסה לאמסטרדם, רכב משפחתי לשבוע ולינה בכפר נופש, במחיר בין 1,000-850 אירו לאדם. אפשר לבחור בין כמה סוגים של כפרי נופש – יש כאלה השייכים לרשת, למשל רשת לנדל המצוינת, ויש כפרים עצמאיים דוגמת מרינה פארק וולנדאם הנמצא במרחק של כ-20 דקות נסיעה מאמסטרדם, סמוך לכפר הדייגים המפורסם. אופציה נוספת, יקרה יותר, היא להתמקם בכפר הנופש החדש והאיכותי הצמוד לפארק השעשועים אפטלינג (על המחיר הגבוה מפצה העובדה שמקבלים כניסה חופשית לפארק השעשועים למהלך כל השבוע).


הולנד מציעה טיולים בין כפרים ציוריים, טחנות רוח ותעלות מים

בתי מלון משפחתיים: חבילה לשבוע, הכוללת טיסה, רכב ולינה במלון משפחתי, עולה סכום דומה לזה של כפר נופש. כאן אמנם לא מקבלים וילה, אלא חדר (תפוסה מרבית – זוג ושני ילדים), אבל נהנים מסידור חדרים ומארוחת בוקר במסעדת המלון. רוב החבילות הנמכרות בארץ כוללות את מלון הולידיי אין ליידן או את אחד מבתי המלון של רשת וון דר וולק ההולנדית. מלון נוסף שחביב על משפחות הוא האפטלינג, בכניסה לפארק השעשועים. גם מי שבוחר מלון אחר ברחבי הולנד, יכול לשלב לילה או שניים במלון המקושט והמצועצע הזה, שמתאים מאוד לילדים.

בלגיה – הרפתקאות בטבע
מיקומה של בלגיה, בין הולנד לצרפת, אחראי לכך שמשפחות רבות עוברות בה בדרכן מפה לשם, אבל כדאי מאוד להקדיש לה זמן רב יותר. בניגוד למה שרבים חושבים, לבלגיה יש הרבה מאוד מה להציע למשפחה המטיילת. יש בה ערים עתיקות ויפות, כמו ברוז' או גנט, ערים גדולות ומלאות חיים דוגמת בריסל ואנטוורפן, אזורי טבע מדהימים, בעיקר בחבל הארדנים שבדרום המדינה, נהרות ומבצרים, גנים יפים ומערות נטיפים מרתקות. משפחות ימצאו כאן שלל אטרקציות בטבע, כולל שייט נהרות, קיאקים, פארקי חבלים, אופני רכבת ועוד. הבלגים ידועים באהבתם לבירה ולשוקולד, והגרסאות המקומיות טעימות במיוחד. במהלך הטיול אפשר לעצור לביקור במבשלת בירה וכמובן לטעום מהשוקולד הבלגי הנפלא.

במרכז המדינה, במרחק נסיעה קצר מבריסל, נמצא פארק השעשועים ווליבי, ובו רכבות הרים אקסטרימיות ומתקנים המתאימים גם לילדים צעירים. צמוד לפארק השעשועים תמצאו את אקווליבי, פארק מים מקורה עם מגלשות, בריכת גלים, מסלול אבובים ועוד.


פארק חבלים בלב הטבע הירוק בחבל הארדנים בדרום בלגיה

טיולים מאורגנים: בשונה מהולנד, שבה יש כמה סוגים של טיולים מאורגנים המתרכזים רק בה, לבלגיה מגיעים כחלק מטיול הכולל גם את הולנד. בין השאר הטיול המאורגן יעבור בברוז', בחבל הארדנים, בפארק ההרפתקאות בדרום בלגיה ועוד. כמו בהולנד, גם בבלגיה ניתן לערוך טיול מאורגן עם לינה בכפר נופש משפחתי. טיול מאורגן הכולל את הולנד ובלגיה יעלה כ-1,300 דולר לאדם.

כפרי נופש: אפשר לבחור בין כפר נופש בצפון בלגיה, למשל מולנה יידה הסמוך לגבול ההולנדי, ולשלב בחופשה טיולים בבלגיה ובהולנד; או לבחור בכפר נופש בחבל הארדנים, בסביבת דורבוי היפה. חבילות הכוללות טיסה ולינה בכפר נופש עולות בסביבות 1,000-800 אירו לאדם לשבוע.

מלונות משפחתיים: מחיר דומה לזה של חבילת כפרי הנופש תשלמו עבור חבילה הכוללת טיסה, רכב לשבוע ולינה בבית מלון משפחתי דוגמת המלונות של רשת ליאונרדו (אם השם נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה, זוהי אכן הרשת הישראלית, שיש לה מלונות גם ברחבי אירופה). אחד ממלונות הרשת נמצא סמוך לפארק השעשועים ווליבי ויש גם מלונות ליאונרדו בברוז' ובבריסל.


רכבת הרים בווליבי, פארק השעשועים הבלגי

צרפת – מי אמר פריז ולא קיבל?
צרפת היא הגדולה והמובילה מבחינה תיירותית בין שלוש המדינות, ויש בה כמות אדירה של אוצרות טבע – מהרי האלפים המושלגים ועד חופי התכלת של הריביירה המפורסמת. בין לבין תמצאו כאן נהרות גדולים ויפים, דוגמת הריין, הרון, הדורדון, הלואר ואחרים, חופים בצפון המדינה עם תופעת גאות ושפל מרשימה, עיירות מקסימות מתקופת ימי הביניים, כפרים זעירים התלויים על מצוקים או נחבאים בעמקים ירוקים, טירות מרשימות להפליא בעמק הלואר, שווקים נהדרים בכל פינה, ולא שכחנו את העיר המפורסמת מכולן – פריז. למרות ההילה הרומנטית שלה, פריז מציעה אינספור אתרים מרתקים לילדים, החל במגדל אייפל (אל תוותרו על תצפית ממנו ועליו), דרך שייט בנהר הסן ועד מוזיאונים מיוחדים המיועדים לילדים. וכמובן שאי אי אפשר לצאת לטיול משפחתי בצרפת בלי לבקר לפחות בפארק שעשועים אחד – לרוב, הבחירה תיפול על דיסנילנד פריז, פארק מבית היוצר של דיסני, במרחק קצר מהבירה הצרפתית (סמוך לפארק הידוע יש עוד פארק של דיסני המתמקד בעולם הקולנוע).


אף פעם לא מוקדם מדי להתאהב בפריז

טיולים מאורגנים: יש אפשרויות רבות ומגוונות של טיולים מאורגנים בצרפת עצמה או שילוב של צרפת עם הולנד ובלגיה. גם אם בחרתם טיול שמתמקד רק בצרפת, תוכלו לבחור בין כמה אפשרויות, החל בשבוע שכולו פריז והכולל ביקור באתריה המרכזיים של העיר, דרך טיול המשלב את פריז עם עמק הלואר או עם צפון צרפת (מון סנט מישל ורואן) וכלה בטיולים המשלבים את פריז עם לינה של כמה לילות סמוך לפארקי השעשועים של דיסני – דיסנילנד ודיסני סטודיוס המוקדש לסרטים. טיול בן שמונה ימים יעלה בסביבות 1,500 דולר לאדם.

טיולים עצמאיים:
בשונה מהולנד ומבלגיה, לצרפת אין כמעט חבילות הכוללות לינה בכפרי נופש. חוויה מיוחדת, שתשמח מאוד את הילדים, היא לינה באחד המלונות הצמודים לפארקי השעשועים של דיסני (הלינה בהם כוללת כניסה לשני הפארקים) ויש גם חבילות הכוללות לינה ליד פארק השעשועים פוטורוסקופ.

לחופשות משפחתיות נהדרות באירופה לחצו כאן >>


טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצרפת

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני
מסע אל התרבות והעבר של נורמנדי ובריטאני

תרבותו של עם צומחת בעיקר מהסביבה הפיזית ומההיסטוריה שלו, מהאירועים שעברו עליו וההשפעות שהוא קיבל מאומות אחרות לאורך השנים. ביקור בחבלי הארץ של נורמנדי ובריטאני הוא ביקור בהיסטוריה של צרפת בזעיר אנפין, כמעט כל חלק ממנה מיוצג כאן ...