תפריט עמוד

הדולומיטים האיטלקיים – פסגות של רומנטיקה

שקיעות מרהיבות, מוזיקה קלאסית, סקי לילי ונופים עוצרי נשימה. הדולומיטים האיטלקיים מספקים חוויה בלתי נשכחת גם לרומנטיקנים שבינינו

הנוף הפראי, פסגות ההרים המושלגות, העמקים המוריקים, הנהרות והאגמים הצלולים, מצוקי הגיר התלולים והכפרים הציוריים – כל אלה הופכים את הדולמיטיים האיטלקיים לא רק לאחד מיעדי הטיולים המרהיבים בעולם, אלא גם לאזור המספק שפע של אתרים רומנטיים, יפהפיים ומרגשים.

טובלאך: גוסטב מהאלר מאוהב
העשור הראשון של המאה ה-20. לעיירה טובלאך (Toblach), הנמצאות למרגלות הדולומיטיים (שנקראים עדיין דרום טירול, ומהווים חלק מהאיפריה האוסטרו-הונגרית) מגיע מבקר חשוב במיוחד: גוסטב מאהלר, המנצח והמלחין היהודי הנודע, מבלה את חודשי הקיץ של השנים 1910-1908 בעיירה יחד עם רעייתו אלמה.


קפלה קטנה בטובלאך

אלמה, אשת חברה אוסטרית הצעירה מגוסטב ב-20 שנה, הייתה לא רק יפייפיה עוצרת נשימה, אלא גם אישה יצרית וחריפה, שסובבה את ראשם של מיטב האמנים האוסטרים, לפני, אחרי ובזמן נישואיה למלחין הנודע. בני הזוג שכרו צריף עץ גדול בעיירה הציורית, המוזה נחה על המלחין, והוא יוצר כאן את מיטב יצירותיו: הסימפוניה השמינית המונומנטלית, הסימפוניה התשיעית וגם את "שיר הארץ". אבל לאלמה – שבשל נישואיה נדרשה לוותר על עיסוקה האמנותי בציור ובמוזיקה – משעמם. היא פוצחת ברומן עם האדריכל המפורסם ואלטר גרופיוס. רומן שמסתיים דווקא עם מותו של מהאלר, בשנת 1911.


העיירה טובלאך למרגלות הדולומיטים

כיום, בחודשים יולי ואוגוסט מדי שנה, מתקיים בטובלאך פסטיבל מאהלר, שמארח את מיטב הנגנים הקלאסיים בעולם, המנגנים את יצירותיו. מעבר למיקום האותנטי והיפהפה, היתרון של הפסטיבל נעוץ בכך שאין צורך להגיע לקונצרטים בעניבות וחליפות, ואפשר ליהנות מהביצועים הנפלאים גם עם טריקו וכפכפים. נוסף לכך מציעה העיירה ביקור בבית המלחין והתפעמות מהנופים, ששימשו רקע לכמה יצירות מוזיקליות גדולות באמת.

מדונה די קמפיליו: חוויה של סקי לילי
סיפורי אהבה רבים מתרחשים בין המדרונות התלולים של אתרי הסקי. מלאני גריפית ואנטוניו בנדראס, אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט ואפילו נועם טור וקרן פלס שלנו כבר מזמן הגיעו למסקנה שסקי זה רומנטי.

בעיירה היפייפיה מדונה די קמפיליו (Madonna di Campiglio) שבדולמיטיים, הנחשבת לאתר הסקי היוקרתי באיטליה, לקחו את התובנה הזו צעד אחד קדימה – והוסיפו מסלולי סקי ליליים מוארים ועוצרי נשימה. הפסגות המושלגות, השמים זרועי הכוכבים ממעל והאדרנלין שבסקי מספקים יחד חוויה בלתי נשכחת, שלא מסתיימת גם בבוקר; העירייה ואתר הסקי נמצאים במרכזו של פארק מרהיב, וסביבכם ניצבים הרים מושלגים ועשרות מפלים ואגמים צלולים. מתחם הגלישה במקום כולל 170 ק"מ של מסלולים, והסנופארק הענק באתר נחשב לאחד הטובים באיטליה.

ג'יפ על רקע הפסגות המשוננות של הדולומיטים

בעיירה עצמה מתגוררים רק 1,000 אנשים, אבל בעקבות הפופולאריות שלה בשנים האחרונות, בעיקר בקרב סלבריטאים איטלקים, מרכז העיירה שוקק חיים בלילות. בין החנויות הקטנות והמסורתיות, ניתן למצוא גם מתחמי עיצוב רבים, חנויות קונספט, מסעדות אופנתיות, בתי קפה וברים.


מרכז העיירה מדונה די קמפיליו שוקק חיים לא רק ביום אלא גם באמצע הלילה

רכס מרמולדה: נוף פראי וקדמוני

בשנת 2009 הוכרזו הדולומיטים האיטלקיים כאתר מורשת טבע עולמית על ידי אונסק"ו, וזאת בשל היותם רכס הרים מהיפים בעולם. אחת מגולות הכותרת של ההרים הוא המרמולדה (Marmolada), ההר הגבוה ביותר ברכס הדולומיטים, שבו נמצא גם הקרחון האחרון ששרד בהם.


פסגת המרמולדה, ההר הגבוה ביותר ברכס הדולומיטים

אל פסגת הרכס ניתן להגיע ברכבל, ובתצפית ממנו מקבלים מבט פנורמי מרהיב של 360 מעלות על האזור מסביב: נוף עוצר נשימה, פראי וקדמוני. לפני 2.5 מיליון שנים יצרו ההרים שונית אלמוגים ענקית בים טטיס הקדום, היום ממריאים מגדלי הסלע של ההרים גבוה מעל עמקים נפלאים ואזורים נרחבים של צמחייה אלפינית מתפרצת, ויוצרים מראה מרגש, רומנטי ומפעים.


השמש השוקעת צובעת את פסגת המרמולדה בצבעים קסומים

סיור לילי בשניים
עיירת הסקי פאסו טונלה (Passo Tonale), הנמצאת בגבול שבין מחוז לומברדיה למחוז טרנטינו, שוכנת בלב "עמק השמש" (Val di Sole), שנהנה גם מכמויות גדולות של שלג וגם מ-70% ימי שמש בשנה ומשמים כחולים. העיירה מתגאה בנופי הדולימטיים המפעימים, באתר סקי נהדר, בחיי לילה שוקקים במיוחד וגם ברומנטיקה לחובבי האקסטרים: סיורים ליליים אל פסגות ההרים – הזדמנות נהדרת לחוש את עוצמות הטבע הפראי, וסנוקייט עם מצנח מול השקיעה המרהיבה והנופים המשוננים.


פסגות מושלגות ופריחה מרהיבה במעבר טונלה, בין מחוז לומברדיה למחוז טרנטינו

צילומים בכתבה אייסטוק

 

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...