תפריט עמוד
אצל עליסה, מנות
לפני שמגיעים אורחים עליסה מדליקה את המזגן בדירה או בבקתה, כך שתענוג להיכנס. ב-"אצל עליסה" שבמצפה מנות קיימות מותק של בקתות (שתיים) וכך גם הדירות (אחת גג עם מרפסת גדולה ואחת קרקע עם דשא), המוקפות כולן חורש טבעי עם מינימום התערבות – תאורה בין הצמחים (מהחלון שליד הג'קוזי), פכפוכי מים בין הסלעים והרבה צמחי תבלין. שקט, ציפורים, אוויר ברמה גבוהה, נוף וכל הנוחות והניקיון שאפשר לדרוש. וגם עוגיות קטנות ומתוקות שאופה בעלת הבית. באשר לארוחות בוקר: ניתן להזמין לבקתה אחד משלושה סוגים, שכולם נראים כמו ברנץ', וגם אם לא מתארחים במקום אפשר להזמין מראש ארוחת בוקר לקבוצה לא גדולה.

נכים: דירה אחת מתאימה מבחינת הגישה אליה, אבל יש מדרגה אחת לחדר השינה ואחת לאמבטיה.
טלפון: 04-9806853, 057-2233565
אתר אינטרנט

ממליצה: עפרה ריזנפלד

אצלנו בחצר, מושב צוריאל
"אצלנו בחצר" במושב צוריאל הוא גן פורח עם חמש בקתות עץ כפריות ובקתת אבן מיוחדת. כל הבקתות מאובזרות בג'קוזי גדול, אח, מערכת קולנוע ביתית, מיזוג אוויר, מטבח מאובזר, ושפע פינוקים. כל בקתה מוקפת בגינה פרטית משגעת וצופה לשמורת הר מירון. בחצר הפורחת ממוקם ספא מפנק עם בריכת ג'קוזי ענקית וסאונה לרשות האורחים. בעלת המקום, אתי, משקיעה רבות בעיצוב, מקפידה על הפרטים הקטנים, ובזכותה האורחים זוכים לאירוח אישי, נעים וחם. אפשר להזמין לבקתה ארוחת בוקר ועיסויים. צימר למביני עניין!

טלפון: 04-9978949, 054-4627215
אתר אינטרנט

ממליצה: שלי דרוב

וילות קשת אילון, קיבוץ אילון
אירוע המוזיקה קשת אֵילון, המתקיים בכל שנה בקיבוץ אילון בקיץ, כבר רכש קהל נאמן. הווילות העומדות לרשות האמנים האורחים מוצעות להשכרה בשאר ימות השנה. והכוונה לווילות ממש, שלוש במספר, מרווחות ויפות, ובכל אחת שלושה חדרי שינה, סלון גדול, מטבח אמיתי ופטיו הפונה אל הנוף הנהדר שחלקו הרים וחלקו ים. בחוץ ניצב מנגל לשימושם של האורחים, וכל השטח מוקף גינה מטופחת לא פחות מהדירות. מלבד מטבח מצויד ומיזוג מרכזי מוצעת גם מערכת קולנוע ביתי. כדאי לעקוב אחר סדרת הקונצרטים שנערכים במשך השנה. והבשורה הגדולה: אין ג'קוזי. מצוין למשפחות או חבורות.

נכים: אחת הווילות מתאימה – אין מדרגות, שירותים נוחים, גישה נוחה.
טלפון: 052-3738851 (ציפי)
אתר אינטרנט

ממליצה: עפרה ריזנפלד

אוהלים, כליל
"אוהלים" הוא שטח אדמה על המדרון הצופה אל הים בכליל, ובו נטויים אוהלים בתוך הבוסתן וליד גן הירק האורגני. אפשר לשכור אוהל במקום (עם רצפת עץ ותאורה) או להביא מהבית. קבוצות וחבורות יכולות להזמין ארוחות (צמחוניות) שמכינה תמי, בעלת המקום, הידועה כבשלנית דגולה, וגם קהל שלא ישן במקום יכול ליהנות ממטעמיה במסעדה הפתוחה בימים חמישי, שישי ושבת. יש בשטח מקלחות ושירותים נקיים, מטבח גדול ומאובזר לתפארת שמותר להשתמש בו חופשי, ומקומות שנועדו למדורות. אתר מקסים המספק חוויה מיוחדת, לאנשים שלא צריכים שישעשעו אותם בכוח. יש לתאם מראש.

נכים: גישה נוחה יחסית לאוהל הגדול.
טלפון: 04-9969432

ממליצה: עפרה ריזנפלד

בוואדי אצל אילי, כליל
בית העץ בוואדי אצל אילי בכליל נשען על צלע ההר בעזרת עמודי ברזל. כשנמצאים בתוכו הוא כאילו צף באוויר מעל ערוץ נחל יחיעם הירוק תמיד. חלונות בכל מקום משקיפים אל ירוק מבושם. דלת הזזה אל מרפסת גדולה שהיא אתר נירוונה, לא פחות. כך גם הג'קוזי, המונח מתחת לחלון אל הוואדי. מקום מושלם, בלי טלוויזיה, בלי שכנים נראים לעין, בלי מזגן (אין צורך), עם מאווררי תקרה, מערכת סטריאו ומטבחון הכולל כלים, גז ומקרר, שאפשר לבשל בו.

נכים: אין גישה לנכים, בבית עצמו אין מדרגות.
טלפון: 04-9969942

ממליצה: עפרה ריזנפלד

אחוזת השחר, כליל
מעל אפיק הוואדי, מאחורי אורוות סוסים, מונח בית הנופש של יוסי ורגינה גרינברג – אחוזת השחר. זהו בית אבן יפה שמשני קצותיו יש פתחים – לשתי יחידות הנופש. שני חדרי שינה בכל יחידה, וסלון גדול ומרפסת אל הוואדי. אין טלוויזיה, יש מיזוג אוויר מרכזי ויש מערכת סטריאו ופינת מטבח מאובזרת היטב שאפשר לבשל בה. בחוץ מנגל לשימוש הנופשים (בשר אפשר לקנות בכפר יאסיף הסמוך, ראו בהמשך). אפשר להזמין מסז'ים טיפוליים וקייטרינג משובח, מערבי או יפני. קסם ושקט, וגם כאן אין שכנים בעיניים.

נכים: אין גישה לנכים, יש מדרגות בתוך היחידות.
טלפון: 04-9965160

ממליצה: עפרה ריזנפלד

בקתה בבוסתן, בוסתן הגליל
אקליפטוסים גבוהים בכביש הראשי הם סימן ההיכר של בוסתן הגליל. ברצועת החוף הזאת גדלים יפה צמחים המקבלים מספיק יחס ומים. כך הבוסתן של משפחת נחמני, שבתוכו מגדלת מורין בנוסף לשפע פרחים ועצי פרי מצלים גם חמש בקתות, שלוש למגורים, אחת גלריה לעבודות יד של טלאים ואחת מועדון ספא. באחרונה יש גם שולחן פול ומשחקים שונים, ג'קוזי גדול במיוחד וסאונה, וזוג יכול לשריין לעצמו שם זמן פרטי, עם או בלי מסז'. בכל בקתה (ההודית, היפנית ובקתת הים) יש מזגן, מטבחון מצויד, טלוויזיה, ג'קוזי ומיטה גדולה עם מזרן קפיצים. יותר מעשרה סוגי פירות, שמכולם מותר ליהנות בעונתם, ספרתי בבוסתן. אגב, ביישוב הסמוך, שבי ציון, אפשר לשכור אופניים (טלפון: 04-9522334).

נכים: יש מדרגה או שתיים בכל בקתה.
טלפון: 04-9811346, 054-4723176

ממליצה: עפרה ריזנפלד

הרוח הגלילית, גורן
כמעט כל התושבים במושב גורן עוסקים גם באירוח – כך אפשר להסיק מהשלטים הפיוטיים: אהבה על הגורן, בקתה בכחול, רגעי קסם ועוד. הרוח הגלילית נמצאת בפאתי הכפר, למרגלות ביתם של בני הזוג עדי ועמוס כהן. שמונה בקתות בגדלים שונים, חלקן קרובות זו לזו (אך לא צמודות) ויש מרוחקות מעט, באחת מהן ספא. בחצר בריכה בצורת מתומן (6X6 מטרים) לילדי כל הבקתות. מקום מטופח ונעים עם נוף משגע ויחס חם של המארחים. בכל בקתה מזגן, לפחות ג'קוזי אחד (לעתים עוד אחד על המרפסת הצופה לנוף), מטבחון מצויד וכל השאר, אפילו נרות מסביב לג'קוזי.

נכים: גישה נוחה לרוב הבקתות.
טלפון: 04-9806959/1, 054-4270850
אתר אינטרנט

ממליצה: עפרה ריזנפלד

הנתיב לאוהבים, נתיב השיירה
ההקפדה על כל פרט ופרט הופכת את חמשת בקתות האבן של רויטל ויהודה אבשלום מנתיב השיירה לבילוי זוגי בלתי נשכח. הצימרים בנויים מאבן ועץ, מבודדים אחד מהשני ומוקפים בעצי אבוקדו שמשום מה פירותיהם נפקדו מארוחת הבוקר הדשנה. החדרים נקיים ומטופחים מאוד ומלאי כל טוב: יין, עוגה ביתית, שוקולדים, מעדני חלב, מים מינרליים ועוד. כבר בדרך ל"נתיב לאוהבים" תקבלו טלפון מיהודה ורויטל שישאלו איפה אתם בדיוק. הם לא חטטנים, הם רק רוצים לתזמן במדויק את מילוי הג'קוזי המרווח שבמרכז החדר במים חמים ובקצף. על המרפסת הפרטית ימתינו לכם שני זוגות אופניים משוכללים וסאונה מעץ בחצר תרגיע את כאב השרירים מהרכיבה. אהבנו הכל אבל שני דברים במיוחד: את סרט הדי-וי-די שרויטל הביאה לחדרנו ליוותה קערת פופקורן ושבצימר יש קלסר מפורט על טיולים, מסעדות ואטרקציות שמציע הגליל המערבי. הקפדה על פרטים כבר אמרנו?
רויטל ויהודה יצרו את הבקתות במו ידיהם כפרק ב' של חייהם המקצועיים ומתוך אהבת אירוח ופינוק. זה ניכר בכל פינה, גם במחיר שתשלמו על התענוג.

טלפון: 050-3771118/9
אתר אינטרנט

ממליצה: יוליה פריליק

אירוח אחר, הילה
בקתות אירוח אחר במצפה הילה מציעות את האירוח הרומנטי המושלם: 3 בקתות עץ מאובזרות ברמה גבוהה (טלוויזיה, וידאו, מערכת סטריאו), אש מבוערת באח, ובחדר השינה – ג'קוזי פרטי וסאונה פינית. בנוסף, 2 מערות כוכבים חצובות בסלע, בהן מפל הגולש לג'קוזי ענק, סאונה פרטית ומיטה ענקית המעוצבת בתוך הסלע. מחוץ לכל בקתה יש נדנדה גדולה המשקיפה אל נוף המונפור המרהיב.

טלפון: 04-9976207

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות