תפריט עמוד

האם נמצאה בירת ממלכת הכוזרים?

ארכיאולוג רוסי טוען שמצא את שרידי בירתה של ממלכת הכוזרים. האם זו תגלית שתשפוך אור על הבירה האבודה של הממלכה שאימצה לפני אלף שנה את היהדות? האם יימצאו סוף סוף שרידי השפה הכוזרית?

ממלכת הכוזרים מעוררת עניין ומחלוקת כבר שנים רבות. האם מדובר בהיסטוריה או במיתוס? מה האמת ומה האגדה בהיסטוריה של הממלכה העתיקה, בת אלף השנים, שאימצה את הדת היהודית כדת הרשמית. כל אלה הועצמו בגלל העובדה שרק שרידים מעטים נותרו מן הממלכה המסתורית ועד כה לא התגלו שרידי טקסטים מן השפה הכוזרית הייחודית.

דימיטרי וסילייב, ארכיאולוג רוסי ופרופסור באוניברסיטת אסטרחן טוען עתה שמצא את שרידיה האבודים של בירת ממלכת הכוזרים. וסילייב מבצע כבר תשע שנים רצופות חפירות מקיפות באזור הים הכספי. לדבריו החפירות חשפו שרידי מבצר משולש ומבני מגורים עגולים, עשויים לבנים שרופות. זהו סוג בנייה אופייני לעמים מונגוליים וטורקיים במרכז אסיה. הוא מאמין ששרידים אלה היו חלק מן העיר איטיל, בירת הכוזרים.

על פי המידע שיש בידי החוקרים הכוזרים היו שבט טורקי שהתעצם במהלך המאות השמינית עד העשירית. בתקופה זו כבשו אנשי השבט שטחים גדולים באזורים ששייכים היום לדרום רוסיה ולאוקראינה.

חוקים מצביעים על כך שחשיבות עצומה תהיה לממצאים אלה אם יכללו גילוי שרידים של טקסטים עתיקים מן השפה הכוזרית. עד היום לא התגלו שרידים כאלה ולחוקרים יש השערות רבות על אופיה של השפה.

כדור פורח בקפדוקיה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתורכיה

מרמריס: היסטוריה, טבע וים
מרמריס: היסטוריה, טבע וים

בשנים האחרונות תורכיה, ומרמריס בפרט, חזרו להיות חביבות הישראלים. עם זאת, נופשים רבים מבלים את מרבית חופשתם בבית המלון ובחוף הצמוד לו, וזה חבל, כי למרמריס יש המון מה להציע - מאתרי עתיקות מרתקים ועד אתרי טבע מפעימים ...

הכל כלול, גם הדאגה לסביבה
הכל כלול, גם הדאגה לסביבה

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות שלחופשות שלנו תג מחיר סביבתי ולחשיבות הרבה של תיירות אחראית ובת קיימא, כחלק מהמאמץ העולמי מול אחד האתגרים הגדולים ביותר הניצבים בפני האנושות בעידן הנוכחי. אחד המקומות שכבר התקדמו כברת דרך משמעותית בתחום ...

מסע אל פסגת האררט: הר הבכי
מסע אל פסגת האררט: הר הבכי

אררט... מספיק השם. ההר הראשון ששמענו עליו בבית הספר היסודי. המקום בו נחתה התיבה של נוח והגיעה אל סיום מסעה האפי: "וַתָּנַח הַתֵּבָה בַּחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי בְּשִׁבְעָה – עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ עַל הָרֵי אֲרָרָט" (ספר בראשית, פרק ח', פסוק ...