תפריט עמוד

דרך המוות בבוליביה

דרך יונגאס בבוליביה, המכונה דרך המוות, נחשבת למסוכנת בעולם. כביש צר ולא סלול, ללא מעקה הגנה, מתפתל מעל התהום האדירה. כשמכונית באה ממול, נצמדים לצד הדרך ומתפללים שהכל יעבור בשלום. לא לבעלי לב חלש

קשה להאמין, אבל הדרך שיוצאת מלה פאס, בירת בוליביה ואחת הערים הגבוהות בעולם (3,300 מ' מעל פני הים), מתחילה דווקא בטיפוס כלפי מעלה. דרך יונגאס Camino a los Yungas, המכונה גם דרך המוות Camino de la Muerte, מטפסת מעלה-מעלה ברכס האנדים, לגובה של כמעט חמישה ק"מ מעל פני הים, לפני שהיא יורדת בתלילות מבהילה אל העיר קורויקו Coroico הנמצאת 60 ק"מ צפונה מלה פאס, בגובה של 330 מ'. זוהי נסיעה מסמרת שיער והופכת בטן: הכביש הצר, שלושה מטרים רוחב בסך הכל, אינו סלול ואין מעקה הגנה שיפריד בינו לבין התהום האדירה הנפערת מצדו. זכות קדימה ניתנת לנהגים המטפסים במעלה הדרך, והנהגים שנוסעים בירידה אמורים להיצמד לצד הדרך בתקווה שהמכונית, משאית או אוטובוס שבאים ממול יצליחו להידחק במעבר הצר שנותר מבלי שאחד מכלי הרכב יצנח לתהום. לא תמיד זה עובד: 200 עד 300 אנשים נהרגים כאן בכל שנה, ולאורך הדרך אפשר לראות מצבות וצלבים לזכרם של המתים (בסרטון הווידאו נראה בחטף גלעד עם שמות בעברית). הנהיגה המאתגרת בימים בהירים הופכת כמעט בלתי אפשרית כאשר עננים וערפל חוסמים את הראות – דבר נפוץ בגבהים האלה, או כאשר הגשמים הופכים את הדרך לבוצית ומדרדרים עליה גושי אדמה וסלעים.

דרך יונגאס. יעד נחשק לרוכבי אופניים

דרך יונגאס נסללה בשנות השלושים של המאה שעברה על ידי אסירים פרגוואים, שבויים ממלחמת הצ'אקו בין בוליביה לפרוגוואי (1935-1932), ורבים מהם מתו במהלך העבודה המפרכת. זוהי אחת הדרכים היחידות שמחברות בין לה פאס ליערות הגשם של צפון בוליביה, ובנוסף לאוטובוסים מקומיים עמוסים עד אפס מקום, משאיות המובילות סחורות ומכוניות פרטיות, בשנים האחרונות היא הפכה יעד נחשק לרוכבי אופני הרים, שכן היא מציעה רכיבת דאון היל מאתגרת במיוחד לאורך 64 ק"מ.

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.