תפריט עמוד

דרום ירדן ברכב שטח

יום 1 ציורי קיר עתיקים
למעבר הגבול רבין מגיעים בשעת בוקר מוקדמת, ומתחילים בענייני ביורוקרטיה: תשלום מס מעבר, תרגום רישיון הרכב, ביטוח בינלאומי, ביטוח ירדני, התקנת מספר ירדני, רישיון רכב ירדני… יש להביא בחשבון שהעניין יכול להימשך כשעתיים, וצריך להתאזר בסבלנות.
כשמסיימים את המטלות אפשר לצאת לדרך. נוסעים כעשר דקות על כביש מספר 80 מזרחה, ומשם ממשיכים לכביש מספר 15 – זו הדרך הראשית מעקבה לעמאן. נוסעים בכביש כחצי שעה עד הכניסה לשמורת הטבע ואדי רם (Wadi Ram). מרכז המבקרים של השמורה נמצא במרחק 15 קילומטרים מהכניסה.

ואדי רם קיבל את פרסומו מפועלו של לורנס איש ערב בזמן מלחמת העולם הראשונה, כאשר המקום שימש אחד מבסיסי המרד הערבי שאותו הנהיג. הנסיעה בוואדי היא חוויה עוצרת נשימה של נופי אבן חול בשלל תצורות וגוונים ושפע של ציורי קיר עתיקים מהמאה ה–10 וה–11 לפני הספירה ועד תקופת הנבטים. בלילה אפשר ללון באוהל בדואי, מומלצים במיוחד מאהלי האירוח של אד דיסה (Ad Disa).

יום 2 הסלע האדום ופינוק בחמאם
יוצאים מאד דיסה צפונה. אפשר לחתוך אל הכביש המחבר בין מען לעקבה, ולהגיע לפטרה בתוך כשעה וחצי. אפשרות אחרת היא לבלות בנסיעת שטח דרך "ארץ הקשתות" לכיוון רכס א–בתרא (Al Batra), מסע שיימשך כארבע שעות ויסתיים בכביש מען–עקבה. משם נוסעים עוד שעה עד לפנייה לדרך 35, שמוליכה לעיירה ואדי מוסה (Wadi Musa) הצמודה לפטרה.

נכנסים לפטרה. האתר עצום בגודלו וייקחו ימים רבים למצות את יופיו, אבל עם מדריך טוב וכניסה מוקדמת (לפני 14:00), אפשר להספיק הרבה עד השקיעה. אחד השיאים בסיור הוא ההליכה ב"סיק", המעבר הצר המוליך אל העיר, והרגע שבו מגיעים לקבר הראשון והמפורסם של פטרה. כדאי להמשיך לתור את העיר לפחות עד הקארדו המערבי, שבו נחשפו התגליות האחרונות ליד קסר אל–בינת (Kasr al-Bint). לקראת ערב חוזרים לבית המלון ומתפנקים בחמאם התורכי (כמעט בכל המלונות באזור, מדרגת שלושה כוכבים ומעלה, יש חמאם).

יום 3 נופי ערער וערבה
מומלץ לנצל את שעות הבוקר המוקדמות לעלייה להר אהרן (Jabal Haroun). נוף הערבה הישראלית הנשקף ממנו עוצר נשימה. משם חוזרים לנבי מוסה ויוצאים דרך כביש ואדי נמלה (Nmla) לכיוון הערבה הירדנית. הכביש הסלול בדרך הנופית של הוואדי יפהפה ומלווה בעצי ערער. זהו גבול התפוצה הדרומי ביותר בעולם של עצים אלה. בשלב מסוים תיפרש תחתינו הערבה הירדנית והישראלית בתבנית נוף אחת שלמה, חגיגה לחובבי גיאולוגיה והזדמנות מצוינת להתבונן בשבר הסורי–אפריקאי השוכב למרגלותינו. ממשיכים דרך השטח לכביש 65, הלא הוא כביש הערבה הירדני, בדרך חזרה למעבר הגבול.

מסע ג'יפים בירדן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מירדן

מבוא לנדודים 44: החיים סטייל ג'ורדן
מבוא לנדודים 44: החיים סטייל ג'ורדן

בנדודיו יצא רונן רז עם מריאנה והג'יפ לחפש עפיפונים בירדן השכנה, ומצא מעיינות חמים, עיירות רפאים נבטיות, נווה מדבר עם אגם כחול, ובדואי מחופש לג'וני דפ. בדרך גילה את החיים הטובים, סטייל ג'ורדן

ואדי מובארכ – גילויו של קניון "חדש" בצפון אדום
ואדי מובארכ – גילויו של קניון "חדש" בצפון אדום

סקר קניונים לא מוכרים בהרי אדום בירדן שערכו חבורת ישראלים הביא להיכרות עם הקניון המיוחד ואדי מובארכ. מסלול מתוך ספר חדש הסורק את הקניונים מדרום ים המלח אל פטרה, ומביא מסלולי טיול אתגריים בחבל ארץ יפהפה זה.

מעבר להרים ולמדבר – טיול לפטרה וואדי רם
מעבר להרים ולמדבר – טיול לפטרה וואדי רם

אם בעבר מעטים הצליחו להתגנב לפטרה כדי לחזות בשרידיה של העיר הנבטית הקדומה, היום אפשר לטייל בה בחופשיות ובדרך ליהנות מהנופים הפראיים של המדבר, ומקבלת הפנים החמה של יושביו. נסענו לבדוק על מה כולם מדברים וחזרנו נפעמים