תפריט עמוד

גני סיפור בחולון

חולון ממתגת את עצמה בשנים האחרונות כעיר הילדים, ובהצלחה מרובה. הפוקוס על פעילויות לכל המשפחה הולך ומתרחב – בנוסף למוזיאון הילדים המוצלח, אפשר למצוא בחולון גם את המרכז הישראלי לתיאטרון בובות, מוזיאון הקומיקס, מתחם המדיטק, זירת החלקה על הקרח, פארקים ירוקים ומטופחים ועוד. אחד הפרויקטים המקסימים והמקוריים הוא גני סיפור: יותר מ-40 גנים ופארקים, הפזורים בכל רחבי העיר, מעוצבים בהשראת סיפורי ילדים ומהווים הצדעה נהדרת לספרות הילדים הישראלית.


גן סיפור שפת הסימנים של נעה, על פי ספרה של נירה הראל בקריית פנחס אילון

רוב גני הסיפור הם גינות ציבוריות קטנות, עם פסלים צבעוניים ומתקני משחקים שממחישים סצנות מסיפורי ילדים, רבים מהם סיפורים קלאסיים שכולנו גדלנו עליהם. הפסלים מזמינים את הילדים לטפס ולקפוץ עליהם ולהתיידד עם הדמויות המוכרות והאהובות. בחלק מהגנים יש אטרקציות נוספות, כמו מדשאות ומגרשי ספורט. מרבית הגנים מוקדשים לספרים ישראליים, אבל יש גם כאלה המוקדשים לקלאסיקות בינלאומיות, דוגמת גן הנסיך הקטן בשדרות משה דיין או גן העץ הנדיב בפינת הרחובות הופיין ואהרונוביץ. הריכוז הגדול ביותר של גני סיפור נמצא ברחוב מוטה גור בקריית פנחס אילון. במתחם ירוק המשתרע על פני 35 דונם מרוכזים תשעה גני סיפור. בין השאר אפשר לפגוש שם את הגן המוקדש לכינה נחמה, את גן דירה להשכיר, את גן דודי שמחה ואת גן שפת הסימנים של נעה.


גן סיפור היה הייתם שני קופים על פי ספרו של דויד גרוסמן

במהלך השנה האחרונה התווספו שלושה גנים חדשים לגני הסיפור של חולון – שניים מהם בשכונת ג'סי כהן והשלישי בקריית פנחס אילון, במתחם שהוזכר למעלה. גן סיפור טריקים בצלחת מבוסס על ספרן של סימה להט ועמית מירון, שעוסק בהתמודדות ההורים עם האכלת ילדיהם הפעוטים. ברחבי הגן פזורים פסלים צבעוניים של הפסלת מירי קולן, בהם רכבת הנוסעת לתוך פה פעור ודמויות של אנשים המנסים להאכיל ילד סרבן (ראו בתמונה למטה). גן סיפור מגדל של קוביות בניתי, המבוסס על ספרה של דבורה עומר, מתאים במיוחד לקטנטנים, עם פסלים בדמות קוביות משחק צבעוניות. גן היה הייתם שני קופים, המבוסס על ספרו של דויד גרוסמן, מעלה חיוך בזכות פסלים גדולים וצבעוניים הפזורים בו, בהם קנגורו, ג'ירף, מכונית דמיונית וירח מנצנץ.


כולם מנסים להאכיל את גיבור הספר "טריקים בצלחת" בגן המוקדש לו בשכונת ג'סי כהן 

מבין הגנים הוותיקים, יש כמה שמומלצים במיוחד, כמו גן סיפור כספיון הדג הקטן, על פי ספרו של פאול קור, ברחוב בן נון פינת גאולים. בגן יש בריכה ומזרקה עם פסל מים קינטי של הלוויתן שיצר האמן מישל וולמן, לצד פסלים של כספיון ודגים נוספים. גן הסיפור ציפור הנפש, בהשראת ספרה של מיכל סנונית, נמצא ברחוב המעפילים פינת רחוב הלוחמים. בלבו של הגן ניצב פסל ציפור גדול מימדים של האמן דודו גרשטיין, ובו תאים רבים, שבכל אחד מהם דמות המייצגת רגש. בגן גורים, בהשראת ספרו של רפאל ספורטה, יש דמויות גדולות של פילים, ג'ירפות ובעלי חיים נוספים שמזמינים למשחק ולשעשוע, לצד מתקני שעשועים וטיפוס מלהיבים.


פסלי קוביות משחק בגן סיפור מגדל של קוביות בניתי המבוסס על ספרה של דבורה עומר

גן הכינה נחמה, שיצרה האמנית ישראלה הרגיל בהשראת סיפורו של מאיר שלו, מציג שני ראשים ענקיים, האחד קירח והשני שעיר, בהם שוכנות כינים, כולל גיבורת הסיפור נחמה. גן זה הוא חלק מהמתחם הגדול של גני סיפור ברחוב מוטה גור, כך שאחרי שהילדים סיימו לשחק בין הכינים הם יכולים לבקר את הדוד שמחה של ע' הלל או את הדג שלא רצה להיות דג של פאול קור. וכשחוזרים הביתה, כיף לפתוח ספר ולקרוא על עלילות הגיבורים שמככבים בגני הסיפור.

מרכז פעילות חדש לקטנטנים
עוד משהו להורים שבאים עם זאטוטים לגני הסיפור: "טיפ טף", מרכז חדש להורים ולפעוטות עד גיל 3, נפתח בקמפוס חנקין בחולון (רחוב חנקין 109). המרכז, שפתוח גם בשבתות, מציע פעילות מעשירה ומלמדת באווירה נעימה ובסביבה חדשנית ומעוצבת. הפעילות (בתשלום) נעשית בקבוצה או באופן פרטני, השתתפות מותנה בהרשמה מראש בטלפון: 072-2412888 או בדוא"ל tip-taf@hth.co.il.

  

בתמונה הפותחת:
גן סיפור טריקים בצלחת בשכונת ג'סי כהן, אחד מגני הסיפור החדשים שנוספו לעיר | צילומים בכתבה: אלי נאמן, באדיבות עיריית חולון

 

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...