תפריט עמוד

גנואה והסביבה: טיול משפחתי

טיסות ישירות מישראל לגנואה פותחות אפשרויות טיול חדשות ומוצלחות באיטליה. לפניכם הצעה לטיול משפחתי של שבוע, שמתחיל ומסתיים בגנואה, ועובר בכמה מהפנינים היפות ביותר של צפון איטליה - מהכפרים הצבעוניים של צ'ינקווה טרה, דרך המגדל הנטוי של פיזה ועד בילויים עירוניים בטורינו

איטליה היא אחד מיעדי הטיול האהובים לא רק על הישראלים אלא על תיירים בכל העולם. הסיבות ברורות לכל מי שטייל באיטליה: נופים נפלאים, אטרקציות מגוונות לכל סוגי המטיילים, ערים נהדרות, תרבות עשירה, אוכל נפלא, יינות מצוינים ואווירת כללית של החיים הטובים. אחד האזורים באיטליה, שנותר פחות מוכר למטיילים ישראלים הוא חבל ליגוריה (Liguria) בצפון-מערב המדינה. האיטלקים דווקא אוהבים לנפוש בחופי ליגוריה היפהפיים, שמתחלפים בין רצועות חוף חוליות למצוקים תלולים ומציעים כפרי דייגים ציוריים, עיירות נעימות ואתרי נופש מצוינים. בירת החבל, גנואה (Genova), היא עיר הומה ותוססת עם הנמל הגדול ביותר באיטליה והשני בגודלו בים התיכון. עכשיו, עם פתיחת קו טיסות ישירות לגנואה, קל ונוח מתמיד להכיר את העיר המקסימה ולטייל בחבל ליגוריה ואף מעבר לו.

טיול שקיעה על חוף ליד גנואה | צילומים: שאטרסטוק

טיול שקיעה על חוף ליד גנואה | צילומים: שאטרסטוק

בגנואה עצמה יש הרבה מה לעשות והיא גם מהווה בסיס מצוין לטיולים בצפון איטליה. מהבחינה הזאת, המיקום של גנואה מושלם: היא מהווה שער יציאה לטיולים באזורים ההרריים שבצפון-מערב איטליה ובחופים היפים של הריביירה האיטלקית, עם אפשרות קלה ונוחה להרחיב את הטיול גם לכיוון הריביירה הצרפתית. לפניכם הצעה למסלול משפחתי של שבוע, שמציע משהו לכל אחד מבני המשפחה: טבע, בילויים עירוניים, כיף בחופים ועוד. אז בואו נצא לדרך:

יום 1: מגלים את גנואה

את הטיול בגנואה כדאי להתחיל בסיור באוטובוס תיירים – אוטובוס קומתיים עם גג פתוח שעובר בין מוקדי העניין המרכזיים של העיר. אפשר לעלות או לרדת בכל אחת מהאטרקציות המרכזיות ובדרך זו תוכלו להתרשם בנחת מהעיר ולהחליט באיזה אתרים כדאי להתמקד. אפשרות נעימה נוספת להכיר את העיר היא לנסוע ברכבת הקטנה, Trenino Pippo, שעוברת בנמל ובמרכז ההיסטורי של גנואה. בסיום הנסיעה המשיכו לשוטט ברגל במרכז העתיק שם תוכלו להתרשם מהכנסיות, הארמונות והווילות של הסוחרים האמידים. חלק מהארמונות הוסבו למוזיאונים מצוינים, כמו הארמון הלבן, שבו מוצגות עבודות של רובנס והארמון האדום שבו מוצגות עבודות של טיציאן. כדאי לבקר בארמון ריאל המרהיב, שמרוהט בריהוט תקופתי ומעוטר ביצירות אמנות. במתחם Palazzi Rolli המרשים ישנם לא פחות מ-42 ארמונות. אם הילדים לא התעייפו מדי, תוכלו לבקר גם ב-Casa della famiglia di Colombo, בית ילדותו של מגלה הארצות הנודע כריסטופר קולומבוס.

ארמון ריאל, מרשים לא רק מבחוץ אלא גם מבפנים

ארמון ריאל, מרשים לא רק מבחוץ אלא גם מבפנים

את שעות אחר הצהריים מומלץ להקדיש להליכה לאורך הטיילת של גנואה, Passeggiata Lungo mare Corso Italia. הטיילת, שנמתחת לאורך הים, משובצת בחנויות, מסעדות, בתי קפה וגלידריות. לקראת השקיעה כדאי לעלות לתצפית היפה ביותר אל העיר שנשקפת מ- Spianata Castelletto. מעמדת התצפית יש נוף של 360 מעלות על העיר העתיקה ועל הנמל וצבעי השקיעה תורמים אף הם למראה המקסים.

הנמל של גנואה | צילום: faber1893 / Shutterstock.com

הנמל של גנואה | צילום: faber1893 / Shutterstock.com

יום 2: מבלים עם המיליונרים בפורטופינו

ביום השני של הטיול ניסע כשעה מזרחה על כביש E80 אל העיירה היוקרתית פורטופינו (Portofino). זהו אתר נופש החביב על סלבריטאים ועל האלפיון העליון, אבל עדיין נותר בו החן הרב של כפר הדייגים המקורי וגם אם אין לכם מילארדים בבנק, תיהנו כאן מאוד. תענוג לטייל בנמל הקטן והציורי הגדוש במסעדות דגים ובתי קפה, עם יאכטות מפוארות העוגנות בו. מהנמל יוצאים סיורי שייט לאורך החוף – כיף גדול לקטנים ולגדולים.

המים הצלולים באזור פורטופינו מתאימים לשייט, שחייה ושנירקול

המים הצלולים באזור פורטופינו מתאימים לשייט, שחייה ושנירקול

בקרבת פורטופינו תמצאו חופים סלעיים ודרמטיים עם מים צלולים במיוחד. בקיץ תוכלו לשחות או לשנרקל ואפשר גם לשכור קיאק ימי ולצאת לשייט מהנה, שלא מצריך ידע מוקדם או כושר גופני יוצא דופן. משפחות אוהבות טבע ייהנו מהטיול בפארק הלאומי מונטה פורטופינו (Monte Portofino), שבו שבילי הליכה המשקיפים לים.

למרות אופייה היוקרתי, פורטופינו ידידותית גם לילדים

למרות אופייה היוקרתי, פורטופינו ידידותית גם לילדים

פורטופינו עצמה יקרה מאוד ומומלץ ללון באחת מעיירות החוף שבסביבה, למשל בעיירה הנעימה סנטה מרגריטה (Santa Margherita Ligure). זהו מקום מושלם לטיול נינוח של אחר הצהריים על שפת הים עם גביע גלידה ביד.

יום 3: הולכים בין הכפרים בצ'ינקווה טרה

היום השלישי של הטיול מוקדש לאחת הפנינים היפות ביותר של איטליה – צ'ינקווה טרה (Cinque Terre, חמש אדמות באיטלקית). יש פה חמישה כפרים עתיקים ומלאי קסם עם בתים צבעוניים הבנויים בצפיפות על מצוקים תלולים מעל הים. אין כביש שמחבר בין הכפרים ואת הרכב משאירים בחנייה שבכניסה לאזור.

הדרך היפה ביותר לטייל בין הכפרים של צ'ינקווה טרה היא בטבע המקסים

בין כפרי צ'ינקווה טרה עוברים שבילי הליכה מקסימים | צילום: Amy Laughinghouse / Shutterstock.com

אם לא ברכב, איך מטיילים כאן? אפשר לשוט במעבורת שעוצרת בכפרים השונים או ללכת ברגל בשבילי הליכה המחברים ביניהם. אם הילדים שלכם כבר לא פעוטות, תוכלו לבחור באפשרות השנייה ולטייל בין מטעי לימונים וזיתים וטרסות מכוסות בכרמים, עם תצפיות עוצרות נשימה על הים, המצוקים והבתים הססגוניים. אחד מקטעי הדרך היפים ביותר הוא זה שמקשר בין  הכפרים מנרולה וריומנג'רה. השביל, המכונה "שביל האהבה", רומנטי להפליא, אבל גם משפחות ייהנו מאוד מהטיול בו.

הכפר מנרולה עם בתים התלויים בראש המצוק

הכפר מנרולה עם בתים התלויים בראש המצוק

בלילה אפשר להישאר ללון באחד מחמשת הכפרים. הבחירה קשה, שכן כולם נהדרים. הכפר Monterosso al Mare ידידותי למשפחות שכן הוא קצת יותר שטוח והטיילת לצד החוף מתאימה גם לעגלות תינוקות. במונטרוסו יש חופי רחצה רחבים שמתאימים לילדים. אפשרות אחרת, זולה יותר אם כי מחוץ לתחומי צ'ינקווה טרה, היא ללון במלון משפחתי בלה ספציה (La Spezia), עיר נמל השוכנת לצד מפרץ יפה, בקצה המזרחי של הריביירה האיטלקית. אם בחרתם באפשרות הזאת תוכלו לנצל את השהות בעיר כדי לבקר במוזיאון הימי (Museo Tecnico Navale) שמתמקד בצד הטכני של ספינות הצי לאורך ההיסטוריה. פרט מעניין שכדאי לספר לילדים: בנמל של לה ספציה הוכשרו כמה מספינות המעפילים שהעלו לארץ מעפילים בתקופת המנדט הבריטי.

יום 4: המגדל הנטוי של פיזה

היום הזה מוקדש לעיר שאת פרסומה קיבלה בשל טעות בבנייה… נצא מצ'ינקווה טרה בנסיעה על כביש E80 לכיוון פיזה (Pisa), כשבדרך בעצם עוזבים את ליגוריה ונכנסים לתחומי טוסקנה. פיזה היא בראש וראשונה עיר מקסימה ונעימה מאוד לטיול רגלי. המקום הראשון שאליו ממהרים להגיע כל המבקרים הוא כיכר הניסים, פיאצה דיי מיראקולי (Piazza dei Miracoli), שבה נמצא המגדל הנטוי המפורסם. הכיכר העצומה מוקפת בחומה, חלקה מרוצף וחלקה מכוסה בדשא. בתוכה ניצבים ארבעה מבנים מרשימים ביותר: הקתדרלה (דואומו), מגדל פיזה, בית הטבילה (בפטיסטריום) ובית הקברות העתיק (קמפו סנטו מונומנטלה).

כיכר הניסים בפיזה. טעות בבנייה אחראית לאחד המבנים המפורסמים בעולם

המגדל הנטוי. טעות בבנייה אחראית לאחד המבנים המפורסמים בעולם | צילום: Rolf_52 / Shutterstock.com

המפורסם מכולם הוא מגדל הפעמונים של הקתדרלה, שבשונה ממגדלי פעמונים רבים, הוא אינו מחובר לקתדרלה אלא ניצב במרחק מה ממנה באופן עצמאי. טעות בבניית היסודות וקרקע לא יציבה גרמו לכך שהמגדל, שגובהו כ-55 מ', החל לנטות על צדו עוד במהלך הבנייה במאה ה-12. כל הניסיונות להחזירו למצב רגיל לא עלו יפה וכך – טעות בבנייה אחראית לאחד האתרים המפורסמים ביותר בעולם. אין ספק שהטיפוס לראש המגדל והנוף הנשקף ממנו מהווים חוויה מוצלחת ומהנה, אבל כרטיס כניסה אינו זול וכמעט תמיד יש תור ארוך מאוד לכניסה. בנוסף, ילדים מתחת לגיל 8 אינם מורשים לעלות למגדל. אם הילדים שלכם צעירים מדי או שאתם לא רוצים לשלם כמה עשרות שקלים לכרטיס, תוכלו להשקיף על הכיכר ועל העיר ממגדל התצפית שבחומה העתיקה המקיפה את הכיכר (הטיפוס אינו כרוך בתשלום).

ביום שמש נעים, כיף להשתזף על המדשאה בכיכר הניסים

ביום שמש נעים, כיף להשתזף על המדשאה בכיכר הניסים | צילום: claudio zaccherini / Shutterstock.com

מכיכר הניסים לכו ברגל דרך הרחובות הצרים והיפים של פיזה אל נהר הארנו, שם מומלץ לצאת לשייט בספינת נהר. הספינה עוצרת בכמה תחנות לאורך הדרך ואפשר לרדת ממנה, לטייל באזור ולעלות שוב להמשך השייט על הארנו.

את הלילה מעבירים באחד המלונות המשפחתיים בפיזה.

יום 5: חוזרים לגנואה

את היום פותחים בנסיעה רצופה על הכביש המהיר E80 לכיוון צפון-מערב. בתום פחות משעתיים תהיו שוב בגנואה, שבה התחלנו את הטיול. אחרי שתנוחו מהנסיעה ותאכלו משהו (מי אמר פיצה ולא קיבל?), הקדישו את שאר היום לנמל של גנואה, הגדוש באטרקציות מלהיבות לכל המשפחה. האטרקציה המובילה כאן היא האקווריום (Acquario di Genova), הגדול מסוגו באירופה. באקווריום יש מגוון עצום של דגים ויצורים ימיים, כולל כרישים, דולפינים וכלבי ים. בסמוך לאקווריום יש אטרקציה נהדרת נוספת – il Galeone di Neptune, העתק של ספינת שודדי ים מהמאה ה-17. הספינה כיכבה בכמה סרטים והילדים יכולים להתרוצץ בין הסיפונים והתותחים ולדמיין שהם פירטים אמיתיים.

דולפינים באקווריום של גנואה

דולפינים באקווריום של גנואה

בנמל נמצא גם המוזיאון הימי (Galata Museo del Mare), שבו מודלים של ספינות. לסיום, אל תחמיצו נסיעה במעלית הפנורמית של גנואה (Bigo do Genova). המעלית השקופה מטפסת לגובה 40 מטר ומציעה תצפית פנורמית על העיר.

יום 6: שוקולד, מכוניות וכדורגל בטורינו

את היום השישי בטיול תוכלו לבלות בטורינו, עיר נהדרת הנמצאת במרחק של פחות משעתיים נסיעה צפונה מגנואה. בסופו של יום תוכלו לחזור לגנואה או להישאר לישון בטורינו – תלוי בגיל הילדים ובכוחות שלהם. טורינו (Torino), העיר הרביעית בגודלה באיטליה, נמצאת במיקום נהדר, על גדות נהר הפו למרגלות האלפים האיטלקיים. חובבי כדורגל ודאי יזהו אותה בזכות שתי קבוצות הכדורגל המקומיות, יובנטוס וטורינו, הבקיאים בתחום הרכב מכירים את טורינו כמקום בו נמצאים המפעלים של פיאט.

טורינו נמצאת במיקום נהדר, למרגלות הרי האלפים

טורינו נמצאת במיקום נהדר, למרגלות הרי האלפים

אבל זה ממש לא הכל: טורינו היא גם מולדת השוקולד המוצק – בדרום אמריקה ייצרו מפולי הקקאו משקה מר בעל סגולות מרפא ורק כשהקקאו הגיע לאירופה נוצרה הגרסה המוצקה והאהובה כל כך. בטורינו נולדו גם מקלות הלחם הדקיקים, גריסיני, שמככבים ברבות מהמסעדות האיטלקיות. אז עם כל הטוב הזה מסביבכם, לא תשתעממו כאן לרגע. אחרי שסיימתם לאכול שוקולד או לשתות אותו בגרסה הנוזלית הסמיכה והמתוקה – שוקולטה, באחד מבתי הקפה בעיר, סיירתם באצטדיון המרשים של יובנטוס (Juventus Stadium) ובמוזיאון הצמוד אליו (ואם התמזל מזלכם גם צפיתם במשחק כדורגל), תוכלו להשקיף על העיר ועל הסביבה מלמעלה ב-Torino Eye, כדור פורח המאובטח לקרקע בחבל, לשוטט באחד השווקים שבעיר ולסגור את היום במוזיאון הרכב הלאומי (Museo Nazionale dell’Automobile), שבו מוצגים דגמים היסטוריים ועיצובים חדשניים של מכוניות פיאט ופרארי.

איך אפשר בלי כדורגל איטלקי? יובנטוס נגד ברצלונה בטורינו

איך אפשר בלי כדורגל איטלקי? יובנטוס נגד ברצלונה בטורינו | צילום: cristiano barni / Shutterstock.com

יום 7: קפיצה קטנה לחו"ל

את היום האחרון בטיול אולי תרצו לבלות באחד מפארקי ההרפתקאות הסמוכים לגנואה, כמו Parco Avventura Genova Righi, שבו מסלולי טיפוס, גשרי חבלים ואומגות בין צמרות העצים. אם, לעומת זאת, אתם משתוקקים לכלול עוד מדינה בטיול שלכם, תוכלו לנסוע בכיוון דרום-מערב על כביש SS1 שנמתח לאורך הים. בתום נסיעה של קצת יותר משעתיים תגיעו למונקו, נסיכות זעירה השוכנת בריביירה הצרפתית. זוהי המדינה השנייה הכי קטנה בעולם (אחרי הוותיקן) וכל שטחה 1.95 קמ"ר! הילדים ודאי יתעניינו לדעת שלמרות השטח המצומצם ביותר, למונקו יש צבא קטנטן שבו משרתים כ-100 חיילים…

מונקו, ששטחה פחות משני קילומטרים רבועים, היא אחת המדינות הקטנות (והעשירות) בעולם

מונקו, ששטחה פחות משני קילומטרים רבועים, היא אחת המדינות הקטנות (והעשירות) בעולם

עושרה הרב של הנסיכות ניכר ברחובות המצוחצחים, במלונות המהודרים, במעגן היאכטות ובקזינו המפורסם, שמן הסתם לא תיכנסו אליו בהרכב משפחתי, אבל אפשר בהחלט להתרשם מהמבנה המפואר ומהמכוניות היוקרתיות החונות לידו. למרות שהיא אחת המדינות הקטנות בעולם, מונקו היא מעצמת ספורט רצינית עם מירוצי המכוניות המפורסמים פורמולה 1 ומונטה קרלו ראלי וקבוצת כדורגל מצטיינת שמשחקת בליגה הצרפתית וקוטפת ניצחונות מרשימים שוב ושוב. ביום קיץ חם, אין כמו לסיים את הביקור במונקו ברחצה באחד החופים היפים, כמו למשל חוף מונטה קרלו או חוף ניקי (Nikki Beach Fairmont). בתום יום עמוס חוויות, ים ושמש, חזרו לגנואה לפרידה אחרונה מהעיר התוססת לפני הטיסה חזרה הביתה.

עוד טיולים עם ילדים בעולם

מפת המסלול:

עוד על טיול באיטליה כאן

 

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...