תפריט עמוד

גן עדן עלי אדמות: חמישה איים קסומים

כשאירופה ואמריקה הצפונית מתכסות בשלג, אין כמו חופשה חלומית על אי מרוחק, עם חופים לבנים, ים צלול להדהים וצמחייה טרופית עשירה. הנה חמישה איים שבהם תוכלו להגשים את הפנטזיה

הבה נודה: רובנו חולמים לבלות זמן מה על אי קסום אי שם בלב האוקיינוס (ולא חשוב איזה אוקיינוס), עם חופים לבנים, ים בצבע טורקיז, צמחייה טרופית עשירה ושוניות אלמוגים מרהיבות. הדרך להגשמת הפנטזיה הזאת לא תמיד קלה (לעיתים צריך לטוס חצי עולם), ולרוב היא גם יקרה מאוד. אבל קורה שחלומות מתגשמים, ולכן טוב להכיר כמה איים שעונים על כל הדרישות, ואף יותר מזה.

הרון איילנד, שונית המחסום הגדולה, אוסטרליה
חלומם של צוללנים רבים להגיע לשונית המחסום הגדולה (Great Barrier Rife), לחופי מדינת קווינסלנד באוסטרליה, מתגשם, ובענק, באי הרון (Heron Island), שנמצא ממש בלבה של השונית העצומה. האי הזעיר, 800 מ' אורכו ו-300 מ' רוחבו, נמצא כ-70 ק"מ צפונית-מזרחית לעיר גלדסטון, שבחוף המזרחי של אוסטרליה. מרכזו של האי מכוסה בצמחייה ירוקה והוא מוקף ברצועת חוף חולית. האטרקציה המרכזית כאן היא כמובן הצלילה – יש באי מרכז צלילה שבו אפשר לשכור ציוד, למלא את המיכלים ולקבל הדרכה. משמחת במיוחד העובדה שלא צריך לצאת למסע שיט ארוך כדי להגיע לאתרי צלילה מהיפים בעולם, האלמוגים והדגים המרהיבים נמצאים ממש כאן. כדאי גם להקדיש קצת זמן לשיטוט ברחבי האי, שכולו מוכרז כשמורת טבע, ולהתרשם מהצמחייה ומהציפורים הרבות. מי שמתקשה להתנתק מכל היופי הזה יכול להתמקם במלון היחיד באי, שמציע חדרים מרווחים ונוחים, בריכת שחייה, מסעדה וספא. וכך, בין צלילה לצלילה, אפשר לשבת על מרפסת החדר, לנשום עמוק ולא להאמין שכל היופי הזה נמצא במרחק נגיעה.


הצצה קטנה (וצבעונית) למה שמחכה מתחת למים באזור הרון איילנד

איך מגיעים? בסירה מהעיר גלדסטון. השיט אורך כשעתיים, והוא ללא תשלום לאורחי המלון. לגלדסטון אפשר להגיע בטיסה פנימית מבריסבן. אפשרות נוספת, למי שהפרוטה מצויה בכיסו – לטוס בהליקופטר מגלדסטון אל האי.
איפה לנים? כאמור, באי יש מלון אחד, ששמו Heron Island Resort, והוא מציע חדרים ברמות שונות, כולל סוויטות וחדרים שמשקיפים על הים ועל שוניות האלמוגים. חדר זוגי החל מ-389 דולר אוסטרלי ללילה, ואפשר להזמין גם חבילות הכוללות צלילות מודרכות, ארוחות או טיפולי ספא.


מבט מהאוויר על הרון איילנד, הנמצא ממש בלב שונית המחסום הגדולה

אופולו, סמואה
יש הסבורים כי סמואה, מדינת איים באוקיינוס השקט מצפון לניו זילנד, היא המקום היפה בעולם, ואין פלא. שני איים מרכזיים וכמה איים קטנים מציעים צמחייה טרופית עשירה, מפלים יפים, מערות, חופים נפלאים ושונית אלמוגים צבעונית. במרכזו של האי אוּפּוֹלוּ (Upolu), אחד משני האיים הגדולים, מתנשאים הרים וולקניים ומסביבו מתוחה רצועת חוף שטוחה, שבה מתגוררים רוב התושבים.

סמואה. המציאות יפה כמו גלויית נוף מצועצעת | צילום: Sarah Kelemen, flickr

לתחושה של גן עדן אמיתי כדאי להגיע אל ללומנו (Lalomanu), כפר בקצה המזרחי של האי. החול פה לבן להפליא, המים בצבע טורקיז מהמם והנוף המקסים כולל אי דרמטי (שאינו מיושב) המזדקר ממול. כדאי להתמקם בפאלה (Fale), בקתת קש פתוחה – הגרסה המקומית לחושות של סיני. מכאן אפשר לצאת לטיולים באופולו ובאי השכן סוואי, לשחות במים הצלולים, לצלול ולשנרקל בשונית האלמוגים, או פשוט לרבוץ על פוף אל מול השקיעות היפות ביותר שאפשר לדמיין.

איך מגיעים? שדה התעופה הבינלאומי של סמואה נמצא באי אופולו, לא רחוק מחוף ללומנו. יש טיסות ישירות מניו זילנד, אוסטרליה, פיג'י, הוואי ולוס אנג'לס.
איפה לנים? בבקתת חוף פתוחה, במרחק נגיעה מהמים. שני מקומות מומלצים:
Litia Sini Beach Resort ו-Taufua Beach Fales.

צ'אמבי, זנזיבר
אין לנו מילה רעה להגיד על זנזיבר, אי התבלינים היפהפה לחופי אפריקה. אבל לא רק אנחנו מוקסמים – תיירים מרחבי העולם מגיעים כדי ליהנות מהחופים הלבנים, אתרי הצלילה המצוינים, כפרי הדייגים הציוריים, הפירות הטרופיים והתבלינים. אז אם צפוף לכם מדי בזנזיבר, במרחק של חצי שעה שיט בסירה תוכלו ללון בבדידות כמעט מזהרת על האי הזעיר צ'אמבי (Chumbe).

אחד הדיירים באי צ'אמבי, שאינו מיושב על ידי בני אדם | צילום: Jimmy Livefjord

האי, שמוקף בשוניות אלמוגים מרהיבות, אינו מיושב, אבל אפשר לשהות בו באחת משבע בקתות הבנויות מחומרים מקומיים ובסגנון אפריקאי, שנושקות לחוף וליער המכסה את האי. האירוח כאן הוא כולו אקולוגי – החשמל מופק מהשמש, הבקתות פתוחות לרוחות הים כדי לייתר את הצורך במזגנים, המים מטוהרים במתקן מיוחד כך שאין צורך להשתמש בבקבוקי מים מינרלים (ואחרי המקלחת הם ממוחזרים לצורך ניקיון והשקיה), חומרי הניקוי אורגניים וכדומה. גם שלוש הארוחות ביום הכלולות במחיר מוכנות ממוצרים אורגניים. באי יש כמה אטרקציות כמו מגדלור אבן מעניין מתחילת המאה העשרים ומרכז מבקרים. אבל האטרקציה העיקרית היא צלילה ושנרקול בשוניות האלמוגים ומנוחה מוחלטת ונפלאה מול הים הכחול-כחול.

הבקתות האקולוגיות באי צ'אמבי. נושקות לחוף וליער | צילום: Guido Cozzi

איך מגיעים? בטיסה לזנזיבר ומשם בסירה אל האי.
איפה לנים? באי יש רק שבע בקתות. על לילה בבקתה אקולוגית תשלמו 250 דולר לאדם (ילדים מתחת לגיל שנתיים בחינם, מגיל שנתיים עד 12 – בחצי המחיר). המחיר כולל שיט מזנזיבר אל האי, לינה ושלוש ארוחות ביום. מידע נוסף באתר האינטרנט.

בורה בורה, פולונזיה הצרפתית
לא קלה הדרך לגן עדן. היא ארוכה מאוד, ובעיקר – יקרה להפליא, אבל אחרי שתצלחו את הטיסות להאיטי ומשם לבורה בורה, תרגישו איך כל מצוקות החיים נושרות ונמוגות להן. מיד עם הנחיתה באי תרגישו שהגעתם לסוף העולם, ואכן המפה מאשרת זאת (אם בכלל תצליחו למצוא את האי הזעיר הזה על המפה) – בורה בורה (Bora Bora) נמצאת אי שם בדרום האוקיינוס השקט, בין ניו זילנד להוואי, הכי רחוק מהמזרח התיכון היבש ומאירופה המושלגת.

בורה בורה. אם תצליחו להתנתק מהמרפסת התלויה מעל המים, זה רק חלק קטן ממה שמחכה לכם מתחתם

מה תמצאו פה? קודם כל את התגשמות הפנטזיה על אי קסום עם הים הכי טורקיזי, החוף הכי לבן ומלונות שלקחו את הקרבה אל המים הכי רחוק שאפשר. מלונות רבים באי הקטן ויתרו על חדרים קונבנציונליים לטובת בקתות קש רומנטיות שעומדות על עמודים בתוך המים ומציעות פינוקים מקיר לקיר, כולל מסעדות עם רצפת זכוכית וטיפולי ספא מדהימים. אפשר לטייל באי ובאיים השכנים, לשוט בלוגונות השלוות, לצלול או לשנרקל בעולם התת ימי המופלא, ואפשר פשוט לשבת על המרפסת התלויה מעל הים ולנשום לאט ובהתכוונות רבה. הכל כדי לאסוף כוחות ולמלא מצברים, כי בתום החופשה המופלאה מחכות הטיסות האינסופיות בכיוון ההפוך.

מלון בבורה בורה. לנשום לאט ובהתכוונות רבה

איך מגיעים? אין טיסות ישירות לבורה בורה, אבל אפשר לטוס ממערב ארצות הברית (לוס אנג'לס), ניו זילנד, אוסטרליה או הוואי אל פפאטה (Papeete), בירת טהיטי, ומשם בטיסת המשך או ביאכטה לבורה בורה.
איפה לנים? באי יש כמה וכמה מלונות מדהימים במיוחד (ויקרים עד מאוד) של רשתות בינלאומיות איכותיות כמו אינטרקונטיננטל, ארבע העונות, הילטון ואחרות.

סנט ברט'ס, הים הקריבי
חופשה באיים הקריביים היא חלום של רבים, אולם האיים הפופולריים הללו אינם מקשה אחת. יש איים, כמו סנט מרטין, שעמוסים לעייפה בתיירים אמריקאים ואירופאים המחסלים אינספור כוסות בירה בפאבים רועשים וחושפים זרועות לבנבנות לקרני השמש החמות, ויש איים ששומרים על אקסקלוסיביות מסוימת. כזה הוא סנט ברתלמי, הידוע יותר כסנט ברט'ס (
St. Bart's).

סנט ברט'ס נחשב למגרש המשחקים של העשירים והמפורסמים, שנהנים כאן מחופים יפים, מסעדות גורמה (רוב מצרכי המזון מיובאים באוניות ובמטוסים מארצות הברית וצרפת), בוטיקים וחנויות מעצבים. באי יש כ-25 מלונות, רובם קטנים ואינטימיים, אבל רבים מבעלי הממון מעדיפים לשכור (או לקנות) וילה מוקפת בגנים טרופיים ומשקיפה על הים הקריבי. למקרה שקיבלתם ירושה עצומה – מחירה של וילה על קו המים יכול להגיע לכמה עשרות מיליוני דולרים.

סנט ברט'ס. להתחכך עם מיליונרים | צילום: Evaneggers, GFDL

איך מגיעים? שדה התעופה המקומי קטן ואינו מתאים לטיסות בינלאומיות. אם אין ברשותכם מטוס פרטי תוכלו לטוס בטיסה מסחרית מארצות הברית לסנט מרטין, ולהמשיך בטיסה מקומית או בשיט לסנט ברט'ס.
איפה לנים? לפינוק אמיתי נסו את Isle de France, מלון חמישה כוכבים מקסים, עם חדרים מפנקים ומחיר בהתאם – כ-1,000 אירו ללילה לחדר זוגי, יותר מ-9,000 אירו ללילה לווילה של שלושה חדרים על החוף. למטיילים בתקציב צנוע יותר, הקוטג'ים של Salines Gardens הם הדבר הקרוב ביותר למחיר מציאה באי היוקרתי – מ-130 אירו ללילה לבקתה פשוטה אך נוחה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.