תפריט עמוד

ברלין הפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים הפופולריים ביותר באירופה ורבים מכירים את האתרים המפורסמים של העיר. הרברט מיינקה, תושב העיר והבעלים של פנסיון מינכן בברלין מציע מסלול קצת שונה.


בוקר: את היום כדאי לפתוח בביקור בשוק Wintefeldplatz שנמצא ברובע שונברג השוקק במערב העיר. השוק פעיל בימים רביעי ושבת, ומציע, מלבד ירקות, פירות, פרחים ובגדים, אפשרות לספוג את האווירה באזור. לסיום, כדי לנוח ולשתות קפה באחד מבתי הקפה הרבים הפזורים באזור השוק.

צהריים: טיול ביער לגדות נהר ההאבל. כדי להגיע לשם יש לקחת את קו S מתחנת הרכבת "Zoologischer Garten" ולרדת בתחנת "Wansee". משם יש לקחת אוטובוס לאי הטווסים (Pfaueninsel). זהו אחד המקומות הפסטורליים והיפים ביותר בברלין, עם טירה קטנה ורומנטית וטווסים שמתרוצצים בחופשיות על כרי הדשא. בקרבת מקום, על גבעה, יש כנסייה נאה שמציעה תצפית נהדרת על היער והנהר, וכן על בית עץ בסגנון רוסי שנבנה בסביבות 1830. בבית העץ אפשר לשבת על המרפסת ולאכול ארוחת צהריים נחמדה, בעודכם צופים על הסירות השטות בנהר.

אי הטווסים. טירה קטנה ורומנטית לגדות הנהר | צילום:  RThiele, GFDL

ערב: לפני ארוחת הערב כדאי לבקר בוילה של הצייר המפורסם מקס ליברמן, בה הוא התגורר בימי הקיץ. ליברמן נחשב לאחד מהאמנים החשובים של האימפרסיוניזם בגרמניה. בשנת 1920 הוא התמנה לנשיא האקדמיה הפרוסית לאמנות. ב-1933 התפטר מתפקידו לאחר שנאסר עליו להציג את יצירותיו, בשל יהדותו. הוא נפטר ב-1935. הווילה עברה גלגולים שונים וב-1997 הוחלט להפוך את המקום למוזיאון. המבנה עבר שיפוצים ובאפריל 2006 נפתח לקהל הרחב. כיום מוצגת במקום תערוכה מציוריו של ליברמן, וכן תערוכות מיוחדות המתארות את חייו ועבודתו של ליברמן ושל אמנים נוספים בני תקופתו.

את הווילה, השוכנת לשפת האגם, סובב גן נהדר, המשתרע על שטח של 7,000 מ"ר. הגן שימש השראה לרבים מציוריו של ליברמן, וכ-200 מציוריו אף צוירו בגן.


יש לקוות שהמקום לא יהיה עמוס מדי, שכן הוא חביב על תיירים ומקומיים כאחד. בקרבת מקום נמצא מועדון השיט של ואנזה, ובו מסעדה נחמדה, בה אפשר לאכול סלטים, מרקים, פסטות או שניצל וינאי בין היאכטות. ארוחה כזו יכולה להוות סיום מושלם ליום שקט ורגוע באזור ברלין.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.