תפריט עמוד

בריכת שמפניה בניו זילנד – צבע הטבע

על יופייה של ניו זילנד הדעות אינן חלוקות: במדינה המורכבת משני איים גדולים – הצפוני והדרומי – וכמה איים קטנים, יש שילוב מרתק של נופים מגוונים ותופעות טבע מרהיבות. הרי געש וגייזרים באי הצפוני, קרחונים ופיורדים באי הדרומי, ובין לבין – חופים מפורצים מהסוג שגורמים לנשימה להיעצר, יערות גשם שבתוכם זורמים נהרות ונחלים, כרי דשא כל כך ירוקים שנראה כי מישהו שפך עליהם בטעות דליי צבע, גבעות משתפלות והרים דרמטיים, קניונים עמוקים ועמקים שלווים.

בין כל אלה, לא קל לבודד מקום אחד שראוי לתואר "וואו", ובכל זאת נעז ונציע את בריכת שמפניה הנמצאת בחגורת האש של ניו זילנד, במרכז האי הצפוני. בין הערים רוטורוואה (Rotorua) וטאופו (Taupo), באזור עשיר במעיינות חמים וגייזרים מתפרצים בריכת שמפניה (Champagne Pool) בולטת בצבעיה הבלתי הגיוניים. היא נקראת כך על שום המראה המבעבע שלה, כאילו היתה כוס ענקית של שמפניה – תוצאה של פליטת פחמן דו חמצני.


מטיילים משקיפים על בריכת שמפניה המבעבעת כמשקה שעל שמו היא נקראת

הבריכה, שנוצרה לפני 900 שנה ("תינוקת" במושגים גיאולוגים), ממלאת מכתש שהיקפו 65 מטר ועומקו המקסימלי 60 מ'. הצבעים המרהיבים – ירוק, כחול, כתום ואדום, הם תוצאה של מינרלים שונים, והם מהווים ניגוד מרהיב לסביבה הלבנה-אפורה העשירה בסיליקה (צורן דו חמצני). למרות שמתחשק לטבול רגלים במים התוססים, מוטב שלא, שכן הם אמנם אינם רותחים, אבל לא ממש רחוק מכך – בפני השטח של הבריכה המים מגיעים ל-75 מעלות צלסיוס.

בתמונות שלפניכם (לחצו עליהן להגדלה) תוכלו לראות את צבעיה המדהימים של בריכת שמפניה:

איך מגיעים?
בריכת שמפניה נמצאת כ-30 ק"מ מדרום לרוטורוואה. נוסעים על כביש SH5 דרומה (לכיוון טאופו), מול פונדק הדרכים Waiotapu Tavern (אפשר לעצור לארוחה ויש גם חדרים ללינה) פונים שמאלה ונוסעים עוד כשני קילומטרים אל הכניסה ל-Wai-O-Tapu Thermal Wonderland. שם, בנוסף לבריכת שמפניה תוכלו להתרשם מתופעות גיאותרמיות שונות ומשונות. הכניסה בתשלום. מידע נוסף באתר האינטרנט.

מפת מיקום של בריכת שמפניה:


לחצו להגדלה

לקריאה נוספת:

רוטורואה וטאופו: חגורת האש של ניו זילנד
רוטורואה וטאופו: חגורת האש של ניו זילנד
בין רוטורואה לטאופו נמתחת חגורת האש של ניו זילנד: מעיינות מבעבעים, בריכות צבעוניות וגייזרים מתפרצים. בין האתרים נכנסים לביקור בכפר מאורי, צופים בטקסים ומקנחים בארוחת ערב מסורתית. מסע בלב הלא שקט של האי הצפוני

צילומים: אייסטוק,  Billandkent, flickr, dartio, flickr
Wai-O-Tapu Thermal Wonderland


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.