תפריט עמוד

ביטוח תאונות אישיות – שקט נפשי בטיול

ביטוח תאונות אישיות מגן עליכם במקרים שבהם החוק הישראלי לא מעניק כיסוי ומחוץ לגבולות המדינה. באמצעות ביטוח כזה תוכלו להרגיש בטוחים גם במהלך החופשה בחו"ל, אך חשוב שתבחרו אותו בצורה נכונה. הנה המדריך המלא

טיול בחו"ל עלול להיקטע באופן פתאומי בגלל תאונה, מחלה או בעיה בריאותית. סכנות מן הסוג הזה אורבות גם למי שיוצא מהארץ במצב רפואי תקין לחלוטין והן משותפות לגברים, נשים, צעירים וילדים בכל הגילאים. אחת הדרכים להשיג שקט לאורך הטיול היא לדאוג לביטוח תאונות אישיות עוד מהארץ.

ביטוח תאונות אישיות הוא מוצר חשוב של חברות הביטוח וניתן לרכוש אותו בכל גיל. הביטוח מעניק פיצוי בקרות תאונה או נכות וזאת בנוסף לתשלומים או פיצויים אחרים שמגיעים למבוטח. כמו כן, אפשר לרכוש ביטוח נסיעות ייעודי שכולל בתוכו ביטוח תאונות אישיות ולרכז את כל היתרונות בפוליסה אחת.

עם זאת, אין פוליסה אחידה לביטוח תאונות אישיות ואין תנאי מינימום שמחויבים על פי חוק או נקבעים בפוליסה תקנית. כתוצאה מכך קיימים הבדלים גדולים בין הפוליסות. מומלץ להשקיע קצת זמן בהשוואת מחירי ביטוח תאונות אישיות לעומת ביטוח נסיעות, לבדוק האם תנאי הפוליסה מתאימים למאפייני החופשה ולא להתפתות רק למחיר הזול ביותר.

מאפייני ביטוח תאונות אישיות
ביטוח תאונות אישיות הוא מוצר ביטוחי פחות מפורסם מאשר ביטוחי חיים, ביטוחי דירה וביטוחי רכב. לא כולם יודעים שהביטוח תקף במשך 24 שעות ביממה בישראל וברחבי תבל ושהוא נרכש לשנה אזרחית אחת שלמה. הביטוח לפי הפוליסה ניתן בנוסף וללא קיזוז מהתשלומים על פי חוק כמו תאונות עבודה וביטוח נכות של המוסד לביטוח לאומי, נפגעי תאונות דרכים, נפגעי פעולות איבה, חברי אגודת ספורט מועדוני צלילה וכמובן תלמידי בית ספר שמחויבים בביטוח תאונות אישיות.

במילים אחרות, ביטוח תאונות אישיות משתלם מבחינה כלכלית כי הפיצוי שתקבלו בקרות האירוע המבוטח יצטרף לשאר הפיצויים שקבועים בחוק. הוצאה חד פעמית של כמה מאות שקלים בחודש יכולה להעניק לכם רשת ביטחון כלכלית בכל העולם. זה חשוב מאוד למי שנוסע לחו"ל לעיתים קרובות וחיוני במקצועות שבהם אובדן כושר עבודה מלא עלול לנבוע מפגיעה פיזית באחד מאברי הגוף.

יש סוגים שונים של ביטוח תאונות אישיות וההבדלים ביניהם נובעים מכך שהכיסוי אמור להיות נרחב ולכלול נזקי גוף בעקבות רוב סוגי התאונות, בכל שעה ובכל מקום בעולם, למעט מקרים חריגים כפי שמצוינים בפוליסה. מצד אחד, הכיסוי הנרחב הזה מייצג את אחד היתרונות הגדולים של ביטוח תאונות אישיות ומייחד אותו בהשוואה למוצרי ביטוח אחרים. מצד שני, הוא גם מקשה על השוואה בין פוליסות ביטוח ולא מאפשר ניסוח של פוליסה תקנית. התפקיד של המבוטח הוא לבדוק היטב איזה כיסויים ניתנים לו בתוך הפוליסה והאם שווה לו להתעקש על הרחבות נפרדות.


סכנות כמו תאונה או מחלה עלולות להתרחש במהלך הטיול ולפגוע בכל אחד, בכל גיל

מה בודקים לפני שקונים ביטוח תאונות אישיות?
יש כמה דברים שכדאי לדעת לפני שקונים ביטוח תאונות אישיות. קודם כל, הביטוח מגן במקרים בהם החוק הישראלי לא מעניק כיסוי, כמו תאונת דרכים מחוץ לגבולות המדינה, ולכן יכול לשמש כאלטרנטיבה לביטוח נסיעות סטנדרטי. שנית, הוא גם מהווה כיסוי משלים לביטוח חיים למשך תקופת המתנה של 6-3 חודשים ויש פוליסות מיוחדות לאנשי מקצוע כמו אמנים, ספורטאים ורופאים.

בניגוד לביטוח נסיעות לחו"ל שתקף מהרגע שבו תעזבו את הארץ ועד שתנחתו חזרה בנתב"ג, ביטוח תאונות אישיות מעניק לכם שקט גם בשגרה. לפיכך, הנושא העיקרי שתצטרכו לבדוק כדי לבחור אותו בצורה נכונה הוא כיסוי לאובדן כושר עבודה. כדאי לברר כיצד מוגדר אי הכושר בפוליסה ולבחור בכיסוי מקצועי. בנוסף, יש לבדוק האם הכיסוי ניתן גם לאובדן כושר עבודה חלקי, מה שיעור הכיסוי למקרה כזה וכיצד מחושב הפיצוי.

גם החריגים בתוך פוליסת ביטוח תאונות אישיות לא אחידים ויש אפילו הבדלים בין פוליסות של אותו מבטח. בהקשר הזה עליכם לבדוק האם קיים חריג לנהיגה ברכב מנועי דו-גלגלי בארץ ובחו"ל והאם ניתן להוסיף אותו בתמורה לתשלום פרמיה גבוהה יותר. באותה הזדמנות תוכלו לבדוק את היקף הכיסוי לגבי הריון ולידה, כיסוי בגין מכת שמש, פיצוי על תאונות בעקבות עיסוק באגרוף או הוקי כתחביב, תשלום תגמולים בשל אובדן כושר עבודה אחרי גיל 65 ושיטת חישוב אחוזי נכות.

עוד דרך לבחור ביטוח תאונות אישיות היא להשתמש במדד השירות של משרד האוצר. רשות שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר מפרסמת מדי שנה מדד שמשקלל שורה ארוכה של נתונים. הציון במדד השירות מחושב בהתבסס על מרכיבים כמו תשלום תביעות, שביעות רצון והמלצות לקוחות, מספר התלונות שהוגשו לרשות שוק ההון וזמני מענה טלפוני.

לסיכום, ביטוח תאונות אישיות הוא מוצר חיוני שמגלם בתוכו שורה ארוכה של יתרונות גם עבור מי שמתכנן לטוס בקרוב לחו"ל. הוא יכול לחסוך את ההוצאות על רכישת ביטוח נסיעות בנפרד, או להיות חלק מביטוח נסיעות קיים.

לחצו כאן להזמנת ביטוח תאונות אישיות החל משקל אחד ליום.

צילומים בכתבה pixabay.com

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.