תפריט עמוד

קראו לה בשמות רבים, בהם "ערש האומה האמריקאית", ו"אתונה של אמריקה", אבל בהתחלה, ב-1624, היא היתה פשוט טרימאונטיין (Trimountain), על שם המיקום שלה בין שלוש גבעות על גדות הנהר צ'רלס. אבל היא זכורה יותר כמקום בו אירעה מסיבת התה של בוסטון, כאשר ב-1773, כתוצאה מעליית המיסים על ידי הבריטים, פרץ המון זועם אל הנמל והשליך מטען תה אל מימיו. זה היה הניצוץ שהדליק את המהפכה האמריקאית.

מוסדות אקדמיים חשובים כמו אוניברסיטת הרוורד והמכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, אחראיים לכך שחברות חשובות ומובילות בתחום האלקטרוניקה, הכלכלה והביו-טכנולוגיה, הקימו כאן את בסיס האם. בוסטון הוציאה מקרבה אנשים ידועים רבים, בהם ג'ון אדמס, הנשיא השני של ארצות הברית, וג'ון קנדי, הנשיא ה-35, שהיה גם הנשיא הצעיר בתולדות המדינה. התדמית השמרנית שדבקה בבוסטון בעבר, בהיותה נציגה של תרבות העולם הישן, התרככה עם השנים, כפי שמעידים המוני המסעדות, הברים ומועדוני הלילה שפורחים בה.

בוסטון ההיסטורית היא עיר של רחובות קטנים, ללא שום סדר והיגיון, הנחצים באופן מפתיע בשדרות רחבות. הזמן הטוב ביותר לבקר בבוסטון הוא כמובן הסתיו, בתקופת השלכת הנפלאה של ניו אינגלנד.

מה כדאי לראות בבוסטון?
בבוסטון יש אוסף מרתק של מוזיאונים ששווה להקדיש להם זמן.

המוזיאון לאמנות יפה (Museum of Fine Arts)
אוסף מצוין ומרשים של אמנות מכל העולם. כיוון שרובנו מכירים היטב את האמנות האירופית, כדאי להקדיש את הזמן דווקא לאמנות אמריקאית הנמצאת בקומה הראשונה – החל מהפורטרט המפורסם של ג'ורג' וושינגטון שצייר גילברט סטיוארט, המעטר את שטר הדולר האמריקאי, ועד לחדרי מגורים וריהוט אמריקני.
כתובת: 465 Huntington Ave
אתר אינטרנט


פורטרט של ג'ורג' וושינגטון במוזיאון לאמנות יפה (וגם על השטר של הדולר)

מוזיאון איזבלה גארדנר (Isabella Stewart Gardner Museum)
הגברת האקסצנטרית (1840- 1924) אספה אלפי פרטים של חפצי חן ואמנות המסודרים בבית בן ארבע הקומות שאותו עיצבה בעצמה. יש כאן יותר אהבת האמנות מאשר איזה שהוא סדר ענייני, כרונולוגי או אקדמי. אבל המוצגים הם בהחלט מעניינים. החצר הפנימית מרשימה מאוד ובסופי שבוע יש כאן רסיטלים, בעיקר של מוסיקה קלאסית וקאמרית.
כתובת: 280 The Fenway
אתר אינטנרט

מוזיאון המדע (Museum of Science)
המוזיאון, שנמצא על הגשר מעבר לנהר, מציג תערוכות אינטראקטיביות בתחומי מדע וטבע והוא מיועד בעיקר לילדים ולצעירים. יש כאן גם פלנטריום עם מופעי לייזר וקולנוע איימקס.
כתובת: 1 Science Park
אתר אינטרנט


מוזיאון המדע. מתאים במיוחד לילדים ולצעירים

מלבד מוזיאונים מעניינים, יש עוד הרבה מה לראות בבוסטון:

הקומון (the Common)
הפארק הציבורי המרכזי של בוסטון, שמהווה מעין כיכר העיר. שטחו כ-200 דונם והוא נחשב לפארק הוותיק ביותר בארצות הברית. מתקיימות כאן הופעות שונות ובקצהו הצפוני יש טיילת נעימה.


הקומון. הפארק הציבורי הוותיק ביותר בארצות הברית | צילום: אייסטוק

נתיב החירות
מסלול המשחזר אירועים ומקומות היסטוריים מתקופת מלחמת העצמאות של ארצות הברית. המסלול בן ארבעת הקילומטרים מסומן היטב על ידי לבנים אדומות, ולאורכו נמצאים 16 אתרים מרכזיים. תחילתו בעיר התחתית והוא מוביל עד לצ'רלסטון. מידע נוסף באתר האינטרנט


נתיב החירות. ללכת בעקבות ההיסטוריה | צילום: MamaGeek, GFDL

הנמל
לאורך השנים הנמל היה לבה של העיר, ופה גם התרחשה "מסיבת התה של בוסטון". הנמל נמצא בתוך מפרץ טבעי גדול, שבו פזורים איים קטנים, ומעבורות חוצות אותו. יפה כאן במיוחד בימי שמש נעימים.

קיימברידג'
עיר האוניברסיטאות נמצאת מעבר לנהר צ'רלס. היא נוסדה ב-1630, ושש שנים לאחר מכן נוסדה בה אוניברסיטת הרוורד הידועה. טיול בה הוא מסע אל ההיסטוריה, העובר דרך דמויות מהמהפכה האמריקאית וסופרים ואמנים שפעלו באזור. מרכז המסחר והבילויים, הארוורד סקוור, התפתח סביב קמפוס האוניברסיטה. כדאי לטייל באזור האוניברסיטה ולראות את מכלול המבנים העתיקים. מומלץ לבקר במוזיאון לארכיאולוגיה ואתנוגרפיה, הנמצא ברחוב אוקספורד, הכולל תצוגות מעניינות של תרבויות אינדיאניות, אולם עיקר פרסומו יצא לו בגלל פרחי הזכוכית המרהיבים מעשה ידיהם של אב ובנו מהעיר הגרמנית דרזדן. מצפון לקיימברידג' נמצאת העיר סאמרוויל, ובה מסעדות ובתי קפה רבים.


כיכר הארוורד בלב קמברידג. צילום: chensiyuan, GFDL
כיכר הארוורד בלב קמברידג' | צילום: chensiyuan, GFDL

איפה ללון?
אפשרויות הלינה בבוסטון אינן מגוונות והמחירים יקרים. מחירים טובים יחסית תמצאו במלונות העסקיים שנמצאים בלב הרובע הפיננסי, אבל זה אומר להיות מרוחקים מחיי לילה, או למצוא חדר על בסיס של לינה וארוחת בוקר, אלו נמצאים בעיקר ב- Beacon Hill וב-Back Bay. 

מה לאכול?
בבוסטון יש שפע של מסעדות, ברים, פאבים ובתי קפה, ורבים מהם מגישים אוכל טוב עד מצוין. מקומות משתנים וחדשים צצים ללא הרף, עדות למרקם האתני המשתנה של העיר. לחיפוש מסעדה מומלץ לבדוק באתר האינטרנט.
הנה כמה מסעדות מומלצות:

75 Chesnut
מסעדה נחמדה ומוצלחת באיזור בייקון היל. האווירה מעט פורמלית, האוכל מקומי, עם גיוונים מפתיעים, והמחירים לא בשמים. 
כתובת: 75 Chestnut Street, Beacon Hill
אתר אינטרנט

The Barking Crab
חגיגה לאוהבי מאכלי ים, שמח במיוחד בבראנץ' של יום ראשון. אל תצפו למסעדה אינטימית, המקום גדוש והומה אבל זאת הזדמנות מצוינת לטעום את מרק הצדפות המקומי או להתמודד עם לובסטר ענק ממדים. מחירים סבירים.

כתובת: 88 Sleeper Street, בנמל
אתר אינטנרט


לובסטר ומולים במסעדת "הסרטן הנובח". חגיגה לאוהבי מאכלי ים

Betty's Wok & Noodle Diner
עירוב מעניין ומענג של אוכל לטיני עם אסייאתי. תערובת בלתי נלאית של בשר, אטריות, ירקות ורטבים, במחירים נוחים.
כתובת: 250 Huntington Ave
אתר אינטנרט

The Bay Tower Room

מסעדה יקרה, אבל המראה הנשקף מהקומה ה-33, שווה את הביקור. אפשר  להסתפק בקינוח וקפה.
כתובת: 60 State Street

איפה לבלות?
רוב הברים והמועדונים מתרכזים בכיכר קנמור ובכיכר הרוורד. לגבי הופעות, סרטים ואירועים שונים אפשר להתעדכן באתרי האינטרנט של העיתונים המקומיים – בוסטון גלוב ובוסטון פיניקס
.

מפת בוסטון:



לחצו להגדלה

ואם אתם יוצאים מבוסטון לטיול בניו אינגלנד, הנה כמה מטעמים מקומיים, שלא כדאי לפספס:

 

חמוץ מתוק: מה כדאי לאכול בניו אינגלנד 
חמוץ מתוק: מה כדאי לאכול בניו אינגלנד

פנקייק עם סירופ מייפל מקומי, תפוחים בכל צורות ההגשה, לובסטרים שזה עתה נשלו מהאוקיינוס – ניו אינגלנד מציעה תוצרת מקומית משובחת. הנה כמה סיבות טעימות במיוחד לעצור לאורך הדרך
 


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.