תפריט עמוד

אמורה מיו: אוכל עושים באהבה

עם מנות נדיבות שמוכנות באהבה, שירות לבבי ואווירה משפחתית חמימה ומזמינה, זה לא מפתיע שאמורה מיו היא אחת המסעדות היציבות והפופולריות בתל אביב כבר למעלה מ-15 שנה. מהו סוד הקסם של הטרטוריה האיטלקית האהובה?

בין שלל המסעדות שנפתחות ונסגרות בתל אביב חדשות לבקרים, מתבלטת לטובה מסעדה אחת שפועלת כבר למעלה מ-15 שנה, סוג של נצח במונחים מקומיים, ומהווה אי של יציבות בעולם המסעדות המקומי. זוהי המסעדה האיטלקית "אמורה מיו", שפירוש שמה הוא "אהבה שלי".

טרטוריה משפחתית אמתית

את המסעדה הקימו שלומי וסוזנה סלומון, ילידת רומא, שהסתובבו שנים ארוכות באיטליה ולמדו את רזי המקצוע. תוך זמן קצר הפכה אמורה מיו לסיפור הצלחה, ונשארה כזו עד היום. לא משנה אם תיכנסו למסעדה בשעות הצהריים או בשעות הערב, באמצע השבוע או ביום שבת – המסעדה תמיד הומה, והקהל המגוון שלה כולל זוגות בדייט רומנטי, משפחות על טפיהן ואנשי עסקים בפגישת עבודה. נראה ששלומי וסוזנה הצליחו לפצח את נוסחת הקסם להצלחה וליצור מסעדה שתקסום לכולם.

נראה שיש משהו מאוד איטלקי באמורה מיו, וזה סוד הקסם שלה. זוהי לא מסעדת יוקרה מפונפנת כי אם טרטוריה משפחתית (עד כדי כך משפחתית ששמות כל המנות נושאות את שמות דודיה ודודותיה של סוזנה), עם אווירה נעימה, שירות מקצועי ולבבי ובעיקר אוכל איטלקי טוב וטעים, ללא יומרות, המוגש בנדיבות (ומתומחר באופן הוגן).

כשנכנסים למסעדה, כמו בטרטוריה איטלקית אמתית, רואים תמונות של בני המשפחה לדורותיהם מקשטים את הקירות, כשלצד אלה רואים סירים ומחבתות המשתלשלים מהתקרה ומדפים עמוסים בבקבוקי יין. בעיצוב יש משהו מאוד חמים, מזמין ולא מתחכם. לאלה יש להוסיף את המוזיקה האיטלקית המתנגנת ברקע, שמלווה בשירתו של שלומי שבין לבין מסתובב בין השולחנות ובודק שכל הסועדים מרוצים, כמו פאפא איטלקי ראוי לשמו. כל אלה לוקחים את הסועדים למחוזות רחוקים, הרחק מהפיח והאוטובוסים של רחוב אבן גבירול שנמצא מעבר לדלת.

פיצות, פסטות ובשרים

התפריט באמורה מיו, גם הוא פשוט וללא יומרות – זהו תפריט רחב המבוסס ברובו על פיצות ופסטות, לצד מנות פתיחה ומנות בשריות, כשמקורן של מרבית המנות במרכז ובדרום איטליה. המנות לא מתחכמות, אבל עשויות באהבה מחומרי גלם טריים טובים, ונראה שזה כל הסיפור. המנות הראשונות כוללות מאפים כמו פוקצ'ות וברוסקטה פומודורו (לחם קלוי עם שום עליו מונחות קוביות עגבנייה עם בזיליקום ושמן זית), סלטים כמו סלט קפרזה של עגבניות ומוצרלה טרייה, וגולת הכותרת – אנטי פסטי. מדובר בצלחת נדיבה (בין אם מזמינים את המנה האישית או הגדולה) שבה מונחים חצילים בפרמזן, שעועית ירוקה, פטריות, בטטה עם טימין, גזר, ארטישוק, קוביות של גבינת פטה ופלפל קלוי.

מתנור הלבנים של אמורה מיו יוצאות לא רק פוקצ'ות נהדרות אלא גם פיצות נפלאות. לצד המרגריטה הקלאסית יש גם פיצות ייחודיות כמו ציו בבי – עם רוטב עגבניות, מוצרלה, ארטישוק, ביצה קשה, עגבניות ובזיליקום, ציו בוטו – עם רוטב עגבניות, מוצרלה, בשר טחון קשקבל ובצל וציה אנג'ליקה – עם מוצרלה, פסטו, גבינת עזים ועגבניות – ללא רוטב עגבניות.

תפריט הפסטות רחב במיוחד ומחולק בהתאם לרכיב העיקרי ברוטב – עגבניות, שמנת או שמן זית. לצד מנות קלאסיות כמו פסטה פומדורו, ראגו וספגטי קרבונרה, תמצאו פה מנות נהדרות נוספות, כמו ציה ג'ודיטה  – פטוצ'יני ברוטב עגבניות, תרד וגבינת מסקרפונה; ציה פאטינה – ספגטי בשמן זית, פסטו, קישואים, ארטישוק, ברוקולי, עגבניות מיובשות ותרד או ציו אוג'ניו – חונקי כמרים בשמנת עם קוביות פילה בקר, ארטישוק, בצל, פטריות וחרדל. יש גם מנות של רביולי, ניוקי וריזוטו.

גם חובבי הבשרים יבואו על סיפוקם באמורה מיו, עם מנות מנצחות כמו כבד שיכור – כבדי עוף ברוטב מתקתק של יין אדום, ברנדי, חמאה ובצל; מדליוני פילה בקר עם רוטב יין אדום וחמאה או פולו אלה גריליה – נתחי פרגית במרינדה על הגריל.

לכל ארוחה יש סוף, והבשורה מעודדת היא שבאמורה מיו הסוף מוצלח במיוחד. הקינוחים כוללים קלאסיקות שתמיד עובדות, כמו מיל פיי – שבות של בצק עלים עם קרם פטיסייר ושקדים, קרם ברולה או אפוגטו (סמיפרדו שוקולד לבן הטובע באספרסו). ההמלצה שלנו – נונו אלברטו – גנאש שוקולד מריר ולבן עם דובדבנים.

כל המנות מוגשות ברוחב לב ויותירו אתכם שבעים. ולא פחות חשוב – כטרטוריה נטולת יומרות, באמורה מיו לא חושבים שהשף יודע יותר טוב ממכם ותמיד ישמחו לבצע התאמות של המנות, גם אם הסבתא שהגתה את המתכון באיטליה התכוונה למשהו קצת אחר. אם אתם מעדיפים את הפיצה שלכם בלי רוטב עגבניות, אם אתם מעדיפים את הרביולי בלי אגוז מוסקט ואם אתם רוצים גרסה טבעונית של האנטיפסטי – הצוות הקשוב ישמח להתאים בשבילכם בדיוק את המנה  שאתם רוצים ולדאוג שתצאו מהמסעדה עם חיוך. ובסופו של דבר, נראה שהשירות הלבבי הזה, יחד עם המנות הטובות והנדיבות והאווירה שגורמת לכולם להרגיש בנוח, הם שהופכים את אמורה מיו לאחת המסעדות היציבות והאהובות בתל אביב.

אמורה מיו, שד' אבן גבירול 100 תל אביב, טלפון 03-5244040

 

יפו החדשה ישנה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...