תפריט עמוד
לעיני ההולכות ברחובות הערים בגאנה ניבטות מכל פינה חנויות קטנות ששלטיהן מכריזים "סלון רחמי האל", "אלוהים כל יכול תסרוקות" וכדומה. בגאנה התסרוקות הן עסק משגשג, וסלוני עיצוב השיער נפוצים בה יותר מחנויות מכולת. בפתח כל חנות יושבות בדרך כלל חמש בחורות צעירות, אחת על שרפרף וארבע רוכנות מעליה ומעצבות את שיערה בסגנון שבחרה מתוך כ־25 התסרוקות השונות שמוצגות בפוסטרים התלויים על קירות החנות.

תסרוקת של אישה מגאנה אינה מצהירה רק על טעמה של האישה בתסרוקות אלא גם על המקום שממנו היא באה ועל מעמדה. תסרוקת האנטנות למשל אופיינית לנשים עניות שגרות בכפרים קטנים. תסרוקת זו נעשית על ידי קשירת שש עד עשר קווצות שיער בחוט חזק, כך שכל קווצת שיער עומדת זקופה כאנטנה.

תסרוקות שכוללות צמות אופייניות לבחורות צעירות יחסית. צמות צמודות לראש נקראות Corn Row, בגלל הדמיון בין שורות השיער לשורות התירס. התסרוקת המוכרת יותר בארץ, שבה קולעים את השיער להמון צמות קטנות, נקראת ראסטה והיא אופיינית לבחורות עירוניות. כדי שהצמות ייראו ארוכות הנשים רוכשות תוספת שיער ארוך ארוזה בשקית ומוסיפות אותה לשיערן. תלמידות בתי הספר נדרשות בדרך כלל לגלח את ראשן, כדי שלא יבזבזו זמן וכסף על עיצובי שיער מתוחכמים.

גם השפעות הקולוניאליזם לא פסחו על תרבות השיער בגאנה: נשים שרוצות להפגין שהן בנות למעמד גבוה מחליקות לעתים קרובות את שיערן בעזרת כימיקלים, כדי שייראה כמו שיער של אישה לבנה.


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.