תפריט עמוד

עכשיו אחרי החום הכבד וקצת לפני החורף הסוער זהו הזמן המושלם לבילוי רומנטי ולחופשה קצת אחרת. אירלנד היפהפייה מזמינה אתכם ליהנות מטיול עשיר בין נופיה המגוונים. נסיעה מרגשת במרחבים ירוקים ולאורך החופים החוליים, שייט בשפע האגמים והליכה לאורך נחלים מפותלים הם רק חלק ממה שמצפה לכם. יופיו של הטבע בשילוב עם אדיבותם של המקומיים, הערים התוססות והתרבות העשירה הופכים את אירלנד ליעד תיירות נפלא ואטרקטיבי במיוחד. את המעבר ממקום למקום באירלנד מומלץ לעשות ברכב פרטי וזאת על מנת לא לפספס את ההפתעות המצפות לכם בדרך.

דבלין מהווה את נקודת המוצא לטיול שלנו והיא ללא ספק אחד היעדים המרתקים ביותר באירופה, וזאת בזכות ההיסטוריה שלה, האתרים התיירותיים, מרכזי הבילוי והקניות, המסעדות המשובחות והפסטיבלים הידועים שהיא מקיימת. בעיר מגוון רב של אתרים שאין לפסוח עליהם. מומלץ לבקר בכנסיית ישו – המבנה העתיק ביותר בדבלין – ובטירת דבלין, שנחשבת ללב ההיסטורי של העיר ואשר מכאן היא קיבלה את שמה – על שמו של האגם השחור שנמצא בגן הטירה. היום משמשת הטירה כמרכז אירועים נשיאותיים וממשלתיים. מומלץ לערוך סיור, ללמוד על ההיסטוריה של המקום ולהתרשם מיופיו המרהיב.

רחוב גרפטון בדבלין. מרכז הבילויים והקניות בעיר | צילום: אייסטוק

אטרקציה נוספת שאסור לפספס בעיר הוא אתר המורשת דבליניה בו מוצגות תערוכות המספרות את סיפורן של התקופה הוויקינגית, אירלנד של ימי הביניים ועוד. חובבי האלכוהול לא יפספסו ביקור במפעל גינס, הבירה המקומית המפורסמת. ביקור במקום ילמד אתכם כל מה שרציתם לדעת על תהליכי הייצור, ובסיומו תוכלו ללגום בהנאה את הבירה המפורסמת אל מול הנוף המרהיב של העיר.

לאחר הביקור בעיר הבירה נצא מערבה למחוז גלאווי, שם נבקר בעיר גלאווי המכונה "עיר השבטים". העיר ידועה במדרחובים הצבעוניים ומלאי החיים שלה, המקומיים הידידותיים וחיי הלילה התוססים. העיר חוגגת כמעט בכל ימות השנה, והמטיילים בה יוכלו ליהנות מאחד האירועים הרבים שמתקיימים בה, כמו פסטיבל האמנות, מירוצי סוסים וכלבים ועוד. אטרקציות נוספות שראויות לביקור הן מוזיאון הקריסטלים והתיאטרונים.

כדי ליהנות מהפסטורליות ושלווה, נמשיך לעבר קונמארה, אזור הטבע של מחוז גלאווי, כדי להירגע וליהנות מהנופים, חיי הטבע והתרבות העשירה של האזור. מומלץ לבקר בפארק הלאומי המשתרע על שטח של כמעט 3,000 דונם וללכת לאיבוד בין האגמים, ההרים והיערות.

נוף אירי טיפוסי. פסטורליה במיטבה | צילום: אייסטוק

מגלאווי נדרים לכיוון קילארני ונטייל בטבעת קרי – באיזורים הטבעיים והבתוליים ביותר באירלנד. הנוף הפראי של קו החוף הסלעי, האגמים, האתרים ההיסטוריים והכפרים הססגוניים מעניקים לה את המראה הדרמטי האופייני כל כך לאירלנד. אין ספק שתצאו מוקסמים משפע האטרקציות הטבעיות והאתרים ההיסטוריים באזור.

הכפר סנים מהווה נקודת מוצא מצוינת לטיול רגלי בקו החוף האלנטי ובמצוקים של טבעת קרי. חצי האי הוא גן עדן לחובבי ההליכה, על רקע תפאורה של גאיות, הרים וחופים ההופכים את הטיול למרתק ומאתגר במיוחד. ההליכה בין השבילים והדרכים הישנות, המבצרים, המנזרים הנטושים והסלעים העומדים יחשפו בפניכם עדויות ממאות שנות ציוויליזציה. אם אתם חובבי דיג, מומלץ לבקר בכפר ווטרוויל, שנחשב לאזור דיג מוביל באירלנד, בעיקר עבור דיג פורלים, ולנסות את מזלכם.

באזור קילראני תמצאו אינספור אטרקציות. סיור על גבי כרכרה בדרך האירית המסורתית היא אחת הפעילויות החביבות ביותר בקילראני. ממש כמו בימים הטובים, תוכלו לטייל בעיר, בין האגמים, ואפילו בפארק הלאומי. אל תוותרו על שייט בקיאק באגמים הנפלאים של קילראני, בהם לינלוך, אגם מקרוס והאגם העליון.

מצוקים דרמטיים יורדים אל האוקיינוס בטבעת קרי | צילום: Trent Strohm, flickr

כדי להכיר קצת יותר את אורח החיים המקומי, מומלץ לבקר באחד משווקי האיכרים. אחד השווקים הפעילים הוא שוק האיכרים של קנמאר, שם תוכלו לרכוש מהתוצרת ומהאוכל המקומי של איזור טבעת קרי. השוק מקורה ופתוח כל השנה בימי רביעי עד שבת, ומדי יום בחודשים יולי- אוגוסט.

נקודה מומלצת נוספת, בעיקר למי שמחפש שלווה ורוגע, היא חצי האי דינגל, שם המקומיים ישמחו להכיר לכם את התרבות העליזה והמורשת הייחודית להם.

מאיזור קילראני וקרי, נצא אל עבר קורק, העיר השנייה בגודלה באירלנד שנמצאת במחוז הגדול ביותר בדרום אירלנד. העיר היא מיזוג מרהיב וייחודי של עולם חדש וישן והיא ידועה בעיקר בקולינריה המשובחת ובחיי התרבות העשירים שבה. בדומה לוונציה, קורק יושבת על מים ומרכזה בנוי על אי בלב נהר הלי, שממנו יוצאים גשרים המחברים אותו לשאר חלקי עיר, דבר המעניק לקורק מראה ייחודי ומודרני. הסיור בעיר הוא מהנה במיוחד, ומומלץ לבקר באתרים עתיקים כמו המגדל בן 300 השנה בכנסיית סנט אן והכנסיות הגותיות של קתדרלת סנט פיברס.

העיר קורק יושבת על המים וגשרים מחברים בין חלקיה השונים | צילום: אייסטוק

טיול באזור לא יהיה מושלם ללא ביקור בטירת בלארני, בה מונחת האבן המפורסמת המבטיחה לכל מי שמנשק אותה לשון טהורה. מומלץ להמשיך לכיוון קינסייל, בירת הגורמה של אירלנד, ולשוטט בין רחובותיה הצרים, בערב לצאת ללגום בירה אירית ולשמוע מוזיקה מקומית באחד הפאבים בעיר. אל תפספסו את הסיור במצודת קאשל, בה קיבל פטריק הקדוש את הנצרות, והפך להיות הקדוש הלאומי של אירלנד. במקום יש תצפית נחמדה שממנה אפשר להתרשם מנופיה הירוקים של אירלנד. מומלץ להעביר את הלילה בעיר קילנקי, עיר מרכזית בעלת רקע מימי הביניים, שמפורסמת בפסטיבלים, האמנות וחיי הלילה התוססים שלה.

כל שנשאר הוא לארוז מזוודה ולצאת לטיול רומנטי מלא חוויות בין המרחבים הירוקים והעיירות הידידותיות במדינה הירוקה.


חוויה ירוקה באירלנד

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.