תפריט עמוד

אירופה: שבע המלצות

שבע הצעות לשבעה מקומות נפלאים ולא כל כך מוכרים. כולם לא רחוקים מכאן, כולם מושכים עכשיו את הנוסעים הסקרנים של אירופה ובכולם אנחנו מצביעים על בתי מלון מומלצים ולא כל כך יקרים. רק תסעו

כתב :מסע אחר

טאלין
טאלין היא תגלית. מין בועה קטנה של רובע עתיק, מצומצם מאוד בהיקפו, שקפא על שמריו. אל העושר הארכיטקטוני הזה, שכולל מגדלי אבן עתיקים, קטעי חומה מרשימים, עמדות תצפית ושמירה שנוף נהדר נשקף מהן, והמון סמטאות אבן מרוצפות, צרות, שחולפות בין בניינים מסקרנים, מצטרפים בשנתיים האחרונות תענוגות האוכל, השתייה והקניות שתיירים אוהבים. המון מאמץ מושקע בשילוב בין העיר הימי-ביניימית לבין התענוגות החדשים האלה. בעשר מסעדות לפחות מגישים מלצרים ומלצריות כאשר הם לבושים כאבירים, כנסיכות, או כנערות חווה חבושות מטפחת לבנה.

3.2 מיליון תיירים ביקרו באסטוניה בשנה האחרונה. מספר חדרי המלון בעיר גדל בשנה אחת בעשרים אחוזים. המספר מרשים במיוחד כאשר בוחנים את נתוניה של המדינה הצעירה – שטחה כפול משטח ישראל ואוכלוסייתה מונה רק 1.3 מיליון תושבים. אסטוניה אמנם הצטרפה במאי 2004 לאיחוד האירופי אבל האירו יונהג בה רק ב-2007.

בשיא פריחתה של טאלין התנוססו על חומותיה ארבעים מגדלי שמירה. כיום עומדים שלמים ויפים 22 מגדלים. לכולם יש שמות ("הצץ למבשלות" הוא אחד השמות החביבים יותר). בכמה מגדלים אפשר לבקר ובשני מקומות אפשר לצעוד על קטע מן החומה. צריחי המגדלים המחודדים והאדומים האלה הם סמלה המוכר ביותר של טאלין.

המוזיאון בו כדאי לבקר הוא המוזיאון הימי, לא בגלל המוצגים אלא בזכות מבנה האבן העגול והנהדר, ששימש חלק מן החומה העתיקה. על גגו של המבנה יש מרפסת תצפית מהטובות בעיר, שמשקיפה על כל הנמל.

לינה: מלון טאטארי 53 – מלון חדש לחלוטין, במרחק 15 דקות הליכה מהעיר העתיקה. מחיר: 70 אירו ללילה. כתובת: רחוב טאטארי 53. טלפון: 3726405150.

בודפשט
שתי הערים שאוחדו כאן – בודה ופשט מספקות אתרים יפהפיים. רוב האטרקציות המעניינות שוכנות בגדה של בודה. אם רוצים להצביע על חוויה אחת שלא כדאי להחמיץ בבודפשט הרי שזו טבילה במרחצאות החמים של מלון גלרט. עשרות שנות ניסיון ומוניטין הופכות את המקום למעניין ומהנה במיוחד.

כשיוצאים ממלון גלרט כדאי מאוד לשוטט זמן מה בהר גלרט – פארק עירוני גדול ומרשים מאוד, ממנו נשקפים נופים יפהפיים של הדנובה, הגשרים שחוצים אותה, הארמון המלכותי על הרכס הסמוך, ושל פשט – על הגדה המזרחית של הנהר. על פסגת הר גלרט ניצבות ה"סיטאדלה", מצודה מבוצרת ואנדרטת העצמאות הענקית, שנחשבת לאחד מסמלי העיר.

העיר העתיקה מספקת מרחב ועניין מרתקים פי כמה מאזור הארמון. הרחובות הצרים מובילים לבתים צבעוניים, שקירותיהם מכוסים בציורים עתיקים. ביניהם ניצבות כמה כנסיות מעניינות ועיקר העניין מתמקד ב"מצודת הדייגים" – כיום מרפסת תצפית משופצת וחדשה, שממוקמת על הביצורים מהם הגנו הדייגים בימי הביניים על העיר מכיוון הנהר.

לינה: מלון ארז'בט (Erzsebet), במרכז פשט, לא רחוק מן הנהר. מחיר: כחמישים אירו ללילה בחדר זוגי (לעונת החורף). כתובת: רחוב Karolyi M. טלפון: 3613285700.
אפשרות יקרה יותר ומעניינת הוא מלון ארטוטל (Art’otel). המלון מלא ביצירות אמנות מודרנית וזכה למוניטין בזכות העיצוב המיוחד שלו. מחיר: כ-120 אירו ללילה בחדר זוגי. כתובת: 1 Bem Rakpart. טלפון: 3614879487.

סביליה
סביליה היא הבירה הרומנטית של דרום ספרד. למרות שמדובר בעיר גדולה ומודרנית, במרכז כלכלי ובלהיט ארכיטקטוני, שגדולי האדריכלים בעולם בונים בו, בסביליה משמרים ומטפחים את הקסם המסתורי של אנדלוסיה הרומנטית, שגיבוריה הגדולים הם כרמן, דון חואן ופיגארו.

הספסלים תחת עצי התפוזים, שגדלים בסביליה לאורך הגוואדלכביר כעצי נוי, מספקים צל ותפאורה מתאימה לזוגות האוהבים. עונת מלחמות הפרים, הפופולריות ביותר בספרד, מסתיימת בסביליה בסוף אוקטובר ומספקת את הנופך הדרמטי, וגולת הכותרת של הרומנטיקה האנדלוסית – סביליה נחשבת לבירה העולמית של הפלמנקו. אירוע השיא של התחום מתרחש פעם בשנתיים, כאשר חוגגים כאן את הביאנלה הגדולה של הפלמנקו. "חמישה שבועות של סערת רגשות" הוא הכינוי שהצמידו עיתוני אנדלוסיה לאירוע הזה.

יש כמה יתרונות לביקור בסביליה דווקא בסתיו. הקיץ חם מדי ועונת התיירות הצפופה ביותר בעיר היא האביב. במרץ ובאפריל נערכים בסביליה שני הפסטיבלים השנתיים, המושכים גדודי תיירים. האחד הוא "השבוע הקדוש", שהתהלוכות הדתיות שלו בסביליה נחשבות למרשימות ביותר בספרד, והשני הוא "פסטיבל אפריל", שישה ימים של שתייה, אוכל וריקודים, בעיקר בלילה. במהלך שני האירועים האלה קשה מאוד להשיג מקום לינה בעיר, הרחובות, המסעדות והברים דחוסים והמחירים מוכפלים.

לינה: מלון לה ראבידה הוא מלון מסורתי שחודש לאחרונה ומציע נוחות ומיקום מצוינים. טלפון 954220960.

התוכנית המלאה והמפורטת של הביאנלה של הפלמנקו נמצאת באתר האירוע של פסטיבל הפלמנקו.

קורצ'ולה
קורצ'ולה הוא אי ירוק, שליו ויפה מאוד, לא גדול במיוחד, במרחק כשלוש שעות נסיעה מדוברובניק. ההגעה פשוטה למדי – נוסעים צפונה מדוברובניק לאורך החוף האדריאטי עד לאורביץ'. מכאן חוצות 14 מעבורות ביום את המיצר הקטן אל האי. השיט הקצר הזה נמשך רק כחצי שעה. גם מי שאינו שוכר מכונית יכול להגיע לקורצ'ולה בקלות – באוטובוס היוצא מדוברובניק או במעבורת של חברת "יאדרוליניה", השטה לאורך החוף וחונה בכל האיים המיושבים בין רייקה לדוברובניק.

העיר המרכזית שלו, שגם היא נקראת קורצ'ולה, מכונה "דוברובניק הקטנה". הדמיון בין שתי הערים בולט לעין – עיר נמל מבוצרת ומוגנת שהחומה והשערים הפעורים בה נשתמרו באופן נפלא. גגות הרעפים האדומים, הרובע העתיק הבנוי אבנים לבנות, חופי ים נקיים, אין ספור מפרצים ויערות שגולשים עד שפת המים הם מוקדי המשיכה העיקריים היום.

כדאי מאוד לעלות להר סנט אנטון, אליו מובילות 105 מדרגות. בעצם זו גבעה מוצלת מכוסה בחורשת עצי אורן, שגרם מדרגות אבן יפות מוביל לראשה. הנוף של האי, הים והמפרצים שמקיפים אותו מרהיב. בראש ההר יש כנסייה קטנה, גן וכמה ספסלים הצופים אל הנוף.

לינה: מלון קורצ'ולה (שלושה כוכבים) נמצא על החוף, צמוד לחומת העיר העתיקה. מחיר: 70 דולר (מחוץ לעונה) ו-90 דולר בשיא העונה לחדר זוגי הצופה לים. טלפון: 38520711078.
במרחק כעשר דקות הליכה ממרכז קורצ'ולה יש עוד כמה בתי מלון טובים, קרובים מאוד לחופי הרחצה.

כמה אתרי אינטרנט מספקים מידע על הביקור בקורצ'ולה: האתר של האי קורצ'ולה; האתר של מרכז מרקו פולו.

צ'סקי קרומלוב, צ'כיה
העיר הקטנה הזו, כמאתיים קילומטרים דרומית לפראג ורק עשרים קילומטרים צפונית לגבול האוסטרי, מסתתרת בצניעות גדולה וזוכה למוניטין מצומצם למדי. זה גם יתרונה הגדול. היא שומרת עדיין על הקסם של מקום קטן, מרוחק ויפהפה.

הטירה של צ'סקי קרומלוב נבנתה בסוף המאה ה-13 ולעיקר הפאר והפריחה שלה זכתה במהלך השנים שבין המאה ה-14 ועד סוף המאה ה-16. התוצאה הנוכחית, ממנה נהנים המבקרים במקום, היא לא פחות מארבעים בניינים וארמונות, שמסודרים סביב חמש חצרות ופארק גדול, על פני שטח של שבעים דונם. זו הטירה השנייה בגודלה בצ'כיה, אחרי הארמון הגדול של פראג. כל המכלול הזה ניצב על גדת נהר הוולטאבה, אותו נהר שחוצה, מאתיים קילומטרים צפונה מכאן, את בירת צ'כיה.

לינה: בצ'סקי קרומלוב פועלים כמה עשרות בתי מלון בכל הדרגות. אפשרות נוחה, אם כי לא שקטה במיוחד מציע המלון The Old Inn בכיכר המרכזית בעיר העתיקה, לא רחוק מגדת הנהר. זהו מלון בדרגת ארבעה כוכבים, ששוכן בשלושה בניינים צמודים. התנאים ב-52 חדרי המלון נוחים, אם כי בלילות קיץ עלול הרעש של המבלים בכיכר לפגום בשנת הלילה. מחיר: כמאה אירו ללילה בחדר זוגי. טלפון: 420380772500.
אפשרות יקרה ומפוארת יותר היא ללון במלון Ruze בעל חמשת הכוכבים. המבנה של המלון שימש במאות הקודמות כמנזר. החדרים מעט קטנים, אבל הפאר מכסה על כך בכל דרך אפשרית. מחיר: 160 אירו ללילה בחדר זוגי. טלפון: 420380772100.

נאפפליון, פלופונס, יוון
נאפפליון, העיר הגדולה בצפון מזרח הפלופונס, כ-180 קילומטרים מדרום מערב לאתונה, נחשבת בעיני רבים לעיר היפה ביותר ביוון. ביקור בעיר מבהיר שיופי הוא אמנם אחת התכונות של נאפפליון, אבל צירוף של כמה נתונים נוספים כמיקום, אווירה נינוחה במיוחד, בניינים מעניינים, חופי רחצה נוחים ומסעדות דגים מצוינות, הופכים אותה למקום בילוי נעים במיוחד ולמרכז מצוין לביקורים באזור כולו.

העובדה הראשונה שמאפשרת ליהנות מן הביקור בנאפפליון היא שהמרכז העתיק של העיר מרוכז על לשון יבשה לא גדולה, שאורכה פחות מקילומטר ורוחבה רק כ-400 מטרים. הרובע העתיק נבנה כבר לפני יותר מ-500 שנה והוא גדוש בסמטאות מוצלות, בתים גדולים ומרשימים והרבה מקומות שאפשר לנוח בהם. טיילת שמקיפה את כל לשון היבשה מאפשרת להקיף בהליכה לא מאומצת במיוחד את העיר העתיקה, כאשר מצד אחד ניצבים בתיה של נאפפליון והמצודות שלה ומצד שני מתגלים עוד ועוד נופי ים כחול, חופים נקיים והרבה מאוד שיחי צבר.

האי המבוצר בורצי (משמעות השם הוא מצודה קטנה), שנראה כספינה לבנה מאבן בלב המפרץ, מעניק לנוף שרואים יושבי בתי הקפה חן ועניין שאין במקומות אחרים. מן המעגן הסמוך יוצאות סירות לשיט, שמסלולו מקיף את האי. פעמיים ביום נערכים סיורים במצודה הקטנה.

לינה: מלון נאפיסימדון (Nafsimedon) במרכז העיר העתיקה, שוכן בבניין ניאו-קלאסי ישן ומרשים, ששופץ לאחרונה ונצבע באדום עז. מרוב החדרים נשקף נוף למצודת פאלאמידי. העיצוב הפנימי והריהוט בסגנון עתיק. הציוד חדש ונוח. מחיר: 106 אירו ללילה בחדר גדול, 82 אירו ללילה בחדר זוגי. טלפון: 2752025060.

פרויקט עדן, קורנוול, אנגליה
הגן הבוטני הגדול באירופה ואחד המעניינים בעולם מסתתר בקצה הדרום-מערבי של האי הבריטי. שלוש חממות ענק מחוברות במכרה ישן שהפך לגן עדן עלי אדמות. כל מי שצמחייה עושה לו את זה ירווה כאן נחת.

בשנת 2001, למרות שהצפי הראה על 750 אלף מבקרים, הגיעו עד חודש ספטמבר בלבד יותר מ-1.3 מיליון אוהבי גנים ירוקים וצמחייה שופעת כדי לסייר בשבילים ולראות שתילים רכים מתאמצים לגדול. שלושה רבעים מן המבקרים הם אנגלים, ורק רבע הם תיירים מחוץ לבריטניה. הבידוד היחסי של "עדן" הוא חלק מן העניין המיוחד שהיה לממשלת קורנוול לפתח דווקא את המקום הזה.

כדי להגיע לכאן צריך לנסוע 270 מיל ממערבה ללונדון. המקום נמצא שלושים מייל ממערב לפלימות', ו-15 מייל ממערב לבודמין. אם ממשיכים עוד חמישים מייל מערבה מגיעים ללנדס אנד – סוף הארץ, או הקצה המערבי ביותר של האי הבריטי. עבור אנשי פרוייקט עדן הנמרצים מדובר רק בהתחלה. רק בעוד 15 שנים יגיעו העצים לגובה האופטימלי שלהם וכבר עכשיו יש למנהלי המקום תוכניות ארוכות טווח לפיתוח המקום והתיירות באזור כולו.

לינה: מלון גאראק בעיירה סנט אייווס הוא מוסד משפחתי נעים במיוחד. מחיר: כמאה לירות שטרלינג ללילה. טלפון: 441736796199.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.