תפריט עמוד

אירופה פארק – כיף ביער השחור

ברחבי אירופה פזורים פארקי שעשועים רבים, בהם כאלה השייכים לרשתות ידועות, אבל מעל כולם עומד פארק השעשועים אירופה פארק, בלב היער השחור בדרום-מערב גרמניה. יום, לילה ועוד יום לא הספיקו למשפחה אחת למצות את כל המתקנים, המופעים והמתחמים המרתקים

יש לי וידוי קטן: אני פוחדת מרכבות הרים. ברור שיש דברים שמפחידים אותי יותר, למשל מלחמות או מחלות, אבל רכבות הרים נמצאות במקום מכובד בראש הרשימה. ואין הכוונה לפחד נעים, מהסוג שמוהל את הצרחות בפרצי צחוק. ממש לא. זה פחד מטלטל, לופת, כזה שלא משאיר ספק קל שבקלים שבעוד שנייה אתרסק ואמות מוות איום ונורא.

אז איך זה שנהניתי כל כך באירופה פארק (Europa Park), פארק שעשועים ענקי ומושקע ביער השחור שבדרום־מערב גרמניה? קודם כל בזכות הילדים שבחברתם ביליתי, שההתלהבות שלהם סחפה גם אותי. לא מוכרחים להתרסק במהירות של 130 קמ"ש אל תוך בריכה מלאה במים כדי להבין ריגושים מה הם. שנית, ההקפדה היוצאת דופן על כל פרט ופרט ברחבי הפארק, קטן כגדול, משמחת גם לבבות פחדנים. 



רכבת ההרים אטלנטיקה שבמתחם של פורטוגל מסתיימת בירידה תלולה במיוחד לתוך בריכת מים | צילום: Europa-Park ©

ביוון התנהג כיווני
אחרי שבילו בדיסנילנד פריז ובאפטלינג שבדרום הולנד, ויותר ויותר ישראלים מגלים את קסמו של אירופה פארק הגרמני, הגדול והוותיק מהם (ולטעמנו גם מוצלח יותר). אל הפארק הגענו מצוידים בהמלצה חמה, אבל בלי לדעת מה מצפה לנו. למרבה השמחה, גילינו פנינה אמיתית. ההרגשה האישית שלנו קיבלה חיזוק ממקור מכובד למדי: מגזין העסקים פורבס בחר בפארק הזה לאחד מעשרת הפארקים המהנים ביותר בעולם. 

שמו של הפארק מעיד על מבנהו: כל מתחם נקרא על שם מדינה אירופית אחרת, והמתקנים, החנויות והמסעדות מותאמים למדינה הזאת. במתחם היווני, למשל, אפשר למצוא את פוסידון, רכבת הרים מאתגרת שיוצאת למסלולה המסחרר מתוך בניין דמוי מקדש יווני. אחרי שהרעד ברגליים נרגע והבטן מפסיקה להתהפך, אפשר לדגום מטעמים יווניים בטברנה הצבועה בתכלת־לבן. לא תמיד הקשר בין המדינה למתקנים שבמתחם הקרוי על שמה ברור. במתחם של פורטוגל, למשל, נמצאת אחת מרכבות ההרים המבהילות שראיתי בחיי, אם כי לא ממש מובן מה בדיוק הופך אותה לפורטוגלית. אבל למי אכפת? המכורים לריגושים ימצאו פה שפע של אפשרויות, החל ברכבת ההרים מיר במתחם הרוסי וכלה ברכבת ההרים סילבר סטאר הצרפתית, שצונחת מגובה של 73 מטרים, במה שנראה מהקרקע כזווית של תשעים מעלות. 

במתחם היווני. הפארק מציע הרבה מתקנים רטובים – כיף גדול בימי הקיץ החמים | צילום: Europa-Park ©

שאגת הגלדיאטורים
אחד הדברים הראשונים שהמבקר הבא ממרחקים שם לב אליו הוא שכמעט אף אחד לא מדבר אנגלית. אפשר לשמוע, כמובן, הרבה מאוד גרמנית, ומדי פעם צרפתית ואיטלקית (הפארק נמצא לא רחוק ממפגש הגבולות של גרמניה, צרפת ושווייץ). אם אינכם דוברים גרמנית תיאלצו להשתמש בתנועות ידיים רבות כדי לחפש מתקן כלשהו או כדי לברר היכן מתקיים מופע כלשהו.

אש כחולה, רכבת הרים מאתגרת במיוחד במתחם האיסלנדי  | צילום: Europa-Park ©
 
ואם כבר הזכרנו מופע – זה הזמן לספר שבמהלך היום מתקיימים בפארק כמה וכמה מופעים מושקעים במיוחד. בהתחלה עקמנו את האף בבוז קל למראה לוח המופעים העמוס. אבל אחרי כמה שעות של התרוצצויות ממתחם למתחם, ישיבה נינוחה באמפיתיאטרון מסודר נראתה פתאום כאופציה בכלל לא רעה. מופע הגלדיאטורים, שבו בחרנו מבין שלל המופעים היומיים (שכולם כלולים במחיר הכרטיס), התברר כחוויה מרגשת עבור הילדים ומעט מטלטלת עבור המבוגרים שבחבורה. תימרות אש ועשן, סוסים (אמיתיים!) שועטים מעל מכשולים, והרבה גברים חסונים לבושים בבגדי עור מינימליים וקסדות כבדות נוהמים ושואגים. המופע עצמו הלהיב את הקהל עד מאוד, וצעקות העידוד בגרמנית צמררו את אלו שבאו מארץ הקודש. הילדים, צעירים מכדי להבין את הדקויות, נהנו להפליא ואפילו ביקשו לחזור ביום המחרת.


המופעים בפארק מושקעים במיוחד ומומלץ לצפות לפחות באחד מהם במהלך הביקור | צילום: Europa-Park ©

מלון חדש ישן

מוגי הלב, שמחכים על הקרקע לילדיהם הצווחים בחדווה בעודם תלויים בין שמים לארץ, יכולים להקדיש את הזמן לבחינה מדוקדקת של הסביבה. מי שהורגל לטירות מפלסטיק ולצמחייה מלאכותית בפארקי שעשועים אחרים, יתפעם מול ההשקעה וההקפדה שניכרות בכל פינה: האבנים העתיקות התגלו כאבנים אמיתיות שהוכתמו בכתמי טחב כדי להעניק להן נופך מציאותי; החצר הפנימית במסעדת דון קיחוטה העלתה זיכרונות מימים רחוקים שחלפו בנעימים בחצרות פנימיות באנדלוסיה שבדרום ספרד.

האשליה הזאת בולטת במיוחד במלונות שבשטח הפארק. מלון הקוליסאו, שבו בילינו את הלילה, נראה מבחוץ כהעתק מדויק להפליא של הקוליסאום הרומאי. מאחורי החזית המוכרת נמצא מלון חדש למדי, שבנוי סביב חצר איטלקית טיפוסית, כולל חבלי כביסה ודלתות מתקלפות. למראה מרצפות האבן המחוספסות וציורי הקיר הכמו־עתיקים בחדר המשפחה שקיבלנו (מיטה זוגית ומיטת קומותיים לילדים), הצטער בן התשע על שנתנו לנו חדר ישן כל כך… בריכת השחייה הגדולה ומלאת ההפתעות וחדר המשחקים המושקע של הקוליסאו פיתו להישאר במלון, אבל רכבות ההרים ששאגו במרחק נגיעה ניצחו בסופו של דבר והחזירו אותנו לעוד יום של שמחה ושעשועים. 

 

מלון קוליסאו. מאחורי החזית המוכרת מאוד מסתתר מלון מודרני ונוח | צילום: Europa-Park ©

איך מגיעים וכמה משלמים?

אירופה פארק נמצא ליד הכפר רוסט (Rust), לא הרחק מהעיר פרייבורג (Freiburg) שבדרום־מערב גרמניה, סמוך לצומת הגבולות גרמניה-שוויץ-צרפת. הפארק פתוח בין אפריל לנובמבר; מחירים: ילדים מתחת לגיל ארבע – חינם, וכך גם ילדים עד גיל 12 שזהו יום הולדתם (יש להצטייד בתעודה מזהה רשמית); ילדים מגיל 4 עד 11: 34 אירו; מבוגרים: 39 אירו.
הוראות נסיעה ופרטים נוספים באתר האיטנרט של הפארק

 
_____

הכותבת מבקשת להודות לחברת לופטהנזה ולגולדי גוטליב מלשכת התיירות הגרמנית בישראל על עזרתם, וכן לארבעה ילדים אמיצים – עומר, נועם, שחר ואלה – על ששיתפו אותה בחוויות מהמתקנים שעליהם לא העזה לעלות

לקריאה נוספת:

פארקי השעשועים הטובים באירופה
פארקי השעשועים הטובים באירופה
ברחבי אירופה יש מגוון עצום של פארקי שעשועים שישמחו את כל בני המשפחה. פארקים חדשניים ופארקים קלאסים, פארקים עם שלל רכבות הרים מסעירות וכאלה שמציעים בעיקר אטרקציות לקטנטנים. קבלו את עשרת פארקי השעשועים הטובים ביותר באירופה

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהיער השחור

טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים
טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים

העיירה באדן-באדן, בדרום-מערב גרמניה, היא הרבה יותר מנקודת מעבר בטיול ביער השחור. ההוד וההדר של העבר ניכרים בה גם היום בכל פינה - מבתי המידות הנאים והגנים המטופחים ועד למרחצאות והקזינו המפורסם שאירח את כל המי ומי של ...

היער השחור הגבוה – הכי ירוק שיש
היער השחור הגבוה – הכי ירוק שיש

באזור היער השחור הגבוה, ההיילנדס, נמצאים כמה מאתרי הטבע היפים ביותר – אגם טיטי, קניון ווטאך, הר פלדברג ואחרים. אפשרויות הטיול מגוונות ומוצלחות והלנים באחד ממאות מלונות ודירות נופש נהנים מהפתעה נעימה: כרטיס המעניק כניסה בחינם ל-100 אטרקציות ...

טיפים ליער השחור
טיפים ליער השחור

באיזה שדה תעופה הכי כדאי לנחות? איך להיכנס לאטרקציות הפופולריות בחינם? מהן מגלשות ההרים הכי מוצלחות? איפה הכי כדאי לאכול את עוגת היער השחור? טיפים מועילים שישדרגו את החופשה שלכם ביער השחור