תפריט עמוד

איסלנד – ארץ אטרקציות הטבע המופלאה

איסלנד משופעת באתרי טבע רבים, שמציעים מגוון גדול של פעילויות ואטרקציות. לפניכם סקירה של האטרקציות המרכזיות המומלצות למטייל באיסלנד ודרכי תחבורה מועדפים למי שרוצה להפיק את המירב מהטיול. תמצאו כאן את אותן אטרקציות שעולות כסף כדי שתוכלו לתכנן את הטיול בהתאם, אולם כמובן שיש עוד שלל אפשרויות בארץ הגדולה והמיוחדת הזו.

תחבורה
יש כביש אחד מרכזי המקיף את האי (כביש מספר 1), ולפי התקנות של חברות האוטובוסים והשכרות הרכב אסור לרכבים פרטיים לרדת ממנו אל דרכי עפר, גם אם הן טובות. לכן מקובל כל כך לשכור ג'יפים באיסלנד לנהיגה עצמית, הן בטיולים פרטיים והן בטיולים מאורגbים. למי שמחפש חוויה נוספת (לא זולה!), ניתן להצטרף ליום טיול בסופר-ג'יפ. אלו הם ג'יפים גדולים, שהאיסלנדים המוכשרים התקינו עליהם גלגלי ענק – לעיתים גלגלי מטוסים, וכך הם דוהרים בשצף קצף דרך הנהרות ואף נוסעים על קרחונים. בדרך כלל הסופר ג'יפים לא נועדו לנהיגה עצמית.

חציית נהר בג'יפ

למי שמחפש טיול מאורגן באוטובוס, מומלץ מאוד לצאת באוטובוס מיוחד המותאם לטיולי שטח, המכונה Highland bus. זהו אוטובוס תיירים רגיל עם גלגלי משאית, כך ניתן לרדת לדרכי עפר. יתרון גדול הוא שאפשר לחצות עם האוטובוס הזה נהרות עמוקים ולשבת גבוה לתצפית טובה, וכל זאת מבלי להפסיד את הנוחיות של אוטובוס תיירים רגיל.

טיול באוטובוס המותאם לטיולי שטח מאפשר לרדת לדרכים לא סלולות ולחצות נהרות עמוקים

שייט והפלגות
איי וסטמן (Vestmannaeyjar) – ארכיפלג בשטח כולל של 16.3 קמ"ר, עם איים ואיונים המפוזרים משמונה ועד 25 ק"מ דרומית לחופי איסלנד. האי היימאיי, ששטחו 13.4 קמ"ר, הוא הגדול מבין האיים והיחיד שמיושב. כ-4,000 תושביו חיים ברובם בעיר וסטמאנאאיאר שבצפון האי. במקום יש תצפיות מעולות בקינוני ציפורים, ובראשן של תוכון הים (פאפין). אל האי מגיעים במעבורת, היוצאת חמש פעמים ביום מהחוף הדרומי של איסלנד, מול האי. מומלץ להעמיס את הרכב על המעבורת ולטייל עמו על האי (גם אוטובוסים). במזג אויר רע אין שייט. יש להזמין מקומות מראש, בעיקר אם רוצים להעביר רכב או אוטובוס.

טיול רגלי באי היימאיי, הגדול באיי וסטמן

למשקיעים, ניתן להצטרף לסירת מנוע קטנה העושה סיבוב סביב מצוקי האי היימאיי וכך ניתן לצפות בקינוני הציפורים טוב יותר. ובכלל, בדרך זו אפשר ליהנות יותר מהנוף המצוקי.

לגונת הקרחונים Jökulsárlón, שבמזרח החוף הדרומי, היא אולי האטרקציה המצולמת ביותר באיסלנד. זוהי לשון ים שחדרה ליבשה ב-1930 והגיעה עד קרחון ואטנה יוקול הגולש עד קו המים. שברי הקרחון נופלים למים וצפים עליהם בגושי ענק – מחזה מרהיב ביותר. המטיילים עולים על רכב אמפיבי, נוסעים ביבשה, נכנסים למים ואט אט הרכב הופך לסירה השטה בינות הקרחונים.

לגונת הקרחונים Jökulsárlón. שברי קרחונים צפים במי הלגונה | צילום: שאטרסטוק

שייט לווייתנים. עוד אטרקציה פופולרית, אבל חשוב לדעת: לא תמיד מצליחים לראות לווייתנים, ולעיתים השייט הנחמד מסתיים ללא צפייה ביונקים הימיים הענקיים הללו. בירת הלווייתנים היא העיירה הוסביק (Husavik) בצפון איסלנד, משם יוצאות כמה חברות לשייט בים הצפוני, עם סיכויים לא רעים לראות לווייתנים. בהוסביק יש גם מוזיאון לווייתנים נאה. יש חסרון אחד לכל החברות הפועלות בהוסאביק: הספינות הן ספינות דייג והמטיילים עומדים על הסיפון ללא אפשרות לרדת למקום מוגן בעת רוחות או גשם. לכן יש לבדוק היטב את תחזית מזג האוויר ולא להתפתות לשידולי המקומיים אם יש לכם מידע בנושא. אפשרות נוחה יותר לתצפיות לווייתנים היא ברייקיאוויק הבירה – כאן השייט הוא בספינות תיירים עם אפשרות למסתור בירכתיים בעת מזג אוויר רע.

שייט תצפיות ציפורים ודייג צדפות באזור חצי האי סנפלסנס. שייט בספינה גדולה ומוגנת, היוצאת כמה פעמים ביום מהעיר שטיקישהולמור (Stykkisholmur) במערב איסלנד. השייט אורך כשעה וחצי, והוא עובר בין איים עם תצורות גיאולוגיות ומאפשר תצפית על קינוני ציפורים. ולקינוח – צוות הספינה שולה מלוא השולחן צדפות ושאר פירות ים והנוסעים מוזמנים להתכבד.


שייט לאורך החופים ובין האיים מאפשר לצפות באתרי קינון של ציפורים

אופנועי שלג
חוויה פופולרית, אך לא זולה. בעלות של כ-130 אירו (מחירי 2015) יוצאים המטיילים זוגות-זוגות לרכיבה על אופנועי שלג בנהיגה עצמית, שאורכת כשעה, על פני מרחבי אחד מקרחוני איסלנד. הרכיבה אינה דורשת איזון או ידע מוקדם, כפי שנדרש באופנוע רגיל, והיא מתאימה לכל אחד. כל מטייל מקבל חליפת סערה, קסדה וכפפות להגנה מרבית מהקור. יש מספר מרכזי רכיבה, ואין הבדל גדול במחירים ביניהם. הקרחונים בהם ישנם מרכזי רכיבה: Vatnajokull, בדרום-מזרח איסלנד, Myrdallsjokull בדרום ו-Langjokull בדרום-מערב (jokull פירושו קרחון באיסלנדית). גם כאן, מומלץ מאוד לוודא היטב את מצב מזג האוויר ולא להתפתות לבעלי המקום, שלעיתים מעגלים פינות בנושא.

חתול שלג
במערב חצי האי סנפלסנס מתרומם הר הגעש והקרחוןSnaefellsjokull. כאן ניתן לצאת, בקבוצה עד 20 איש, על רכב מזחלות אל מרומי ההר הקרחוני לצפיות מרהיבות אל מרחבי הים וכל חצי האי המרתק. חוויה מומלצת לאותם מטיילים החוששים לרכוב על אופנועי שלג. על פי רוב, באוגוסט כבר אין מספיק שלג, לכן יש לוודא מראש מה מצב השלג.

מרחצאות מיוואט. בריכה קטנה יותר מהלגונה הכחולה, אבל הטבילה במים החמים מענגת לא פחות

הלגונות הכחולות
במרחק נסיעה קצר מדרום לרייקיאוויק, בירת איסלנד, ישנה בריכת מים ענקית המכונה
הלגונה הכחולה (Blue Lagoon). זהו מאגר מים גאותרמיים חמים היוצאים מתחנת כח קרובה ונאספים לבריכה הלאומית של איסלנד. יש בריכה נוספת, קטנה יותר אך אטרקטיבית לא פחות, בצפון איסלנד, בקרבת אגם מיוואט, בשם מרחצאות מיוואט (Myvatn Bath). גם כאן, זהו כיף של מקום להתענג בסוף יום טיול. בשני האתרים שבתשלום יש מלתחות ומגבות.

חוויות מטיול ג'יפים באיסלנד ראו בסרטון הבא:

יריב אברהם – מדריך בחברת איילה גאוגרפית

עוד על טיול לאיסלנד

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיסלנד

טיול לאיסלנד לפני גיוס: אימא ובן
טיול לאיסלנד לפני גיוס: אימא ובן

מסע של אימא ובן לפני גיוס: "איסלנד לא דומה לשום מדינה אחרת בה טיילנו עד כה. משהו דינמי קורה פה. הנופים מתפסלים, נבנים, מתעצבים ומכלים את עצמם ללא הרף... אי בו נפגשות תופעות טבע עוצמתיות יותר מכל מקום ...

טרק באיסלנד: הרחק מההמון הסואן
טרק באיסלנד: הרחק מההמון הסואן

רבים מאתריה המפורסמים של איסלנד נמצאים סמוך לכביש הטבעתי המקיף את האי, ולכן הם עמוסים כל כך במטיילים. אבל הרי לא הגעתם עד איסלנד כדי שיסתירו לכם את הנוף... יזהר דמטר, חובב טרקים מושבע, מספר על היופי הפראי ...

טיול באיסלנד – תמונות מארץ בלתי נשכחת
טיול באיסלנד – תמונות מארץ בלתי נשכחת

במהלך טיול באיסלנד המצלמה לא נחה לרגע. בכל פינה מחכה הפתעה חדשה: מפלים אדירים, גייזרים מתפרצים, בריכות תרמיות תכולות, קרחונים, שדות לבה, הזוהר הצפוני. רותם פריפר חזרה נפעמת מטיול בארץ האש והקרח והביאה איתה אינספור צילומים. הנה אוסף ...