תפריט עמוד

איטליה: אתר הסקי פילה

עם אתרי גלישה איכותיים, עיירות ציוריות, נופים ייחודיים, אפשרויות לגלישת אקסטרים ואוכל טוב, איטליה הופכת בשנים האחרונות ליעד סקי אהוד על גולשים רבים. באתר הסקי בפילה מתכוננים לחורף

באתר הסקי פילה (Pila), בצפון איטליה, מתפללים עכשיו לשלג. הרכבל שעולה מאאוסטה לפילה גומא במשך עשרים דקות וכמה קילומטרים של טלטלה קלה, בתאים קטנים ומתנדנדים ברוח, גובה מרשים של כמעט 1,300 מטרים. הרכבל עולה מן העמק, 579 מטרים מעל פני הים, אל הפסגה הקרובה ביותר לעיר, בגובה 1,801 מטר. השינוי שמחוללת ההמראה הזו מרהיב. תמורת חמישה אירו בלבד עולה המבקר מאזור תעשייתי אפרורי ומכוסה אספלט ושלוליות בשולי האוטוסטרדה אל פסגה לבנה, שהאוויר בה צח, קר מאוד ופריך, ממנה רואים היטב את המון בלאן, המאטרהורן ומונטה רוסה, שלוש מן הפסגות היפות, הגבוהות והמרשימות ברכס האלפים ובאירופה כולה.
העובדה הראשונה שבולטת לעין ביציאה מן הרכבל היא שהבגדים נהפכו לפתע צבעוניים פי מאה. אופנת הסקי מאפשרת שחרור מכל עכבות הסולידיות ומוסכמות השחור ההכרחי. משפחות שלמות שנראות כתוכים טרופיים בגוונים של כתום, ורוד, טורקיז וירוק זרחני דוהרות כאן במורד, במפגן כוח של תעשיית הטקסטיל והספורט.

תמורת שני אירו אפשר לעלות באחת ממעליות הסקי, מין ספסלים מטלטלים, חשופים לרוח ולקור, אל חלקיו הגבוהים יותר של האתר. הירידה ברכבל הזה כלולה אמנם במחיר העלייה, אבל רק מעטים מנצלים את הזכות המפוקפקת הזו. אלפי הגולשים בפילה רוכשים "סקי פס" יומי במחיר 29 אירו, שמאפשר להם שימוש חופשי בכל מעליות הסקי של האתר במשך יום שלם. מחיר זה כולל את העלייה ברכבל מן החניון באאוסטה.

האתר בפילה מציע, בשנים המושלגות ביותר, סך כולל של יותר משבעים קילומטרים מדרונות גלישה. תריסר מעליות סקי יכולות להסיע ברחבי האתר 18,900 גולשים בשעה. פעם התלוננו כאן על תורים ארוכים, מנהלי האתר הוסיפו מעליות, בעיקר כדי לעמוד בתחרות עם האתרים החדשים והמתחדשים בצפון איטליה, באוסטריה, באנדורה, בצרפת ובשווייץ. קו השלג באלפים עולה באופן ברור. התחזיות הקודרות מצביעות על כך שאתרי הסקי ששוכנים בגובה 1,200 מטרים ייאלצו למצוא פרנסה חדשה כבר בשנים הקרובות. פילה, בגובה 1,800 מטר, במצב טוב יותר, אבל גם כאן לא כל כך רגועים. התחרות קשה, ההיצע גדול והשלג לא משתף פעולה.

זו הסיבה לכך שהבולט ביותר מבין החידושים שהוכנסו לאתר בפילה בשנים האחרונות הוא היכולת לייצר שלג באופן מלאכותי, בעזרת "תותחי שלג". מודעים לבעייתיות של אתרים שרוב הגלישה בהם נעשית בגבהים שבין 1,500 לאלפיים מטר, הגדילו בפילה את יכולת הייצור של השלג בשבעים אחוזים. תותחי השלג הצהובים פזורים ברחבי האתר, ואין דבר שמשמח את המפעילים יותר מאשר לחסוך את השימוש בהם.

בית הספר לסקי בפילה מציע כמה אפשרויות: שיעור פרטי שנמשך שעה במחיר 30 אירו. אדם נוסף שישתתף באותו שיעור ישלם חמישה אירו. קורס קבוצתי שנמשך על פני חמישה ימים ומציע עשרים שעות הדרכה עולה 145 אירו לאדם. אם בסיומו לא תדעו לגלוש, מבהירים בבית הספר, נחזיר את הכסף או שניתן לכם פטור כתוב מסקי לשארית חייכם. מסלול הלימוד הפופולרי ביותר בבית הספר מעיד על הקהל שמגיע לכאן: המסלול מיועד לילדים ומציע חמישה מפגשים בשבתות או בימי ראשון. כל מפגש הדרכה נמשך שעתיים. המחיר 71 אירו לכל הסדרה.

הנוף בפילה אמנם מרומם נפש. ההרים, היערות שמכוסים בשלג, המדרונות, בתי הכפרים בסביבה, כל אלה גורמים הרבה נחת רוח, אבל אם יש משהו מדכדך בביקור בפילה הרי זו הקלילות הבלתי נסבלת שבה חולפים על פניך במהירות עצומה ילדים בני שש, שכיפוף הברכיים ההכרחי לגלישה נכונה במדרון בא להם באופן טבעי, בקלות וללא מחשבות על כאבי הפרקים שיצוצו מחר.

קרנבל ונציה - למאה ה-18 ובחזרה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון איטליה

אגם קומו – מדריך למטייל
אגם קומו – מדריך למטייל

אם אגם גרדה ידוע במיוחד באטרקציות המשפחתיות שלו, הרי שאגם קומו הוא אחד מהרומנטיים שבאגמי צפון איטליה. העיירות הציוריות, הווילות האלגנטיות והגנים המטופחים תורמים כולם לקסם של המקום. הכנו לכם מדריך עם כל מה שכדאי לדעת לפני שנוסעים ...

מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש
מיינדפולנס ופילאטיס: הרמוניה של גוף ונפש

שילוב של פילאטיס ומיינדפולנס מהווה דרך נהדרת לחזק את הגוף, לשמור על רוגע ומיקוד ולהגיע לאיזון פנימי. וכשמצרפים לכך ריטריט בנופים מעוררי השראה ורוגע, התוצאות מוצלחות שבעתיים

סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה
סובב מון בלאן: הטרק הכי יפה באירופה

בלב אירופה, במרחק טיסה ישירה קצרה מישראל, נמצא אחד הטרקים הכי יפים והכי פופולריים באירופה. אינספור מילים נכתבו על סובב המון בלאן וקל להתבלבל מעודף המידע. אז אם אתם רוצים לדעת מהי העונה הטובה ביותר לטרק, מאיפה מתחילים, ...