תפריט עמוד

אגתה כריסטי – בית הנופש

בית הנופש של סופרת ספרי המתח אגתה כריסטי נפתח לקהל הרחב. מעריציה של הסופרת יכולים לבקר בחדר הציור, בחדר השינה ובחדר האוכל ואפילו ללון במקום

הסופרת אגתה כריסטי אהבה מאוד את בית הנופש שלה במחוז דבון בבריטניה, בית גרינוויי, וכינתה אותו "המקום המקסים ביותר בעולם". כעת יכולים גם מעריציה של הסופרת ליהנות מהבית, שעבר לאחרונה שיפוץ בסכום של 5.4 מיליון ליש"ט.

המבקרים בבית גרינוויי  יכולים לבקר בחדר הציור, ולדמיין כיצד התאספו סביב כריסטי חברים ובני משפחה, בעודה מקריאה להם מן המותחן האחרון שלה. ליד הפסנתר הגדול באותו חדר הם יוכלו לדמיין את הצלילים שנשמעו כאשר כריסטי ניגנה לעצמה, שכן היא התביישה בכישרון הנגינה שלה.

חדר השינה של הסופרת, שקירותיו צבועים בגוון שמנת ומחלונותיו ניתן לראות את נהר דארט, מאפשר הצצה מעט יותר אינטימית לחייה של כריסטי. באפריל ייפתח לקהל הרחב גם חדר האוכל בו נהגה משפחתה של כריסטי להתאסף. בחדר זה ממש נהגה כריסטי לאכול את הארוחה החביבה עליה: לובסטר למנה עיקרית וגלידת פטל שחור לקינוח.

מטרת השיפוץ, שהתבצע במימון ה"נשיונל טראסט", ארגון בריטי העוסק בשימור מבנים היסטוריים וגנים ברחבי בריטניה, היא להחזיר לבית את ימי הזוהר שלו משנות ה-50, אז התגוררו בו כריסטי ובני משפחתה. במהלך השבועות הקרובים, המבקרים יוכלו לראות את שלבי השיפוץ האחרונים של הבית.

הבית נקנה על ידי כריסטי ב-1938 והוא שימש כבית הנופש שלה עד ל-1959. בשנת 2000 נתרם הבית ל"נשיונל טראסט" על ידי בני משפחתה של כריסטי. עד כה רק הגן ובית הסירות היו פתוחים לקהל הרחב, שכן הבית שימש כביתם הפרטי של ביתה של כריסטי, רוזלינד, ובעלה אנתוני היקס, עד למותם ב-2004 וב-2005.

מתיו פריצ'רד, נכדה של כריסטי, מספר: "הדבר שאני מקווה לו יותר מכל הוא שהאנשים שיבקרו פה יחושו חלק מהקסם של המקום שאני נהגתי לחוש כשביליתי פה עם משפחתי זמן כה רב בשנות ה-50 וה-60".

רובין בראון, המנהל של "גרינווי" מטעם ה"נשיונל טראסט", מספר: זו היתה משימה כבירה ויקרה לשפץ את הבית ואת הגן. אבל אני מקווה שאנשים ייהנו מהמקום בדרך שבה בעליהם הקודמים של הבית נהנו ממנו – כבית נופש משפחתי שבו ערכו מסיבות, חגגו וחלקו אהבה לגנים, לנסיעות, לספרות ולמוזיקה כמו גם ליופי ולהשראה של מחו דבון".

בנוסף לחדרים שפתוחים לקהל הרחב, ניתן להשכיר חלק מהבית כדירת נופש שיכולה לארח עד עשרה אנשים.

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.