תפריט עמוד

אבל בטונגה: המלך טופו החמישי הלך לעולמו

אלפים יצאו לרחובות עיר הבירה של טונגה, מדינת איים זעירה באוקיינוס השקט, לאות אבל על מותו של המלך ג'ורג' טופו החמישי. המלך, שאימץ לעצמו גינונים בריטיים ואהד מאוד את ישראל, הנהיג דמוקרטיה בארצו

בטונגה, מדינת איים זעירה בדרום האוקיינוס השקט, חיים כ-110 אלף תושבים, ורבים מהם יצאו לרחובות הבירה נוקואלופה לטקסי הזיכרון שנערכו למלך ג'ורג' טופו החמישי, שמת בגיל 63 לאחר מחלה קשה. המלך, שנחשב למונרך האחרון באזורו, העניק לנתיניו דמוקרטיה לאחר יותר מ-130 שנים של משטר מלוכני, דבר שזיכה אותו באהבת עמו. עם זאת, בדומה לבני משפחתו האחרים, גם הוא היה טיפוס אקסצנטרי למדי. אביו, המלך טאופאאהואו טופו הרביעי, אחז בתואר המפוקפק "המלך השמן ביותר בעולם", ואילו המלך טופו החמישי, שלמד בבריטניה, אימץ לעצמו גינונים בריטיים, שכללו לבישת מדים חגיגיים מעוטרים במדליות פקטיביות, חבישת מגבעות ודיבור במבטא בריטי כבד. כל בני המשפחה ידועים בחיבתם למסיבות, טקסים ואירועים רבי רושם וראוותנים.

בול טונגי עם דיוקנו של המלך ג'ורג' טופו החמישי

טונגה מורכבת מ-165 איים, מתוכם כ-40 מיושבים. כלכלתה נשענת בעיקר על חקלאות ודיג; ענף התיירות מתחיל אף הוא לצבור תאוצה. בשנים האחרונות נמצאה דרך מקורית להעשיר את קופת המדינה: מכירת סיומת האינטרנט של טונגה – to – לאתרים מסחריים שונים. יחסה החם לישראל מתבטא בהצבעות באו"ם וכן בביקור שערך המלך המנוח לפני שנתיים בישראל, שבמהלכו נפגש עם הנשיא שמעון פרס.

לקריאה נוספת:

טונגה: האיש שיצא לחפש את גן העדן
טונגה: האיש שיצא לחפש את גן העדן
בפאתי גיל חמישים הרגיש גורדון שהוא חייב לצאת מפה. חיפוש אחר גן עדן לו ולמשפחתו הוביל אותו לאיי טונגה


לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.