תפריט עמוד

תאילנד עם ילדים

השילוב של אקזוטיקה מזרחית עם נוחות מערבית הופך את תאילנד ליעד מושלם לטיול עם ילדים. לצד נופים קסומים ותרבויות מרתקות, בתאילנד יש שפע של אטרקציות לכל המשפחה - ממפגשים עם פילים ועד פארקי שעשועים מוצלחים

קסמה של תאילנד מושך אליה בשנים האחרונות יותר ויותר משפחות הבוחרות לבלות עם הילדים חופשה קצת אחרת, עם ניחוחות אקזוטיים המשלבים את קסם המזרח עם הקידמה והנוחות של המערב. מפגש עם תרבויות רחוקות, נופים עוצרי נשימה, מקדשים עתיקים, פארקי שעשועים ושלל אטרקציות לילדים, רחצה עם פילים בנהר, ריחוף מעל צמרות העצים – אלו רק חלק מהחוויות שמציעה תאילנד למשפחות, תמהיל שכמותו לא תמצאו בשום מקום אחר. הנה כמה מהחוויות הייחודיות שמזמן טיול משפחתי בתאילנד:

היכרות עם תרבויות מרתקות

טיול בתאילנד הוא הזדמנות מצוינת להפגיש את הילדים עם תרבויות אחרות. כמה מהמפגשים הססגוניים ביותר הם ללא ספק אלו עם שבטי ההרים, המכונים בתאילנד צ'או-קאו (Cho-Kau), המרוכזים בעיקר בכפרים בצפון תאילנד ולאורך הגבול המערבי עם מיאנמר (בורמה), שלכל אחד מהם שפה, תרבות, מסורות, לבוש ומנהגים משלו. כפרים רבים תוכלו למצוא באזור "משולש הזהב" (מפגש הגבולות בין תאילנד, מיאנמר ולאוס). הגדול מבין השבטים הוא שבט הקארן, הכולל קבוצות שונות, בתוכן "שבט ארוכות הצוואר" (Padong), שנשותיו עונדות לרגליהן ולצווארן טבעות נחושת שמשקלן דוחק את הכתפיים ועצמות הבריח כלפי מטה ויוצר רושם של צוואר ארוך במיוחד. לצידן תוכלו לפגוש קבוצה נוספת השייכת לשבט זה ומוכרת בכינוי "ארוכות האזניים", על שם תנוכי האוזניים המוארכים כתוצאה מחטי הפיל הכבדים שנוהגים לנעוץ באזני האישה עם נישואיה, אותם היא ממשיכה לשאת לאורך כל חייה. לא הרחק מהם תוכלו לפגוש בני שבטים נוספים כמו שבט האקה (Akha), שנשותיו בולטות בלבושן הססגוני ובכיסויי הראש המעוטרים, הליסו, היאהו, שנשותיו ידועות בכישורי האריגה והרקמה המרשימים שלהן ועוד.

ילדה משבט האקה. הזדמנות להפגיש את הילדים עם תרבויות אחרות 

ילדה משבט האקה. הזדמנות להפגיש את הילדים עם תרבויות אחרות | צילומים: שאטרסטוק

חוויה תרבותית רבת רושם אחרת, היא השתתפות בטקס הענקת המנחות לנזירים. לשם כך אמנם תאלצו לנסות לגרור את הילדים ממיטותיהם עם שחר (הטקסים מתחילים בדרך כלל בשש בבוקר), אולם מראה תהלוכת הנזירים, חלקם בני גילם של ילדיכם, היורדים יחפים, עטויים בגלימותיהם הכתומות וכלי אוכל בידיהם, ייחרט בוודאי גם בזיכרון הילדים למשך זמן רב. רכשו דברי מאכל והניחו לילדים לכרוע על פי כל כללי הטקס, להגישם לנזירים ולזכות בברכתם. טקסים אלו מתקיימים למרגלות מקדשים רבים, באחד המרשימים שבהם תוכלו לקחת חלק למרגלות מקדש Wat Phra That Doi Suthep, אחד המקדשים החשובים ביותר בתאילנד, הניצב על ההר הגבוה באזור צ'אנג מאי שבצפון.

הענקת מנחות לנזירים, חוויה שתיחרט בזיכרון הילדים למשך זמן רב

הענקת מנחות לנזירים, חוויה שתיחרט בזיכרון הילדים למשך זמן רב

מפגשים עם פילים

את הפילים, אחד מסמליה המובהקים של תאילנד, תפגשו כמעט בכל מקום בממלכה. אנחנו לא ממליצים על טיולי רכיבה על פילים ובוודאי שלא על הופעות והצגות של פילים שאולפו באכזריות כדי לשעשע בני אדם. במקום זה, קחו את הילדים לביקור בחווה לשיקום פילים, שם תוכלו לאמץ פיל ליום אחד או יותר, לטפל בו, להאכילו, לרחוץ אותו וללמוד כיצד לתקשר עמו. אחת החוות האלה היא חוות פאטרה (Patara Elephent Farm) באזור צ'אנג מאי בצפון תאילנד, שם תפגשו פילים שעוברים שיקום ותוכלו להצטרף למטפלים המסורים בהאכלה, ליטוף ורחצה של הפילים.

גורי פילים בחוות פאטרה בצפון תאילנד

טיולים בין מערות למפלים

בתאילנד תוכלו למצוא לא מעט מסלולי הליכה יפים וקלילים בטבע, שיתאימו גם לילדים. דוגמאות לכמה מהמומלצים שבהם: בצפון – תוכלו לצאת עם הילדים לטיול יפהפה באזור שמורת דוי אינטנון (Doi Inthanon), כשעתיים נסיעה דרומית-מערבית לצ'אנג מאי. המסלול עובר בין מפלים יפים, שדות אורז ויערות, כפרים של שבטי ההרים, פגודות מרשימות ותצפית מרהיבה מפסגת ההר הגבוה ביותר בתאילנד (מומלץ להצטייד בלבוש חם). באזור קנצ'נבורי, במרחק נסיעה של כשעתיים וחצי מבנגקוק, תוכלו לערוך טיול נפלא למפלי Erawan falls, הכולל טיפוס במעלה שבעה מפלים יפהפיים (בטיול עם ילדים הסתפקו במפל הרביעי, המשך העלייה עלול להיות קשה מדי עבורם) ושחייה בבריכות המים הנקוות למרגלותיהם, ולשלב גם ביקור במערת הנטיפים הסמוכה. גם הדרום מציע מסלולי טיול יפהפיים שמתאימים גם לילדים, כגון המסלולים בשמורת קאו סוק וסביב אגם Cheow Lan, בלב נופים קראסטיים מרהיבים של צוקים נישאים המשתקפים במים, בין מערות נטיפים, פלגי מים ויערות גשם צפופים.

מפלי אראוון הנופלים בשבע מדרגות. עם ילדים אפשר להסתפק בטיפוס למדרגה הרביעית

מפלי אראוון הנופלים בשבע מדרגות. עם ילדים אפשר להסתפק בטיפוס למדרגה הרביעית

טיולי אופניים ושייט

אחת הדרכים החווייתיות לתור את תאילנד, במיוחד כאשר מטיילים עם ילדים, היא באמצעות רכיבה על אופניים. טיול אופניים חווייתי במיוחד תוכלו לערוך בין שרידיה ומקדשיה רבי הרושם של איותאיה, בירתה הקדומה של ממלכת סיאם, השוכנת כ-85 ק"מ מצפון לבנגקוק (כשעה עד שעה וחצי נסיעה). הצטיידו במפה מפורטת או במדריך מקומי וכמו בכל מקום אחר בו תשכרו אופניים בתאילנד, אל תשכחו לבדוק מראש את תקינותם ואת נוחות הרכיבה (לעיתים האופניים קטנות ביחס לסטנדרטים מערביים, במיוחד עבור הגבוהים שבחבורה). להשלמת החוויה תוכלו לשלב גם שייט המספק נקודת מבט נוספת, מרהיבה לא פחות. אפשר לשוט בקיאק, בסירת לונג טייל, בסירת מרוץ או בסירה גדולה הכוללת גם ארוחה במהלך השייט – טיול שייט מומלץ במיוחד יוצא מאזור Wat Chai Mongkon.

תאילנד מספקת תענוגות בלתי צפויים לילדים, שהרבה מהם קשורים בפעילויות בטבע | צילום: רויטל חורש

תאילנד מספקת תענוגות בלתי צפויים לילדים, שהרבה מהם קשורים בפעילויות בטבע | צילום: רויטל חורש

פארקי שעשועים ומים

אמנם סביר שלא לשם כך הגעתם לתאילנד, אבל ילדים בדרך כלל יתלהבו לבלות יום או שניים מהטיול באחד מפארקי השעשועים או המים הגדולים, וגם בתחום זה יש לתאילנד לא מעט מה להציע. את פארקי השעשועים המובילים בממלכה תמצאו באזור בנגקוק, בהם פארק סיאם, המשלב עשרות מתקני שעשועים ורכבות הרים עם פארק מים גדול, ופארק עולם החלומות (DRAEM WORLD), הכולל שפע מתקנים מהנים לבני כל הגילאים. אחת מגולות הכותרת שבפארק הוא עולם השלג (בתשלום נפרד), שבו תוכלו להיכנס לאיגלו ולגלוש במזחלות שלג במדרונות מושלגים (אל תשכחו להצטייד בלבוש חם במיוחד).

פארק מים באזור פטאיה | צילום: Cartoon Network Amazone

פארק מים באזור פטאיה | צילום: Cartoon Network Amazone

ריכוז גדול של אטרקציות לילדים תמצאו גם באזור פטאיה, כשעתיים נסיעה מזרחה מבנגקוק, בהן פארק המיניאטורות מיני סיאם ופארק מים Cartoon Network Amazone.

מופעים לכל המשפחה

לצד שלל מופעי פולקלור ומופעי קברט למיניהם, תוכלו למצוא בתאילנד גם שני מופעי ענק מרהיבים במיוחד שיותירו רושם רב גם על הקטנטנים שבחבורה: Fantasea באי פוקט ו-Siam Niramit בבנגקוק. בשניהם מופיעים מאות שחקנים ורקדנים בתלבושות מרהיבות, פילים ושאר בעלי חיים ואפקטים עוצרי נשימה, בשניהם ניתן לשלב גם ארוחת בופה מיוחדת טרם המופע (זו שבפנטזי מהודרת ומרשימה יותר) ולשניהם רצוי מאוד להגיע עם פתיחת השערים מכיוון שהמופע הוא רק חלק מהחוויה של המקום: פנטזי כולל בין השאר ביתנים ומופעים שונים באווירה קרנבלית נוצצת וסיאם נירמיט מעוצב ככפרים מסורתיים ממחוזות שונים ברחבי הממלכה, בהם נחמד מאוד לשוטט על גבי גשרוני העץ, לבקר בבקתות המזמנות הצצה לאורח החיים המקומי, להתנסות במלאכות מסורתיות, לטעום מאכלים טיפוסיים המוגשים בעלי בננה ועוד.

בקתות צפות על אגם בשמורת קאו סוק שבדרום תאילנד. אפשר לקפוץ מהחדר היישר למים

לינה: הרפתקאות בטבע

לצד הרזורטים המפנקים, בקתות על החוף ומלונות לכל כיס וטעם, כדאי לנסות ללילה או שניים לינה הרפתקנית יותר, שתמלא את הילדים בהתרגשות מיוחדת. בכמה אזורים בתאילנד, כמו באזור משולש הזהב שבצפון או אגם Cheow Lan שבדרום, תוכלו להגיע בסירה למחנות אוהלים מפנקים על גדות המים בלב היערות. באגם Cheow Lan תוכלו ללון בבקתות רפסודה הצפות על האגם, מהן אפשר לזנק היישר למים (אם הגעתם לכאן עם קטנטנים שעדיין אינם שוחים הקפידו שיהיו מאובזרים כל העת במצופים) ולחתור בקיאק לספארי שייט לילי. התנאים כאן בסיסיים ביותר ולא יתאימו לכל אחד, אבל המראות אליהם תפקחו את עיניכם בבוקר, תחושת החופש והחוויה משכרים ממש.

לקריאה נוספת:

תאילנד עם הנכדים

צפון תאילנד עם ילדים

בנגקוק עם ילדים

 

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. מופע פילים? תמונה עם גור נמרים?
    מאוד חבל שאתם מעודדים את המקומות האלו שכבר כולם יודעים, מתעללים בחיות על מנת שיוכלו לבצע "פעלולים" או " להצטלם".
    קצת יותר מודעות וחמלה לא יזיקו לכם.

    • גיל אל עמי הגיב:

      מסע אחר: שלום טל ושני, אנחנו ממש לא מעודדים את הנושא אלא מראים לציבור ולקוראים שלנו תופעה קשה ואכזרית המתרחשת שם ובמקומות אחרים לצערנו, הכין את הסרטון אייל ברטוב שהוא שומר טבע ותיק, והסרטון והכתבה כולה קוראים לשמור על הטבע ולהעלאת המודעות.

  2. שוק בעלי החיים? מה זה צריך להיות?! אתם מעודדים לקיחת חיות מהבתים שלהם ולמכור אותם?!
    בסרטון אומרים אנחנו מוכרים סנאי אחד ב5 דולר בלבד אתם באמת חושבים שזה מקום נורמאלי לבקר בו עם הילדים?! ובנוסף מופע מרהיב עם פילים יודעים מה זה הכי יפה ללכת לראות פילים סובלים שמרביצים להם ומכים אותם רק בישביל שיציגו לכם את המופע נכון? הרי פילים עומדים על רגל אחד זה מרשים אבל מזעזע לחשוב שמאחורי כל זה מה עובר עליהם ועוד לחשוב שאתם מעודדים את זה!
    שום פיל וחיה לא צריכה לעבור את זה ובטח שלא צריך לעודדאת זה ולקרוא לאנשים ללכת לשם.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.