תפריט עמוד

טיולים מומלצים בתאילנד עם הנכדים

תאילנד היא יעד מושלם לטיול רב-גילי וכל אחד, בכל גיל, ימצא בה הרבה עניין וכיף. יש בתאילנד נופים טרופיים יפהפיים, תרבויות מרתקות, חופים קסומים ופעילויות שמתאימות לכל גיל ועניין, והכל בתנאים נוחים ומפנקים ובמחירים מצוינים. אז קחו את הנכדים וצאו יחד לחופשה חלומית בתאילנד

תאילנד היא אחד היעדים המוצלחים לטיול משפחתי וקל להבין את הסיבה: מצד אחד, היא מציעה נופים טרופיים, מפגש עם תרבות אקזוטית וחווית טיול אחרת לגמרי ממה שתמצאו באירופה, מצד שני, בתאילנד אפשר לטייל בתנאים מאוד נוחים ומפנקים, ליהנות מתשתיות תיירות מפותחות, לאכול טוב וללון במלונות פאר במחירים נוחים. אז למה להשאיר את התענוג הזה רק לילדים ולנכדים? הכי כיף לנסוע ביחד איתם לחופשה בתאילנד.

תאילנד מציעה מגוון עצום של אפשרויות והטיול בה בהחלט לא שמור רק למי שרוצה לצאת לטרקים בג'ונגל או לרפטינג בנהר שוצף. היא מציעה המון חוויות שמתאימות גם לבני 65 ומעלה וזאת הזדמנות נהדרת לבלות זמן איכות עם הנכדים, במקומות חדשים ומרגשים ובתנאים מצוינים.

תאילנד מציעה מגוון של חוויות ואטרקציות נהדרות לכל הגילים

תאילנד מציעה מגוון של חוויות ואטרקציות נהדרות לכל הגילים | צילומים: שאטרסטוק

רגע לפני שנמליץ לכם על כמה מקומות מוצלחים במיוחד לבלות בהם, יש לנו טיפ בשבילכם: תאילנד היא ארץ גדולה ומגוונת, ולמי שמגיע אליה, במיוחד בפעם הראשונה, יש נטייה לנסות לראות הכל מהכל ולדחוס בחופשה קצרה יחסית בילוי בבנגקוק ובסביבתה, טיולם בצפון תאילנד ונופש (לעתים אינטנסיבי למדי) באיים. כשנוסעים עם הנכדים כדאי לאמץ סגנון טיול אחר, רגוע יותר, כזה שייטיב עם המבוגרים שבחבורה, שכבר לא נמצאים בשלב בחיים בו רוצים לרוץ מאתר לאתר ולסמן V, וגם לילדים, שישמחו להישאר עוד קצת במקום נעים ויפה, במקום לרוץ מאתר לאתר.

טיול בין-דורי בתאילנד מאפשר לחוות את המדינה היפהפייה בדרך מיוחדת

טיול בין-דורי בתאילנד מאפשר לחוות את המדינה היפהפייה בדרך מיוחדת

ההמלצה שלנו היא להתמקד באזור אחד או שניים של טיולים ונופש. ריבוי של טיסות פנימיות או נסיעות ארוכות מדי לא ייטיבו עם המבוגרים וגם לא עם הקטנטנים שבחבורה. הנה כמה מקומות וחוויות בתאילנד שתוכלו ליהנות מהם בכל הרכב משפחתי:

בנגקוק וסביבתה

בנגקוק היא עיר נהדרת ומסעירה, עם קצב חיים מהיר והיצע מסחרר של פעילויות ואטרקציות. יש בה גורדי שחקים לצד ארכיטקטורה מסורתית, שווקים אותנטיים לצד קניוני ענק מודרניים, חיי לילה תוססים לצד פינות ירוקות ושלוות והמון אטרקציות לכל המשפחה. כדי שתוכלו ליהנות מבנגקוק בלי להתעייף יותר מדי, מומלץ לבחור במלון או דירה באזור מרכזי, כך שלא תצטרכו להקדיש זמן רב לנסיעות בתחבורה הציבורית.

בנגקוק משלבת בין גורדי שחקים וארכיטקטורה מסורתית, שווקים אותנטיים וקניוני ענק, חיי לילה תוססים ופינות חמד שלוות

בבנגקוק תמצאו גורדי שחקים מודרניים ומקדשים עתיקים, שווקים אותנטיים וקניונים ענקיים, פעילויות מלאות אקשן ופינות חמד ירוקות ושלוות

נתחיל באחת האטרקציות המפורסמות של העיר, ארמון המלך. זהו מתחם של ארמונות, מקדשים, מוזיאונים וגנים, ואפשר להעביר בו לפחות חצי יום מרתק. הארמון אמנם כבר לא משמש כמקום מגוריו של המלך, אבל במקום עדיין נערכים טקסים ואירועים רשמיים של הממלכה. בכניסה למתחם נמצא מוזיאון הנשקים המלכותי, שוודאי ירשים ילדים רבים. אחד האטרקציות הבולטות בארמון היא מקדש Phra Kaeo, שבו נמצא בודהה האזמרגד. כדאי לדעת שבתוך הארמון (כמו גם במקדשים הנוספים בבנגקוק) אסור ללבוש מכנסיים קצרים וחולצות ללא שרוולים ולכן יש להתלבש בהתאם. מומלץ להגיע למקום מוקדם מאוד, לפני השעה 8:30, על מנת להימנע מצפיפות ועמידה בתורים ארוכים.

ארמון המלך בבנגקוק. אם יש אתר אחד שלא כדאי להחמיץ בעיר, זה המקום

ארמון המלך בבנגקוק. אם יש אתר אחד שלא כדאי להחמיץ בעיר, זה המקום

אחרי הארמון והמקדשים, הגיע הזמן לבילויים מסוג אחר לגמרי. אחד המקומות שבהם תוכלו לשלב אטרקציות משפחתיות מוצלחות, שופינג וארוחה טובה הוא מרכז הקניות העצום סיאם פרגון (Siam Paragon), שממוקם במרכז העיר. מלבד חנויות של מעצבי על ורשתות בינלאומיות פופולריות, יש כאן גם מסעדות, בתי קולנוע, באולינג ושתי אטרקציות נהדרות (וממוזגות, יתרון מובהק במזג האוויר הטרופי): האקווריום של בנגקוק ועיר הילדים קידזניה.

להביט על הדגים והכרישים מלמטה - האקווריום הענקי בסיאם פרגון

להביט על הדגים והכרישים מלמטה – האקווריום הענקי בסיאם פרגון | צלום: viewfinder / Shutterstock.com

האקווריום Sea Life Bangkok Ocean World הוא אחד הגדולים בדרום-מזרח אסיה ויש בו כ-30 אלף בעלי חיים ימים מסוגים שונים ותצוגות ייחודיות, כמו תעלת כרישים, ריף אלמוגים, יער גשם טרופי, תצוגת פינגווינים ועוד. האטרקציה הנהדרת הנוספת בקניון היא קידזניה (Kidzania), מעיין עיר שכולה מוקדשת לילדים ומנוהלת על ידם. יש כאן חנויות, מסעדות, בית חולים, בנק, מוסך, מספרה, מרפאת חיות ועוד, הילדים מתלבשים בתלבושות של בעלי מקצוע שונים ומתנסים בעבודות שלהם. תמורת העבודה הם מקבלים תשלום בכסף מיוחד, שאפשר להשתמש בו בחנויות השונות. הכניסה למבוגרים אסורה, אז בזמן שהילדים מתאמנים בבישול, טיפול בבעלי חיים, צילום או עבודה בבנק, אתם יכולים לשוטט בחנויות האמיתיות של הקניון או לשבת באחד מבתי הקפה. הפעילות מתאימה לילדים מגיל 4 עד 14.

כמו גדולים: מספרה ומכון יופי בקידזניה, עיר הילדים המקסימה

כמו גדולים: מספרה ומכון יופי בקידזניה, עיר הילדים המקסימה | צילום: Tooykrub / Shutterstock.com

מקום נוסף שישמח כל ילד הוא סיאם סיטי פארק, שילוב מנצח של פארק שעשועים ופארק מים, הנמצא בפאתי בנגקוק, לא רחוק משדה התעופה סוברנבהומי. אם אתם אוהבים מתקני שעשועים, רכבות הרים ומגלשות מים תלולות, תוכלו להצטרף לילדים בכיף. אם זה פחות הקטע שלכם, בזמן שהילדים נהנים במתקנים המרגשים או קופצים יחד עם הגלים בבריכת הגלים, תוכלו להתפנק בספא שבמקום.

ואחרי האקשן שהעיר הסואנת מציעה, אפשר להוריד הילוך ולראות את בנגקוק מזווית אחרת ובקצב רגוע. שייט בנהר צ'או פראיה, הנהר המרכזי בתאילנד אשר חוצה את בנגקוק, בספינת נהר מהודרת (שייט בערב כולל גם ארוחה), או בסירות ששטות בתעלות המים היוצאות מהנהר. כך או כך, זוהי דרך מהנה ושלווה להכיר את החיים על המים בבנגקוק.

שייט בנהר צ'או פראיה, דרך רגועה ומהנה לראות את העיר מזווית קצת אחרת

שייט בנהר צ'או פראיה, דרך רגועה ומהנה לראות את העיר מזווית קצת אחרת

כמו שאתם ודאי יודעים, בנגקוק היא גן עדן לאוהבי קניות. לצד מרכזי קניות מודרניים, כמו MBK, סנטרל וורלד וסיאם פארגון, יש בה גם שווקים מסורתיים. חלק מהשווקים פחות מתאימים למטיילים מבוגרים ולילדים צעירים, כמו שוק הלילה בפטפונג שממוקם באזור עמוס במועדוני חשפנות וברים מפוקפקים, אבל בעיר ובסביבתה יש גם הרבה שווקים ידידותיים למשפחות. אחד מהם הוא השוק הצף דמנואן סדואק (Damnoen Saduak), שממוקם במרחק כשעה וחצי מהעיר. דוכני השוק ממוקמים בסירות ששטות על המים ואפשר לקנות בהן פירות טרופיים, אוכל תאילנדי, מזכרות ועוד.

השוק הצף דמנואן סדואק

השוק הצף דמנואן סדואק

אחד המקומות הנעימים לתפוס שלווה מהמולת העיר הוא פארק לומפיני (Lumphini). הפארק, אשר הוקם על ידי המלך ראמה השישי, ממוקם בלב מרכז העסקים של בנגקוק, קרוב למרכזי הקניות הגדולים, וזהו מקום נפלא להגיע אליו אחרי יום אינטנסיבי של שופינג. בפארק יש אגם מלאכותי (אפשר לשכור סירת פדלים ולשוט באגם), מדשאות, שבילי הליכה ועצים. בשעות הבוקר המוקדמות אפשר ליהנות מהמראה של המוני המקומיים שמתרגלים טאי צ'י.

סירות פדלים באגם בפארק לומפיני

סירות פדלים באגם בפארק לומפיני | צילום: pook_jun / Shutterstock.com

גם מחוץ למרכז העיר אפשר ליהנות מאטרקציות משפחתיות קלאסיות, כמו עולם הספארי (Safari World), פארק ספארי עצום הממוקם במרחק 45 דקות נסיעה מהמרכז. בשטח הפארק מסיירים בג'יפ בשטח פתוח, ממנו אפשר לצפות בבעלי חיים, ממש כמו בספארי אפריקאי. בנוסף, במקום מתקיימים מופעים של דולפינים ואריות ים.

מרכז תאילנד – יעדים בקרבת בנגקוק

מחוץ לבנגקוק יש המון יעדים מרתקים שמאפשרים להיחשף לצד האחר של תאילנד, בהם ערים היסטוריות לצד שמורות טבע ופארקים לאומיים. אפשר להגיע לחלק מהיעדים במסגרת טיול יום מבנגקוק (באופן עצמאי או במסגרת טיול מאורגן מהעיר  – אפשר גם לשכור רכב עם נהג), או ללון כמה ימים במרכז תאילנד, בהתאם לזמן העומד לרשותכם.

אחד מטיולי היום הפופולריים ביותר בקרבת בנגקוק הוא טיול אל איותאיה (Ayutthaya), ששוכנת כ-85 ק"מ מצפון לבנגקוק והיתה בירת תאילנד בין השנים 1350 ל-1767. זהו אתר מורשת עולמית של אונסק"ו עם למעלה מ-400 שרידי מקדשים ופסלי בודהה.

איותאיה, אתר מורשת עולמית עם למעלה מ-400 שרידי מקדשים

איותאיה, אתר מורשת עולמית עם למעלה מ-400 שרידי מקדשים

גם מחוז קנצ'נבורי, המרוחק כשעתיים נסיעה ממערב לבנגקוק, הוא יעד אידאלי לטיול יום אינטנסיבי מבנגקוק או לחופשה של יומיים-שלושה. אחד האתרים המפורסמים ביותר באזור הוא הגשר שעל נהר הקוואי. הגשר ההיסטורי, שאולי אתם זוכרים מסרט בריטי באותו שם משנת 1957, נבנה במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי שבויי מלחמה כחלק ממסילת הברזל שנועדה לקשר בין תאילנד לבורמה והוא הפך לאחד מסמלי האזור. הטיול במחוז קנצ'נבורי כולל לרוב בנסיעה ברכבת על המסילה המפורסמת ושייט במורד הנהר. אתר נוסף באזור, אשר מתאים במיוחד בטיול משפחתי, הוא שמורת מפלי ארוואן (Erawan). בשמורה יש שבעה מפלים הנופלים במדרגות לבריכות צלולות. אפשר להסתפק בטיול לארבעת המפלים הראשונים, כי מהמפל החמישי ואילך הטיפוס במעלה המפלים תלול ומאתגר יותר.

מפלי ארוואן, סדרה של שבעה מפלים הנופלים לתוך בריכות צלולות ויפות

מפלי ארוואן, סדרה של שבעה מפלים הנופלים לתוך בריכות צלולות ויפות

שמורה מומלצת נוספת היא קאו יאי (Khao Yai), אחת משמורות הטבע היפות והמגוונות בתאילנד. השמורה מרוחקת 180 ק"מ מבנגקוק והיא מהווה אלטרנטיבה נהדרת למטיילים מבוגרים ולמשפחות שרוצות ליהנות מהטבע התאילנדי בלי להרחיק עד צפון המדינה. בשמורה יש יער גשם ירוק עד, עם מינים רבים של צמחים, בהם שרכים וסחלבים, נהרות, מאות מינים של ציפורים ובעלי חיים רבים.  גולת הכותרת היא 44 המפלים שבשמורה – חלקם מצריכים טיפוס, כמו מפל Haew Narok שכדי להגיע אליו יש לטפס במאתיים מדרגות, וחלקם נגישים יותר, כמו מפל Haew Suwat שנופל מגובה 20 מטר לבריכת טורקיז ומרוחק רק כ-150 מטר ממגרש החניה. ניתן להגיע לשמורה במסגרת טיול יום עצמאי או מאורגן מבנגקוק.

משפחת פילים בשמורת קאו יאי. היש ילד (או סבא וסבתא) שלא ישמחו למראה הזה?

פילים בשמורת קאו יאי. היש ילדים (או סבא וסבתא) שלא ישמחו למראה הזה?

חופים ואיים בקרבת בנגקוק

אזור הואה הין (Hua Hin), המרוחק כשעתיים נסיעה מבנגקוק, אידאלי למשפחות שרוצות ליהנות מנופש בחופי תאילנד אבל זמנן מוגבל או שאינן מעוניינות בטיסות פנימיות. הואה אין היא עיירת חוף יפה המשמשת האתר הנופש של משפחת המלוכה. זהו אזור שקט המתאים במיוחד למטיילים מבוגרים יותר ולילדים, עם תדמית מהוגנת וללא מסיבות פרועות, עם חופים נעימים ומלונות מפנקים. האזור גדוש באטרקציות לכל המשפחה, חלקן טבעיות, כמו שמורת המנגרובים Pran Buri, ואחרות הן  מעשה ידי אדם, כמו "ונציה של הואה הין" – מתחם המעוצב בסגנון ונציאני עם תעלות מים ובתים בסגנון אירופאי. בנוסף יש בהואה הין ובסביבתה מקדשים מעניינים, כמו מקדש הצב ומקדש הקופים.  אוהבי השופינג ישמחו לגלות כאן קניונים ושווקים לרוב. הואה הין מהווה גם בסיס מצוין לטיולים בשמורות טבע רחוקות יותר, כמו שמורת Sam Roy Yot שמפורסמת במערת הנטיפים שבה שבתוכה מקדש, או שמורת Kaeng Krachan שבה אגם ומפלים יפים.

שמורת סאם רוי יוט מהווה את אחד מטיולי היום המוצלחים מהואה הין

שמורת סאם רוי יוט מהווה את אחד מטיולי היום המוצלחים מהואה הין

האי קו סאמט (Ko Samet), המרוחק כ-220 ק"מ מדרום לבנגקוק, הוא האי הנגיש ביותר למטיילים ומהווה חלופה נהדרת לאיים של דרום תאילנד, שלא מעוניינות בנסיעות ארוכות או בטיסות פנימיות. בקו סאמט יש חופים יפהפיים עם חול לבן ומים צלולים – החופים המפותחים יותר שמתאימים למשפחות נמצאים ברובם במזרח האי, ואפשר גם לצאת לטיולי יום בג'ונגלים שבאי.

רוצים לזכות בחופשה חלומית בתאילנד?

השתתפו בסקר התיירות הגדול של מוטק'ה – אתר הקהילה הוותיקה הגדול בישראל, ענו על השאלות ואולי תזכו בחופשה זוגית חלומית בתאילנד! אז למה אתם מחכים? לחצו עכשיו >>

חופים ואיים בדרום תאילנד

האיים של דרום תאילנד הם כל מה שראינו בסרטים או במגזינים – חופים עטורי דקלים עם חול רך ולבן, מי טורקיז צלולים וצוקי גרניט שמזדקרים מן המים. זהו מקום מושלם לנופש של בטן-גב שמתאים לכל המשפחה, יחד עם זאת, ברבים מהאיים מוצעות פעילויות נוספות, כמו טיולים ביערות גשם, ספורט ימי, שייט לאיים סמוכים ועוד. מגוון האיים בדרום תאילנד עצום, כאשר למטיילים מבוגרים כדאי לבחור באיים נגישים ונוחים להגעה, רצוי כאלה שיש בהם שדה תעופה, ועם זאת, איים שקטים ורגועים ולא איים של מסיבות וחיי לילה.

חוף ריילי בקראבי, מהחופים היפים בתאילנד

חוף ריילי בקראבי, מהחופים היפים בתאילנד

אזור קראבי (Krabi) הוא אחת הבחירות הטובות למשפחות ולמטיילים מבוגרים בתאילנד. ניתן להגיע אליו בטיסה ישירה מבנגקוק, הוא מציע חופים נפלאים ותשתיות תיירות נוחות אך פחות עמוס מאיים מתוירים כמו פוקט או קוסמוי. ניתן להתמקם באחד החופים בקרבת קראבי או לשוט במעבורת לאחד האיים השקטים שבאזור, כמו קו לנטה (ko Lanta), אי יפהפה שלמרות הפופולריות ההולכת וגוברת שלו, עדיין נותר שליו ורגוע. יש איים נוספים ובתוליים יותר באזור, אבל התשתיות בהם פחות מפותחות והם עשויים להתאים פחות למטיילים מבוגרים. מקראבי (וגם מקו לנטה) אפשר לצאת לשייט לאיים וחופים סמוכים כמו קו פי פי, אחד מהיפים באיי תאילנד, חוף ריילי המפורסם ועוד.

בילוי עם הנכדים בחוף ים קסום, אחד התענוגות הגדולים שתאילנד מציעה

בילוי עם הנכדים בחוף ים קסום, אחד התענוגות הגדולים שתאילנד מציעה

חוויות נוספות למשפחות

תאילנד מציעה עוד המון חוויות נפלאות לכל הגילים, אחת המומלצות שבהן היא סדנת בישול משפחתית. המטבח התאילנדי הוא מהמשובחים בעולם וסדנת בישול משפחתית היא חוויה מהנה ומגבשת, שתאפשר לכם לקחת את הטעמים של תאילנד הביתה ולצרף פאד תאי וסלט פאפאיה לארוחות המשפחתיות. בתאילנד יש מגוון מסחרר של בתי ספר לבישול, הן בבנגקוק והן באזורים נוספים, כולל באיים שבדרום המדינה, בבית המלון שלכם או בלשכת התיירות המקומית ישמחו להמליץ לכם על מקומות טובים.

בחווה לשיקום פילים המבקרים מטפלים בפילים ומכירים אותם מקרוב

בחווה לשיקום פילים המבקרים מטפלים בפילים ומכירים אותם מקרוב | צילום: abydos / Shutterstock.com

חוויה נוספת שמומלצת למשפחות היא חווה לשיקום פילים. בשונה מהחוות שבהן צופים בפילים מאולפים או יוצאים לטיול על גב של פיל, החוות הטיפוליות נועדו להציל פילים מחיי ניצול, לשקם אותם ואם אפשר – להשיבם לטבע. בחוות האלה המבקרים הופכים למטפלים ליום אחד – הם לומדים לתקשר עם הפילים, מאכילים אותם, מלטפים אותם, רוחצים אותם ומשתעשעים איתם בנהר. חוות מהסוג הזה נמצאות באזורים שונים של תאילנד, בין המומלצות נזכיר אתElephant Nature Park ליד צ'אנג מאי, Elephant Hills בשמורות קאו סוק בדרום תאילנד ו-Elephants World בקנצ'בורי.

שוק בעלי החיים בבנגקוק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.