תפריט עמוד

אטרקציות בירושלים שלא תרצו להחמיץ

כדי להכיר את הפסיפס המרתק ורב השכבות שמרכיב את ירושלים מומלץ לא למהר לעזוב עם רדת החשכה, אלא להקדיש לה לפחות יומיים ואם אפשר - יותר. ומה עושים בזמן הזה? הנה המלצות לשש אטרקציות מובילות שלא תרצו להחמיץ בירושלים

ירושלים אוצרת בתוכה אלפי שנות היסטוריה לצד תערובת מרתקת של תרבויות, דתות, סיפורים ומראות. מי שרוצה להכיר את העיר לעומק לא יוכל להקדיש לה רק כמה שעות. קחו את הזמן, אל תמהרו לעזוב. מומלץ בחום לשהות לילה או שניים (או שלושה) במלון בעיר ולבלות במהלך הימים בטיולים, בילויים והיכרות עם הפסיפס המיוחד שמרכיב את העיר המרתקת הזאת. מתוך שלל האטרקציות בעיר, בחרנו שש שלא כדאי להחמיץ:

עוד מידע והמלצות על אתרים בירושלים

מנהרות הכותל

על ביקור בכותל המערבי אין צורך להרחיב, אבל רק כשיורדים מתחת לאדמה מבינים את גודל הפרויקט ההנדסי. זוהי מערכת של חללים ומחילות תת קרקעיות מתקופות שונות – מתקופת בית שני ועד תקופתנו – שנתחות לאורך תוואי הכותל המערבי. הכניסה למנהרות הכותל, שעוברות לאורך כמעט חצי קילומטר, היא מהקצה הצפוני של רחבת הכותל, משם עוברים דרך שורה של חללים הכוללים מסדרות, כנסייה מימי הביניים, חדרים מפוארים מתקופת בית שני, בתי מגורים, בורות מים, תעלה מהתקופה החשמונאית ועוד. כדי להבין טוב יותר את מה שתראו לאורך הדרך מומלץ להצטרף לסיור מודרך הנמשך כ-75 דקות.

מעבר סתרים במנהרות הכותל | צילום: תמר הירדני (באדיבות הקרן למורשת הכותל)

רכבת הכותל

דרך טובה לסייר בעיר העתיקה למי שמתקשה ללכת ולמשפחות עם ילדים קטנים. סיור בעיר העתיקה ברכבת תיירותית מתחיל ומסתיים בשער יפו, כשבדרך עוברים ברובע הארמני, ברובע היהודי, בכניסה לכותל המערבי, דרך שער האשפתות מחוץ לחומות, בסמוך להר ציון וגיא בין הינום וחזרה לשער יפו. אפשר להסתפק בחצי מסלול – אל הכותל המערבי או ממנו. המסלול המלא אורך כשעה וחצי ובמהלכו יש הדרכה קולית על אתרי המורשת שרואים בדרך. הסיורים יוצאים בכל חצי שעה. פרטים נוספים בטלפון 4987 *

מגדל דוד

מגדל דוד שוכן במצודה מרשימה סמוך לשער יפו במקום הגבוה ביותר בעיר העתיקה. במגדל המצודה נמצא מוזיאון מגדל דוד המספר את סיפורה של ירושלים, האנשים שחיים בה והתרבויות והדתות השונות המאכלסות אותה. המצודה עצמה היא אתר ארכיאולוגי מרתק ויש כאן שרידים מההיסטוריה ארוכת השנים של העיר, כולל קטע מחומות העיר מתקופת החשמונאים, שרידים של מדרגות מארמונו של הורדוס ועוד. מראש המגדל יש תצפית נפלאה על העיר העתיקה, הר הבית, הר הזיתים, מדבר יהודה והעיר החדשה. בכל לילה מתקיים כאן חזיון לילי, מופע אור קולי מרהיב המספר את סיפורה של העיר בצלילים וצבעים. במגדל דוד מתקיימים לאורך השנה אירועי תרבות, מוזיקה, הרצאות וסיורים. פרטים נוספים בטלפון: 02-626-5333

חומות העיר העתיקה ומגדל דוד | צילומים: שאטרסטוק

מוזיאון ישראל

המוזיאון הגדול והחשוב בישראל, ואחד הגדולים בעולם, מכיל יותר מחצי מיליון פריטים – יצירות אמנות, ממצאים ארכיאולוגיים, פרטי יודאיקה ועוד. בין אגפי המוזיאון: אגף אמנויות, אגף ארכיאולוגיה, אגף לאמנות ותרבות יהודית, אגף הנוער, גן אמנות ובו פסלים רבים והיכל הספר שבו מוצגים קטעים ממגילות ים המלח שהתגלו בקומראן וכן דגם של ירושלים מימי בית שני. הגיוון האדיר באוספי המוזיאון מספק עניין רב לכל מבקר ואפשר לבלות שעות ארוכות בין אגפי המוזיאון ובגן הפסלים המקסים. הצעירים שבחבורה יתקשו להתנתק מהתערוכות האינטראקטיביות והפעילויות באגף הנוער.
איפה? שדרות רופין 11
מתי? בימים ראשון, שני, רביעי, חמישי ושבת המוזיאון פתוח מ-10:00 עד 17:00, בימי שלישי מ-16:00 עד 21:00, בשישי וערבי חג מ-10:00 עד 14:00.
פרטים נוספים בטלפון: 02-6708811

שוק מחנה יהודה

אחד המקומות התוססים והמרתקים בירושלים יעניק לכם מגוון מסחרר של צבעים, טעמים וקולות. בשעות היום תמצאו בדוכני השוק את כל מה שצריך לארוחת טעימות נהדרת: ירקות, פירות, תבלינים, גבינות, מתוקים, פיצוחים ועוד ועוד. בין קריאות המוכרים להמולת הקונים תגלו שלל מסעדות נהדרות, חלקן מגישות מנות מסורתיות, אחרות אמצו את הטרנדים האחרונים בתחום. שלא כמו שווקים אחרים בארץ ובעולם, כשהחשכה יורדת שוק מחנה יהודה לא הולך לישון. להיפך. הוא מתעורר לחיים סוערים בשעות הלילה, עם אינספור בתי קפה, ברים ומסעדות, מוזיקה חיה שמרקידה את המבקרים ואפשרות לגלות צד מפתיע של ירושלים.


דוכן של פירות מיובשים בשוק מחנה יהודה | צילום: שאטרסטוק

גן החיות התנ”כי

גן חיות מקסים המשתרע על שטח של 250 דונם בדרום-מערב ירושלים. הגן בנוי במפלסים שונים עם תצוגות של בעלי חיים במתחמים המדמים את הסביבה הטבעית, בריכות מים, מפלים, אגם מלאכותי, מדשאות וגן פסלים עם פסלי חיות עשויים מאבני פסיפס צבעוניות – על חלקם אפשר לטפס ולהשתעשע עמם. בין בעלי החיים שתראו בגן: דובים, טיגריסים, היפופוטמים, קופים, איגואנות, נחשים, תוכים, פלמינגו, דגים ועוד. בגן פועלת רכבת לעזרת המתקשים בהליכה ויש לה מספר תחנות להורדה ואיסוף – תחילת הקו ליד הגשר במפלס התחתון וסופו בתצוגת הפלמינגו. הרכבת פעילה בימים ראשון עד שישי ואינה פועלת בשבתות ובחגים.
איפה? דרך אהרון שולוב 1
מתי? ימים ראשון עד חמישי ובשבתות מ-9:00 עד 17:00, בימי שישי וערבי חג מ-9:00 עד 16:30. הכניסה לגן עד שעה לפני הסגירה.
פרטים נוספים בטלפון: 02-6750111

צמד זברות בגן החיות התנ"כי | צילום: שאטרסטוק

מוזיאון פעיל עין יעל

בנחל רפאים, בלב הטבע ועם זאת במרחק קצרצר מקניון מלחה, נמצא אחד המקומות המיוחדים בירושלים. במוזיאון פעיל עין יעל חוזרים 2,000 שנה אחורה במגוון סדנאות ופעילויות לשחזור מלאכות וחקלאות. ילדים ילמדו כאן כיצד חיו בעת העתיקה וכיצד עבדו האורגים, הקדרים, קולעי הסלים, בוני כלי הנגינה ועוד ועוד. בעונות החקלאיות פועלים כאן בית בד לייצור שמן, גת להפקת תירוש וגורן לדיש של החיטה. כל הסדנאות והפעילויות מאפשרות התנסות אישית וחווייתית.
איפה? סמוך לקניון מלחה. בכיכר ליד תחנת הרכבת מלחה חוצים את פסי הרכבת במחסום ופונים שמאלה אחרי כ-200 מ' על פי השילוט.
מתי? בקיץ בחודשים יולי ואוגוסט, בחול המועד סוכות ובחול המועד פסח ובחופשות מבתי הספר.
פרטים נוספים בטלפון 02-6451866

חוזרים לעבר במוזיאון פעיל עין יעל | צילום באדיבות עין יעל

איפה ללון?
כאמור, מומלץ בחום להקדיש לביקור בירושלים לפחות יומיים.
רשת מלונות דן מציעה ארבעה בתי מלון מומלצים בירושלים, כולם נמצאים באתרי תיירות מרכזיים:

מלון המלך דוד, ספינת הדגל של הרשת, נמצא בבניין היסטורי במיקום מושלם מול חומות העיר העתיקה. המלון, שפתח את שעריו ב-1930, אירח לאורך השנים מדינאים, כוכבי קולנוע וידוענים רבים, בין השאר התארחו כאן אנואר סדאת, נשיא מצרים, כשביקר לראשונה בישראל בשנת 77', הנשיאים האמריקאים ניקסון, פורד, קרטר, קלינטון ובוש, הנסיך הבריטי צ'ארלס, ראשי ממשלת בריטניה צ'רצ'יל ות'אצר, חואן קרלוס מלך ספרד והרשימה עוד ארוכה. אורחי המלון נהנים מגנים ובריכה, נוף נפלא וחוויה קולינרית במסעדת לה רג'נס האיכותית.
כתובת: רחוב המלך דוד 23, ירושלים, טלפון: 02-6208888.


הגנים והבריכה של מלון המלך דוד | הצילום באדיבות מלונות דן

דן בוטיק ירושלים, הוא מלון בוטיק מעוצב להפליא שנמצא על ראש גבעה המשקיפה על העיר העתיקה ועל הר ציון. אורחי המלון נהנים מחדר כושר מצוין, מרפסת שמש הצופה לנוף מרהיב ובר תוסס עם היצע רחב של משקאות מיוחדים. במלון מוקרנות עבודות אנימציה של סטודנטים מבתי ספר לאמנות ושל אמנים צעירים.
כתובת: דרך חברון 31, ירושלים, טלפון: 02-5689999.

דן פנורמה ירושלים נמצא במרחק הליכה קצרה משדרות ממילא, נחלת שבעה ומרכז העיר. אורחי המלון נהנים מחדר כושר מאובזר היטב ובריכה על הגג המשקיפה על העיר. גם לאורחים הצעירים לא משעמם לרגע: לרשות הילדים עומד מועדון דנילנד עם מגוון פעילויות ומשחקים ובני הנוער יכולים לבלות במועדון סייברלנד, שבו יש משחקי מחשב, עמדות של פלייסטיישן ופעילויות נוספות המתאימות לגילם.
כתובת: רחוב קרן היסוד 39, ירושלים, טלפון: 02-5695695

דן ירושלים מציע מיקום מושלם למי שמחפש להתרחק מהמולת העיר. המלון ממוקם על מדרונות הר הצופים, עם נוף מרהיב לעיר העתיקה ולמדבר יהודה. זוהי נקודת מוצא מושלמת לטיולים במדבר יהודה ובאזור ים המלח. במרחק הליכה קצרה נמצאת תחנה של הרכבת הקלה, מה שמאפשר גישה נוחה ומהירה אל מרכז העיר. אורחי המלון נהנים מספא גדול ומושקע, בריכה מחוממת וחמש מסעדות כשרות המשלבות בישול ים תיכוני עם נגיעות מהמטבח האירופאי הקלאסי.
כתובת: רחוב לח"י 32, ירושלים, טלפון: 02-5331234

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.